Teraz jest 30.05.2024, 09:05



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona
[F2] Fabia 1.2 TSI 85 KM czy 105 KM - wybór silnika. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Panowie kulturalną dyskusje proszę bez zbędnych przepychanek. ;-)

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


21.01.2011, 14:35
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
Allen, koniec sledzenia tematu juz mnie nie ma.


21.01.2011, 14:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Możecie pisać wszyscy i wyrażać swoje opinie lecz to tylko skrzynia biegów nie ma co psuć se zbytnio nerwów lub "ostrzyć" się na innych urzytkowników. :good:

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


21.01.2011, 15:04
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
wg mnie skrzynia biegow w fabce jest za krotko zestrojona.. 3 i 4 jeszcze przejda . ale 1 i 2 to masakra

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


21.01.2011, 15:24
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2010, 14:20
Lokalizacja: Lublin
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Felicia 1.3 + Fabia 1.2 tsi
Województwo: lubelskie
Post 
A ja wrócę do tankowania v power racing 99. Sprzedawca przy odbiorze mówił, ze najlepiej lać 95, "bo komputery są ustawione na takie paliwo". I że lejąc np. 98 jest więcej szkody niż pożytku :browar:


21.01.2011, 21:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2010, 10:07
Lokalizacja: Tychy
Posty: 139
Podziękował: 6
Pomógł: 8

Silnik: ASY-1.9 SDI 64KM
Samochód: Fabia II Combi Classic
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
Ok zgodzę się że 95, ale jest pyanie czy nasze eurosuper ma 95 hmmm....razczej nie. Ja do swojego HTP leję BP 98 Ultimate lub v power. Autko lepiej się zbiera i kulutra pracy jest o niebo lepsza niż na 95


21.01.2011, 22:18
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2010, 14:20
Lokalizacja: Lublin
Posty: 12
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: Felicia 1.3 + Fabia 1.2 tsi
Województwo: lubelskie
Post 
slawek22221 napisał(a):
Ok zgodzę się że 95, ale jest pyanie czy nasze eurosuper ma 95 hmmm....razczej nie

No to inna kwestia ; )
Nie znam się na budowie silnika, ale zakładam, że 1.8 czy 1.4 tsi bez kompressora ma podobną budowę do 1.2 tsi. Na forumOCP koledzy testowali paliwa w swoich tsi lejąc właśnie 95,98,99+ i o dziwo na 95 paliły najmniej, a różnicy w osiągach nie było czuć :D

A żeby nie było OT, to przyjemność z jazdy na pewno musi być większa przy 105KM (chociaż 85KM nie jechałem), różnica w spalaniu zapewne minimalna, bo żeby jechać autami z oboma silnikami tak samo to 85KM trzeba cisnąc mocniej, a zatem wyższe obroty,większe spalanie, głośniej w środku=mniejszy komfort ;)


21.01.2011, 22:38
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post 
No to tak, przy DSG... predkosc 100km/h, obroty 2000, 70km/h 1500.
Takze cisza jak makiem zasial ;]
Na 7 biegu oczywiscie

slawek22221 napisał(a):
Ok zgodzę się że 95, ale jest pyanie czy nasze eurosuper ma 95 hmmm....razczej nie. Ja do swojego HTP leję BP 98 Ultimate lub v power. Autko lepiej się zbiera i kulutra pracy jest o niebo lepsza niż na 95


To sobie raczej wmawiasz placac wiecej za paliwo. Realnie w silnikach mniejszych od 2 litrow nie ma w ogole znaczenia czy paliwo jest 95, 98 czy V-Power. Przy wiekszych jednostkach to juz jest odczuwalne i producenci wrecz zalecaja wlewanie minimum 98. Do mniejszych silnikow jest to raczej niezdrowe i bezsensowne z racji tego, ze silnik do paliwa wysokooktanowego zwyczajnie nie jest przystosowany :) Nieco inne wlasciwosci fizyczne paliwa i silnik moze roznie reagowac, niekoniecznie tak jakbysmy sobie tego zyczyli :P


22.01.2011, 01:55
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post 
Jechałem dziś kawałek autostradą i udało się osiągnąć 190 na czwórce(5800 obr/min),nie chciała iść więcej na płaskim,to samo na piątce.Może było minimalnie pod górkę,ale nie wydaje mi się.Dla niedowiarków mogę wrzucić film.


23.01.2011, 01:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.01.2011, 12:30
Lokalizacja: Łódź
Posty: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
Wybór między 85 a 105 zależy od tego, czy większość jazdy przeznaczymy na trasę, czy na miasto i okolice. W sumie różnice między tymi silnikami są niewielkie. Przełożenie można obliczyć dzieląc prędkość max. przez max. obroty.
Od dwóch tygodni jeżdżę fabią II tsi 85 kM. Wcześniej jeździłem corsą 45 kM (4 lata), a ostatnio corsą 75 kM (9 lat).
Fabia zaskoczyła mnie bardzo pozytywnie - cicha, szybka, dobre przyśpieszenie, mało pali i
ma bardziej miękkie zawieszenie bez utraty przyczepności (zwłaszcza na zakrętach). Trochę gorsza widoczność do góry (sygnalizacja świetlna), ale za to siedzi się wyżej, co przy moim chorym kręgosłupie jest korzystne przy wsiadaniu i wysiadaniu.
Silnik jest niskoobrotowy. Pierwszy bieg służy do przejechania "długości pojazdu", a piątkę można wrzucić przy 1200 obr. (jest wskaźnik podpowiadający, kiedy włączyć jaki bieg).
Przejechałem ok. 500 km, więc jeszcze jej nie mogłem przegonić. Ale zauważyłem, że przy obrotach 2000 mam prędkość 85 km/h. Coś mi się wydaje taka prędkość za duża do tych obrotów, skoro 177 km/h winna być uzyskana przy 4800 obr/min.
W sumie autko super, a turbo dostępne od 1500 do 3500 obr i cały czas aż 160 Nm/min. Biegi wchodzą lekko, a ster wzorowy.
Kredyt 50/50 oprocentowany 0% i jest korzystny, bo do niego jest przypisany pełny pakiet ubezpieczenia za 760 ,- zł.
Wcale nie "skoda" było kupić mi to autko - pozdrawiam


23.01.2011, 12:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5135
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
tw48 przyjedz na spot w lodzi ;) i zrob fotki auta i wrzuć w odpowiednim dziale

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


23.01.2011, 18:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post 
serfer napisał(a):
bober napisał(a):
serfer napisał(a):
koło 4 chyba

160 - 3800RPM
Allen napisał(a):
to jednak więcej o prawie 1k niż w polo.

Ale na 5 masz jeszcze jakieś tam przyśpieszenie(nawet nie jakieś tam, HTP powyżej 130 gorzej się buja)
PS:Z cyklu ciekawostki
Prędkości maksymalne na poszczególnych biegach
Fabia
IV - 180
V - 229
Polo
IV - 180
V - 229
VI - 277 :!: :!:


bober,co to za brednie?
Polo i 277km/h?to raz
dwa, 6 biegowa skrzynia to nie dodatkowy bieg w stosunku do skrzyni 5!
trzy,fabia osiąga maksa na czwórce nie na piątce i choćbyś trzech murzynów jeszcze miał co biegną pod maską to nie pojedzie 229...
i cztery, czekam na twój wykres mocy i film z przyspieszenia,bo Tobie chyba wsadzili 1,4 TSI 180 z RSA jak 230 jechałeś.


277 teoretycznie, z pionowej górki
Fabia osiąga max 200 (przy czym ja najszybciej jechałem 185 - prosta się skończyła), dalej nie pojedzie, bo blokada (niby jest przy TSI)
O skrzyni nie wiedziałem, niższe biegi mi pasowały, więc sądziłem, że tak jest do końca :1:

[ Dodano: 2011-01-25, 18:25 ]
N1uteK napisał(a):
koledzy testowali paliwa w swoich tsi lejąc właśnie 95,98,99+ i o dziwo na 95 paliły najmniej

95 ma ciut większą kaloryczność od 98

[ Dodano: 2011-01-25, 18:28 ]
tw48 napisał(a):
Wybór między 85 a 105 zależy od tego, czy większość jazdy przeznaczymy na trasę, czy na miasto i okolice. W sumie różnice między tymi silnikami są niewielkie.

jechałem jednym i drugim - byś się zdziwił...

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


25.01.2011, 17:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post 
bober napisał(a):
Fabia osiąga max 200 (przy czym ja najszybciej jechałem 185 - prosta się skończyła), dalej nie pojedzie, bo blokada (niby jest przy TSI)


nie ma żadnej blokady,jechałem z górki ostatnio 210

znów mam kolejny film nagrywać? :hurra:


25.01.2011, 22:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post Re: Fabia 1.2 TSI 85KM czy 105KM - dylematy.
1.2 TSI 105KM DSG ma przyśpieszenie do 100km/h na poziomie 9,2-9,7s :shock: . na yt jest parę filmików do przeglądnięcia.

_________________
Obrazek


30.01.2011, 11:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.10.2010, 15:02
Posty: 137
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post Re: Fabia 1.2 TSI 85KM czy 105KM - dylematy.
Witam forumowiczow,

dzisiaj dostalem info do mojego sprzedawcy, ze pojawilo sie w sytemie info potwierdzajace produkcje mojej rakiety :D i sprzedawca zapewnia, ze produkcja na dniach powinna sie zaczac. Ale to chyba malo optymistyczne skoro, nie do konca wiadomo jaki tydzien produkcji czy sie myle? Odbior w zamowieniu 28.02.2011, myslicie, ze bede mial autko w terminie? Jeszcze maja pare drobiazgow w nim domontowac w salonie ???


31.01.2011, 16:05
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 107 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 8  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL