FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Dlaczego jezdzimy na PB...???
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1700
Strona 1 z 7

Autor:  superstone [ 18.04.2006, 12:34 ]
Tytuł:  Dlaczego jezdzimy na PB...???

Dlaczego jezdzimy na PB...??? Oto wlasnie jest pytanie... Chcialem je zadac Wam Drodzy uzytkownicy korzystajacy wlasnie z PB. Dlaczego nie LPG albo ON??? ;)

Autor:  Mrufka [ 18.04.2006, 15:28 ]
Tytuł: 

1. Bo nie mam przekonania do LPG....
Aczkolwiek po 50 tyś. instalacja już by się spłaciła.
2. Nie miałem więcej kasy na diesla :-(

Autor:  darecki [ 18.04.2006, 16:09 ]
Tytuł: 

bo na takie auto mnie bylo stac :)
a muchzol to ja wole nie ladowac w fabke.. niezle smiga na benzinie i niech tak zostanie

Autor:  Mr T. [ 18.04.2006, 17:52 ]
Tytuł: 

no to jest dość ciekawe pytanie. Ja osobiście nie jeżdżę na LPG bo:
1. Nie wiem kiedy zwróciłaby mi się instalacja (w końcu gaz nie jest już tak szałowo tani, a auto gazu bierze więcej niż benzynki a zaawansowane instalacje kosztują).
2. Osiągi auta się jednak trochę pogarszają, mogą pojawiać się dziwne problemy z silnikiem no i jest to nieodwracalne grzebnięcie w silniku. Jeśli już grzebać, to wolałbym coś w stylu planowania głowicy, polerowania dolotu, wstawienia ładnego wydechu (całego, nie tylko końcowego tłumika) i wirus komputera ;-)
A czemu nie jeżdżę na ON?
1. Samochód w zakupie droższy
2. Ceny ON nie są już tak konkurencyjne w stosunku do Pb (pozostaje jednak niższe spalanie diesla)
3. Żeby diesel jakoś jechał musi mieć turbinkę. A to element dość wrażliwy, jeśli się z nim obchodzić niedelikatnie. Jakoś ciągle bardziej podobają mi się wolnossące jednostki.
4. Nie podoba mi się klekot diesla.

Z racji wyżej wymienionych argumentów jeżdżę na benzynie. Może kiedy w przyszłości stanieją rozwiązania hybrydowe, albo bardziej rozwiną się napędy elektryczne/wodorowe to kto wie... ;-)

Autor:  superstone [ 18.04.2006, 20:56 ]
Tytuł: 

Niezla odpowiedz , p.s "napedy hybrydowe" ...ale beka hhehe <lol> ;) dobre dobre!!

Autor:  plasmo [ 18.04.2006, 21:27 ]
Tytuł: 

1. Bo gaz jest dobry w zapalniczkach
2. A ON to mi wystarczy jak jest na pilocie do TV :hurra:

Autor:  superstone [ 19.04.2006, 15:15 ]
Tytuł: 

Dobre , dobre!!! :) hehe Ja osobiscie jezdze na benzynce bo na diesla mnie nie stac a wole juz lepsze wyposazenie , poza tym diesel mi sie nie oplaca przy 10000 km rocznie. Na LPG jezdzilem 10 lat wiec znudzilo mnie prychanie i problemy z silnikiem. :hurra:

Autor:  fresh60 [ 10.08.2006, 12:20 ]
Tytuł: 

JUNKERS:
- jeżdze 12-15 tys. rocznie, mało więc długi okres zwrotu inwestycji
- nie chce wydawać min. 3500-4500 zł na dobrą instalacje, przy tańszej mogą byc różne
niespodzianki
- nie chce płacić po ~100 zł rocznie za przeglądy
- nie mam ochoty wymieniać co 2-3 lata wydechu
- nie mam ochoty wymieniać co 15 -30 tys. km świec
- nie chce wymieniać uszczelek w silniku, większe ryzyko wypalenia
- wyższa temperatura spalania gazu to większe obciążenie termiczne elmentów silnika
przykład: tutaj
- nie lubie zapachu gazu w samochodzie i wystrzałów
- szkoda mi miejsca w bagażniku na butle, miejsce w kole zapasowym to chyba troche za mało
- niie mam ochoty co jakiś czas wymieniać pompy paliwa, może się uszkodzić w wyniku braku smarowania (benzyna)

KUJAWSKI:
- za duża cena zakupu, u mnie 9 tys. więcej, ale tak 3 tys. mógłbym dopłacić
- nie opłaca się przy moim przebiegu

Poza tym widze same zalety: niższe spalanie, większy moment obrotowy, większa trwałość wydechu.

Autor:  LUKI [ 10.08.2006, 12:42 ]
Tytuł: 

Bo:
- only Pb, jak na chwilę obecną każda firma w której pracowałem ma flote na Pb

Autor:  djczas [ 13.08.2006, 10:18 ]
Tytuł: 

ja mam PB dlatego że lubie dźwiek tego silnika i to że kręci sie wiecej niż ropniak

Autor:  Matt [ 02.11.2006, 12:19 ]
Tytuł: 

Pierwszy post na tym forum - witam wszystkich ! :)

Dlaczego benzyna?
-aktualnie tansze paliwo, mimo duzo wiekszego spalania mojego silnika [ ale rymy :) ]
-diesel drozszy w zakupie
-niepewnosc cen LPG
-koszty instalacji i dosc dlugi u mnie okres zwrotu poniesionych kosztow
-benzynka dynamiczniejsza od tanich instalacji
-zero problemow z osprzetem silnika zwiazanych z eksploatacja lpg

Autor:  artur [ 03.11.2006, 13:27 ]
Tytuł: 

ja nie patrzyłem na cenę bo auto kosztowało tyle co diesel a wybrałem go dlatego ze daje większą radość z jazdy :devil: nie mylić z komfortem jazdy
im wyżej można kręcić tym adrenalina większa :hura:

Autor:  Buu [ 03.11.2006, 13:39 ]
Tytuł: 

Dokladnie ;) fajne jest uczycie gdy wskazowka obrotomierza mija 6k rpm potem 6.2k rpm 6.4rpm ;)))

Autor:  oineh [ 22.04.2010, 17:00 ]
Tytuł: 

Dlaczego Pb?
1. bo poprzednie auto mi się rozsypało i nie miałem czasu szukać w nieskończoność niebitego diesla po pierwszym właścicielu niepalącym dziadku który kupił i nie jeździł za rozsądną cenę z przebiegiem poniżej 100tys.
2. bo jeździlem 3 cylindrowa F1 diesel w zimie i jednak to nie dla mnie
3. bo lubie osiągi 101KM
4. bo tak :mrgreen:

Autor:  pit [ 23.04.2010, 07:50 ]
Tytuł: 

Teraz ja.
po 1, jak kupowałem auto, nie było ciekawej oferty z silnikiem "disla"
po 2, nie mam pieniędzy na instalację LPG
po 3, mam to w ...?.... gdzieś

Strona 1 z 7 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/