|
|
Teraz jest 28.04.2024, 02:49
|
Dlaczego jezdzimy na PB...???
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Dlaczego jezdzimy na PB...???
Dlaczego jezdzimy na PB... Oto wlasnie jest pytanie... Chcialem je zadac Wam Drodzy uzytkownicy korzystajacy wlasnie z PB. Dlaczego nie LPG albo ON???
|
18.04.2006, 12:34 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30 Lokalizacja: Warszawa Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
1. Bo nie mam przekonania do LPG....
Aczkolwiek po 50 tyś. instalacja już by się spłaciła.
2. Nie miałem więcej kasy na diesla
|
18.04.2006, 15:28 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
bo na takie auto mnie bylo stac
a muchzol to ja wole nie ladowac w fabke.. niezle smiga na benzinie i niech tak zostanie
|
18.04.2006, 16:09 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
no to jest dość ciekawe pytanie. Ja osobiście nie jeżdżę na LPG bo:
1. Nie wiem kiedy zwróciłaby mi się instalacja (w końcu gaz nie jest już tak szałowo tani, a auto gazu bierze więcej niż benzynki a zaawansowane instalacje kosztują).
2. Osiągi auta się jednak trochę pogarszają, mogą pojawiać się dziwne problemy z silnikiem no i jest to nieodwracalne grzebnięcie w silniku. Jeśli już grzebać, to wolałbym coś w stylu planowania głowicy, polerowania dolotu, wstawienia ładnego wydechu (całego, nie tylko końcowego tłumika) i wirus komputera
A czemu nie jeżdżę na ON?
1. Samochód w zakupie droższy
2. Ceny ON nie są już tak konkurencyjne w stosunku do Pb (pozostaje jednak niższe spalanie diesla)
3. Żeby diesel jakoś jechał musi mieć turbinkę. A to element dość wrażliwy, jeśli się z nim obchodzić niedelikatnie. Jakoś ciągle bardziej podobają mi się wolnossące jednostki.
4. Nie podoba mi się klekot diesla.
Z racji wyżej wymienionych argumentów jeżdżę na benzynie. Może kiedy w przyszłości stanieją rozwiązania hybrydowe, albo bardziej rozwiną się napędy elektryczne/wodorowe to kto wie...
|
18.04.2006, 17:52 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Niezla odpowiedz , p.s "napedy hybrydowe" ...ale beka hhehe <lol> dobre dobre!!
|
18.04.2006, 20:56 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
1. Bo gaz jest dobry w zapalniczkach
2. A ON to mi wystarczy jak jest na pilocie do TV
|
18.04.2006, 21:27 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Dobre , dobre!!! hehe Ja osobiscie jezdze na benzynce bo na diesla mnie nie stac a wole juz lepsze wyposazenie , poza tym diesel mi sie nie oplaca przy 10000 km rocznie. Na LPG jezdzilem 10 lat wiec znudzilo mnie prychanie i problemy z silnikiem.
|
19.04.2006, 15:15 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
JUNKERS:
- jeżdze 12-15 tys. rocznie, mało więc długi okres zwrotu inwestycji
- nie chce wydawać min. 3500-4500 zł na dobrą instalacje, przy tańszej mogą byc różne
niespodzianki
- nie chce płacić po ~100 zł rocznie za przeglądy
- nie mam ochoty wymieniać co 2-3 lata wydechu
- nie mam ochoty wymieniać co 15 -30 tys. km świec
- nie chce wymieniać uszczelek w silniku, większe ryzyko wypalenia
- wyższa temperatura spalania gazu to większe obciążenie termiczne elmentów silnika
przykład: tutaj
- nie lubie zapachu gazu w samochodzie i wystrzałów
- szkoda mi miejsca w bagażniku na butle, miejsce w kole zapasowym to chyba troche za mało
- niie mam ochoty co jakiś czas wymieniać pompy paliwa, może się uszkodzić w wyniku braku smarowania (benzyna)
KUJAWSKI:
- za duża cena zakupu, u mnie 9 tys. więcej, ale tak 3 tys. mógłbym dopłacić
- nie opłaca się przy moim przebiegu
Poza tym widze same zalety: niższe spalanie, większy moment obrotowy, większa trwałość wydechu.
Ostatnio edytowano 10.08.2006, 13:15 przez fresh60, łącznie edytowano 1 raz
|
10.08.2006, 12:20 |
|
|
Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22 Lokalizacja: WU Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
Bo:
- only Pb, jak na chwilę obecną każda firma w której pracowałem ma flote na Pb
|
10.08.2006, 12:42 |
|
|
Dołączył(a): 21.01.2006, 20:52 Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem Posty: 86
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Octavia 1.9 SDI ;)
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
ja mam PB dlatego że lubie dźwiek tego silnika i to że kręci sie wiecej niż ropniak
_________________ DJ Gotuje Czy Ty też chcesz abym ci coś ugotował jeśli tak wyślij pw lub dzwoń 531-342194
|
13.08.2006, 10:18 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Pierwszy post na tym forum - witam wszystkich !
Dlaczego benzyna?
-aktualnie tansze paliwo, mimo duzo wiekszego spalania mojego silnika [ ale rymy ]
-diesel drozszy w zakupie
-niepewnosc cen LPG
-koszty instalacji i dosc dlugi u mnie okres zwrotu poniesionych kosztow
-benzynka dynamiczniejsza od tanich instalacji
-zero problemow z osprzetem silnika zwiazanych z eksploatacja lpg
|
02.11.2006, 12:19 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
ja nie patrzyłem na cenę bo auto kosztowało tyle co diesel a wybrałem go dlatego ze daje większą radość z jazdy nie mylić z komfortem jazdy
im wyżej można kręcić tym adrenalina większa
|
03.11.2006, 13:27 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dokladnie fajne jest uczycie gdy wskazowka obrotomierza mija 6k rpm potem 6.2k rpm 6.4rpm ))
|
03.11.2006, 13:39 |
|
|
Dołączył(a): 19.04.2010, 20:10 Posty: 19
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
|
Dlaczego Pb?
1. bo poprzednie auto mi się rozsypało i nie miałem czasu szukać w nieskończoność niebitego diesla po pierwszym właścicielu niepalącym dziadku który kupił i nie jeździł za rozsądną cenę z przebiegiem poniżej 100tys.
2. bo jeździlem 3 cylindrowa F1 diesel w zimie i jednak to nie dla mnie
3. bo lubie osiągi 101KM
4. bo tak
_________________ Oineh
|
22.04.2010, 17:00 |
|
|
Dołączył(a): 22.02.2010, 10:50 Lokalizacja: STA Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Combi Aktive
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Teraz ja.
po 1, jak kupowałem auto, nie było ciekawej oferty z silnikiem "disla"
po 2, nie mam pieniędzy na instalację LPG
po 3, mam to w ...?.... gdzieś
|
23.04.2010, 07:50 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|