Teraz jest 02.05.2024, 13:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F2] Awaria sterownika turbiny 1.2 TSI CBZB 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.2 TSI sterownik turbiny dead
5. "chiński" - Dupa nie fachowiec.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


10.01.2013, 18:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.2 TSI sterownik turbiny dead
Dupa to prędzej osoba,która ma najwięcej do powiedzenia a najmniej wie o temacie.
Bardzo bym prosił Cię zatem o nie zaśmiecanie tego tematu.Bez odbioru Todd.


10.01.2013, 19:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: 1.2 TSI sterownik turbiny dead
Witam.

Jak bym nie miał wiedzy to bym nie pisał. Jak byś dokładnie przeczytał mój post to byś wyczytał tam, że są dwie różne grubości podkładek przeznaczonych do akcji serwisowej więc nie pisz, że wszytko jest takie same bo wtedy wystarczyła by jedna grubość podkładki. Poza tym, jakbyś nie wiedział to proces przebiegu samej akcji serwisowej był nieco modyfikowany z biegiem czasu gdyż okazywało się, że po wykonaniu akcji serwisowej auto jeździło gorzej niż przed, dlatego między innymi są dwa rodzaje grubości podkładek i dlatego między innymi zmieniła się kolejność wykonywania czynności podczas samej akcji. Samo dopasowanie to coś ala "adaptacja przepustnicy", po prostu po założeniu podkładki i wgraniu nowego softu trzeba "przyuczyć sterownik jak ma pracować". Funkcja ta jest dostępna w oryginalnym testerze VAS z wersją płyty bazowej bodajże nie niższą niż 19.3 i na pewno w oprogramowaniu Odis - jest to najnowsze oprogramowanie stosowane w ASO, VAS-a już nie wolno używać (teoretycznie). Ja używam starego VCDS-a i niestety nie udało mi się jeszcze tego dokonać tym sprzętem. I jeszcze jedno, zastanów się co piszesz, bo napisałeś "auto jeździ tak samo dobrze i co ciekawe ta sama usterka dalej się pojawia :D?". To albo jeździ dobrze albo pojawia się usterka? Oczywiście usterka w Twoim aucie może leżeć gdzie indziej ale jeśli od czegoś zaczęło się sprawdzanie to trzeba to zrobić dobrze, żeby wykluczyć ten problem i żeby przejść do następnego. Ale cóż ja mogę się nie znać ale to ty masz problem z autem, a nie ja.

Pozdrawiam.


10.01.2013, 19:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.2 TSI sterownik turbiny dead
[quote="skodzik"] I jeszcze jedno, zastanów się co piszesz, bo napisałeś "auto jeździ tak samo dobrze i co ciekawe ta sama usterka dalej się pojawia :D?". To albo jeździ dobrze albo pojawia się usterka?

To znaczy tyle,że na nowym i starym sterowniku samochód zachowuje się tak samo.Wbrew twojej teorii,że trzeba go czegokolwiek "przyuczać". Gdyby tak było po prostu,wóz by nie jeździł bez tej adaptacji,a jeździ tak samo.Dlatego nie o to chodzi.
Nie mam czasu jechać do tunera,albo aso,a tutaj o to się rozchodzi generalnie,dlatego nie daje gazu do spodu i auto nie łapie overboosta.

Za pierwszym razem jak wymieniali mi turbo i sterownik na gwarancji było ciut inaczej.Jak zmieniałem szybko bieg przy dużych obrotach na wyższy,wówczas turbina przestawała pompować na jakąś dziesiątą sekundy i później jechało już normalnie.Serwisant powiedział,że to sterownik turbiny,ale nie da się go wymienić samego,dlatego wymienili turbo+sterownik.

Teraz przy szybkiej jeździe,po zmianie na wyższy bieg już turbina jakby się odłącza zupełnie,ale tylko wtedy jak dam jej mało gazu na kolejnym biegu.Co ciekawe wóz nie wchodzi w tryb awaryjny.
Przykładowo wyprzedzam na 3 biegu od 2-5tyś obrótów,kończę wyprzedzanie wrzucam czwórkę,jadę na niej chwilę spokojnie i jak chcę dodać gazu czuję,że nie ma mocy,turbo nie pracuje.
Dopiero po przekroczeniu powiedzmy 3 czy tam 4 tyś obrótów wchodzi w tryb awaryjny.
Przekręcenie stacyjki niweluje problem.


10.01.2013, 20:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.07.2011, 16:23
Posty: 921
Podziękował: 17
Pomógł: 28

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.2 TSI sterownik turbiny dead
serfer napisał(a):
Dupa to prędzej osoba,która ma najwięcej do powiedzenia a najmniej wie o temacie.
Bardzo bym prosił Cię zatem o nie zaśmiecanie tego tematu.Bez odbioru Todd.


Kim w takim razie jest tan kto myśli że wie wszystko i nawet zna odpowiedź na pytanie, które zadaje bo nie wie jaka jest odpowiedź.
Prosiłeś żebym nie pisał, ale muszę się odnieśc do tego:

serfer napisał(a):
Dupa to prędzej osoba,która ma najwięcej do powiedzenia a najmniej wie o temacie.



Jak już dojdziesz do przyczyny usterki , to proszę o przeprosiny.

_________________
http://www.pajacyk.pl/ - KLIKAJ CODZIENNIE !


10.01.2013, 21:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.2 TSI sterownik turbiny dead
Auto miało minimalnie nadgryziony przewód zapłonowy 3ciego cylindra.


08.03.2013, 19:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4711
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: 1.2 TSI sterownik turbiny dead
serfer ah ta kuna :mrgreen:

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


08.03.2013, 19:41
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.11.2010, 09:55
Lokalizacja: LSW
Posty: 316
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Polo 6R Highline
Rok prod.: 2011
Województwo: lubelskie
Post Re: 1.2 TSI sterownik turbiny dead
Znowu te gryzonie :wink: Ale już wszystko OK?

_________________
Miło wspominam swoją Fabię ;-)


08.03.2013, 19:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post Re: 1.2 TSI sterownik turbiny dead
NIe było żadnych błędów związanych z przewodami,zacząłem się przypatrywać wszystkiemu i dotarłem do kabli.Zakupiłem na wszelki wypadek obudowę kabli.Tak czy siak poluje na sukę :D


08.03.2013, 20:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.04.2011, 10:41
Lokalizacja: Poznań
Posty: 328
Zdjęcia: 0
Podziękował: 6
Pomógł: 25

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Sport Monnari
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: 1,2 TSI sterownik turbiny dead
Todd napisał(a):
serfer napisał(a):
Auto 2 tygodnie po gwarancji



Auto może i po gwarancji, ale części które Ci wymienili (nowe w ASO z robotą na ignorancji) mają osobna gwarancję liczona od momentu montażu. Więc zamiast tam grzebać trzeba pojechać na gwarancję, bo z tego co się orientuję to i turbo i sterowniki mają jej 24 miesiące ustawowo.



Powołaj się na Ustawę z dnia 27.07.2002 r o specjalnych warunkach sprzedaży konsumenckiej ART 4 § 1 i muszą to uznać nawet gdyby próbowali Ci coś wmówić.
Co do gwarancji na nowe części nie zawsze jest 24 miesiące bo sprzedawca może dać Ci na coś tylko 12 misięcy ale powołując się na w/w ustawę przy oddaniu czegoś na gwarancję muszą Ci to uwzględnić 24 miesiące (bo tak mówi ta ustawa) choćby chcieli Ci wcisnąć kit że tak nie jest.
kolejna sprawa która przemawia na Twoją korzyść to to że montażu dokonało ASO, a nie była to jakaś samowolka.
No ale mam nadzieję że nie będzie Ci to potrzebne ;)

_________________
F2 by marcing040381


09.03.2013, 00:09
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL