|
|
Teraz jest 28.04.2024, 19:23
|
[F2] Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 30.10.2008, 15:17 Lokalizacja: Zelów Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda RAPID LB MY15
Rok prod.: 2014
Województwo: łódzkie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
Daniel napisał(a): ... Hamuje również silnikiem, tam wiem słyszałem "że to zabija silniki TSI" (według najnowszych źródeł). ... Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Dlaczego niby by miało to zabijać nasze silniki? Co to za źródła? U mnie spalanie jak na razie takie jak widać w stopce
_________________ SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM
SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
|
24.02.2015, 10:15 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3924 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
grzesk napisał(a): Daniel napisał(a): ... Hamuje również silnikiem, tam wiem słyszałem "że to zabija silniki TSI" (według najnowszych źródeł). ... Mógłbyś rozwinąć tą myśl? Dlaczego niby by miało to zabijać nasze silniki? Co to za źródła? U mnie spalanie jak na razie takie jak widać w stopce Czytałem opinie a raczej art. na ang. forum dot. eco jazdy. Poruszali tam jakie to teraz są cudowne rozwiązania techniczne i pojawiał się przeważnie komentarz. Tam właśnie była zakładka silniki z bezpośrednim wtryskiem i z łańcuchem rozrządu. Testowym autem było chyba Polo (poprzedniej generacji) z CBZB i oni tam pisali że jak ktoś ma rozrząd na łańcuchu hamuje silnikiem no powiedzmy prawie do zera to na łańcuch działają jakieś mega siły co w dalszej perspektywie przekłada się na problemy. Tak samo jak gwałtownie dodanie gazu na zbyt wysokim biegu albo niskich obrotach, no wiesz jedziesz sobie 1 200 obr/ min i dajesz mu w palnik do odcięcia aż dywanik na podłodze się zwija z bólu i nacisku. Nie wiem, nie będę tego testował ile jest w tym prawdy ale coś musi być na rzeczy.
|
24.02.2015, 12:44 |
|
|
Dołączył(a): 30.10.2008, 15:17 Lokalizacja: Zelów Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda RAPID LB MY15
Rok prod.: 2014
Województwo: łódzkie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
O ile deptanie z niskich obrotów rozumiem bo to ma wpływ nie tylko na łańcuch o tyle hamowanie silnikiem nie rozumiem... Do tego nie znam osoby co by do zera hamowała silnikiem. Po drugie zawsze gdzieś tak w okolicy 1300 -1500 obr/min silnik i tak się broni i zaczyna podawać paliwo. W wszystkich autach hamowałem silnikiem i nic się z nimi nie działo i wszystkie auta miały rozrząd na łańcuchu. Mam nadal F1 z BME i ma się dobrze a hamuje często silnikiem. Fakt jest taki, że jak w F1 tak i w Rapidzie z TSI hamuję silnikiem gdzieś tak do min 1500-1600 obr/min. Później to już nie ma co męczyć silnika i wdusza się sprzęgło, więc wydaje mi się że takie hamowanie nie powinno zaszkodzić silnikowi. Do tego co mają powiedzieć użytkownicy DSG, mają na luz wrzucać ? Czy jazda w górach, tam często hamuje się silnikiem na serpentynach zjeżdżając w dół.
_________________ SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM
SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
|
24.02.2015, 12:59 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3924 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
Teorii jest wiele ale np. w pracy znany mi jest przypadek że w FI z silnikiem 1.2 ten 3 cylindrowy (który dokładnie nie wiem) żona hamowała (chyba silnikiem) i nagle coś d*pło potem silnik zaczął źle chodzić albo nie chodził prawidłowo. W każdym razie w ASO powiedzieli, że podczas tego hamowania rozrząd przeskoczył o dwa czy trzy zęby etc. Co silnik to inne rozwiązania, jeden TSI jest fajny a drugi olejopiwcą czy napinaczo-mordercą.
|
24.02.2015, 13:22 |
|
|
Dołączył(a): 30.10.2008, 15:17 Lokalizacja: Zelów Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda RAPID LB MY15
Rok prod.: 2014
Województwo: łódzkie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
Może w jej 1.2 był już dość bardzo wyciągnięty łańcuch lub to ten AZQ, który miał większe problemy niż BME (choć w moim też przeskoczył przy około 15 tys. podczas jazdy na trasie i nie wiem dlaczego, od tego momentu jeździ OK). Jak pisałem wyżej u mnie auta nie sprawiały problemów przy hamowaniu silnikiem. PS. Moje TSI jak na razie nie pije płynu chłodniczego jak i oleju jak to czasem się słyszy. Chyba że za mały przebieg bo dopiero 3800 km aby coś ubyło. Za to coraz mniej pije paliwa. Pewnie się nałożyło kilka czynników: cieplej, bardziej dotarty, ja się już go bardziej nauczyłem Oby funkcjonował jak najdłużej bez problemów
_________________ SKODA Rapid 1.2 TSI 105 KM
SKODA Fabia I 1.2 12V HTP 64 KM
|
24.02.2015, 13:37 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4711 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
W trące się, ojciec jak kupował w salonie poprzednią Fabie ( 1.4 8v 68km) to przy odbiorze mówili mu coś żeby minimalizował hamowanie silnikiem, bo łańcuchy ponoć tego nie lubią za bardzo, ja potem jak po nim auto dostałem to hamowałem i nic się nie działo
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
24.02.2015, 14:12 |
|
|
Dołączył(a): 17.07.2011, 12:21 Posty: 96
Podziękował: 2
Pomógł: 2
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: FABIA
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
U mnie TSI pije olej ale nie wiem dlaczego robi to w dłuższej trasie ok 500 km. Nie są to jakieś monstrualne ilości ale zauważalne na bagnecie. Natomiast po 500 km w mieście (łącznie tyle robię w ciągu miesiąca) nie widzę ubytku oleju nawet po pół roku.
|
24.02.2015, 19:11 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2013, 11:04 Lokalizacja: Ruda Slaska Posty: 920
Podziękował: 1
Pomógł: 59
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Scenic 3 1.4T
Rok prod.: 2009
Województwo: śląskie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
loko napisał(a): U mnie TSI pije olej ale nie wiem dlaczego robi to w dłuższej trasie ok 500 km. Nie są to jakieś monstrualne ilości ale zauważalne na bagnecie. Natomiast po 500 km w mieście (łącznie tyle robię w ciągu miesiąca) nie widzę ubytku oleju nawet po pół roku. o matko... bo pewnie po autostradach jezdzisz 50 km/h... wiadomo ze na autobanie lecisz 100+ czyli jedziemy na wysokich obrotach dluzszy czas. W miescie tego nie ma i nie żłopie. Dziwne tylko ze 4 letnie auto juz żre olej O_o
|
24.02.2015, 22:17 |
|
|
Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39 Lokalizacja: Pless, Staude Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
rozrząd nie ma nic wspólnego z hamowaniem silnikiem- za hamowanie silnikiem odpowiada bezpośrednie przełożenie z kół na wał silnika rozdzielone sprzęgłem- odwrotność przyśpieszania- jedyne co można uszkodzić to sprzęgło hamując silnikiem ze sprzęgłem wciśniętym do połowy - jak ktoś tak robi... za napięcie łańcuszka odpowiada napinacz więc trzeba stosować wysokiej klasy olej- nie to co leje aso na c. ...mi sie zawsze wydawało że rozrząd napędza zawory i pompę....
_________________
http://www.speedtest.net/my-result/3805231662
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730
|
26.02.2015, 01:30 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3924 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Spalanie 1.2 TSI (105 KM)
6,82 litra/ 100 km
|
10.03.2015, 17:39 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|