Teraz jest 28.03.2024, 12:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 802 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Następna strona
[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań 
Autor Wiadomość
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
TomasLang, nie mowie tego by sie chwalic, tylko czysto informacyjnie. Po prostu do tej pory nie mam zadnych objawow sprzed calej akcji.
I nie jest to watek w ktorym bedziemy sie licytowac ile kto jezdzi, czym i dlaczego.

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


23.11.2013, 12:00
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11
Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Źródło: http://www.superbclub.pl/viewtopic.php?f=8&t=4011

Cytuj:
PYTANIE:
[2013-11-26 10:48:28]

Witam
Kilka dni temu zamówiłem Skodę Superb, rocznik 2014 z silnikiem benzynowym TSI.
Trochę się naczytałem o awaryjności tych silników, a zwłaszcza kłopotow z napinaczem i łańcuchem rozrządu, jak również pekającymi tłokami i panewkami.
Wyczytałem rownież, że od 2010 roku wyeliminowano z silników TSI wadliwe elementy.
Proszę o informację jakie w tym temacie jest stanowisko Skody.
Dziekuję i pozdrawiam



ODPOWIEDŹ
Odpowiedź Škoda Info

[2013-11-29 12:06:53]

Szanowni Państwo!

Silnik 1.4 TSI jest obecny w samochodach marki ŠKODA od 45 tygodnia 2008 roku. Silnik ten trafił do ŠKODY już po modyfikacjach w obrębie koncernu. Przypadki niedomagań tego wariantu silnika, które od pewnego czasu wspominane są w prasie branżowej, nie dotyczą samochodów marki ŠKODA. Do tej pory odnotowano w Polsce 10 przypadków uszkodzenia silnika na blisko 14.000 sprzedanych samochodów marki ŠKODA wyposażonych w ten wariant silnika.

W przypadku silnika 1.2 TSI pojawiły się do tej pory 2 podstawowe obszary zastrzeżeń związane z:
1. łańcuchem rozrządu,
2. turbosprężarką.

Ewentualnym problem z łańcuchem rozrządu związany jest z faktem, że w zależności od sposobu eksploatacji (obciążeń silnika) może w niektórych przypadkach dochodzić do rozciągnięcia łańcucha, co skutkuje jego przeskoczeniem. Efektem jest utrata mocy silnika, brak możliwości jego uruchomienia lub całkowita awaria. Niemniej jednak, w 2011 został wprowadzony nowy dostawca łańcuchów rozrządu, ogłoszono akcję techniczną ich wymiany.

Inny cytowany problem w przypadku silników 1.2 TSI dotyczył w przeszłości turbosprężarek. W tym obszarze ŠKODA zdecydowała się na wprowadzenie środków zaradczych. Specjalna akcja techniczna objęła wszystkie samochody z silnikami 1.2 TSI, tj. modele Fabia II, Roomster, Octavia II i Yeti, od początku produkcji tych silników do 45 tygodnia 2011 roku.

W rezultacie została poprawiona konstrukcja turbosprężarki oraz w wyniku akcji technicznej montowano specjalną podkładkę pod nastawnik turbosprężarki. Podkładka redukuje luzy nastawnika i zawęża tolerancję regulacji. Po wykonaniu opisanej akcji technicznej w skali roku wymienianie ulega kilkanaście sztuk tych turbosprężarek na prawie 13 tysięcy sprzedanych samochodów z jednym z silników 1.2 TSI.

Raz jeszcze podkreślamy, że w przypadku silników 1.2 TSI opieką producenta są objęci posiadacze aut nie starszych niż 3 lata i mających przebieg nie wyższy niż 100.000 km – w przypadku awarii łańcucha rozrządu ŠKODA zapewnia 100% zwrotu kosztów naprawy. Jednak należy pamiętać, że programy osłonowe są przeznaczone dla stałych Klientów Škoda Auto, korzystających z sieci Autoryzowanych Partnerów Serwisowych Škoda Auto.

Z wyrazami szacunku,
Zespół Škoda INFO

_________________
Obrazek


30.11.2013, 22:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
ellou 50k km już za mną i moją skodą. wymieniony rozrząd przy 29k km. dwie poduszki pod skrzynią biegów (obie udało wymienić się na gwarancji) ale znowu zaczynam słyszeć podczas uruchamiania silnika na razie oczywiście zimnego grzechotanie łańcucha. czekam na dalszy rozwój sprawy. serwis mówi ze na zimnym to normalne.
P.S. jeszcze dochodzą ponownie przewody paliwowe znowu grzechoczą.


15.03.2014, 10:10
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.02.2011, 19:22
Posty: 245
Podziękował: 10
Pomógł: 9

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: MZM - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi
Rok prod.: 2011
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
A jak zdiagnozowano poduszki pod skrzynią?

Wysłane z mojego SM-T210 przy użyciu Tapatalka


19.03.2014, 22:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
poduszki bylo slychac jakby cos w zawieszeniu nawalalo a to silnik sie bujal. po wymianie cisza. jedna wymieniona na gwarancji fabrycznej, druga na ubezpieczeniowej. znowu mi puka ale teraz wymiana platna okolo 400 zl potem bede domagal sie wymiany na gwarancji daja na poduche 2 lata w serwisie. serwis powiedzial ze jak nie zmieni sie technologia to tak bedzie sie dzialo. lubie nieraz ruszyc dosc szybko i czasem sie przeciagnie moze to od tego.


19.03.2014, 22:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2014, 22:27
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NBD - 7b.AUT
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Witam
Ponieważ stoję przed zakupem fabii - pytanie brzmi co jest grane ze zaczynają wymieniać łańcuch na pasek.
Rozumiem ze to wina zlej konstrukcji?

Jeszcze pytanie silnik 1.4 16v - rozumiem ze jest na dwóch paskach rozrządu ale czemu?


13.05.2014, 07:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
ice80 napisał(a):
Ponieważ stoję przed zakupem fabii - pytanie brzmi co jest grane ze zaczynają wymieniać łańcuch na pasek.
Rozumiem ze to wina zlej konstrukcji?


Poczytałbyś sobie dany wątek od deski do deski, w F2 silnik 1.2 TSI jest, był i będzie na łańcuchu, pomyliłeś wątek z temat dot. Octavia III albo Golf VII.

ice80 napisał(a):
Jeszcze pytanie silnik 1.4 16v - rozumiem ze jest na dwóch paskach rozrządu ale czemu?


Że co ?? Słabo rozumiesz, dwa wałki rozrządu napędzane jednym paskiem.


13.05.2014, 07:32
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4711
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Cytuj:
Mija właśnie siódmy rok od debiutu obecnej generacji Skody Fabii, a to oznacza, że dni rynkowej kariery auta są już policzone. Firma z Mlada Boleslav zaprezentuje zupełnie nową Fabię już w październiku, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.
(...)
Do wyboru będą więc benzynowe 1.2 TSI ze zmodernizowanym systemem rozrządu (awaryjny, rozciągający się łańcuch zastąpiony został przez pasek)



http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... automotive

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


13.05.2014, 08:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
zecke napisał(a):
Cytuj:
Mija właśnie siódmy rok od debiutu obecnej generacji Skody Fabii, a to oznacza, że dni rynkowej kariery auta są już policzone. Firma z Mlada Boleslav zaprezentuje zupełnie nową Fabię już w październiku, na salonie motoryzacyjnym w Paryżu.
(...)
Do wyboru będą więc benzynowe 1.2 TSI ze zmodernizowanym systemem rozrządu (awaryjny, rozciągający się łańcuch zastąpiony został przez pasek)



http://motoryzacja.interia.pl/wiadomosc ... automotive


To dot. Skoda Fabia III a nie F2 :P i jego silnika CBZB/CBZA


13.05.2014, 09:11
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
ice80 napisał(a):
Witam
Ponieważ stoję przed zakupem fabii - pytanie brzmi co jest grane ze zaczynają wymieniać łańcuch na pasek.
Rozumiem ze to wina zlej konstrukcji?

Jeszcze pytanie silnik 1.4 16v - rozumiem ze jest na dwóch paskach rozrządu ale czemu?


Tak, są 2 paski rozrządu, jeden idzie od wału korbowego przez pompę cieczy do koła pierwszego wałka rozrządu, a drugi łączy koło pierwszego wałka rozrządu z kołem drugiego wałka rozrządu.
Zrobili tak bo wałki wyszły im za blisko siebie (projekt głowicy) i nie zmieściły by im się dwa takiej samej wielkości koła zębate, dlatego to co łączy wałek wydechowy (chyba) jest na tyle duże żeby zapewnić odpowiednie przełożenie, a pozostałe są mniejsze i się mieszą obok siebie.
Skomplikowanie to wytłumaczone, ale sobie wygooglujesz odpowiedni rysunek to załapiesz o co chodzi.

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


13.05.2014, 18:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.05.2014, 22:27
Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NBD - 7b.AUT
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
no dokładnie bober oto mi chodziło - dwa paski rożnej długości..
Wprowadzili do skody octavii do tsi - paski rozrządu..
Myślałem ze to spowodowane tymi naprawami tsi

Rozumie mze jak najbardziej na jazde w miescie nadaje sie tsi i czasami na krotki wypad za miasto. Nadje sie lepei jniz 1.4 16v?
Sorki jestem lajkiem wie pytam


13.05.2014, 18:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.11.2013, 21:48
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Golf
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
Witajcie użytkownicy łańcuchowego 1.2 TSI. I co chodzą Wam jeszcze silniczki czy już się posypały. Pytam bo w zasięgu mojej praktyki już 15 padło przy przebiegu do 100 tyś. Pozdrawiam!!!


04.01.2015, 22:52
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
TomasLang napisał(a):
Witajcie użytkownicy łańcuchowego 1.2 TSI. I co chodzą Wam jeszcze silniczki czy już się posypały. Pytam bo w zasięgu mojej praktyki już 15 padło przy przebiegu do 100 tyś. Pozdrawiam!!!


Nie pojawiałeś się dawno na Forum, tym sposobem nie ma się jak wymienić doświadczeniem czy spostrzeżeniem dot. eksploatacji CBZ*. Ja np. mam pytanie dot. zauważonego pocenia się silnika na wysokości chłodnicy oleju/ filtra oleju. Nie mówię o wycieku tylko jakby skądś (z pokrywy?) pod obciążeniem coś puszczało (mini) parą ?
Mnie chodzi do dnia dzisiejszego TYLKO Ja nie dobiłem do 40 tyś km.


04.01.2015, 23:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.01.2012, 02:39
Lokalizacja: Pless, Staude
Posty: 500
Podziękował: 15
Pomógł: 37

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: STYLE- joy+play
Rok prod.: 2011
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
straszenie jak przed laty wchodziły silniki 16 zaworowe DOHC miały być awaryjne i się psuć ze wzgl na 2 wałki rozrządu.

_________________
Obrazek

http://www.speedtest.net/my-result/3805231662

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 27&t=16730


05.01.2015, 09:57
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.11.2013, 21:48
Posty: 17
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Golf
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
Post Re: [F2] 1.2 TSI/77kW (CBZB) kilka pytań
HEHE ale to nie jest straszenie - to są fakty. Straszenie to było owszem może w przypadku tamtych silników tylko, że DOHC chodzą do tej pory a samo założenie konstrukcyjne funkcjonuje. Wasz TSI to zmora VW i najgorszy koszmar jaki mógł się im przytrafić dlatego już go nie produkują a całość nie tyle przekonstruowali co zmienili diametralnie od podstaw. Co do mojej nieobecności - po prostu nie chce mi się pisać tu fachowych porad gdyż jak piszę prawdę to i tak "zachwalacze własnych posiadłości" mnie krytykują a prawda jest brutalna - macie najmniej trwałe nowożytne silniki jakie kiedykolwiek od czasu lat 80 tych opuściły fabrykę. No chyba że dwusuwy i kaszlak... chociaż i tu bym polemizował.


05.01.2015, 10:57
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 802 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 49, 50, 51, 52, 53, 54  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL