FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Ile sie wycisnie z 1.2 12V?? http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1658 |
Strona 1 z 3 |
Autor: | wujtom [ 07.04.2006, 22:46 ] |
Tytuł: | Ile sie wycisnie z 1.2 12V?? |
Witam, Od ponad 2 lat mam Fabie 1.2 12V (64KM) FLASH. Jezeli nie brac pod uwage silnika, to z auta jestem bardzo zadowolony. 65 tys. przejechane bez zadnej usterki. Niestety te 3 cylindry pod maska tego ciezkiego auta, nie wiele maja wspolnego z mocnym silnikiem, a na dodatek po miescie pali 9-10 l/100km (przy dynamicznej jezdzie 12-16 l). Dlatego teraz - po uplywie gwarancji - zastanawiam sie nad drobnym tuningiem... Myslalem o modyfikacjach typu: stozek + wydech + walek rozrzadu + planowanie glowicy + komputer. Chcialbym jednak wiedziec jakie doswiadczenia macie z tym silnikiem, co warto a czego nie modyfikowac i ewentualnie jak. No i oczywiscie jakich efektow mozna sie spodziewac?? ... dodam jeszcze ze mam zainstalowana sekwencyjna instalacje LPG |
Autor: | Kamilbanan [ 08.04.2006, 07:20 ] |
Tytuł: | |
Ja też mam sekwencyjny LPG i powiem Ci że gazownik powiedział mi że LPG i stożek to nie dobre połączenie. Wolne obroty mogą się "wachać" , a przy większej prędkości może mieć chwilami dużą moc, a za chwile nie. A co do reszty przeróbek nie ma zastrzeżeń.... |
Autor: | darecki [ 10.04.2006, 09:24 ] |
Tytuł: | |
z 1.2 to chyba zbyt wiele nie wycisniesz, ten silnik raczej nie jest stworzony do modyfikacji. walkami + programe+ stozek + wydech to zyskasz jakies hmm 15km wiecej. A kasy wydasz 4-6tys. Ja zastanawialem sie w swojej 1.4 16V zrobic walki + program + dolot + turbina ![]() ![]() moze lepiej pomyslec o sprzedazy i kupnie od razu auta z mocniejszym silnikiem - np. 1.4 16V 80KM... |
Autor: | Yogi [ 10.04.2006, 15:02 ] |
Tytuł: | |
darecki napisał(a): 1.4 16V 80KM a to jest taki silnik w benzynie ? a teraz konkrety : http://www.sportmotor.cz/index3.htm |
Autor: | Yarek [ 10.04.2006, 18:19 ] |
Tytuł: | |
Myślę że najlepszym tuningiem tego silnika będzie swap na coś mocniejszego... |
Autor: | Gobla [ 10.04.2006, 20:52 ] |
Tytuł: | |
1,2 htp z fabi jest mega nie tuningowalnym silnikiem pasuje bardziej do traktorka kosiarki niz do autka ![]() |
Autor: | Gobla [ 10.04.2006, 21:09 ] |
Tytuł: | |
a ty masz to modyfikuj sobie to 1,2 moze po wsadzeniu 10,000zl bedzie te 100km i bedzie mega fruwac ale ciekawe jak dlugo ![]() pisze chlopakowi zeby nie zrobil glupoty bo w takich silniczkach nawet drobne tuny moga sie skonczyc oplakanym efektem znaczy auto dalej nie bedzie jechac a bedzie palic 2 razy wiecej ![]() |
Autor: | Sebastian [ 10.04.2006, 21:14 ] |
Tytuł: | |
Gobla napisał(a): pasuje bardziej do traktorka kosiarki niz do autka Ej nie róbcie z tego motorka aż takiej :cenzura: !! Fakt że owy motor nie jest tuningowalny wcale a wcale, jedynie jak pisze Gobla, świece filtr czy wydech i to wszystko. Ale już ni mówcie że do kosiarki sie nadaje, on jedynie tak tylko pracuje ![]() |
Autor: | Gobla [ 10.04.2006, 21:16 ] |
Tytuł: | |
Sebastian napisał(a): Gobla napisał(a): pasuje bardziej do traktorka kosiarki niz do autka Ej nie róbcie z tego motorka aż takiej :cenzura: !! Fakt że owy motor nie jest tuningowalny wcale a wcale, jedynie jak pisze Gobla, świece filtr czy wydech i to wszystko. Ale już ni mówcie że do kosiarki sie nadaje, on jedynie tak tylko pracuje ![]() sorki za ta kosiarke ![]() ale dziki sebastianie za wsparcie po prostu codow nie bedzie ![]() |
Autor: | darecki [ 11.04.2006, 07:21 ] |
Tytuł: | |
z mojego silnika niejaki Chojnacki napisal " nie warto go tuningowac, lepiej zrobic SWAP"... a kolega z Unitronika w ten sam silniczek wsadzil TURBINKE i wyssal z niego 120KM..zatem nie od razu gowno ino nie widac sensu dlubania wiekszego bo sie wpedzamy w niepotrzebne koszta :]... |
Autor: | Luls [ 12.04.2006, 22:13 ] |
Tytuł: | |
Czyżby i do nas zawitała święta wojna - userzy 1.2 kontra reszta świata ![]() Każdy ma to na co go stać i co chciał mieć i z tego się cieszy - i niech tak zostanie ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Autor: | McsEb [ 14.04.2006, 17:34 ] |
Tytuł: | |
Ale ten topik to bałagan, proponuje wywalić wszystkie posty nie związane z tematem albo wyedytowac bzdury. Może zostanie z 5 ![]() |
Autor: | Sev [ 22.05.2006, 12:30 ] |
Tytuł: | |
No właśnie, wracając do tematu, czy może juz ktoś próbował jakieś modyfikacje? Powoli zamierzam wymienić standardowy filtr powietrza na stożkowy tylko problem jest z doborem długości przewodu. BMC np. nie oferuje kompletnego kitu, K&N robi co prawda kit 57i do polówki i do fabki ale jak to się ma skoro BMC do polówki podaje ze robi a do fabki nie (?) Przecież to takie same silniki (?). Może ktoś już coś działał w tym temacie? Cel mam jeden, zmianę charakterystki momentu dośc niskim kosztem tj. przesunięcie go bardziej w dolny zakres. Wiadomo że najprościej byłoby wypróbowac kilka długości kanału i przebadać na hamowni ale po co eksperymentować skoro może ktoś już to zrobił... |
Autor: | Bartektuning [ 10.03.2007, 21:33 ] |
Tytuł: | |
Napoczątku sie przywitam....Elo Elo Powiem tak w swojej besti miałem juz kąpletny dolot K&N i powiem wam ze moc i momet obrotowy spadł o 3-4%...Ziomki z VTG powiedzieli ze przy stożku zeby wykożystać jego mozliwosc trzeba zrobić program.Teraz posiadam wkładkę K&N i zrobiony wydech i moc wzrosła z 67k na 76k i momet ze 118 do 130. Sam wkład daje 3k i 5Nm Czyli z obliczen wynika ze wydech 6k i 7Nm. W najbliższym czasie chce wrócic so stożka zrobic program i wałek i mysle ze 85-90km i ze 140-145Nm.POZDR |
Autor: | Zyg [ 11.03.2007, 12:41 ] |
Tytuł: | |
Masz jakies wykresy?? |
Strona 1 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |