|
|
Teraz jest 30.05.2024, 09:05
|
[F2] Fabia 1.2 TSI 85 KM czy 105 KM - wybór silnika.
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Panowie kulturalną dyskusje proszę bez zbędnych przepychanek.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
21.01.2011, 14:35 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37 Lokalizacja: ELE Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
Allen, koniec sledzenia tematu juz mnie nie ma.
|
21.01.2011, 14:54 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Możecie pisać wszyscy i wyrażać swoje opinie lecz to tylko skrzynia biegów nie ma co psuć se zbytnio nerwów lub "ostrzyć" się na innych urzytkowników.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
21.01.2011, 15:04 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
wg mnie skrzynia biegow w fabce jest za krotko zestrojona.. 3 i 4 jeszcze przejda . ale 1 i 2 to masakra
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
21.01.2011, 15:24 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2010, 14:20 Lokalizacja: Lublin Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Felicia 1.3 + Fabia 1.2 tsi
Województwo: lubelskie
|
A ja wrócę do tankowania v power racing 99. Sprzedawca przy odbiorze mówił, ze najlepiej lać 95, "bo komputery są ustawione na takie paliwo". I że lejąc np. 98 jest więcej szkody niż pożytku
|
21.01.2011, 21:54 |
|
|
Dołączył(a): 21.10.2010, 10:07 Lokalizacja: Tychy Posty: 139
Podziękował: 6
Pomógł: 8
Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fabia II Combi Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
Ok zgodzę się że 95, ale jest pyanie czy nasze eurosuper ma 95 hmmm....razczej nie. Ja do swojego HTP leję BP 98 Ultimate lub v power. Autko lepiej się zbiera i kulutra pracy jest o niebo lepsza niż na 95
|
21.01.2011, 22:18 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2010, 14:20 Lokalizacja: Lublin Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Felicia 1.3 + Fabia 1.2 tsi
Województwo: lubelskie
|
slawek22221 napisał(a): Ok zgodzę się że 95, ale jest pyanie czy nasze eurosuper ma 95 hmmm....razczej nie
No to inna kwestia ; )
Nie znam się na budowie silnika, ale zakładam, że 1.8 czy 1.4 tsi bez kompressora ma podobną budowę do 1.2 tsi. Na forumOCP koledzy testowali paliwa w swoich tsi lejąc właśnie 95,98,99+ i o dziwo na 95 paliły najmniej, a różnicy w osiągach nie było czuć
A żeby nie było OT, to przyjemność z jazdy na pewno musi być większa przy 105KM (chociaż 85KM nie jechałem), różnica w spalaniu zapewne minimalna, bo żeby jechać autami z oboma silnikami tak samo to 85KM trzeba cisnąc mocniej, a zatem wyższe obroty,większe spalanie, głośniej w środku=mniejszy komfort
|
21.01.2011, 22:38 |
|
|
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
No to tak, przy DSG... predkosc 100km/h, obroty 2000, 70km/h 1500.
Takze cisza jak makiem zasial ;]
Na 7 biegu oczywiscie
slawek22221 napisał(a): Ok zgodzę się że 95, ale jest pyanie czy nasze eurosuper ma 95 hmmm....razczej nie. Ja do swojego HTP leję BP 98 Ultimate lub v power. Autko lepiej się zbiera i kulutra pracy jest o niebo lepsza niż na 95
To sobie raczej wmawiasz placac wiecej za paliwo. Realnie w silnikach mniejszych od 2 litrow nie ma w ogole znaczenia czy paliwo jest 95, 98 czy V-Power. Przy wiekszych jednostkach to juz jest odczuwalne i producenci wrecz zalecaja wlewanie minimum 98. Do mniejszych silnikow jest to raczej niezdrowe i bezsensowne z racji tego, ze silnik do paliwa wysokooktanowego zwyczajnie nie jest przystosowany Nieco inne wlasciwosci fizyczne paliwa i silnik moze roznie reagowac, niekoniecznie tak jakbysmy sobie tego zyczyli
|
22.01.2011, 01:55 |
|
|
Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44 Lokalizacja: Kraków Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
|
Jechałem dziś kawałek autostradą i udało się osiągnąć 190 na czwórce(5800 obr/min),nie chciała iść więcej na płaskim,to samo na piątce.Może było minimalnie pod górkę,ale nie wydaje mi się.Dla niedowiarków mogę wrzucić film.
|
23.01.2011, 01:34 |
|
|
Dołączył(a): 23.01.2011, 12:30 Lokalizacja: Łódź Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
Wybór między 85 a 105 zależy od tego, czy większość jazdy przeznaczymy na trasę, czy na miasto i okolice. W sumie różnice między tymi silnikami są niewielkie. Przełożenie można obliczyć dzieląc prędkość max. przez max. obroty.
Od dwóch tygodni jeżdżę fabią II tsi 85 kM. Wcześniej jeździłem corsą 45 kM (4 lata), a ostatnio corsą 75 kM (9 lat).
Fabia zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie - cicha, szybka, dobre przyśpieszenie, mało pali i
ma bardziej miękkie zawieszenie bez utraty przyczepności (zwłaszcza na zakrętach). Trochę gorsza widoczność do góry (sygnalizacja świetlna), ale za to siedzi się wyżej, co przy moim chorym kręgosłupie jest korzystne przy wsiadaniu i wysiadaniu.
Silnik jest niskoobrotowy. Pierwszy bieg służy do przejechania "długości pojazdu", a piątkę można wrzucić przy 1200 obr. (jest wskaźnik podpowiadający, kiedy włączyć jaki bieg).
Przejechałem ok. 500 km, więc jeszcze jej nie mogłem przegonić. Ale zauważyłem, że przy obrotach 2000 mam prędkość 85 km/h. Coś mi się wydaje taka prędkość za duża do tych obrotów, skoro 177 km/h winna być uzyskana przy 4800 obr/min.
W sumie autko super, a turbo dostępne od 1500 do 3500 obr i cały czas aż 160 Nm/min. Biegi wchodzą lekko, a ster wzorowy.
Kredyt 50/50 oprocentowany 0% i jest korzystny, bo do niego jest przypisany pełny pakiet ubezpieczenia za 760 ,- zł.
Wcale nie "skoda" było kupić mi to autko - pozdrawiam
|
23.01.2011, 12:49 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
tw48 przyjedz na spot w lodzi i zrob fotki auta i wrzuć w odpowiednim dziale
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
23.01.2011, 18:29 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
serfer napisał(a): bober napisał(a): serfer napisał(a): koło 4 chyba 160 - 3800RPM Allen napisał(a): to jednak więcej o prawie 1k niż w polo.
Ale na 5 masz jeszcze jakieś tam przyśpieszenie(nawet nie jakieś tam, HTP powyżej 130 gorzej się buja) PS:Z cyklu ciekawostki Prędkości maksymalne na poszczególnych biegach Fabia IV - 180 V - 229 Polo IV - 180 V - 229 VI - 277 bober,co to za brednie? Polo i 277km/h?to raz dwa, 6 biegowa skrzynia to nie dodatkowy bieg w stosunku do skrzyni 5! trzy,fabia osiąga maksa na czwórce nie na piątce i choćbyś trzech murzynów jeszcze miał co biegną pod maską to nie pojedzie 229... i cztery, czekam na twój wykres mocy i film z przyspieszenia,bo Tobie chyba wsadzili 1,4 TSI 180 z RSA jak 230 jechałeś. 277 teoretycznie, z pionowej górki Fabia osiąga max 200 (przy czym ja najszybciej jechałem 185 - prosta się skończyła), dalej nie pojedzie, bo blokada (niby jest przy TSI) O skrzyni nie wiedziałem, niższe biegi mi pasowały, więc sądziłem, że tak jest do końca [ Dodano: 2011-01-25, 18:25 ]N1uteK napisał(a): koledzy testowali paliwa w swoich tsi lejąc właśnie 95,98,99+ i o dziwo na 95 paliły najmniej 95 ma ciut większą kaloryczność od 98 [ Dodano: 2011-01-25, 18:28 ]tw48 napisał(a): Wybór między 85 a 105 zależy od tego, czy większość jazdy przeznaczymy na trasę, czy na miasto i okolice. W sumie różnice między tymi silnikami są niewielkie.
jechałem jednym i drugim - byś się zdziwił...
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
25.01.2011, 17:22 |
|
|
Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44 Lokalizacja: Kraków Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
|
bober napisał(a): Fabia osiąga max 200 (przy czym ja najszybciej jechałem 185 - prosta się skończyła), dalej nie pojedzie, bo blokada (niby jest przy TSI)
nie ma żadnej blokady,jechałem z górki ostatnio 210
znów mam kolejny film nagrywać?
|
25.01.2011, 22:33 |
|
|
Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17 Lokalizacja: Ruda Śląska Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Re: Fabia 1.2 TSI 85KM czy 105KM - dylematy.
1.2 TSI 105KM DSG ma przyśpieszenie do 100km/h na poziomie 9,2-9,7s . na yt jest parę filmików do przeglądnięcia.
_________________
|
30.01.2011, 11:28 |
|
|
Dołączył(a): 22.10.2010, 15:02 Posty: 137
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
|
Re: Fabia 1.2 TSI 85KM czy 105KM - dylematy.
Witam forumowiczow, dzisiaj dostalem info do mojego sprzedawcy, ze pojawilo sie w sytemie info potwierdzajace produkcje mojej rakiety i sprzedawca zapewnia, ze produkcja na dniach powinna sie zaczac. Ale to chyba malo optymistyczne skoro, nie do konca wiadomo jaki tydzien produkcji czy sie myle? Odbior w zamowieniu 28.02.2011, myslicie, ze bede mial autko w terminie? Jeszcze maja pare drobiazgow w nim domontowac w salonie
|
31.01.2011, 16:05 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|