FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Ile sie wycisnie z 1.2 12V??
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1658
Strona 1 z 3

Autor:  wujtom [ 07.04.2006, 22:46 ]
Tytuł:  Ile sie wycisnie z 1.2 12V??

Witam,

Od ponad 2 lat mam Fabie 1.2 12V (64KM) FLASH. Jezeli nie brac pod uwage silnika, to z auta jestem bardzo zadowolony. 65 tys. przejechane bez zadnej usterki. Niestety te 3 cylindry pod maska tego ciezkiego auta, nie wiele maja wspolnego z mocnym silnikiem, a na dodatek po miescie pali 9-10 l/100km (przy dynamicznej jezdzie 12-16 l). Dlatego teraz - po uplywie gwarancji - zastanawiam sie nad drobnym tuningiem... Myslalem o modyfikacjach typu: stozek + wydech + walek rozrzadu + planowanie glowicy + komputer. Chcialbym jednak wiedziec jakie doswiadczenia macie z tym silnikiem, co warto a czego nie modyfikowac i ewentualnie jak. No i oczywiscie jakich efektow mozna sie spodziewac?? ... dodam jeszcze ze mam zainstalowana sekwencyjna instalacje LPG

Autor:  Kamilbanan [ 08.04.2006, 07:20 ]
Tytuł: 

Ja też mam sekwencyjny LPG i powiem Ci że gazownik powiedział mi że LPG i stożek to nie dobre połączenie. Wolne obroty mogą się "wachać" , a przy większej prędkości może mieć chwilami dużą moc, a za chwile nie. A co do reszty przeróbek nie ma zastrzeżeń....

Autor:  darecki [ 10.04.2006, 09:24 ]
Tytuł: 

z 1.2 to chyba zbyt wiele nie wycisniesz, ten silnik raczej nie jest stworzony do modyfikacji.
walkami + programe+ stozek + wydech to zyskasz jakies hmm 15km wiecej. A kasy wydasz 4-6tys.
Ja zastanawialem sie w swojej 1.4 16V zrobic walki + program + dolot + turbina :D koszt cos kolo 10tys zl :D. Do tego dochodzi jeszcze zawiecha i hamulce... zatem koszt gdzies 14tys zl.... teraz trzeba sie zastanowic, warto inwestowac 14tys zl w auto ktore co roku traci na wartosci a caly mod tak czy siak przy sprzedazy podniesie cene o max 5tys zl....
moze lepiej pomyslec o sprzedazy i kupnie od razu auta z mocniejszym silnikiem - np. 1.4 16V 80KM...

Autor:  Yogi [ 10.04.2006, 15:02 ]
Tytuł: 

darecki napisał(a):
1.4 16V 80KM


a to jest taki silnik w benzynie ?


a teraz konkrety :

http://www.sportmotor.cz/index3.htm

Autor:  Yarek [ 10.04.2006, 18:19 ]
Tytuł: 

Myślę że najlepszym tuningiem tego silnika będzie swap na coś mocniejszego...

Autor:  Gobla [ 10.04.2006, 20:52 ]
Tytuł: 

1,2 htp z fabi jest mega nie tuningowalnym silnikiem pasuje bardziej do traktorka kosiarki niz do autka :smiley15:

Autor:  Gobla [ 10.04.2006, 21:09 ]
Tytuł: 

a ty masz to modyfikuj sobie to 1,2 moze po wsadzeniu 10,000zl bedzie te 100km i bedzie mega fruwac ale ciekawe jak dlugo :ganja: moze jak so bie zapalisz to bedzie szybsze i wogle :palacz:


pisze chlopakowi zeby nie zrobil glupoty bo w takich silniczkach nawet drobne tuny moga sie skonczyc oplakanym efektem znaczy auto dalej nie bedzie jechac a bedzie palic 2 razy wiecej :hura:

Autor:  Sebastian [ 10.04.2006, 21:14 ]
Tytuł: 

Gobla napisał(a):
pasuje bardziej do traktorka kosiarki niz do autka

Ej nie róbcie z tego motorka aż takiej :cenzura: !! Fakt że owy motor nie jest tuningowalny wcale a wcale, jedynie jak pisze Gobla, świece filtr czy wydech i to wszystko.
Ale już ni mówcie że do kosiarki sie nadaje, on jedynie tak tylko pracuje ;)

Autor:  Gobla [ 10.04.2006, 21:16 ]
Tytuł: 

Sebastian napisał(a):
Gobla napisał(a):
pasuje bardziej do traktorka kosiarki niz do autka

Ej nie róbcie z tego motorka aż takiej :cenzura: !! Fakt że owy motor nie jest tuningowalny wcale a wcale, jedynie jak pisze Gobla, świece filtr czy wydech i to wszystko.
Ale już ni mówcie że do kosiarki sie nadaje, on jedynie tak tylko pracuje ;)


sorki za ta kosiarke
:1:




ale dziki sebastianie za wsparcie po prostu codow nie bedzie :nono:

Autor:  darecki [ 11.04.2006, 07:21 ]
Tytuł: 

z mojego silnika niejaki Chojnacki napisal " nie warto go tuningowac, lepiej zrobic SWAP"...
a kolega z Unitronika w ten sam silniczek wsadzil TURBINKE i wyssal z niego 120KM..zatem nie od razu gowno ino nie widac sensu dlubania wiekszego bo sie wpedzamy w niepotrzebne koszta :]...

Autor:  Luls [ 12.04.2006, 22:13 ]
Tytuł: 

Czyżby i do nas zawitała święta wojna - userzy 1.2 kontra reszta świata ;)

Każdy ma to na co go stać i co chciał mieć i z tego się cieszy - i niech tak zostanie :browar:

:browar: :browar: :browar: :browar: :browar: :browar: :browar: :browar: :browar:

Autor:  McsEb [ 14.04.2006, 17:34 ]
Tytuł: 

Ale ten topik to bałagan, proponuje wywalić wszystkie posty nie związane z tematem albo wyedytowac bzdury. Może zostanie z 5 :)

Autor:  Sev [ 22.05.2006, 12:30 ]
Tytuł: 

No właśnie, wracając do tematu, czy może juz ktoś próbował jakieś modyfikacje? Powoli zamierzam wymienić standardowy filtr powietrza na stożkowy tylko problem jest z doborem długości przewodu. BMC np. nie oferuje kompletnego kitu, K&N robi co prawda kit 57i do polówki i do fabki ale jak to się ma skoro BMC do polówki podaje ze robi a do fabki nie (?) Przecież to takie same silniki (?).
Może ktoś już coś działał w tym temacie? Cel mam jeden, zmianę charakterystki momentu dośc niskim kosztem tj. przesunięcie go bardziej w dolny zakres.
Wiadomo że najprościej byłoby wypróbowac kilka długości kanału i przebadać na hamowni ale po co eksperymentować skoro może ktoś już to zrobił...

Autor:  Bartektuning [ 10.03.2007, 21:33 ]
Tytuł: 

Napoczątku sie przywitam....Elo Elo


Powiem tak w swojej besti miałem juz kąpletny dolot K&N i powiem wam ze moc i momet obrotowy spadł o 3-4%...Ziomki z VTG powiedzieli ze przy stożku zeby wykożystać jego mozliwosc trzeba zrobić program.Teraz posiadam wkładkę K&N i zrobiony wydech i moc wzrosła z 67k na 76k i momet ze 118 do 130.
Sam wkład daje 3k i 5Nm
Czyli z obliczen wynika ze wydech 6k i 7Nm.

W najbliższym czasie chce wrócic so stożka zrobic program i wałek i mysle ze 85-90km i ze 140-145Nm.POZDR

Autor:  Zyg [ 11.03.2007, 12:41 ]
Tytuł: 

Masz jakies wykresy??

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/