Teraz jest 27.04.2024, 19:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3
Ile sie wycisnie z 1.2 12V?? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
mariuszek_eu napisał(a):
Koledzy mam pytanie co mi da jak zmienie
STRUMIENICE http://moto.allegro.pl/item281459564_st ... ratis.html
Dolot no właśnie jaki jest dolot w fabce 1.2 12V 64km
Uzyskał bym jakies 70km? razem z dolotem i zależy mi jaki jest dolot w fabce

[ Dodano: 2007-12-21, 21:08 ]
czy ta STRUMIENICA pasuje do Fabkii


mariuszek_eu napisał(a):
Koledzy mam pytanie co mi da jak zmienie
STRUMIENICE http://moto.allegro.pl/item281459564_st ... ratis.html
Dolot no właśnie jaki jest dolot w fabce 1.2 12V 64km
Uzyskał bym jakies 70km? razem z dolotem i zależy mi jaki jest dolot w fabce

[ Dodano: 2007-12-21, 21:08 ]
czy ta STRUMIENICA pasuje do Fabkii


Moc silnika to iloczyn pojemności skokowej, średniego ciśnienia użytecznego i obrotów. Pojemność skokowa jest bez zmiany. A więc pozostaje Pe i obroty. Wzrost Pe jest najrealniej osiągaany na układzie dolotowym, chodzi o to, aby napełnianie cylindra było jak największym ładunkiem. Stąd średnice dolotu (np przekroje zaworów) są zawsze większe niż wydechu. Po stronie wydechowej nie spodziewałbym się jakiś zaczących rewelacji. Ruch wirowy który tak opisuje sprzedawca będzie takim na początku użytkowania,. Później osadzająca się sadza i tak spowoduje wyhamowanie tego wiru. Lepiej już zapewnić większe przekroje na wydechu, szczegolnie tam, gdzie jest zakrzywienie drogi w strudze spalin (i powstają warunki do niezupełnego opróżnienia cylindra ze spalin). Jednak pulsacje spalin w układzie wydechowym dają na tyle złożony obraz zjawisk dynamicznych, ze gdy doda się naturalne zużycie elemntów wydechu (sadza i korozja) to sprawa jest naprawdę trudna do analizy na drodze teoretycznej. Ale pobawić się można, silnikowi nie powinno to zaszkodzić.

Pozdr.
Tomek.

Ps. w korkach i tak moc nie jest potrzebna, przydaje się moment obrotowy i naturalna elastyczność silnika. A do jazdy zgodnie z Kodeksem Drogowym 64 KM w zupełności wystarczy.


21.12.2007, 21:35
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
XTeK masz w podpisie
Cytuj:
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia Fresh (kosiarka po chipie, 74kobyły)


Napisz coś więcej, może wykres?


16.01.2009, 23:12
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.04.2007, 20:41
Lokalizacja: Łódź
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post 
mam pytanko czy filtr powietrza do fabii 1.2 12v jet taki sam jak do 1.4 16v??
chciałem kupić filtr k&n do 1.2 ale wszędzie jest do 1.4:(
może ktoś wie gdzie takowy kupić?? proszę o rade

_________________
SKODA FABIA 1.2 12v Mint 2007


22.01.2009, 20:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 47 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL