|
|
Teraz jest 14.05.2024, 05:39
|
[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Merc to nie zbyt dobry przykład no chyba że w124 lub w201.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
15.11.2010, 19:56 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37 Lokalizacja: ELE Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
bylem u machudery z tym szarpaniem troche mi sie spieszylo nic im nie wykazalo musze zaobserwowac kiedy zmieniaja sie obroty jak mi powiedzieli po sprawdzeniu narazie zadnej akcji serwisowej dla tego silnika nie ma
|
25.11.2010, 21:27 |
|
|
Dołączył(a): 22.10.2010, 15:02 Posty: 137
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
|
tomaszr napisał(a): bylem u machudery z tym szarpaniem troche mi sie spieszylo nic im nie wykazalo musze zaobserwowac kiedy zmieniaja sie obroty jak mi powiedzieli po sprawdzeniu narazie zadnej akcji serwisowej dla tego silnika nie ma
A to dziwne z tymi falujacymi obrotami, jedni je maja inni nie
|
25.11.2010, 23:11 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
w dieslu za to wszyscy maja
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
25.11.2010, 23:29 |
|
|
Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54 Lokalizacja: 3-miasto Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
|
Tak czytam sobie o tych problemach z falowaniem obrotów (zarówno TSI jak i nowy diesel) i naszła mnie taka refleksja życiowa
Ludzie, czy wy czasami trochę nie przesadzacie z wyolbrzymianiem tego problemu ?
Rozumiem, że jak auto jest nowe to człowiek chciałby, żeby wszystko było idealnie ale czasami to prowadzi tylko do samostresu i niczego więcej.
Kupiliście w końcu nowe modele silników i należy liczyć się z pewnymi drobnymi problemami wieku dziecięcego.
Myślę, że część osób jak by nie dowiedziała się o tym z forum, to nawet by nie zauważła tego falowania.
Poza tym niestety każda jednostka ma pewne cechy własne (można powiedzieć klasyczne TTTM). Nawet sprawdozny już silnik VW 1.4 16V ma upierdliwą cechę wchodzenia na wysokie obroty. Dzieje się to co prawda z reguły tylko po odpaleniu ale inne marki tego nie mają. Silnik VW wchodzi na obroty niezależnie od temperatury zewnętrznej (lato, zima). Czasami jest to 1000, a czasami nawet 1200. Czasami pochodzi tak minutkę, a czasami prawie 10 minut. Innym razem po odpaleniu gładko 750-800, czyli prawidłowo. Po konsultacjach na forum i w serwisie, jeden wniosek - TTTM
Pamiętajcie że zakupiliście w końcu tylko tańszą wersję VW - samochodu dla mas
|
26.11.2010, 09:57 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
nie dla mas . dla "osób" w wolniejszym tlumaczeniu dla ludzi
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
26.11.2010, 10:48 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2010, 07:11 Lokalizacja: Łódź Posty: 226
Podziękował: 4
Pomógł: 1
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Fabia II Combi FL
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
maczala1 napisał(a): Ludzie, czy wy czasami trochę nie przesadzacie z wyolbrzymianiem tego problemu ? Rozumiem, że jak auto jest nowe to człowiek chciałby, żeby wszystko było idealnie ale czasami to prowadzi tylko do samostresu i niczego więcej. Kupiliście w końcu nowe modele silników i należy liczyć się z pewnymi drobnymi problemami wieku dziecięcego.
Odpowiem ci dokładnie silnik 1.6 TDI CR 105 jest od ponad roku wkładany do OII :]
Więc problemy wieku dziecięcego odstawmy na bok.
_________________ Profil poniżej 40 to nie opona to prezerwatywa chroniąca nasze dobro :] Wheel-Whores.com
|
26.11.2010, 11:40 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12702
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
maczala1 napisał(a): Poza tym niestety każda jednostka ma pewne cechy własne (można powiedzieć klasyczne TTTM). Nawet sprawdozny już silnik VW 1.4 16V ma upierdliwą cechę wchodzenia na wysokie obroty. Dzieje się to co prawda z reguły tylko po odpaleniu ale inne marki tego nie mają. Silnik VW wchodzi na obroty niezależnie od temperatury zewnętrznej (lato, zima). Czasami jest to 1000, a czasami nawet 1200. Czasami pochodzi tak minutkę, a czasami prawie 10 minut. Innym razem po odpaleniu gładko 750-800, czyli prawidłowo. Po konsultacjach na forum i w serwisie, jeden wniosek - TTTM
"Wysokie obroty" to rozumiałbym rzędu 3-4k/min, ale nie tysiąc. W mojej, starszej wersji tego silnika tysiąc po adpaleniu to reguła. Nie powoduje to żadnego dyskomfortu u mnie.
Obczytywanie forum prowadzi jednak do wykształcania u siebie różnorakich natręctw jako efektu ubocznego przyswojonej wiedzy.
Gdybym teraz kupował, to wziąłbym TSI. Tylko nie w f2
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
26.11.2010, 11:50 |
|
|
Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54 Lokalizacja: 3-miasto Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
|
weuek napisał(a): maczala1 napisał(a): Obczytywanie forum prowadzi jednak do wykształcania u siebie różnorakich natręctw jako efektu ubocznego przyswojonej wiedzy.
To fakt. Ja na przykład wyczytałem, że nawiew buczy na "1" i jak się zacząłem wsłuchiwać to teraz już też słyszę.
Jeśli bym nie wyczytał, to bym pewnie nie słyszał
Wolę jednak to zostawić bo i tak zawsze gra radio, a nie chcę ryzykować, że mi rozwalą w serwisie pół deski rozdzielczej i potem będę już wszystko słyszał
|
26.11.2010, 13:52 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57 Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Jak u Ciebie maczala1 buczy to chyba słyszysz powietrze raczej, uwierz przy włączonym radio nawet było słychać ten wentylator na 1 biegu
Wiem coś o tym, bo miałem go wymienianego. Temacik był poruszany pod tym względem już na forum.
|
26.11.2010, 15:59 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
maczala1 napisał(a): Myślę, że część osób jak by nie dowiedziała się o tym z forum, to nawet by nie zauważła tego falowania.
Szczerze: tak
Tylko nikt do końca nie wie, czy tak ma być, bo tak jest zapisane w programie, czy wtedy coś się dzieje szkodliwe dla silnika.
PS. Jest w programie podobno cykl pracy, służący rozgrzaniu katalizatora
trwa ok. 20 sekund po odpaleniu.
Wtedy około, 80% paliwa wtryskiwane jest w suwie ssania, pozostałe20%, blisko GMP przed suwem pracy. te 20% dopala się przy otwartym zaworze wydechowym. Logicznie może to wpływać na stabilność pracy biegu jałowego zaraz po odpaleniu.
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
26.11.2010, 18:50 |
|
|
Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54 Lokalizacja: 3-miasto Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
|
s_n_a_k_e_ napisał(a): Jak u Ciebie maczala1 buczy to chyba słyszysz powietrze raczej, uwierz przy włączonym radio nawet było słychać ten wentylator na 1 biegu Wiem coś o tym, bo miałem go wymienianego. Temacik był poruszany pod tym względem już na forum.
No wiem, że było na forum poruszane, bo to przeczytałem i sam zacząłem nasłuchiwać i w końcu usłyszałem
Tak całkiem na poważnie to faktycznie te wentylatory są trochę felerne i buczą. Pewnie jest tak, że jeden egzemplarz głośniej drugi ciszej i dlatego jednemu przeszkadza, a drugiemu nie. U mnie na przykład buczy tylko na "1" i do tego tylko gdy redukuję z "2". Gdy wyłączę na "0" i potem dam "1" to słychać już tylko samo powietrze.
Na razie specjalnie to nie przeszkadza, więc poczekam do końca gwarancji i jak się pogorszy, to wtedy ewentualnie poproszę o wymianę.
Podobno najnowszy model wentylatora już nie ma w ogóle tej przypadłości.
|
26.11.2010, 19:29 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37 Lokalizacja: ELE Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
maczala1
No wiem, że było na forum poruszane, bo to przeczytałem i sam zacząłem nasłuchiwać i w końcu usłyszałem
no widzisz maczala jeszcze pare takich nawroconych osob i bedzie oki moze ktos z ASO tez wkoncu uslyszy zobaczy
|
26.11.2010, 20:03 |
|
|
Dołączył(a): 27.11.2010, 19:19 Lokalizacja: ETM Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
Re: 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Witam Forumowiczów!! Proszę o poradę ? Oczekuję na nową Fabię 2 z salonu ( jestem w trakcie zakupu):
1. Jakie są różnice 1.2 TSi (85KM) a 1.2 TSi (105KM), jeździłem tym 85 konnym (bajka), ale
po czym poznać poznać te różnice? Dodam, że biorę wersję classic + wyposażenie FUN tę 105 konną??
2. Proszę o poradę osoby z woj. łódzkiego czy salon Zimny cieszy się dobrą opinią??
Czy może popełniłem błąd zamawiając u nich?
Dziękuję za wskazanie istotnych różnic, Pozdrawiam Paweł!
_________________ Skoda - Przemyślane rozwiązania
|
27.11.2010, 19:45 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37 Lokalizacja: ELE Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
|
pablo82000, roznica jest w mocy silnika znaczek na klapie ma czerwony kwadracik. a z salonem to nie wiem dzwonilem do zimnego jak kupowalem swoja fabke i dali mi zaporowa cene 1,4k wiecej niz u machudery
|
27.11.2010, 22:08 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|