FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Wszystko o wymianie filtra paliwa - PB
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1157
Strona 2 z 9

Autor:  poszukiwacz [ 23.02.2008, 21:47 ]
Tytuł: 

Zaako - nie ma problemu. Na początku faktycznie myślałem, że trzeba będzie jakoś kombinować , aby je odłączyć od filtra, gdzieś włożyć wkrętak, coś odkręcić itp. W sumie są trzy przewody. Każdy z nich jest nasuwany na wloty/wylot wystające z filtra i z zaworu. Wystarczy ścisnąć z dwóch stron plastikową końcówkę, w widocznie zaznaczonych miejscach ( u mnie był to plastik w kolorze niebieskim) i wysunąć z filtra. Wcześniej jednak warto odkręcić mocowanie filtra do podwozia. Pod filtr należy podłożyć jakiś płaski pojemnik, bo faktycznie trochę paliwa wycieknie, i to pod dużym ciśnieniem ( zafajdałem sobie koszulę - cuchnie niemiłosiernie). Potem już tylko montaż. Wraz z nowym wkładem, w zestawie są dwie uszczelki ( jedna płaska i oring). Z tego co wiem, to w ASO zakładają filtr z wbudowanym zaworem i stąd jego cena może jest większa ( 70-80 PLN + 30-40 PLNrobocizna). Pozdrawiam.

Aha, przy montażu przy zakładaniu z powrotem przewodów musisz usłyszeć charakterystyczne "kliknięcie", co niewątpliwie świadczy, że przewód zablokował się. Pozdr.

Autor:  zaako [ 23.02.2008, 21:54 ]
Tytuł: 

[quote="poszukiwacz"]Zaako - nie ma problemu. Na początku faktycznie myślałem, że trzeba będzie jakoś kombinować , aby je odłączyć od filtra, gdzieś włożyć wkrętak, coś odkręcić itp. W sumie są trzy przewody. Każdy z nich jest nasuwany na wloty/wylot wystające z filtra i z zaworu. Wystarczy ścisnąć z dwóch stron plastikową końcówkę, w widocznie zaznaczonych miejscach ( u mnie był to plastik w kolorze niebieskim) i wysunąć z filtra. Wcześniej jednak warto odkręcić mocowanie filtra do podwozia. Pod filtr należy podłożyć jakiś płaski pojemnik, bo faktycznie trochę paliwa wycieknie, i to pod dużym ciśnieniem ( zafajdałem sobie koszulę - cuchnie niemiłosiernie). Potem już tylko montaż. Wraz z nowym wkładem, w zestawie są dwie uszczelki ( jedna płaska i oring). Z tego co wiem, to w ASO zakładają filtr z wbudowanym zaworem i stąd jego cena może jest większa ( 70-80 PLN + 30-40 PLNrobocizna). Pozdrawiam.[/quote
OK.Dzieki.

[ Dodano: 2008-02-23, 21:56 ]
[quote="poszukiwacz"]Zaako - nie ma problemu. Na początku faktycznie myślałem, że trzeba będzie jakoś kombinować , aby je odłączyć od filtra, gdzieś włożyć wkrętak, coś odkręcić itp. W sumie są trzy przewody. Każdy z nich jest nasuwany na wloty/wylot wystające z filtra i z zaworu. Wystarczy ścisnąć z dwóch stron plastikową końcówkę, w widocznie zaznaczonych miejscach ( u mnie był to plastik w kolorze niebieskim) i wysunąć z filtra. Wcześniej jednak warto odkręcić mocowanie filtra do podwozia. Pod filtr należy podłożyć jakiś płaski pojemnik, bo faktycznie trochę paliwa wycieknie, i to pod dużym ciśnieniem ( zafajdałem sobie koszulę - cuchnie niemiłosiernie). Potem już tylko montaż. Wraz z nowym wkładem, w zestawie są dwie uszczelki ( jedna płaska i oring). Z tego co wiem, to w ASO zakładają filtr z wbudowanym zaworem i stąd jego cena może jest większa ( 70-80 PLN + 30-40 PLNrobocizna). Pozdrawiam.[/quote
OK.Dzieki.

Autor:  jaarek [ 25.02.2008, 10:47 ]
Tytuł: 

nie wiem co o tym myslec, z jednej strony ASO mowi ze sie nie wymienia, z drugiej strony slysze filtr co jest niepokojacym objawem...
Na moje nieszczescie mam najdrozsza wersje filtra i nie moge wymienic samego wkladu.
Jakis czas temu skonczyla mi sie pompa i teraz pewnie jest tam milion opilkow (tak samo jest w baku)...

Autor:  eddieee [ 20.03.2009, 21:10 ]
Tytuł:  Jak wymienić filtr paliwa

Witam!!!

Dzisiaj chciałem wymienić filtr paliwa. Fabia 1,2 6V AWY. Oryginalnie widze, że jest metalowy, kupiłem dzisiaj filtr jest plastikowy. Chciałem go wymienić jednak się poddałem ponieważ nie mogę ściagnąć przewodów. Jedno zabezpieczenie udało mi się wyczepić jednak nadal nie mogłem ściągnąc przewodu. Nie wiem czy musze użyć większej siły czy jest jeszcze drugie zabezpieczenie na przewodzie. Poddałem się, ponieważ ułamać coś jest prosto a tak może ktoś by mi dał instrukcję odłączenia przewodów z filtra. Wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi.

Autor:  Tomato [ 20.03.2009, 21:36 ]
Tytuł: 

jak sciagalem przewody z pompy paliwa to byly na nich takie przyciski(po przeciwnej stronie przewodu) po wcisnieciu ich przewody schodzily bardzo latwo, napewno wszystko jest tam zabrudzone tak jak u mnie i moze ciezko chodzic. tez niedlugo chce wymienic filtr i patrzylem juz pod auto i mysle ze sa takie same. napisz pozniej czy to bylo to.

Autor:  eddieee [ 20.03.2009, 21:43 ]
Tytuł:  dokladnie

Podważyłem takim małym śrubokręcikiem i wyszła zaślepka ale nadal nie mogłem ściągnąć przewodu. Nie chce robić na siłe. Przewód swobodnie się kręci dokoła rurki z filtra ale zejść nie chce. Czy jedna zaślepka to wszystkie zaślepki?

Autor:  Tomato [ 20.03.2009, 21:49 ]
Tytuł: 

czy nie powinienes poprostu wcisnac tego co zaznaczylem strzalka??

Autor:  eddieee [ 20.03.2009, 22:02 ]
Tytuł: 

Kurde nie wiem. Mi to wyszlo na zewnątrz, ale jeśli musze to wcisnać to nie wiem czy wcisne jak juz mi wyszlo na zewnątrz.

Autor:  Paulek [ 21.03.2009, 14:08 ]
Tytuł: 

Obstukacje te zaczepy jakimś małym młoteczkiem. U mnie było tyle piasku w tym że nie dało się ruszyć. Dobiero gdy obstukałem to wyleciało pełno syfu z tych złaczek i wtedy dopiero dało sie to jakoś wcisnąć i wyciagnąć.

Ps. Czasami sie zdaża (u mnie tak było) że są stosowane 2 rodzaje złączek. Jedna była z taką fioletową spinką którą trzeba była wyciagnać i dopiero mozna było sciągnać złączke. Na drugiej złaczce był zaś czarny plastikowy "przycisk". Gdy go sie wcisło to dopiero złączka była odblokowana.

Autor:  eddieee [ 21.03.2009, 20:32 ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki!!!! jutro sie wezme za wymiane.

[ Dodano: 2009-03-22, 13:32 ]
Potwierdzam. Fabia 1,2 AWY 6V , przewody paliwowe jeden i drugi maja wciskane zabezpieczenia. Wymieniłem z jednej strony wypłynęło normalne paliwo a z drugiej strony filtra czarne paliwo. Pozdrawiam i dzieki.

Autor:  Robol [ 20.04.2009, 20:37 ]
Tytuł: 

lilo napisał(a):
Filtr paliwa w bęzyniaku praktycznie do konca żywotu auta nie wymienia się


Mam znajomego serwisanta otóż filtry paliwa w benzyniaku wymienia się co 50 kkm.
Chyba, że ktoś chce w najgorszym razie wymieniać wtryski, to nie ma sprawy.

Autor:  koleś [ 20.04.2009, 21:17 ]
Tytuł: 

poszukiwacz napisał(a):
Witam. Właśnie prze chwilą wymieniłem samodzielnie filtr paliwa. Autko ma 52000km przebiegu. W środku syf był niemiłosierny, choć tankuję raczej na sprawdoznych stacjach. W ASO powiedzieli mi, że filtra się raczej nie wymienia, niemniej stary wywaliłem i włożyłem nowy ( nie chcę , aby gdzieś w trasie spotkała mnie przykra niespodzianka, ktoś pisał na tym forum, że przez zapchany filtr padła mu pompa paliwa). W ASO zażądali za wymianę 110 PLN, ja kupiłem sam wkład ( filtr z odrebnym zaworem) za 20 PLN, wymiana bardzo prosta, wystarczy jeden ktrzyżakowy wkrętak + jakiś płaski pojemnik na wyciekające paliwo, nawet nie trzeba kanału. Czas 20 minut ( z popijaniem piwka). Oczywiście to subiektywne odczucie, ale wydaje mi się , że skodzianka łatwiej i szybciej odpala. Jak ktoś jest chętny szczegółów wymiany, to proszę pisać na priva. W każdym bądź razie 20 PLN to nie majątek, dla mnie najważniejszyn stan techniczny auta. Pozdrawiam uzytkowaników i zachęcam do wymiany filtra ( szkoda nie nie zrobiłem fotek tego syfu co był w starym filtrze).


Zgadzam się ze wszystkim co napisał poszukiwacz. Do wymiany nie jest konieczny kanał, choć na pewno byłoby wygodniej. Ja nie mam i po prostu podnoszę samochód lewarkiem do góry i to mi wystarcza. Wymieniałem już filtr chyba z trzy razy i naprawdę prosta robota. Polecam samodzielne wykonanie wymiany. Satysfakcja gwarantowana.

Autor:  Tomato [ 20.04.2009, 21:28 ]
Tytuł: 

ja juz kupilem, w sobote bede wymienial mam juz 100500 km i mysle ze czas najwyzszy, jakos ciezko mi uwierzyc ze jest to czesc ktorej sie nie wymienia. ale przed zakupem niezle sie usmialem bo dzwonilem do ASO w Gdyni a tam uslyszalem od sprzedawcy "ma pan szczescie bo przy tym silniku nie wystepuje filtr paliwa" dopiero po podaniu numeru katalogowego filtr sie znalazl, na pytanie co ile wymieniac padla odpowiedz ze "chyba co 50 tys." wypowiedziane bez pewnosci. i oto cale to ASO...

Autor:  kros [ 20.04.2009, 21:52 ]
Tytuł: 

Tomato, no to ma Pan szczęście :hysterical:

Autor:  el_kamilus [ 27.04.2009, 16:13 ]
Tytuł: 

@ Tomato
Ciekawa sprawa z tym znikającym filtrem paliwa :)

Wymiana faktycznie nie jest skomplikowana i warto zrobić sobie to samemu. Czynność prosta i nie wymagająca specjalnych narzędzi czy też wiedzy. Zawsze parę groszy w kieszeni i satysfakcja.

Co do stwierdzenia, że się nie wymienia to nie zgodzę się z nim. Filtr ma jak nazwa wskazuje filtrować. Co dzieje się z tym co odfiltrował.... ano zostaje w środku. Tak więc zatyka się i przepływ paliwa jest utrudniony. Pytanie to tylko co ile wymienić taki filtr. Koszta są różne (w zależności od filtru) ale wydaje mnie się że między 50k a 80k powinno się to zrobić.

Ja po kupnie auta wymieniłem. Fabka miała na liczniku ok 92k. Czy poprzednik kiedykolwiek wymieniał filtr... ciężko powiedzieć ale przy wymianie z filtru wylała się ciemna mazia.... tak więc na pewno warto wymienić.

Strona 2 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/