Teraz jest 28.04.2024, 00:17



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona
[F2] Informacje dotyczące silnika 1.2 TSI [CBZA ; CBZB] 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post Informacje dotyczące silnika 1.2 TSI [CBZA ; CBZB]
Co wy na to??

Silniki benzynowe z turbodoładowaniem coraz częściej pojawiają się w ofercie firm produkujących samochody.

Jednym z czołowych producentów stosujących silniki z turbiną jest Volkswagen który w ostatnim czasie wypuścił na rynek szeroką gamę samochodów z benzynowymi jednostkami turbodoładowanymi TSI.

Silnik 1.2 TSI 105 KM jest najmniejszym z oferowanych napędów benzynowych przez koncern VW. Przy niedużej pojemności 1.2 l uzyskano dosyć wysoką moc 105KM dzięki zastosowaniu turbodoładowania oraz wtrysku bezpośredniego benzyny. Oprócz sporej mocy dużą zaletą tej jednostki jest dosyć niskie zużycie paliwa – średnio 6.2 l/100km dla porównania Mazda 2 1.5 16V Sport o podobnej mocy (103 KM) i osiągach zużywa średnio 7.2 l/100km czyli o 1 litr paliwa więcej!
Budowa i działanie silnika 1.2 TSI 105 KM

Jednostka napędowa 1.2 TSI posiada jeden wałek rozrządu oraz po dwa zawory na cylinder dzięki czemu straty energii są mniejsze niż w silnikach wyposażonych w większą ilość zaworów na cylinder. Paliwo wtryskiwane jest do cylindrów bezpośrednio pod bardzo wysokim ciśnieniem wytwarzanym przez specjalną pompę. Ciekawostką są dwa systemy chłodzące z dwoma pompami oraz dwoma chłodnicami. Turbosprężarka i intercooler posiada swój własny system chłodzenia wyposażony w pompę elektryczną który działa niezależnie od systemu chłodzącego silnik. Zaletą tego rozwiązania jest możliwość automatycznego schładzania turbiny przy wyłączonym silniku. Jest to bardzo przydatnie w codziennym użytkowaniu samochodu, szczególnie w mieście. Nie trzeba już po ostrzejszej jeździe trzymać silnika na wolnych obrotach przez ok. 1 minutę w celu schłodzenia turbosprężarki. Dodatkowym atutem motoru 1.2 TSI jest zastosowanie systemu który odłącza pompę wody aby zimny silnik szybciej się nagrzał. Przekłada się to pozytywnie na szybką gotowość turbiny do działania. Zawory wydechowe w celu szybszego odprowadzania ciepła wypełnione są sodem.
Volkswagen Polo z silnikiem 1.2 TSI 105 KM – wrażenia z jazdy

Nowy Volkswagen polo z jednostką napędową 1.2 TSI zachowuje się podobnie do samochodu z turbodoładowanym dieslem. Dzięki wysokiemu momentowi obrotowemu wynoszącemu 175 Nm osiąganemu już przy 1550 obr/min auto bardzo szybko przyspiesza w zakresie niskich obrotów (przyspieszenie od 0 do 100km/h – 9.7s). Wysoki moment obrotowy bardzo pozytywnie przekłada się na znakomitą elastyczność silnika przy przyspieszaniu na wyższych biegach ( 60-100 km/h IV bieg - 8.6 s, 80-120 km/h V bieg - 16.6 s). Volkswagen Polo 1.2 TSI 105 KM dzięki zastosowaniu bezpośredniego wtrysku paliwa i turbosprężarki może śmiało i z godnością stanąć do pojedynku z samochodami o większej pojemności i wysokiej mocy.
Silniki 1.2 TSI – niegroźne problemy w użytkowaniu

Właściciele samochodów z silnikiem 1.2 TSI dosyć często narzekają na dziwne zachowanie się jednostki napędowej po jej uruchomieniu po dłuższym postoju. W temperaturze powyżej 15 stopni C w momencie włączenia, silnik przez krótki czas (ok 30 sek.) Nierównomiernie pracuje na wyższych obrotach w granicy ok. 1200 obr./min, po czym jego praca się stabilizuje. Gdy silnik zostanie wyłączony a następnie po pewnym czasie uruchomiony zjawisko to już nie występuje. Prawdopodobnie jest to problem w oprogramowaniu ale pewnie wystarczy poczekać aż zostanie napisana poprawna wersja i będzie ok. Poza tą drobnostką silniczek 1.2 TSI spisuje się znakomicie.


Ostatnio edytowano 02.09.2010, 20:45 przez tomaszr, łącznie edytowano 1 raz



02.09.2010, 20:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post 
strasznie szkoda,że nie dali tej samej skrzyni,ale wtedy nikt nie kupił by polo :mrgreen:
ja będę zdawać relację z jazdy już pod koniec miesiąca :crazy:


04.09.2010, 22:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
moja zaczyna sie produkowac w 37 tygodniu, tez mysle ze pod koniec miesiaca bedzie do odbioru.


05.09.2010, 07:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.09.2010, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 367
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia TSI,Sportline
Rok prod.: 2010 listopad
Województwo: małopolskie
Post 
Natomiast co do tego systemu chłodzącego turbo,to wydaje mi się,że to kwestia tego,iż ponad połowa osób użytkujących takie samochody gasi silnik od razu.Moim zdaniem jest to ratunek gdyby ktoś zapomniał i zapewni jakieś minimum schłodzenia aby nie zarżnąć turbinki za szybko.Jednak odstać te 30-60s dodatkowo na pewno nie zaszkodzi,a wręcz pomoże.


05.09.2010, 09:01
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
dlatego ja montuje turbo timer i nie bede mial tego na glowie hehe

_________________
1.8T 301HP


05.09.2010, 09:49
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
mss napisał(a):
dlatego ja montuje turbo timer i nie bede mial tego na glowie hehe


co to takiego ??


05.09.2010, 15:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
taki fajny bajer :arrow: http://www.youtube.com/watch?v=lE5gGcf3xSw

_________________
Obrazek
Obrazek


05.09.2010, 17:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 04.07.2010, 11:54
Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Fabia 1.2 Tsi
Rok prod.: 2010
Województwo: małopolskie
Post 
Akurat najmniejszy to 1,2 85 koni ;) w Fabii. Chociaż ostatnio, w którejś z gazet był artykuł, że jednostki 1,4 Tsi z początku produkcji VW zaczynają mieć dziwne objawy i nie wiadomo, czy wytrzymają tyle ile miały z założenia. Na początku też jakoś zapominałem o schłodzeniu turbo, jednak jest to kwestia czasu :)


05.09.2010, 17:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.05.2010, 20:37
Lokalizacja: ELE
Posty: 117
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: F2 Combi
Rok prod.: 2010
Województwo: łódzkie
Post 
do wszystkiego idzie sie przyzwyczaic


06.09.2010, 06:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post 
Ta elektryczna pompa zapobiega tworzeniu się korków parowych w turbosprężarce(za http://www.4shared.com/file/36474035/41 ... _90kw.html), nie służy do schładzania turbiny po ostrej jeździe!
Od tego są systemy z elektryczną pompą oleju (BMW efficient dynamics - podczas start & stop silnik gaśnie, a turbina dalej jest smarowana)

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


11.09.2010, 20:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Ciekawe ile trzeba kasy na późniejsze remonty pompy, sprężarki , wtryski itp. Witajcie w świecie silników turbodoładowanych . Możecie sobie poczytać ile kosztuje turbosprężarka i inne rzeczy :/ Nie ma jak zwykły niewysilony silnik . Lejesz obojętnie jaka benzynę i jedzie .


16.10.2010, 14:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post 
Co zaoszczędzisz na pasku rozrządu i paliwie włożysz w Turbo, a i tak coś powinno zostać...

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


16.10.2010, 19:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post [F2] Dylematy i dyskusje - 1.2 TSI
bober napisał(a):
Bym polemizował...(zwłaszcza w przypadku TSI )


Nie są, aż tak super jak się wydaje, ale nie o tym temat. :good:

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


Ostatnio edytowano 09.11.2010, 21:55 przez Allen, łącznie edytowano 1 raz



08.11.2010, 19:55
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post 
Allen, a jezdziles tsi ??

ciekawe jak bedzie sie TDi jezdzic

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


08.11.2010, 20:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Nie musze jeździć by wiedzieć co w serwisie się dzieje, ale nie o tym temat życze by jeździł jak najdłużej. :good: I jak najszybciej opis i fotki dawaj.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


08.11.2010, 20:37
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 183 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 13  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL