|
|
Teraz jest 27.04.2024, 17:11
|
[F1] Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 06.01.2011, 10:05 Lokalizacja: Żory Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: EA5A '98 Sport Edition
Rok prod.: 1998
Województwo: śląskie
|
enemik napisał(a): VicePrezes napisał(a): Oczywiście jest to Fabia 1,4 16V 75KW
hhhmm 75 KW raczej 75KM to nie ten temat a jeśli 101KM to 74KW taki mały szczegół
Ano fakt
Właśnie sprawdziłem i rzeczywiście jest 74kW.
Pzdr
|
06.01.2011, 19:04 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Cytuj: Z reguły muszę dolewać ok 4-5l co 10k km
Tak z ciekawości... Przy jakich obrotach zmieniasz bieg na wyższy ?
|
10.01.2011, 17:42 |
|
|
Dołączył(a): 07.09.2010, 14:55 Lokalizacja: Wrocław Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: dolnośląskie
|
Witam wszystkich posiadaczy Fabii z silnikiem 101KM !!...i nie tylko
Ciekawi mnie jak zachowują się wasze fabie, bo ja ze swoją mam ewidentnie problem. Prosiłbym o wykonanie następującego testu:
PODCZAS POSTOJU NA BIEGU JAŁOWYM WCISNĄĆ BARDZO SZYBKIM I ZDECYDOWANYM IMPULSEM GŁĘBOKO PEDAŁ GAZU PO CZYM NIEZWŁOCZNIE ODPUŚCIĆ (całość operacji około 0,5 s)
Jak zachowuje się Fabia? Do ilu wzrosły w tym czasie obroty silnika?
U mnie praktycznie nie ma reakcji. Silnik nie nadąża za pedałem gazu. Ciekawi mnie czy tak po prostu jest, czy może coś jest nie tak? Skłonny jestem przypuszczać że jest coś nie tak, tym bardziej iż świeci się pomarańczowy helikopter i nie mam za bardzo pomysłu co może być przyczyną.
Do tej pory wyczyściłem już przepustnicę. Nie pomogło. Przymierzam się do zakupu VAGa jak i również do wymiany świec. Macie jakieś inne pomysły?
Z góry dziękuje za odpowiedź.
Dajcie znać jak u was przebiegł test pedału gazu
Pozdrfabiam
|
11.01.2011, 15:55 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2011, 10:05 Lokalizacja: Żory Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: EA5A '98 Sport Edition
Rok prod.: 1998
Województwo: śląskie
|
Żubr napisał(a): Cytuj: Z reguły muszę dolewać ok 4-5l co 10k km Tak z ciekawości... Przy jakich obrotach zmieniasz bieg na wyższy ?
Staram się zmieniać przy ok.3k obr/min. Wszystko zależy od okoliczności (wiem, że oczekujecie wpisu, że zmieniam prawie przy odcince, ale zapomnijcie...).
Rzadko trzymam go na wysokich obrotach - nie mam takiej potrzeby. Aczkolwiek przy włączeniu klimatyzacji poniżej 2k obr/min robi się muł.
Średnie spalanie mam ok. 7 l/100.
Na pełnym baku (wchodzi 54l) przejeżdżam ok 700km. Rekord to lekko ponad 900km
Pzdr
|
13.01.2011, 18:08 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
No to coś za dużo musisz dolewać...
4-5l na 10kkm to sporo, nawet bardzo
Nie masz wycieku gdzieś?
Zbiornik paliwa 54l
|
18.01.2011, 21:58 |
|
|
Dołączył(a): 06.01.2011, 10:05 Lokalizacja: Żory Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: EA5A '98 Sport Edition
Rok prod.: 1998
Województwo: śląskie
|
Wycieku nie mam. Po prostu tyle żłopie (w kilku serwisach powiedzieli, że to norma w tych silnikach - niezłe skoda ma serwisy...).
A zbiornik kolego tyle ma. Może ty tankujesz do pierwszego odbicia.
Ale jeśli naciśniesz ten dzyndzelek i odpowietrzysz zbiornik to wejdzie dokładnie 54l. Masz jakiś problem z emotikonami? Normalnie wchodzi coś koło 45, potem wchodzi jeszcze ok. 10, ale skoro wiesz swoje lepiej i wolisz się skupić na emotkach...
Pzdr
|
22.01.2011, 10:21 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Szukasz jakiegoś problemu na siłę?
Zresztą, nie moja fabka, ja nią nie jeżdżę, to nie wiem po co w ogóle zwracałem uwagę (dotychczas myślałem ze ludzie rejestrują się na forum żeby uzyskać jakaś pomoc, widocznie nie wszyscy)
Zawsze sądziłem że emoty są do tego aby je używać, jeśli twierdzisz inaczej to zostaw to dla siebie. Aż tak cie uraziła któraś z "ikonek"? (chociaż nie wiem która) to nie mam więcej pytań...
Co do tego tankowania "pod korek" też bym napisał że nie jest to szczególnie mądre wyjście. Nie będę się dalej rozpisywał, bo zaraz dostane odpowiedź "ale skoro wiesz swoje lepiej"
Pozdrawiam, życzę bezawaryjnej jazdy i żeby fabka długo służyła...
|
22.01.2011, 17:03 |
|
|
Dołączył(a): 05.09.2009, 10:38 Lokalizacja: Nowa Sarzyna Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: Skoda Fabia Elegance
Rok prod.: 2004
Województwo: podkarpackie
|
Ja już się przyzwyczaiłem do tego silnika. Olej sprawdzam co 1000km i dolewam od 0,3 l do 0,6l. Początkowo myślałem, że coś jest nie tak jednak w serwisie uspokoili mnie, że ten model tak ma. Zmieniłem Castrol 5w30 na 5w40 i bierze troszeczkę mniej.
Jeśli chodzi o osiągi to nie narzekam. Udało mi się rozbujać do 195km na autostradzie. Spalanie waha się od 6,3 do 6,8l na 100km.
Kontrolka "helikopter" zaświeciła mi się 3 raz w ciągu ostatniego roku. Zawsze jak paliwo było gorszej jakości więc przestałem się tym przejmować. Po kilku dniach gaśnie. Brat ma podobnie w swojej fabii i zauważył podobne zachowanie na lane paliwo.
Ogólnie jestem zadowolony. Trzeba pilnować oleju. Przebieg mojej fabii to 109 tys. km.
|
23.01.2011, 12:24 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 19:47 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Re: Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
Witam wszystkich Czy zna ktoś z was jakieś źródła z których mógłbym odczytać co dokładnie oznaczają poszczególne kody błędów serwisowych dla tego modelu silnika?
|
01.02.2011, 17:57 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
Tu troche tego jest... http://wklej.to/2LYcj/html+ jeszcze załącznik
Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.
|
01.02.2011, 19:21 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 19:47 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Re: Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
Dzięki kolego ale niestety nie znalazłem wszystkich swoich błędów. Jeśli ktoś wie co oznaczają błędy 17559, 17586, 17604 to proszę o pomoc. Pozdrawiam
|
02.02.2011, 17:27 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Re: Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
A jakie są problemy z autkiem? z tego co znalazłem w necie to: 17559- uboga mieszanka 17586- Podgrzewana Sonda Lambda 1 strona 1 Brak osprzętu- zbyt duża oporność 17604- Podgrzewana sonda lambda 2 strona 2 - zły prąd podgrzewania
|
02.02.2011, 19:42 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 19:47 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Re: Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
Dzięki Wielkie kolego. Ja szukałem i jakoś nie mogłem tego znaleźć. A problem jest taki że świeci mi kontrolka Check Engine, poza tym dosyć sporo mi pali benzyny na rozgrzaniu ( mam gaz sekwencje ) ale znajomy mówi mi że to wina zimna, co nie zmienia faktu że wystąpiły usterki i trzeba coś z tym zrobić. Poza tym mam błąd 18020 - ECM nie właściwe zakodowanie i za bardzo nie wiem z czym to się wiąże i co z tym fantem zrobić. Przy ruszaniu strasznie łatwo ten silnik gaśnie, trzeba dać dużo gazu i czasami lubi szarpnąć, niektórzy mówią że te typy tak mają ale ile w tym prawdy to ja nie wiem. Pozdrawiam
|
03.02.2011, 15:01 |
|
|
Dołączył(a): 17.07.2009, 17:58 Lokalizacja: Kraków Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
|
Re: Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
lukaszk12 napisał(a): ( mam gaz sekwencje )
Przy ruszaniu strasznie łatwo ten silnik gaśnie, trzeba dać dużo gazu i czasami lubi szarpnąć, niektórzy mówią że te typy tak mają ale ile w tym prawdy to ja nie wiem. Pozdrawiam i to są właśnie "zalety" które przemówiły za tym że do dziś nie założyłem LPG do tego silnika przy benzynie nie zauważam podobnych objawów wszystko jest w porządku a problemy z sondą są spowodowane wyższą temperaturą spalin gazowych
_________________ Octavia 2 FL kombi 1.8TSI
|
04.02.2011, 16:41 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 19:47 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: podkarpackie
|
Re: Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
Owe objawy (szarpnięcie itp) występowały zanim do tego auta założyłem gaz, więc ja bym kolego na to LPG wszystkiego nie zwalał. Jeśli chodzi o sondę to ok, mogę się zgodzić - ale podobny objaw ponoć występuje i przy innych autach i silnikach po założeniu LPG. Moje auto robi ok 380 km na tydzień więc możliwość jazdy na tańszym paliwie jest jego jedną z największych zalet. Poza tym nie przesadzajmy z twierdzeniem że do tego silnika "lepiej nie zakładać LPG" bo to nie jest Porsche w które trzeba lać tylko 98 ( no chyba że o czymś nie wiem:) ). W dużo nowszych jednostkach Skody montowana jest seryjnie instalacja więc czym się tu przejmować a moja Fabia pierwszej młodości też nie jest więc od czasu do czasu CHECK ENGINE świecić będzie i taka jest prawda. Pozdrawiam
|
05.02.2011, 00:48 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|