|
|
Teraz jest 21.05.2024, 18:21
|
[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.11.2010, 15:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Witam forumowiczow,
Od miesiaca z haczykiem mam okazje uzytkowac F2 z motorkiem jak z tytułu i mam kilka pytań.
1. Czy to normalne ze do F2 mozna zatankowac blisko 60L paliwa ? Po pierwszym odbiciu, dobrych kilka razy mozna dolac 6-8 literkow - chyba w rurke.
2. Czy ktos aktualizowal juz oprogramowanie od motoru ktore ma poprawic prace na jalowych obrotach - czasami czuc delikatne wibracje ?
3. Jak zdejmuje sie airbag (nie widze z tylu zadnych srub) - chcialem obszyc kierownice, bo na etapie zamawiania nie skonfigurowalem swojego egzemplarza w ten maly akcent i troche zaluje.
4. Po dotarciu aktualnie przebieg ok 2000, pali przy dziarskiej jeździe okolo 7,5l/100 - jak pala Wasze?
5. Ktos dokladal kierownice wielofunkcyjna? Jak to wyglada?
Pozddr
|
11.11.2010, 16:07 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37 Lokalizacja: ELE Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
1 pewnie lejesz w zbiorniczek do odpowietrzania
2 u mnie tez nieraz szarpnie nie za czesto
3 -----
4 moja niby z kompa wychodzi 6,3/100
5 -----
|
12.11.2010, 10:17 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2010, 15:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
Dzieki za odp.
Jak to jest ze zbiorniczkiem do odpowietrzania ? Jeżeli o mnie chodzi, to 6,3 byc moze do osiagniecia nie przekraczajac 90km/h i jadac delikatnie.
Vmax na MFD - 203 km/h [ Dodano: 2010-11-12, 17:36 ]A jezeli mam swiatla dzienne+p.mglowe a podczas zamawiania nie wybralem doswietlania zakretow - to mozliwe jest aktywowanie tego vcds'em?
|
12.11.2010, 17:31 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Jakub209 napisał(a): Jak to jest ze zbiorniczkiem do odpowietrzania ?
Użyj opcji Szukaj tam masz wszystko opisane
|
12.11.2010, 18:04 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37 Lokalizacja: ELE Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
100-120km/h mi pokazuje ze zbiornika 6,3 i powiedzmy ze 50/50 trasa miasto
|
13.11.2010, 05:24 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2010, 15:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
I tak najważniejsze jest to, że z tym motorkiem Fabia odpycha się tak, że poprostu bezstresowo można się poruszać.
Ale o max momencie przy 1550 rpm jak podają materiały można zapomnieć - zaczyna ciągnąć od ok. 2000 rpm. 1550 nie ma chyba wogole momentu.
i
+2600km pierwsza awaria wymagajaca jazdy do ASO w mojej. po mocnym skrecie kierownica i jednoczesnym wrzuceniu kierunku - w 99% włączaja sie awaryjki...
|
13.11.2010, 08:19 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Jakub209 napisał(a): 3. Jak zdejmuje sie airbag (nie widzę z tyłu żadnych śrub) - chciałem obszyć kierownicę, bo na etapie zamawiania nie skonfigurowalem swojego egzemplarza w ten maly akcent i troche żałuję.
Tu masz opisane:
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=8853
W F2 jest tak samo. Jakby co to napisz adres mail-owy to Ci prześlę najnowsze zdjęcia.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
13.11.2010, 09:46 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2010, 15:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
Dziękuje. Bo macałem ręką z tyłu ale nie wymacałem żadnych dziurek, chyba że robiłem to za krótko
Nie mogę znaleźć jednak opisu vcds cornerlight jak włączyć, pomoże ktoś ?
|
13.11.2010, 15:00 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2010, 15:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
Nie wiem gdzie skody uchodzą za autka awaryjne.
To, że silnik 1.2 tsi jest nowy - przewrotnie odpowiem - każdy inny stary też kiedyś był nowy. Albo chcesz kupić samochód teraz albo później. Gdyby koncern VW miał wątpliwości co do trwałości - nie pchałby CBZB do Tourana, Fabii, Octavii, Leona, Ibizy, Golfa, Polo i pewnie innych nadwozi.
Motorem CBZA nie miałem okazji pojeździć, zresztą CBZB przed odebraniem auta - też nie. Ale moim zdaniem to udana konstrukcja.
|
14.11.2010, 11:25 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57 Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Dołączę się do rozmowy więc według mnie jeżeli masz kupować Fabie II z silnikiem TSI 85 lub 105 trzeba zadać sobie podstawowe pytanie czy bede pamietał o turbinie (żeby się schodziła, możliwe nie przeciaganie zaczym się nie rozgrzeje itp.) - w razie jakieś głupstwo napisałem prosze o poprawienie.
Jeżeli jeździłeś autami z turbo to bedziesz miał to we krwi, jeżeli nie, trzeba się nauczyć.
Co do awaryjności autka mało awaryjne, nie wiem skąd takie info. Co do silniczka w obecnej chwili też bym poszedł z techniką i oczywiście też brał bym TSI (105).
Zależy też autko na jakie trasy potrzebujesz. decyzja do Ciebie należy, ale jeżeli nie spróbujesz to się nie przekonasz
|
14.11.2010, 12:03 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37 Lokalizacja: ELE Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
michu_1, poczekaj dwa lata to ci napisze co mi się popsuło 1,7k kilometrów i na razie wszystko działa. sama możliwość przedłużenia gwarancji (oczywiście za dopłata) powinna świadczyć że skoda przestaje być jak to powiedziałeś awaryjna. miałem przez 6 lat F1 i jakoś na nadmierną awaryjność nie narzekałem.
Jakub209 napisał(a): Dziękuje. Bo macałem ręką z tyłu ale nie wymacałem żadnych dziurek, chyba że robiłem to za krótko
wiecej czułości
|
14.11.2010, 12:09 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2010, 15:59 Lokalizacja: Warszawa Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: mazowieckie
|
s_n_a_k_e_ napisał(a): Dołączę się do rozmowy więc według mnie jeżeli masz kupować Fabie II z silnikiem TSI 85 lub 105 trzeba zadać sobie podstawowe pytanie czy bede pamietał o turbinie (żeby się schodziła, możliwe nie przeciaganie zaczym się nie rozgrzeje itp.) - w razie jakieś głupstwo napisałem prosze o poprawienie. Jeżeli jeździłeś autami z turbo to bedziesz miał to we krwi, jeżeli nie, trzeba się nauczyć.)
Bez przesady panowie chlodzenie turbiny tlyko po jezdzie autostrasdowej - dojezdzamy do bramek/kibla - nie gasimy motoru. w cyklu codziennym - nie ma to takiego znaczenia.
jezdze nissanem s14 w drifcie i wierzcie mi, ze w "normalnych" samochodach cala gazeciana paranoja nt. chlodzenia turbiny jest moocno przesadzona.
predzej uszczelnienie sie spierdzieli niz lozysko wywali
|
14.11.2010, 22:06 |
|
|
Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44 Lokalizacja: Kraków Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
|
KOLEDZY ABY ROZWIAĆ WĄTPLIWOŚCI ODNOŚNIE CHŁODZENIA TURBO W 1,2 TSI
Źródło przyspieszenie.pl+skoda.pl
"...Ciekawostką jest to, że turbosprężarka jest nagrzewana i chłodzona oddzielnym obiegiem cieczy. Dlatego też dużo szybciej się nagrzewa, bez potrzeby czekania na nagrzanie się całego silnika, podobnie jest z chłodzeniem. Po zgaszeniu silnika turbosprężarka jest chłodzona oddzielnie...."
|
14.11.2010, 22:33 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57 Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
no rozumiem więc wszystko jasne
nie chodziło mi o jazdę autostradowa, no ale wszystko wyjaśnione jak na tacy
Zastanawiam się tylko czemu znajomemu z Golfie VI 1,4 TSI (160km) dwa razy turbo wymieniali. Po tym wszystkim wymienili mu cały silnik pęknięty blok silnika czy coś podobnego - felerny model chyba kupił, albo pech. Mniejsza z tym no to teraz jestem zwolennikiem TSI
Szkoda, że nie było jak ja kupowałem ehh. Szerokiej drogi... i niech jak najlepiej się sprawuje.
|
14.11.2010, 22:47 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
serfer napisał(a): KOLEDZY ABY ROZWIAĆ WĄTPLIWOŚCI ODNOŚNIE CHŁODZENIA TURBO W 1,2 TSI Źródło przyspieszenie.pl+skoda.pl "...Ciekawostką jest to, że turbosprężarka jest nagrzewana i chłodzona oddzielnym obiegiem cieczy. Dlatego też dużo szybciej się nagrzewa, bez potrzeby czekania na nagrzanie się całego silnika, podobnie jest z chłodzeniem. Po zgaszeniu silnika turbosprężarka jest chłodzona oddzielnie...." Pompa obiegu płynu chłodzącego tłoczy płyn chłodzący z dodatkowej chłodnicy na przodzie samochodu do chłodnicy doładowywanego powietrza i do turbosprężarki. Zostaje ona wysterowana pod następującymi warunkami: – krótko po każdym uruchomieniu silnika, – stale od chwili osiągnięcia przez silnik momentu obrotowego ok. 100 Nm, – stale od temperatury doładowywanego powietrza wynoszącej 50 ˚C w kolektorze ssącym, – od różnicy temperatur doładowywanego powietrza przed i za chłodnicą doładowywanego powietrza mniejszej niż 8 ˚C, – gdy silnik pracuje, co 120 sekund na okres 10 sekund, w celu uniknięcia spiętrzania się ciepła przede wszystkim przy turbosprężarce, – zależnie od charakterystyki w okresie 0 do 480 sekund po wyłączeniu silnika, w celu uniknięcia przegrzania i tworzeniem się pęcherzy pary w turbosprężarce. To jest akurat 1.4 TSI, ale w 1.2 TSI jest tak samo. Tyle, że system nie zapobiega zapiekaniu się oleju na rozgrzanych powierzchniach ślizgowych wirnika - czyli chłodzimy "po staremu" PS:reszta tego http://rapidshare.com/files/375945998/S ... l_TFSI.pdf [ Dodano: 2010-11-15, 18:16 ]s_n_a_k_e_ napisał(a): Zastanawiam się tylko czemu znajomemu z Golfie VI 1,4 TSI (160km) dwa razy turbo wymieniali. Po tym wszystkim wymienili mu cały silnik pęknięty blok silnika czy coś podobnego - felerny model chyba kupił, albo pech. Mniejsza z tym no to teraz jestem zwolennikiem TSI
"Dobry kierowca" potrafi wykończyć, merca 3.0 CDI po 160kkm, więc wszystko jest możliwe.
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
15.11.2010, 18:13 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|