FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=12241
Strona 52 z 54

Autor:  krd [ 23.11.2013, 12:00 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

TomasLang, nie mowie tego by sie chwalic, tylko czysto informacyjnie. Po prostu do tej pory nie mam zadnych objawow sprzed calej akcji.
I nie jest to watek w ktorym bedziemy sie licytowac ile kto jezdzi, czym i dlaczego.

Autor:  ensai [ 30.11.2013, 22:56 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

Źródło: http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=4011

Cytuj:
PYTANIE:
[2013-11-26 10:48:28]

Witam
Kilka dni temu zamówiłem Skodę Superb, rocznik 2014 z silnikiem benzynowym TSI.
Trochę się naczytałem o awaryjności tych silników, a zwłaszcza kłopotow z napinaczem i łańcuchem rozrządu, jak również pekającymi tłokami i panewkami.
Wyczytałem rownież, że od 2010 roku wyeliminowano z silników TSI wadliwe elementy.
Proszę o informację jakie w tym temacie jest stanowisko Skody.
Dziekuję i pozdrawiam



ODPOWIEDŹ
Odpowiedź Škoda Info

[2013-11-29 12:06:53]

Szanowni Państwo!

Silnik 1.4 TSI jest obecny w samochodach marki ŠKODA od 45 tygodnia 2008 roku. Silnik ten trafił do ŠKODY już po modyfikacjach w obrębie koncernu. Przypadki niedomagań tego wariantu silnika, które od pewnego czasu wspominane są w prasie branżowej, nie dotyczą samochodów marki ŠKODA. Do tej pory odnotowano w Polsce 10 przypadków uszkodzenia silnika na blisko 14.000 sprzedanych samochodów marki ŠKODA wyposażonych w ten wariant silnika.

W przypadku silnika 1.2 TSI pojawiły się do tej pory 2 podstawowe obszary zastrzeżeń związane z:
1. łańcuchem rozrządu,
2. turbosprężarką.

Ewentualnym problem z łańcuchem rozrządu związany jest z faktem, że w zależności od sposobu eksploatacji (obciążeń silnika) może w niektórych przypadkach dochodzić do rozciągnięcia łańcucha, co skutkuje jego przeskoczeniem. Efektem jest utrata mocy silnika, brak możliwości jego uruchomienia lub całkowita awaria. Niemniej jednak, w 2011 został wprowadzony nowy dostawca łańcuchów rozrządu, ogłoszono akcję techniczną ich wymiany.

Inny cytowany problem w przypadku silników 1.2 TSI dotyczył w przeszłości turbosprężarek. W tym obszarze ŠKODA zdecydowała się na wprowadzenie środków zaradczych. Specjalna akcja techniczna objęła wszystkie samochody z silnikami 1.2 TSI, tj. modele Fabia II, Roomster, Octavia II i Yeti, od początku produkcji tych silników do 45 tygodnia 2011 roku.

W rezultacie została poprawiona konstrukcja turbosprężarki oraz w wyniku akcji technicznej montowano specjalną podkładkę pod nastawnik turbosprężarki. Podkładka redukuje luzy nastawnika i zawęża tolerancję regulacji. Po wykonaniu opisanej akcji technicznej w skali roku wymienianie ulega kilkanaście sztuk tych turbosprężarek na prawie 13 tysięcy sprzedanych samochodów z jednym z silników 1.2 TSI.

Raz jeszcze podkreślamy, że w przypadku silników 1.2 TSI opieką producenta są objęci posiadacze aut nie starszych niż 3 lata i mających przebieg nie wyższy niż 100.000 km – w przypadku awarii łańcucha rozrządu ŠKODA zapewnia 100% zwrotu kosztów naprawy. Jednak należy pamiętać, że programy osłonowe są przeznaczone dla stałych Klientów Škoda Auto, korzystających z sieci Autoryzowanych Partnerów Serwisowych Škoda Auto.

Z wyrazami szacunku,
Zespół Škoda INFO

Autor:  tomaszr [ 15.03.2014, 10:10 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

ellou 50k km już za mną i moją skodą. wymieniony rozrząd przy 29k km. dwie poduszki pod skrzynią biegów (obie udało wymienić się na gwarancji) ale znowu zaczynam słyszeć podczas uruchamiania silnika na razie oczywiście zimnego grzechotanie łańcucha. czekam na dalszy rozwój sprawy. serwis mówi ze na zimnym to normalne.
P.S. jeszcze dochodzą ponownie przewody paliwowe znowu grzechoczą.

Autor:  zibibyd [ 19.03.2014, 22:02 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

A jak zdiagnozowano poduszki pod skrzynią?

Wysłane z mojego SM-T210 przy użyciu Tapatalka

Autor:  tomaszr [ 19.03.2014, 22:16 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

poduszki bylo slychac jakby cos w zawieszeniu nawalalo a to silnik sie bujal. po wymianie cisza. jedna wymieniona na gwarancji fabrycznej, druga na ubezpieczeniowej. znowu mi puka ale teraz wymiana platna okolo 400 zl potem bede domagal sie wymiany na gwarancji daja na poduche 2 lata w serwisie. serwis powiedzial ze jak nie zmieni sie technologia to tak bedzie sie dzialo. lubie nieraz ruszyc dosc szybko i czasem sie przeciagnie moze to od tego.

Autor:  ice80 [ 13.05.2014, 07:28 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

Witam
Ponieważ stoję przed zakupem fabii - pytanie brzmi co jest grane ze zaczynają wymieniać łańcuch na pasek.
Rozumiem ze to wina zlej konstrukcji?

Jeszcze pytanie silnik 1.4 16v - rozumiem ze jest na dwóch paskach rozrządu ale czemu?

Autor:  Daniel [ 13.05.2014, 07:32 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

ice80 napisał(a):
Ponieważ stoję przed zakupem fabii - pytanie brzmi co jest grane ze zaczynają wymieniać łańcuch na pasek.
Rozumiem ze to wina zlej konstrukcji?


Poczytałbyś sobie dany wątek od deski do deski, w F2 silnik 1.2 TSI jest, był i będzie na łańcuchu, pomyliłeś wątek z temat dot. Octavia III albo Golf VII.

ice80 napisał(a):
Jeszcze pytanie silnik 1.4 16v - rozumiem ze jest na dwóch paskach rozrządu ale czemu?


Że co ?? Słabo rozumiesz, dwa wałki rozrządu napędzane jednym paskiem.

Autor:  zecke [ 13.05.2014, 08:02 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

Cytuj:
Mija właśnie siódmy rok od debiutu obecnej generacji Skody Fabii, a to oznacza, że dni rynkowej kariery auta są już policzone. Firma z Mlada Boleslav zaprezentuje zupełnie nową Fabię już w październiku, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.
(...)
Do wyboru będą więc benzynowe 1.2 TSI ze zmodernizowanym systemem rozrządu (awaryjny, rozciągający się łańcuch zastąpiony został przez pasek)



http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... automotive

Autor:  Daniel [ 13.05.2014, 09:11 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

zecke napisał(a):
Cytuj:
Mija właśnie siódmy rok od debiutu obecnej generacji Skody Fabii, a to oznacza, że dni rynkowej kariery auta są już policzone. Firma z Mlada Boleslav zaprezentuje zupełnie nową Fabię już w październiku, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.
(...)
Do wyboru będą więc benzynowe 1.2 TSI ze zmodernizowanym systemem rozrządu (awaryjny, rozciągający się łańcuch zastąpiony został przez pasek)



http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... automotive


To dot. Skoda Fabia III a nie F2 :P i jego silnika CBZB/CBZA

Autor:  bober [ 13.05.2014, 18:16 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

ice80 napisał(a):
Witam
Ponieważ stoję przed zakupem fabii - pytanie brzmi co jest grane ze zaczynają wymieniać łańcuch na pasek.
Rozumiem ze to wina zlej konstrukcji?

Jeszcze pytanie silnik 1.4 16v - rozumiem ze jest na dwóch paskach rozrządu ale czemu?


Tak, są 2 paski rozrządu, jeden idzie od wału korbowego przez pompę cieczy do koła pierwszego wałka rozrządu, a drugi łączy koło pierwszego wałka rozrządu z kołem drugiego wałka rozrządu.
Zrobili tak bo wałki wyszły im za blisko siebie (projekt głowicy) i nie zmieściły by im się dwa takiej samej wielkości koła zębate, dlatego to co łączy wałek wydechowy (chyba) jest na tyle duże żeby zapewnić odpowiednie przełożenie, a pozostałe są mniejsze i się mieszą obok siebie.
Skomplikowanie to wytłumaczone, ale sobie wygooglujesz odpowiedni rysunek to załapiesz o co chodzi.

Autor:  ice80 [ 13.05.2014, 18:30 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

no dokładnie bober oto mi chodziło - dwa paski rożnej długości..
Wprowadzili do skody octavii do tsi - paski rozrządu..
Myślałem ze to spowodowane tymi naprawami tsi

Rozumie mze jak najbardziej na jazde w miescie nadaje sie tsi i czasami na krotki wypad za miasto. Nadje sie lepei jniz 1.4 16v?
Sorki jestem lajkiem wie pytam

Autor:  TomasLang [ 04.01.2015, 22:52 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

Witajcie użytkownicy łańcuchowego 1.2 TSI. I co chodzą Wam jeszcze silniczki czy już się posypały. Pytam bo w zasięgu mojej praktyki już 15 padło przy przebiegu do 100 tyś. Pozdrawiam!!!

Autor:  Daniel [ 04.01.2015, 23:54 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

TomasLang napisał(a):
Witajcie użytkownicy łańcuchowego 1.2 TSI. I co chodzą Wam jeszcze silniczki czy już się posypały. Pytam bo w zasięgu mojej praktyki już 15 padło przy przebiegu do 100 tyś. Pozdrawiam!!!


Nie pojawiałeś się dawno na Forum, tym sposobem nie ma się jak wymienić doświadczeniem czy spostrzeżeniem dot. eksploatacji CBZ*. Ja np. mam pytanie dot. zauważonego pocenia się silnika na wysokości chłodnicy oleju/ filtra oleju. Nie mówię o wycieku tylko jakby skądś (z pokrywy?) pod obciążeniem coś puszczało (mini) parą ?
Mnie chodzi do dnia dzisiejszego TYLKO Ja nie dobiłem do 40 tyś km.

Autor:  staff [ 05.01.2015, 09:57 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

straszenie jak przed laty wchodziły silniki 16 zaworowe DOHC miały być awaryjne i się psuć ze wzgl na 2 wałki rozrządu.

Autor:  TomasLang [ 05.01.2015, 10:57 ]
Tytuł:  Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań

HEHE ale to nie jest straszenie - to są fakty. Straszenie to było owszem może w przypadku tamtych silników tylko, że DOHC chodzą do tej pory a samo założenie konstrukcyjne funkcjonuje. Wasz TSI to zmora VW i najgorszy koszmar jaki mógł się im przytrafić dlatego już go nie produkują a całość nie tyle przekonstruowali co zmienili diametralnie od podstaw. Co do mojej nieobecności - po prostu nie chce mi się pisać tu fachowych porad gdyż jak piszę prawdę to i tak "zachwalacze własnych posiadłości" mnie krytykują a prawda jest brutalna - macie najmniej trwałe nowożytne silniki jakie kiedykolwiek od czasu lat 80 tych opuściły fabrykę. No chyba że dwusuwy i kaszlak... chociaż i tu bym polemizował.

Strona 52 z 54 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/