Teraz jest 14.05.2024, 05:39



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 802 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Następna strona
[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Merc to nie zbyt dobry przykład no chyba że w124 lub w201.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


15.11.2010, 19:56
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
bylem u machudery z tym szarpaniem troche mi sie spieszylo nic im nie wykazalo musze zaobserwowac kiedy zmieniaja sie obroty jak mi powiedzieli po sprawdzeniu narazie zadnej akcji serwisowej dla tego silnika nie ma


25.11.2010, 21:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 22.10.2010, 15:02
Posty: 137
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post 
tomaszr napisał(a):
bylem u machudery z tym szarpaniem troche mi sie spieszylo nic im nie wykazalo musze zaobserwowac kiedy zmieniaja sie obroty jak mi powiedzieli po sprawdzeniu narazie zadnej akcji serwisowej dla tego silnika nie ma


A to dziwne z tymi falujacymi obrotami, jedni je maja inni nie ???


25.11.2010, 23:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
w dieslu za to wszyscy maja :D

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


25.11.2010, 23:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post 
Tak czytam sobie o tych problemach z falowaniem obrotów (zarówno TSI jak i nowy diesel) i naszła mnie taka refleksja życiowa :)
Ludzie, czy wy czasami trochę nie przesadzacie z wyolbrzymianiem tego problemu ?
Rozumiem, że jak auto jest nowe to człowiek chciałby, żeby wszystko było idealnie ale czasami to prowadzi tylko do samostresu i niczego więcej.
Kupiliście w końcu nowe modele silników i należy liczyć się z pewnymi drobnymi problemami wieku dziecięcego.
Myślę, że część osób jak by nie dowiedziała się o tym z forum, to nawet by nie zauważła tego falowania.
Poza tym niestety każda jednostka ma pewne cechy własne (można powiedzieć klasyczne TTTM). Nawet sprawdozny już silnik VW 1.4 16V ma upierdliwą cechę wchodzenia na wysokie obroty. Dzieje się to co prawda z reguły tylko po odpaleniu ale inne marki tego nie mają. Silnik VW wchodzi na obroty niezależnie od temperatury zewnętrznej (lato, zima). Czasami jest to 1000, a czasami nawet 1200. Czasami pochodzi tak minutkę, a czasami prawie 10 minut. Innym razem po odpaleniu gładko 750-800, czyli prawidłowo. Po konsultacjach na forum i w serwisie, jeden wniosek - TTTM :)
Pamiętajcie że zakupiliście w końcu tylko tańszą wersję VW - samochodu dla mas :)


26.11.2010, 09:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
nie dla mas . dla "osób" w wolniejszym tlumaczeniu dla ludzi :D

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


26.11.2010, 10:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.09.2010, 07:11
Lokalizacja: Łódź
Posty: 226
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Fabia II Combi FL
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
maczala1 napisał(a):
Ludzie, czy wy czasami trochę nie przesadzacie z wyolbrzymianiem tego problemu ?
Rozumiem, że jak auto jest nowe to człowiek chciałby, żeby wszystko było idealnie ale czasami to prowadzi tylko do samostresu i niczego więcej.
Kupiliście w końcu nowe modele silników i należy liczyć się z pewnymi drobnymi problemami wieku dziecięcego.

Odpowiem ci dokładnie silnik 1.6 TDI CR 105 jest od ponad roku wkładany do OII :]
Więc problemy wieku dziecięcego odstawmy na bok.

_________________
Profil poniżej 40 to nie opona to prezerwatywa chroniąca nasze dobro :]
Wheel-Whores.com


26.11.2010, 11:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12702
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
maczala1 napisał(a):
Poza tym niestety każda jednostka ma pewne cechy własne (można powiedzieć klasyczne TTTM). Nawet sprawdozny już silnik VW 1.4 16V ma upierdliwą cechę wchodzenia na wysokie obroty. Dzieje się to co prawda z reguły tylko po odpaleniu ale inne marki tego nie mają. Silnik VW wchodzi na obroty niezależnie od temperatury zewnętrznej (lato, zima). Czasami jest to 1000, a czasami nawet 1200. Czasami pochodzi tak minutkę, a czasami prawie 10 minut. Innym razem po odpaleniu gładko 750-800, czyli prawidłowo. Po konsultacjach na forum i w serwisie, jeden wniosek - TTTM :)


"Wysokie obroty" to rozumiałbym rzędu 3-4k/min, ale nie tysiąc. W mojej, starszej wersji tego silnika tysiąc po adpaleniu to reguła. Nie powoduje to żadnego dyskomfortu u mnie.

Obczytywanie forum prowadzi jednak do wykształcania u siebie różnorakich natręctw jako efektu ubocznego przyswojonej wiedzy.

Gdybym teraz kupował, to wziąłbym TSI. Tylko nie w f2 :-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


26.11.2010, 11:50
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post 
weuek napisał(a):
maczala1 napisał(a):
Obczytywanie forum prowadzi jednak do wykształcania u siebie różnorakich natręctw jako efektu ubocznego przyswojonej wiedzy.


To fakt. Ja na przykład wyczytałem, że nawiew buczy na "1" i jak się zacząłem wsłuchiwać to teraz już też słyszę.
Jeśli bym nie wyczytał, to bym pewnie nie słyszał :)
Wolę jednak to zostawić bo i tak zawsze gra radio, a nie chcę ryzykować, że mi rozwalą w serwisie pół deski rozdzielczej i potem będę już wszystko słyszał :)


26.11.2010, 13:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.01.2009, 18:57
Posty: 410
Podziękował: 4
Pomógł: 16

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Fabia III STYLE
Rok prod.: 2015
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Jak u Ciebie maczala1 buczy to chyba słyszysz powietrze raczej, uwierz przy włączonym radio nawet było słychać ten wentylator na 1 biegu ;)

Wiem coś o tym, bo miałem go wymienianego. Temacik był poruszany pod tym względem już na forum.


26.11.2010, 15:59
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post 
maczala1 napisał(a):
Myślę, że część osób jak by nie dowiedziała się o tym z forum, to nawet by nie zauważła tego falowania.

Szczerze: tak

Tylko nikt do końca nie wie, czy tak ma być, bo tak jest zapisane w programie, czy wtedy coś się dzieje szkodliwe dla silnika.

PS. Jest w programie podobno cykl pracy, służący rozgrzaniu katalizatora
trwa ok. 20 sekund po odpaleniu.
Wtedy około, 80% paliwa wtryskiwane jest w suwie ssania, pozostałe20%, blisko GMP przed suwem pracy. te 20% dopala się przy otwartym zaworze wydechowym. Logicznie może to wpływać na stabilność pracy biegu jałowego zaraz po odpaleniu.

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


26.11.2010, 18:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post 
s_n_a_k_e_ napisał(a):
Jak u Ciebie maczala1 buczy to chyba słyszysz powietrze raczej, uwierz przy włączonym radio nawet było słychać ten wentylator na 1 biegu ;)
Wiem coś o tym, bo miałem go wymienianego. Temacik był poruszany pod tym względem już na forum.


No wiem, że było na forum poruszane, bo to przeczytałem i sam zacząłem nasłuchiwać i w końcu usłyszałem :)
Tak całkiem na poważnie to faktycznie te wentylatory są trochę felerne i buczą. Pewnie jest tak, że jeden egzemplarz głośniej drugi ciszej i dlatego jednemu przeszkadza, a drugiemu nie. U mnie na przykład buczy tylko na "1" i do tego tylko gdy redukuję z "2". Gdy wyłączę na "0" i potem dam "1" to słychać już tylko samo powietrze.
Na razie specjalnie to nie przeszkadza, więc poczekam do końca gwarancji i jak się pogorszy, to wtedy ewentualnie poproszę o wymianę.
Podobno najnowszy model wentylatora już nie ma w ogóle tej przypadłości.


26.11.2010, 19:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
maczala1

No wiem, że było na forum poruszane, bo to przeczytałem i sam zacząłem nasłuchiwać i w końcu usłyszałem :)


no widzisz maczala jeszcze pare takich nawroconych osob i bedzie oki moze ktos z ASO tez wkoncu uslyszy zobaczy :P


26.11.2010, 20:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.11.2010, 19:19
Lokalizacja: ETM
Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: classic
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post Re: 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Witam Forumowiczów!! Proszę o poradę ? Oczekuję na nową Fabię 2 z salonu ( jestem w trakcie zakupu):

1. Jakie są różnice 1.2 TSi (85KM) a 1.2 TSi (105KM), jeździłem tym 85 konnym (bajka), ale

po czym poznać poznać te różnice? Dodam, że biorę wersję classic + wyposażenie FUN tę 105 konną??

2. Proszę o poradę osoby z woj. łódzkiego czy salon Zimny cieszy się dobrą opinią??
Czy może popełniłem błąd zamawiając u nich?



Dziękuję za wskazanie istotnych różnic, Pozdrawiam Paweł!

_________________
Skoda - Przemyślane rozwiązania :)


27.11.2010, 19:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
pablo82000, roznica jest w mocy silnika znaczek na klapie ma czerwony kwadracik. a z salonem to nie wiem dzwonilem do zimnego jak kupowalem swoja fabke i dali mi zaporowa cene 1,4k wiecej niz u machudery


27.11.2010, 22:08
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 802 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 54  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL