Teraz jest 28.03.2024, 12:07



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 802 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54  Następna strona
[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań 
Autor Wiadomość
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
TomasLang, w takim razie ile km musi pokonac silnik CBZA/B zebys go uznal za wyjatek? Ponad 100tys? :>

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


05.01.2015, 11:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.11.2010, 09:55
Lokalizacja: LSW
Posty: 316
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Polo 6R Highline
Rok prod.: 2011
Województwo: lubelskie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
To w takim razie mój kolega ma właśnie wyjątkowy, bo przekroczył właśnie 107 tys w Fabii z 2010 roku :wink:
Zbytnio nie dba o auto ale olej zawsze zmienia co max 15 tys,wcześniej jezdził na 5W40 z normą VW 502.00, a ostatnio na 0W30.
Od początku na fabrycznym rozrządzie :D Żeby było śmieszniej to w ostatnim czasie (jakieś 4 m-ce) jeździ prawie wyłącznie po mieście i na odcinkach do 30 km. I jakoś nic się nie dzieje.
U mnie od początku był spokój i na razie jest. Jak długo to nie wiem, ale jak się zacznie coś walić to wymienię i sprzedam :D
Przecież nie kupiłem samochodu na dożywocie.
Ja mam obecnie zalany olej 0W40 z normą VW 502.00.

_________________
Miło wspominam swoją Fabię ;-)


05.01.2015, 13:41
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.11.2013, 21:48
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Golf
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Z tymi silnikami jest taka ciekawostka: Paradoksalnie najdłużej wytrzymują silniki używane w mieście i takie które pokonują duże przebiegi. Wynika to z faktu że silnik ten wykazuje wręcz drakońskie zużycie w fazie rozruchu i nagrzewania (stąd mowa o dobrym oleju). Samochód, który "nie stygnie" jest w stanie dorównać żywotności normalnym jednostką (np 1.4 16V) tylko że te mogą takie przebiegi osiągać w sposób różnorodny. Żeby była jasność - zużycie- to nie tylko określenie dla padającego rozrządu.


05.01.2015, 16:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Panie specu, to nawet nowożytny 1.0 150 KM ecoboost jest odporniejszy? Serio? A przecież 1.,4 16V nigdy nie został ostatecznie poprawiony (jeden na 10 nie klepie po setce przebiegu), a do niego przyrównujesz...

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


05.01.2015, 20:28
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
już nie wspomnę o 3 cylindrowym 1,2 gdzie też łańcuszki przeskakiwały...

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


05.01.2015, 21:48
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.11.2013, 21:48
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Golf
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
He he he heheheheheeheee to macie odpowiedź czemu nie lubię pisać na tym forum...Kolego wue...coś tam...konstrukcyjnie 1.0 fordowski bije na głowę te wasze 1.2 TSI. Co do 1,2 HTP - owszem łańcuszek przeskakiwał ale sama konstrukcja jest o wiele trwalsza. Co do 1.4 16V winny za klekotanie był jedynie producent tłoków który spartolił robotę. Tylko że klepiącym 1,4 16V w naszym dziale materiałoznawstwa (samochód służbowy (golf 4)) zrobiliśmy już jakieś 400 tyś przebiegu. I ani myśli się rozlecieć. W razie czego przełożę mu tłoki. Koszt - jakieś 1000 zł. Z resztą o czym dyskusja. Wy chwalicie co macie - taka ludzka natura- a ja badam rzeczywistość...


06.01.2015, 02:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Ale się objawił Nabuchodonozor :bravo: (czy jak mu tam). Badej, kolego, badej te rzeczywistość, bo ona bezkresna jest, to życia ci braknie...

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Ostatnio edytowano 06.01.2015, 09:00 przez weuek, łącznie edytowano 1 raz



06.01.2015, 08:58
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 31.12.2013, 20:39
Posty: 198
Zdjęcia: 3
Podziękował: 5
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Proszę trzymać ton dyskusji...
dyskusja na argumenty -bez osobistych docinek , żeby nie trzeba było nagradzać urlopem od forum :zolta:

_________________
Z poważaniem Administracja - FabiaClub.pl


06.01.2015, 08:58
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 20.11.2013, 21:48
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Golf
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
A wywalcie mnie z tego forum... Mało wiecie i jakiś tam wue sruek pokazuje swoją pseudo elokwencję. Życzę Waszym 1.2 tsi jednego łańcucha na 40 tysięcy - to dobre życzenia. A Tobie Wue coś tam więcej pokory...bo głośność dzwonu wynika z tego, że jest pusty!


06.01.2015, 11:19
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
TomasLang, u mnie lancuch juz zyje dluzej :)

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


06.01.2015, 11:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.03.2013, 17:49
Posty: 157
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda
Rok prod.: 2012
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
poznaj-tsi.pl
Skoda działa w internecie.

_________________
Obrazek


30.03.2016, 08:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.01.2013, 17:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 8
Podziękował: 6
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Ambition
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Drodzy forumowicze,

Proszę o pomoc w następującej kwestii:

Posiadam auto Skoda Fabia II. 1.2 TSi / (12.2011) / 77 kW / Engine Code: CBZB / przebieg 80 000 km i muszę poddać ją gruntownemu serwisowi.

Konkretnie muszę wymienić:

1. Pompa wody
2. Płyn chłodniczy
3. Akumulator - pytałem już w innym wątku na forum
4. Tarcze hamulcowe (2 x oś przednia + 2 x oś tylna) - pytałem już w innym wątku na forum
5. Klocki hamulcowe (2 x oś przednia + 2 x oś tylna) - pytałem już w innym wątku na forum
6. Filtr paliwa
7. Filtr oleju
8. Filtr kabinowy
9. Filtr powietrza
10. Amortyzatory - komplet

Chcę kupić samodzielnie części a nie przez mechanika i nie chodzi mi o części oryginalne tylko trochę lepsze od standardowych. Sklepów z częściami jest dość sporo, ale żeby coś kupić trzeba mieć wiedzę, a ja tej wiedzy nie posiadam. Nie chciałbym "nadziać się" na drogie ale niezbyt dobre części.

Mam do tego pytanie - czy przy okazji wymiany tarcz i klocków nie wymienić amortyzatorów z osprzętem?

Zwracam się do Was drodzy forumowicze o pomoc w zakupie części z powyższej listy, a głównie o wskazanie dobrego produktu i sklepu, gdzie dany produkt można kupić.
Przy okazji, znacie jakiś dobry serwis Kraków / Wieliczka ?

Z góry dziękuję.


13.03.2017, 15:53
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
easio23 napisał(a):
Drodzy forumowicze,

Proszę o pomoc w następującej kwestii:

Posiadam auto Skoda Fabia II. 1.2 TSi / (12.2011) / 77 kW / Engine Code: CBZB / przebieg 80 000 km i muszę poddać ją gruntownemu serwisowi.

Konkretnie muszę wymienić:

1. Pompa wody
2. Płyn chłodniczy
3. Akumulator - pytałem już w innym wątku na forum
4. Tarcze hamulcowe (2 x oś przednia + 2 x oś tylna) - pytałem już w innym wątku na forum
5. Klocki hamulcowe (2 x oś przednia + 2 x oś tylna) - pytałem już w innym wątku na forum
6. Filtr paliwa
7. Filtr oleju
8. Filtr kabinowy
9. Filtr powietrza
10. Amortyzatory - komplet

Chcę kupić samodzielnie części a nie przez mechanika i nie chodzi mi o części oryginalne tylko trochę lepsze od standardowych. Sklepów z częściami jest dość sporo, ale żeby coś kupić trzeba mieć wiedzę, a ja tej wiedzy nie posiadam. Nie chciałbym "nadziać się" na drogie ale niezbyt dobre części.

Mam do tego pytanie - czy przy okazji wymiany tarcz i klocków nie wymienić amortyzatorów z osprzętem?

Zwracam się do Was drodzy forumowicze o pomoc w zakupie części z powyższej listy, a głównie o wskazanie dobrego produktu i sklepu, gdzie dany produkt można kupić.
Przy okazji, znacie jakiś dobry serwis Kraków / Wieliczka ?

Z góry dziękuję.



1. Jaki jest powód wymiany pompy wody ?
2. Najlepiej G12+ czy G13 masz napisane na zbiorniczku, producenci HEPU albo FEBI
3. Loteria, jedni chwalą Boscha, a drudzy Varta - dobierz dobrze pojemność i rozmiar oraz biegunowość, może AGM ?
4. Czemu musisz wymieniać z przodu i z tyłu po takim przebiegu ?
Ile mają grubości z przodu - minimalna ilość to 22 mm a nowe mają 25 mm, dziś mierzyłem swoje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej ma 23,895 mm a z prawej 23,909 mm.
Ile mają grubości z tyłu - minimalna ilość to 7 a nowe mają 9 mm, dziś mierzyłem woje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej 8,185 mm a z prawej 8,053 mm.
5. To samo pytanie ile masz grubości ?
6. Prosta czynność zamontowałem FILTRON, polecam również MANN-FILTER, KNECHT, MAHLE etc.
7. FILTRON, MANN FILTER, KNECHT, HENGST
8. Filtr kabinowy co roku, polecam MANN FILTER bo jest najlepiej dopasowany, nawet KNECHT nie jest tak dobrze zaprojektowany. Zamontowałem CUK 26010
9. FILTRON, MANN FILTER, HENGST, KNECHT
10. Po co ?

Jak już wymieniasz te tarcze i klocki skoro faktycznie musisz to kup sobie nowy płyn hamulcowy i też wymień, bo pewnie nie robiłeś tego. Do tego nabicie klimatyzacji (czynnika) i odgrzybianie etc.

Ty pytasz raczej o ogólne porady / wymiany a mnie się utarło że ten temat służy do rozwiązywania problemów z napędem :-)


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Daniel za ten post:
easio23
13.03.2017, 20:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.01.2013, 17:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 8
Podziękował: 6
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Ambition
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Daniel napisał(a):
easio23 napisał(a):
Drodzy forumowicze,

Proszę o pomoc w następującej kwestii:

Posiadam auto Skoda Fabia II. 1.2 TSi / (12.2011) / 77 kW / Engine Code: CBZB / przebieg 80 000 km i muszę poddać ją gruntownemu serwisowi.

Konkretnie muszę wymienić:

1. Pompa wody
2. Płyn chłodniczy
3. Akumulator - pytałem już w innym wątku na forum
4. Tarcze hamulcowe (2 x oś przednia + 2 x oś tylna) - pytałem już w innym wątku na forum
5. Klocki hamulcowe (2 x oś przednia + 2 x oś tylna) - pytałem już w innym wątku na forum
6. Filtr paliwa
7. Filtr oleju
8. Filtr kabinowy
9. Filtr powietrza
10. Amortyzatory - komplet

Chcę kupić samodzielnie części a nie przez mechanika i nie chodzi mi o części oryginalne tylko trochę lepsze od standardowych. Sklepów z częściami jest dość sporo, ale żeby coś kupić trzeba mieć wiedzę, a ja tej wiedzy nie posiadam. Nie chciałbym "nadziać się" na drogie ale niezbyt dobre części.

Mam do tego pytanie - czy przy okazji wymiany tarcz i klocków nie wymienić amortyzatorów z osprzętem?

Zwracam się do Was drodzy forumowicze o pomoc w zakupie części z powyższej listy, a głównie o wskazanie dobrego produktu i sklepu, gdzie dany produkt można kupić.
Przy okazji, znacie jakiś dobry serwis Kraków / Wieliczka ?

Z góry dziękuję.



1. Jaki jest powód wymiany pompy wody ?
2. Najlepiej G12+ czy G13 masz napisane na zbiorniczku, producenci HEPU albo FEBI
3. Loteria, jedni chwalą Boscha, a drudzy Varta - dobierz dobrze pojemność i rozmiar oraz biegunowość, może AGM ?
4. Czemu musisz wymieniać z przodu i z tyłu po takim przebiegu ?
Ile mają grubości z przodu - minimalna ilość to 22 mm a nowe mają 25 mm, dziś mierzyłem swoje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej ma 23,895 mm a z prawej 23,909 mm.
Ile mają grubości z tyłu - minimalna ilość to 7 a nowe mają 9 mm, dziś mierzyłem woje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej 8,185 mm a z prawej 8,053 mm.
5. To samo pytanie ile masz grubości ?
6. Prosta czynność zamontowałem FILTRON, polecam również MANN-FILTER, KNECHT, MAHLE etc.
7. FILTRON, MANN FILTER, KNECHT, HENGST
8. Filtr kabinowy co roku, polecam MANN FILTER bo jest najlepiej dopasowany, nawet KNECHT nie jest tak dobrze zaprojektowany. Zamontowałem CUK 26010
9. FILTRON, MANN FILTER, HENGST, KNECHT
10. Po co ?

Jak już wymieniasz te tarcze i klocki skoro faktycznie musisz to kup sobie nowy płyn hamulcowy i też wymień, bo pewnie nie robiłeś tego. Do tego nabicie klimatyzacji (czynnika) i odgrzybianie etc.

Ty pytasz raczej o ogólne porady / wymiany a mnie się utarło że ten temat służy do rozwiązywania problemów z napędem :-)


Dziękuję za odpowiedzi i pytania.
Poniżej informacje ode mnie:

1. Jaki jest powód wymiany pompy wody ?
Na przeglądzie w grudniu 2016 wyszło, że zaczyna się z niej trochę lać.
2. Najlepiej G12+ czy G13 masz napisane na zbiorniczku, producenci HEPU albo FEBI
OK
3. Loteria, jedni chwalą Boscha, a drudzy Varta - dobierz dobrze pojemność i rozmiar oraz biegunowość, może AGM ?
Rozejrzę się jak to cenowo wygląda - dziękuję
4. Czemu musisz wymieniać z przodu i z tyłu po takim przebiegu ?
Przy ostatniej wymianie kół na zimowe w październiku 2016 serwisant zwrócił uwagę, że klocki są już na ostatniej prostej a tarcze raz, że skorodowały to są już bardzo zużyte. Przód i tył niewiele się różni
Ile mają grubości z przodu - minimalna ilość to 22 mm a nowe mają 25 mm, dziś mierzyłem swoje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej ma 23,895 mm a z prawej 23,909 mm.
Ile mają grubości z tyłu - minimalna ilość to 7 a nowe mają 9 mm, dziś mierzyłem woje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej 8,185 mm a z prawej 8,053 mm.
Nie mam za bardzo czym zmierzyć, może na weekendzie zrobię kilka fotek, ale niestety z założonym kołem więc niewiele to da...
5. To samo pytanie ile masz grubości ?
klocków nie wymieniałem od początku i taj jak pisałem wyżej - są już raczej wyeksploatowane
6. Prosta czynność zamontowałem FILTRON, polecam również MANN-FILTER, KNECHT, MAHLE etc.
Dzięki
7. FILTRON, MANN FILTER, KNECHT, HENGST
Dzięki
8. Filtr kabinowy co roku, polecam MANN FILTER bo jest najlepiej dopasowany, nawet KNECHT nie jest tak dobrze zaprojektowany. Zamontowałem CUK 26010
Dzięki
9. FILTRON, MANN FILTER, HENGST, KNECHT
Dzięki
10. Po co ?
No właśnie tak się zastanawiałem, czy jak robić tarcze, klocki etc. to nie wymienić amortyzatorów, choć to raczej chyba "fanaberia". Wolałem zapytać, kogoś, kto albo mi podpowie, że warto, albo zdecydowanie odradzi.

A tak na marginesie, to auta używa częściej moja żona do pracy jak i przede wszystkim wożąc dziecko do przedszkola. Dlatego chucham na zimne i wolę dołożyć kilka złotych ale mieć bezpieczne auto dla moich najbliższych.


Dziękuję za pomoc !!


14.03.2017, 16:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.07.2011, 12:21
Posty: 96
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: FABIA
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Witam!
A czy macie już za sobą wymianę świec?
Mam już za sobą 72 tys km i się zastanawiam czy nie zmienić ich czasem. W moim tsi wszystko póki co gra, pali bez problemu. Na jakie świece zmienialiście przy tym naszym wtrysku bezpośrednim? Irydowe? Jakiej firmy świeczki polecacie? Z góry dziękuję za informacje.


14.03.2017, 20:17
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 802 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL