Teraz jest 27.04.2024, 14:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Ile sie wycisnie z 1.2 12V?? 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Bartektuning,
Chyba jesteś pierwszą osobą na forum, która grzebie w HTP
Wrzuć wykres jeśli masz i nie zapomnij się pochwalić kolejnymi zmianami oraz efektami jakie one przyniosły. Bardzo jestem ciekaw rezultatów.


McsEb napisał(a):
Ale ten topik to bałagan, proponuje wywalić wszystkie posty nie związane z tematem

Kłótnie wywalone, rozmowa OT przeniesiona


11.03.2007, 16:18
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
[quote="kros"]Bartektuning,
Chyba jesteś pierwszą osobą na forum, która grzebie w HTP
Wrzuć wykres jeśli masz i nie zapomnij się pochwalić kolejnymi zmianami oraz efektami jakie one przyniosły. Bardzo jestem ciekaw rezultatów.


PROSZĘ O TO WYKRES.Szkoda ze nie ma jakiegos spotkania w wawie w sobote podczas dnia to bym sie pochwalił.Ale juz jutro wstawie zdjecia całej fabi bo zmieniem lampy przód i tył,fele,oświetlenie i moze nowe spreżyny sie pojawią.POZDR

[ Dodano: 2007-03-11, 20:04 ]
Szkoda ze jestem pierwszą osobą która grzebie w tym silniku...Bo dla dobrego fachowaca zrobienie z tego silnika to koszt jakis 3000zł i masz około 80-85km

[ Dodano: 2007-03-12, 15:51 ]
Wykres juz jest w poprzedniej wiadomości.POZDR

[ Dodano: 2007-03-12, 15:54 ]
Wrzuć wykres jeśli masz i nie zapomnij się pochwalić kolejnymi zmianami oraz efektami jakie one przyniosły. Bardzo jestem ciekaw rezultatów.


Wykres juz jest w poprzedniej wiadomości.POZDR

[ Dodano: 2007-03-13, 00:01 ]
Jest i wykres


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


11.03.2007, 20:02
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Podoba mi się spłaszczenie momentu, który w serii powyżej 3.000 z hakiem rpm spada, a u Ciebie pnie się do góry. I czy ten wykres do 6.700 rpm znaczy że kręcisz go jakieś 1.000 rpm powyżej czerwonego pola?


15.03.2007, 09:17
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
no nie całe bo do około 6.500rpm ale to tylko w czasie jazdy da sie zakrecić.Na postoju tylko do 6.300rpm.
Ale mam zamiar przesunąc na 7000rpm ale to dopiero po wałku,przepustnicy i dolocie.POZDR


31.03.2007, 10:10
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.03.2005, 22:03
Lokalizacja: BYTOM
Posty: 376
Podziękował: 2
Pomógł: 3

Województwo: śląskie
Post 
no to trzeba zbierac kase i krecic
myslałem ze z tej kosiarki nie da sie nic wycisnac
a tu .... prosze bardzo
szkoda ze do Wa-wy ma kawałek chetnie bym to zobaczył ???


31.03.2007, 13:23
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam!
Mam pytanie w sprawie tego właśnie silnika.
Skoro 1,2 HTP ma 47kW, a nowa fabia ma ten silnik z mocą 51 kW to wniosek z tego da się chyba trochę ten silnik podkręcić o 6 KM?
Jak myślicie czy to tylko kwestia przeprogramowania sterownika, czy coś więcej?


25.05.2007, 07:53

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
To jest napewno tylko przeprogramowanie kompa.


15.07.2007, 19:34

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tak żeby podsumować, wymieniłem u siebie filtr powietrza na zestaw dolotowy od Węglarskiego + strumienica Michael zamiast środkowego tłumnika + końcowy Ulter + chip u Chojnackiego Wykres tutaj :hurra:

Więc coś z tego silnika można wycisnąć. Planuje jeszcze wersję GT u Chojnackiego + wałek. Mam nadzieję że zamknę do na mocnych 90KM i około 140 - 145 Nm i sumaryczny koszt tych zmian nie jest tak wielki jak może się wydawać.


Ostatnio edytowano 02.08.2007, 12:22 przez obelix, łącznie edytowano 1 raz



02.08.2007, 11:17

Dołączył(a): 10.12.2005, 22:43
Lokalizacja: Kraków
Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Województwo: małopolskie
Post 
obelix napisał(a):
sumaryczny koszt tych zmian nie jest tak wielki jak może się wydawać.


A jaki jest, jesli mozna wiedziec, bo wielki czy nie wielki to pojecia wzgledne, zalezne od zasobnosci portfela :D


02.08.2007, 16:30
Zobacz profil WWW GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
No tak a więc pokolei:
Dolot Węglarskiego - 450PLN
Strumienica Michael - 450PLN
Końcowy ULTER - 500PLN
Chip - 1100PLN
Wrażenia z jazdy bezcenne :hurra:


02.08.2007, 19:36

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
obelix napisał(a):
Tak żeby podsumować, wymieniłem u siebie filtr powietrza na zestaw dolotowy od Węglarskiego + strumienica Michael zamiast środkowego tłumnika + końcowy Ulter + chip u Chojnackiego Wykres tutaj :hurra:


Takie podkręcanie mocy (poprzez wzrost momentu obrotowego) będzie w najbliższym czasie udziałem też i silników fabrycznych.

obelix napisał(a):
Mam nadzieję że zamknę do na mocnych 90KM i około 140 - 145 Nm


Same te wielkości to jeszcze niewiele mówią. Istotne jest też przy jakich obrotach się to uzyska. Możliwości tego silnika są większe, jednak potrzebna staje się sprężarka wypornościowa do doładowania - w zakresie niższych prędkości obrotowych. Tak, aby nie zawężać zakresu obrotów użytecznych i nie ograniczać elastyczności silnika.

Ale uzyskane wykresy są "ładne" :bravo: i tego typu zmiany mi by osobiście odpowiadały.


Pozdr.
Tomek.


05.08.2007, 15:53
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
To jeszcze nie koniec chcę zrobić wersje GT u Chojnackiego to jakieś dodatkowe 5 KM. Co do małej turbinki to musze jeszcze przemysleć sprawę i zebrać kilka informacji bo chciałbym to sam zrobić. Dodatkowo napewno hamulce i zawieszenie ale to powoli.

Ogólnie samochodzik ładnie się zbiera i nie ma takiego efektu jak przed modyfikacją że ruszanie było mułowate i dopiero powyżej 3000 obrotów zaczynał ciągnąć, teraz ciągnie od dolnego zakresu obrotów i ruszanie i rozpędzanie mojego maleństwa jest super. :mrgreen:


05.08.2007, 17:05

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
obelix napisał(a):
Co do małej turbinki to musze jeszcze przemysleć sprawę i zebrać kilka informacji bo chciałbym to sam zrobić.


Sama turbosprężarka nie jest dobrym rozwiązaniem;
Wyraźny wzrost ładowania występuje przy sporej liczbie obrotów (wystarczająca ilość spalin)- co sprawia, iż silnik "ostro" ciągnie dopiero na wysokich obrotach - co znów zmniejsza jego elastyczność. Dlatego lepszym rozwiązaniem jest mała sprężarka wypornościowa lub... silnik TSI z doładowaniem dwusystemowym.

Powodzenia!
Tomek.


05.08.2007, 17:25
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
obelix napisał(a):
No tak a więc pokolei:
Dolot Węglarskiego - 450PLN
Strumienica Michael - 450PLN
Końcowy ULTER - 500PLN
Chip - 1100PLN
Wrażenia z jazdy bezcenne :hurra:


Zastanawiam się ile by to dało w moim 1.4 8V MPI. Spróbuje ktoś oszacować ??


01.11.2007, 22:22

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Koledzy mam pytanie co mi da jak zmienie
STRUMIENICE http://moto.allegro.pl/item281459564_st ... ratis.html
Dolot no właśnie jaki jest dolot w fabce 1.2 12V 64km
Uzyskał bym jakies 70km? razem z dolotem i zależy mi jaki jest dolot w fabce

[ Dodano: 2007-12-21, 21:08 ]
czy ta STRUMIENICA pasuje do Fabkii


21.12.2007, 21:06
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL