Teraz jest 27.04.2024, 22:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] jaka różnica między 1.2 12V a 6V 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16
Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post jaka różnica między 1.2 12V a 6V
Pytanie tyczy się różnic w tych dwóch silnikach.
Czy nie różnią sie tylko głowicami ??

Tak patrząc z zewnątrz to wszystko w tym samym miejscu, jedyne co to rzuca się głowica, bo 12V ma listwę w środku, a 6V bardziej z przodu.

Czy ktos się orientuje czy dużo roboty z modernizacją głowicy z 6V na 12V ??
Wszakże gdzieś te 6 dodatkowych kanałów wylotowych musi mieć ujście

_________________
-
kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl
-


23.10.2007, 10:23
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Konkretnie to nie na temat ale:
Wg mnie to pomyłka rzeźbić i zrobić tylko troche mniejsze coś niż już jest.

nie znam się ale moim zdaniem niewiele się mylę że koszt takiego upgrade'u jest nieadekwatny do osiągniętych wyników, strzelam kilka tyś zł ?

poźniej to uregulować prawnie taki "swap",
a za 3-4 lata sprzedać za połowe wartości za tak przekombinowany wóz, o ile to ktos bedzie chciał,

chyba że pytasz jako ciekawostka....
1.2 jest nitowany żeby uzskac takie sprezanie, wiec grzebanie a do tego robienie 12V z 6V to chyba predzej porwać sie na T.

Nie wiem po co zmieniać htp na HTP ??? nawet 75 czy 85KM nie da nawet namiastki szybkiej jazdy.

może jestem upośledzony ale żaden szału nie zrobił pod wzgledem przyspieszen (co innego komfort-praca silnika) a mialem okazje przejechac się 6V,12V, MPI i MPI, 16V i najnowszym 16V, ot takie silniki do przepisowej jazdy.

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


23.10.2007, 11:33
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
Yogi napisał(a):
1.2 jest nitowany

bzdura, jest skręcany

_________________
Moje autko O2RS BLUE


23.10.2007, 12:55
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Sebastian napisał(a):
bzdura, jest skręcany


byc może, napisalem tak bo slyszałem i czytałem że jest chociazby micha jest na nity.

jak niektórzy mają wstręt do małolitrazowych turbobenzyn tak ja nie moge pogodzić się z HTP.

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


23.10.2007, 14:45
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Yogi napisał(a):
micha jest na nity.

Mnie się jednak wydaje że micha jest na śruby w ilości bodajże 20 szt. dokręcane momentem 9 Nm jeśli czegoś nie pomyliłem

Yogi napisał(a):
tak ja nie moge pogodzić się z HTP.

Każdy ma to co lubi, albo na co go stać. :respect:

ps. a wroga najpierw trzeba poznać ;-)


23.10.2007, 15:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16
Lokalizacja: Wawa/Łomianki
Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1

Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
jakby micha i głowica były nitowane to silnik byłby jednorazowy i raczej nikomu nie opłacałoby się kupować takiego silnika ???

_________________
-
kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl
-


23.10.2007, 17:34
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
Yogi napisał(a):
]byc może, napisalem tak bo slyszałem i czytałem że jest chociazby micha jest na nity.

Twoje wypowiedź jest dziwna. Nie masz pewności a gadasz !!!
Cały silnik jest w pełni rozkręcany i skręcany, sam to sprawdziłem. Masz uraz do HTP bo ma trzy cylindry ?? ?? ??
Ja sam uważam że to wynalazek bo miałem z nim problemy ale w Twoich wypowiedziach ale brzmi to dziwnie.

_________________
Moje autko O2RS BLUE


23.10.2007, 18:01
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Sebastian napisał(a):
Twoje wypowiedź jest dziwna. Nie masz pewności a gadasz !!!


tak wiec żyłem w błędzie, ale dałbym rękę że gdzieś to czytałem i/lub słyszałem, dobrze wiedzieć przynajmniej nie bede siał herezji. :mrgreen:

Sebastian napisał(a):
Masz uraz do HTP bo ma trzy cylindry ?? ?? ??


tez,
pewnie zaakceptowałbym to gdyby miało V4,
3 cylindry to dla mnie nie jest silnik do fabi, potrafi ruszyć samochod ale mam wstret do HTP, aczkolwiek takie coś jak TSI jak najbardziej akceptuje, zrzućcie się na psychologa dla mnie, pójdę i może uporam się z tym problemem pt HTP :mrgreen: :hurra:

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


23.10.2007, 18:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.07.2006, 16:05
Lokalizacja: WPR 01 ....
Posty: 301
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Rok prod.: 2005 / 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
Yogi napisał(a):
zrzućcie się na psychologa dla mnie


gorzałka potrzebna nie psycholog :smiley15:

_________________
http://travian.interia.pl/?uc=pl9_40938


23.10.2007, 19:59
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Dobra Panowie, kończymy gadkę szmatkę bo się burdel robi :spam:
a temat dotyczy jednej konkretnej sprawy.


23.10.2007, 20:14
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
dla mnie te 2 silniki to się różnią obudową na silniku. :hysterical: 6V i 12V chodzi tak samo nie wdając się oczywiście w kwestie techniczne tylko pomruk a w zasadzie brzęczenie dolatujące do ucha to jest dla mnie to samo. Ja dostałem auto 3 letnie po Teściu więc to nie był mój wybór bo napewno kupiłbym minimum 1.4 16V. :mrgreen: Nie jest to silnik moich marzeń ale da się nim jeździć i bez przesady ludzie to kupili i nie narzekają. To że htp są nitowane to chyba rzucił na interii jakiś ogolony właściciel bmw rocznik 78, poza tym po co takie głupie teksty że to nie jedzie, że pomyłka, że po co to produkują? autor wątku pyta o różnice a nie osobiste odczucia i preferencje. :good: sorry za mały ot :eh:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


27.10.2007, 10:37
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.03.2010, 14:21
Lokalizacja: Warszawa - Praga
Posty: 380
Podziękował: 9
Pomógł: 12

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: MZL - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post 1.2 6V vs. 1.2 12V
Znajomi w rodzinie postanowili zakupić używaną Fabie F1 hatchback z silnikiem 1.2 (ale myślę, że te silniki w F2 będą identyczne). Większość egzemplarzy ma silnik 12V, ale trafiają się też i z 6V. Jest kilka pytań i prośba aby ktoś kto coś wie się wypowiedział:
1)Jaka jest różnica pomiędzy nimi podczas jazdy (w mieście/w trasie)?
2)Jakie jest spalanie tych silników?
3)Czy wada rozrządu dotyczy też silnika 6V?
Noi jakieś podsumowanie by się przydało czy warto zaryzykować i kupić 6V czy lepiej poszukać w 12V?

btw. mam silnik 12V i już jazdy próbne odbyliśmy 8) więc zależałoby nam zwłaszcza na silniku 6V.


27.03.2011, 21:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140

Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: 1.2 6V vs. 1.2 12V
Jest na bank słabszy. Ale w F2 te silniki różnią się np. tym, że chyba rozrząd jest nie na łańcuchu, tylko już na pasku. Ale to ktoś musi potwierdzić.

Moja opinia jest taka, że jak wybierać między 6v a 12v to zawsze brać mocniejszy. Bo różnicy w spalaniu nie ma w zasadzie żadnej.

_________________
" Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."


28.03.2011, 08:48
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: 1.2 6V vs. 1.2 12V
Kevio napisał(a):
ale myślę, że te silniki w F2 będą identyczne

Zgadza się, oczywiście poza drobiazgami w układzie dolotowym i zasilania
MatCar17 napisał(a):
Ale w F2 te silniki różnią się np. tym, że chyba rozrząd jest nie na łańcuchu, tylko już na pasku

Nie, jest po staremu.
Kevio napisał(a):
Jakie jest spalanie tych silników

viewtopic.php?f=14&t=1176
viewtopic.php?f=14&t=4666
Kevio napisał(a):
Czy wada rozrządu dotyczy też silnika 6V

Nie
Kevio napisał(a):
Noi jakieś podsumowanie by się przydało czy warto zaryzykować i kupić 6V czy lepiej poszukać w 12V

viewtopic.php?f=2&t=7590&hilit=wypalone+zawory&start=30

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


28.03.2011, 19:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2010, 20:14
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 16
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Samochód: Fabia 2 1.2(CHFA)
Rok prod.: 2009
Województwo: podkarpackie
Post Re: 1.2 6V vs. 1.2 12V
Mam F2 1.2 6V kod silnika CHFA. Do 3,5 tyś obr silniki przyśpieszają podobie. Różnica dopiero pojawia sie powyżej tych obrotów na korzyść 12V.
Spalanie to 6,5 l , na trasie 5,5.


28.03.2011, 21:33
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL