Teraz jest 28.04.2024, 08:10



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona
Dlaczego jezdzimy na PB...??? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Dlaczego jezdzimy na PB...???
Dlaczego jezdzimy na PB...??? Oto wlasnie jest pytanie... Chcialem je zadac Wam Drodzy uzytkownicy korzystajacy wlasnie z PB. Dlaczego nie LPG albo ON??? ;)


18.04.2006, 12:34
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.03.2006, 16:30
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 95
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Combi Joy
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
1. Bo nie mam przekonania do LPG....
Aczkolwiek po 50 tyś. instalacja już by się spłaciła.
2. Nie miałem więcej kasy na diesla :-(


18.04.2006, 15:28
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
bo na takie auto mnie bylo stac :)
a muchzol to ja wole nie ladowac w fabke.. niezle smiga na benzinie i niech tak zostanie


18.04.2006, 16:09
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
no to jest dość ciekawe pytanie. Ja osobiście nie jeżdżę na LPG bo:
1. Nie wiem kiedy zwróciłaby mi się instalacja (w końcu gaz nie jest już tak szałowo tani, a auto gazu bierze więcej niż benzynki a zaawansowane instalacje kosztują).
2. Osiągi auta się jednak trochę pogarszają, mogą pojawiać się dziwne problemy z silnikiem no i jest to nieodwracalne grzebnięcie w silniku. Jeśli już grzebać, to wolałbym coś w stylu planowania głowicy, polerowania dolotu, wstawienia ładnego wydechu (całego, nie tylko końcowego tłumika) i wirus komputera ;-)
A czemu nie jeżdżę na ON?
1. Samochód w zakupie droższy
2. Ceny ON nie są już tak konkurencyjne w stosunku do Pb (pozostaje jednak niższe spalanie diesla)
3. Żeby diesel jakoś jechał musi mieć turbinkę. A to element dość wrażliwy, jeśli się z nim obchodzić niedelikatnie. Jakoś ciągle bardziej podobają mi się wolnossące jednostki.
4. Nie podoba mi się klekot diesla.

Z racji wyżej wymienionych argumentów jeżdżę na benzynie. Może kiedy w przyszłości stanieją rozwiązania hybrydowe, albo bardziej rozwiną się napędy elektryczne/wodorowe to kto wie... ;-)


18.04.2006, 17:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Niezla odpowiedz , p.s "napedy hybrydowe" ...ale beka hhehe <lol> ;) dobre dobre!!


18.04.2006, 20:56
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
1. Bo gaz jest dobry w zapalniczkach
2. A ON to mi wystarczy jak jest na pilocie do TV :hurra:


18.04.2006, 21:27

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Dobre , dobre!!! :) hehe Ja osobiscie jezdze na benzynce bo na diesla mnie nie stac a wole juz lepsze wyposazenie , poza tym diesel mi sie nie oplaca przy 10000 km rocznie. Na LPG jezdzilem 10 lat wiec znudzilo mnie prychanie i problemy z silnikiem. :hurra:


19.04.2006, 15:15
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
JUNKERS:
- jeżdze 12-15 tys. rocznie, mało więc długi okres zwrotu inwestycji
- nie chce wydawać min. 3500-4500 zł na dobrą instalacje, przy tańszej mogą byc różne
niespodzianki
- nie chce płacić po ~100 zł rocznie za przeglądy
- nie mam ochoty wymieniać co 2-3 lata wydechu
- nie mam ochoty wymieniać co 15 -30 tys. km świec
- nie chce wymieniać uszczelek w silniku, większe ryzyko wypalenia
- wyższa temperatura spalania gazu to większe obciążenie termiczne elmentów silnika
przykład: tutaj
- nie lubie zapachu gazu w samochodzie i wystrzałów
- szkoda mi miejsca w bagażniku na butle, miejsce w kole zapasowym to chyba troche za mało
- niie mam ochoty co jakiś czas wymieniać pompy paliwa, może się uszkodzić w wyniku braku smarowania (benzyna)

KUJAWSKI:
- za duża cena zakupu, u mnie 9 tys. więcej, ale tak 3 tys. mógłbym dopłacić
- nie opłaca się przy moim przebiegu

Poza tym widze same zalety: niższe spalanie, większy moment obrotowy, większa trwałość wydechu.


Ostatnio edytowano 10.08.2006, 13:15 przez fresh60, łącznie edytowano 1 raz



10.08.2006, 12:20

Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22
Lokalizacja: WU
Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: mazowieckie
Post 
Bo:
- only Pb, jak na chwilę obecną każda firma w której pracowałem ma flote na Pb


10.08.2006, 12:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.01.2006, 20:52
Lokalizacja: Krościenko nad Dunajcem
Posty: 86
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Octavia 1.9 SDI ;)
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
ja mam PB dlatego że lubie dźwiek tego silnika i to że kręci sie wiecej niż ropniak

_________________
DJ Gotuje Czy Ty też chcesz abym ci coś ugotował
jeśli tak wyślij pw lub dzwoń 531-342194


13.08.2006, 10:18
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Pierwszy post na tym forum - witam wszystkich ! :)

Dlaczego benzyna?
-aktualnie tansze paliwo, mimo duzo wiekszego spalania mojego silnika [ ale rymy :) ]
-diesel drozszy w zakupie
-niepewnosc cen LPG
-koszty instalacji i dosc dlugi u mnie okres zwrotu poniesionych kosztow
-benzynka dynamiczniejsza od tanich instalacji
-zero problemow z osprzetem silnika zwiazanych z eksploatacja lpg


02.11.2006, 12:19

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
ja nie patrzyłem na cenę bo auto kosztowało tyle co diesel a wybrałem go dlatego ze daje większą radość z jazdy :devil: nie mylić z komfortem jazdy
im wyżej można kręcić tym adrenalina większa :hura:


03.11.2006, 13:27

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dokladnie ;) fajne jest uczycie gdy wskazowka obrotomierza mija 6k rpm potem 6.2k rpm 6.4rpm ;)))


03.11.2006, 13:39

Dołączył(a): 19.04.2010, 20:10
Posty: 19
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Samochód: Fabia I
Rok prod.: 2005
Województwo: lubelskie
Post 
Dlaczego Pb?
1. bo poprzednie auto mi się rozsypało i nie miałem czasu szukać w nieskończoność niebitego diesla po pierwszym właścicielu niepalącym dziadku który kupił i nie jeździł za rozsądną cenę z przebiegiem poniżej 100tys.
2. bo jeździlem 3 cylindrowa F1 diesel w zimie i jednak to nie dla mnie
3. bo lubie osiągi 101KM
4. bo tak :mrgreen:

_________________
Oineh


22.04.2010, 17:00
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.02.2010, 10:50
Lokalizacja: STA
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Combi Aktive
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
Teraz ja.
po 1, jak kupowałem auto, nie było ciekawej oferty z silnikiem "disla"
po 2, nie mam pieniędzy na instalację LPG
po 3, mam to w ...?.... gdzieś


23.04.2010, 07:50
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 101 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL