Teraz jest 27.04.2024, 20:36



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2
[F1] Silnik 1.2 BME - dylemat 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.07.2010, 20:56
Lokalizacja: Będzin
Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia ICE AMBIENTE
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
szach11 napisał(a):
Z tymi swiatlami i korkami to jest różnie w gdańsku. Wiecie może czym się różni nowszy silnik BME od AZQ czy coś w nim zmienili ?

[ Dodano: 2010-10-12, 13:37 ]
czyli do miasta sie nadaje ?
1.4 w miescie spali mniej ?


Sam jestem ciekaw jaka jest różnica pomiędzy tymi silnikami.
Nie wiem ile w tym prawdy ale z tego co słyszałem to
poprawili coś z rozrządem żeby nie mógł przeskoczyć

_________________
***** Dyzio73 ****
Obrazek


13.10.2010, 20:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2010, 19:01
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf 5
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Witam kolegów. I ja dorzucę swoje zdanie na temat silniczka 1,2 12 V BME. Mam pojazd z tym motorkiem od prawie 3 lat. Uważam, że jest to dobra konstrukcja. Co prawda do chwili obecnej zrobiłem jedynie 20 tyś. km ale objechałem nim pół Polski i Europy. W tym roku odważyłem się nawet na wyjazd do Chorwacji! Ja nie wiem jak można osiągnąć spalnie 9 litrów/100km. Mnie się to nigdy nie udało a powiem więcej nie spaliłem więcej jak 7l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie i bez szaleństw a na trasie nie więcej jak 120 bo powyżej to już widać opadającą wskazówkę poziomu paliwa. Na wspomnianej trasie do Chorwacji spalnie mi wyszło 5,9l/100 przy dwóch osobach, pełnym bagażniku i jeszcze upchanych różnych przedmiotach za siedzeniami i oczywiście od czasu do czasu na klimie. Tutaj natomiast osiągam max 6,5 w mieście w lecie i troszkę więcej w zimie. Nie wiem dokładnie bo w zimie bardzo mało jeżdżę. Co do zużycia oleju to od wymiany do wymiany nie bierze mi ani grama a zawsze zalewam do poziomu max a nawet ciut powyżej czyli wlewam 3,5 l. Tak mi poradził mechanik i tak robię. Jak do tej pory w silniku jedna awaria cewki zapłonowej na 3-cim cylindrze, koszt 170 PLN. A co do różnic pomiędzy AZQ a BME to jedynie słyszałem, że w tym drugim właśnie jest dłuższy napinacz paska rorządu co ma wydłużyć zapewne jego żywotność. O te różnica pytałem oficjalnie meilem Skodę ale nie uzyskałem niestety odpowiedzi. Ogólnie uważam, że jak dla kobiety do autko z tym motorem jest ok i można przynajmniej mieć spokojną głowę jeśli chodzi o fotoradary. Pozdrawaim.

_________________
pitt47


14.10.2010, 06:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
No a 1.4 16 V ma 4 cylindry, mniej się psuje, jeździ dużo lepiej i pali tyle samo albo niewiele więcej


14.10.2010, 11:49
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.04.2007, 20:41
Lokalizacja: Łódź
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post 
BME ma poprawioną prowadnice łańcucha rozrządu i nie ma EGR
ja przejechałem już blisko 60tyś i sobie chwale pali nie mało, ale jeśli chodzi o dynamikę to ja nie widzę różnicy między 1.4 16v. dźwięk prawie jak w dieslu :)

_________________
SKODA FABIA 1.2 12v Mint 2007


14.10.2010, 21:21
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 581
Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
Post 
pitt47 napisał(a):
Ja nie wiem jak można osiągnąć spalnie 9 litrów/100km

żaden kłopot, mi kilka razy tak wyszło :P Wystarczy upal więc włączona klima oraz krótkie dystanse w warszawskich korkach. No i jazda autostradą 130-140 czyli prawie max co może i jeszcze klima.. Faktycznie wtedy widać jak wskazówka opada :sciana: Ale to rzadkie przypadki. Lato krótkie i autostrad jak na lekarstwo :smiley15:
Ja za to nie wiem jak
pitt47 napisał(a):
max 6,5 w mieście w lecie
Jakieś spokojne miasto ;)
Ogólnie, 6 spokojna trasa.. 7 jakaś szybsza, 8 miasto - to są maksymalne wartości. Opony mam 195 więc też pare kropli może być więcej niż na cieńszych ???
Ja zrobiłem z silnikiem BME 20tys, ogólnie auto w tym momencie ma 110tys. Z pewnych informacji jakie mam wynika, że nic nigdy w silniku się nie popsuło. Wszystko planowe wymiany.
Złego słowa nie mogę o nim powiedzieć :good: Dźwięk mi nie przeszkadza a podczas startu ze świateł nie odstaje od reszty :crazy:

_________________
była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010
była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006
oraz Favorit 135L '1991


14.10.2010, 21:52
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 25.09.2012, 18:52
Lokalizacja: Nowy Dwór Mazowiecki
Posty: 14
Podziękował: 5
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Rok prod.: 2007
Województwo: mazowieckie
Post Re: [F1] Silnik 1.2 BME - dylemat
Czy ma ktoś z Kolegów może opis bloków pomiarowych dla silnika BME ? lub wie gdzie szukać ?


30.09.2012, 17:46
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL