|
|
Teraz jest 02.05.2024, 09:21
|
[F1] (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
No tak jakby rozrząd, ale najpierw zrzuć pasek wielorowkowy i odpal silnik. Sprawa będzie jasna. Pzdr
_________________ pitt47
|
15.06.2014, 07:21 |
|
|
Dołączył(a): 15.04.2014, 12:56 Posty: 8
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: F1
Rok prod.: 2003
Województwo: pomorskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Otóż, po wielu przebojach doszliśmy do tego.
a) rozrząd był dobrze ustawiony i nie wymaga wymiany (prowadnice również) b) została wyczyszczona przepustnica c) okazało się, że w starym ASO (jeszcze u Błażewicza) przy okazji wymiany środkowego i tylnego tłumika zostały wstawione tłumiki od 1.4 zamiast od 1.2. Rury mają inną średnicę i zostały na chama spasowane. Po wymianie tłumików na prawidłowe usterka gaśnięcia ustała.
Nie wiem co o tym myśleć... lepiej chyba w ogóle.
|
23.09.2014, 12:57 |
|
|
Dołączył(a): 06.10.2014, 10:44 Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: F2
Rok prod.: 2008
Województwo: lubelskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Witam, zdaje się, że też mam domniemane problemy z rozrządem w F2 1.2 12V 44kw BBM przebieg 40tys.
Od pewnego czasu silnik dziwnie odpala chrobocze nawet zakołysze autem. Wrażenie dość nieprzyjemne no i w sobotę jak odpalił zapaliła się żółta kontrolka od silnika. Byłem dość daleko od domu więc postanowiłem spokojnie dojechać z powrotem. Po przejechaniu około 40km silnik szarpnął kilka razy obroty spadły na chwilę do zera i zapaliła się kontrolka EPC ale silnik nie zgasł. Zatrzymałem się żeby sprawdzić olej i nic. Odpalił jak poprzednio więc dalej dotoczyłem się już z kolejną lampką wyraźnie słabszą mocą no i nerwicą. Dzisiaj pojechałem do elektryka i ten po podłączeniu do kompa powiedział, że wskazuje na statyczny błąd bodajże 606 - za który niby ma odpowiadać czujnik wałka rozrządu. Doradził mi na początek wymianę tegoż czujnika (kosztuje jakieś 250) oraz świec bo się już kwalifikują do wymiany. I tak szukając jakiegoś potwierdzenia tutaj trafiłem, a po tym co tu przeczytałem pomyślałem, że może to rozrząd mi se przestawił a nie czujnik padł. Ma ktoś pomysł co najlepiej w tej sytuacji zrobić?
|
06.10.2014, 12:00 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2013, 07:24 Lokalizacja: Czeladź Posty: 12
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
1.2 HTP AZQ ŁAŃCUCH ROZRZĄDU - DIAGNOSTYKA
Witam, od wczoraj mam niesprawny samochód. Gdy rano podszedłem go odpalić tylko kręcił, bez oznak jakichkolwiek chęci do chociażby parsknięcia. Czytałem tu i tam i nie mogę nigdzie wyczytać jak można samemu zdiagnozować czy to przeskoczył łańcuch rozrządu. Martwiącą mnie sprawa jest fakt, że gdy zdjąłem filtr z silnika to podczas kręcenia silnik nie zasysa powietrza. Więc może ktoś z forumowiczów ma jakiś złoty środek na takową diagnostykę.
Z góry dziękuje za każdą podpowiedź.
|
27.01.2015, 21:30 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: 1.2 HTP AZQ ŁAŃCUCH ROZRZĄDU - DIAGNOSTYKA
VAG. Podpiąć Vaga. Jak masz blad czujnika położenia wału i walka to masz cos nie tak z rozrządem. U mnie tak było.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
27.01.2015, 22:21 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2013, 07:24 Lokalizacja: Czeladź Posty: 12
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Dzięki za podpowiedź "MAT". W niedziele umówiony jestem na podpięcie.
|
30.01.2015, 16:20 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2013, 07:24 Lokalizacja: Czeladź Posty: 12
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Witam ponownie. Jestem po diagnostyce. Przeskoczył łańcuch o 2 ząbki. Na szczęście nic się nie stało. Gdy słucham teraz silnika po naprawie to niestety już wiem, że łańcuch pracował bardzo głośno przed usterka tylko ja nie miałem tego świadomości. dziękuję wszystkim którzy pomogli.
cyz2
|
01.03.2015, 15:16 |
|
|
Dołączył(a): 22.03.2015, 08:17 Posty: 2
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.2
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Witam, chcę podzielić się informacjami odnośnie rozrządu. Moja Fabka to 1.2 12V r prod. 2011 przebieg 51 tys. Wczoraj byłem wymienić olej i mechanik zasugerował żebym za ok. 5 tys przyjechał na wymianę rozrządu ! Już nie wiem co o tym sądzić auto z przebiegiem 51 tys i wymiana rozrządu Z innych źródeł miałem też informację, żeby się tym nie przejmować. Mechanik stwierdził że łańcuch dzwoni...Ja tam nic nie słyszę żeby dzwonił. Szanowni forumowicze jesteście w stanie pomóc ?
|
22.03.2015, 08:36 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01 Lokalizacja: Gliwice Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Waldemar, dziwna sprawa. Mały masz przebieg żeby był to łańcuch. Podjedź do innego mechaniora niech posłucha. Jeśli mogę doradzić to w Gliwicach na Łabędzkiej jest spec od skodzinek. Pzdr
_________________ pitt47
|
22.03.2015, 13:45 |
|
|
Dołączył(a): 22.03.2015, 08:17 Posty: 2
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.2
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Jestem już umówiony, jeżeli okaże się że mechanik chciał mnie naciągnąć to wrzucę tutaj linka z warsztatu, a osobiście pojadę do nich i podziękuję im za usługi . Dziękuję za namiary i pozdrawiam.
|
22.03.2015, 20:52 |
|
|
Dołączył(a): 08.09.2006, 20:50 Lokalizacja: Łomża-BL Posty: 346
Podziękował: 5
Pomógł: 5
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F 3 Ambition Kombi
Rok prod.: 2016 - 54kkm
Województwo: podlaskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Chyba przesada,Miałem F1 1.2 12V 64kM 2004r,jeszcze wersja przedliftowa 80kkm i nie było problemów.Jak wyżej,poszukaj innego speca od skody.Pzdr
_________________ Jest; F3-2016r-1.2 16V 110KM,TSI kombi-Ambition, Blue-Race Było; F1-2004r-1.2 12V 64 KM HTP, kombi-Choice,czerwień-corrida 80kkm, Było; F1 FL-2006r-1.4 16V 75 KM kombi-Elegance, sahara beżowy metalik 147kkm,
|
23.03.2015, 22:07 |
|
|
Dołączył(a): 30.10.2008, 15:17 Lokalizacja: Zelów Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda RAPID LB MY15
Rok prod.: 2014
Województwo: łódzkie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Dokładnie, niech ktoś jeszcze posłucha. Ja mam F1 z 1.2 12V 64 KM wersja BME, przebieg prawie 158 tys. km i dopiero teraz od czasu do czasu potrafi zadzwonić przez sekundę podczas odpalania ale jak dłużej postoi nieużywany. Rozrząd mam jeszcze oryginalny i wymiana przy tym silniku w okolicach 60 tys. km jest raczej zbędna. Pomijam temat pojedynczego przypadku, że coś jest nie tak i dlatego powinien jeszcze ktoś odsłuchać silnik, zwłaszcza zimny po dłuższym postoju.
_________________ SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM
SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
|
23.03.2015, 22:43 |
|
|
Dołączył(a): 12.09.2015, 16:32 Posty: 27
Podziękował: 5
Pomógł: 0
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: JNC - 6b.
Rok prod.: 2009
Województwo: wielkopolskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Widzę, że temat dotyczy problemów z rozrządem, więc spróbuję się tutaj dopisać, żeby nie zakładać niepotrzebnych tematów. Przekopałem już trochę internetu i nie mogę dojść do tego jak w Fabii 2 z silnikiem 1.2 51KW (CGPA) przebiega serwisowanie rozrządu? Z tego co rozumiem silnik ten chodzi na łańcuchu? Czy ten łańcuch w ogóle się wymienia, czy ma mieć żywotność do końca silnika? Rozumiem, że pasek napędza klimę, alternator itd. i jego się normalnie wymienia? Jeśli tak to co ile kilometrów? 90.000? Czytam zalecenia serwisowe Fabii i ni cholery nie mogę tego zrozumieć Dodatkowo mam niemiecką książkę serwisową (auto sprowadzone) i tam niby serwisy były prawidłowo przeprowadzane, ale na żadnym z nich nie mam zaznaczone "Ja" przy polu wymiana paska rozrządu lub wymiana rolki napinacza. Auto ma niecałe 200kkm. Powiedzcie mi proszę, czy mam w nim wymieniać jakieś rolki/paski/cokolwiek z okazji tego zakupu. Help!
|
12.09.2015, 16:49 |
|
|
Dołączył(a): 15.03.2015, 19:19 Posty: 898
Podziękował: 52
Pomógł: 30
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia II FL fresh+ /Corrida Red
Rok prod.: 07/2014
Województwo: dolnośląskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
Wg. mnie najważniejsze jest aby łańcuch był dobrze "napięty", naciągnięty. Jeżeli nie dzwoni jest ok, do obserwacji W 1.2 htp po poprawkach napinacz jest hydrauliczny, co za tym idzie jeżeli masz stan oleju między 3/4 a max to powinien być dobrze napięty. Jeżeli ktoś jeździ na zbyt niskim stanie oleju słyszałem od mojego vagowego mechanika że może nawet przeskoczyć
_________________ Dolnośląskie spoty 1 i 3 środa miesiąca! Like us on FB https://www.facebook.com/skodadolnyslask/
|
14.09.2015, 07:01 |
|
|
Dołączył(a): 17.06.2016, 13:48 Posty: 26
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Flash
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
|
Re: (domniemane) problemy z rozrządem 1.2 12V
przechodziłem problem z rożrządem w tej fabi rocznik 2003 problem wygląda tak łąńcuch mi na szczęście nie przeskoczył udało się tego uniknąć do 2003 w tych silnikach byłą z krótka prowadnica łańcucha wycierała się napinacz nie dawał rady bo kończył się jego zakres pracy i łańcuch spadał przekakiwał zwał jak zwał wymieniłem kompletny rozrząd na model z 2004 z długą prowadnicą i od tamtego czasu wszytko jest ok koszt większy ale nie ma strachu dodam że stary łąńcuch pracował dobrze przy obrotach do 3 tys ale jak na biegu jałowym dało mu się do 5tyś i później puściło pedął gazu przy powrocie do normalnych obrotów było słychać jak luźny łąńcuch się tłucze polecam wymiane prowadnicy łąńcucha i napinacza na taki jak był montowany po 2004 i zapomnicie o problemach z rozrządem
|
20.06.2016, 13:57 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|