mariuszek_eu napisał(a):
Koledzy mam pytanie co mi da jak zmienie
STRUMIENICE
http://moto.allegro.pl/item281459564_st ... ratis.html Dolot no właśnie jaki jest dolot w fabce 1.2 12V 64km
Uzyskał bym jakies 70km? razem z dolotem i zależy mi jaki jest dolot w fabce
[ Dodano: 2007-12-21, 21:08 ]czy ta STRUMIENICA pasuje do Fabkii
mariuszek_eu napisał(a):
Koledzy mam pytanie co mi da jak zmienie
STRUMIENICE
http://moto.allegro.pl/item281459564_st ... ratis.html Dolot no właśnie jaki jest dolot w fabce 1.2 12V 64km
Uzyskał bym jakies 70km? razem z dolotem i zależy mi jaki jest dolot w fabce
[ Dodano: 2007-12-21, 21:08 ]czy ta STRUMIENICA pasuje do Fabkii
Moc silnika to iloczyn pojemności skokowej, średniego ciśnienia użytecznego i obrotów. Pojemność skokowa jest bez zmiany. A więc pozostaje Pe i obroty. Wzrost Pe jest najrealniej osiągaany na układzie dolotowym, chodzi o to, aby napełnianie cylindra było jak największym ładunkiem. Stąd średnice dolotu (np przekroje zaworów) są zawsze większe niż wydechu. Po stronie wydechowej nie spodziewałbym się jakiś zaczących rewelacji. Ruch wirowy który tak opisuje sprzedawca będzie takim na początku użytkowania,. Później osadzająca się sadza i tak spowoduje wyhamowanie tego wiru. Lepiej już zapewnić większe przekroje na wydechu, szczegolnie tam, gdzie jest zakrzywienie drogi w strudze spalin (i powstają warunki do niezupełnego opróżnienia cylindra ze spalin). Jednak pulsacje spalin w układzie wydechowym dają na tyle złożony obraz zjawisk dynamicznych, ze gdy doda się naturalne zużycie elemntów wydechu (sadza i korozja) to sprawa jest naprawdę trudna do analizy na drodze teoretycznej. Ale pobawić się można, silnikowi nie powinno to zaszkodzić.
Pozdr.
Tomek.
Ps. w korkach i tak moc nie jest potrzebna, przydaje się moment obrotowy i naturalna elastyczność silnika. A do jazdy zgodnie z Kodeksem Drogowym 64 KM w zupełności wystarczy.