|
|
Teraz jest 15.05.2024, 03:21
|
Wszystko o wymianie filtra paliwa - PB
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
skodzik, przecież jak chcą nie wymieniać to ich wola (mowa o użytkownikach) jakie paliwo mamy to każdy wie.Popatrzcie na świece zap. zalecane co 60 tyś. a kto czeka do wymiany po takim przebiegu?
|
28.10.2010, 20:17 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Filip79 napisał(a): Ale skoro przy przeglądzie w ASO nie proponują wymiany, to znaczy, że nie jest to obowiązkowe. A jeśli Ci na przeglądzie powiedzą, że trzeba wymienić pół auta to pokornie wyciągniesz portfel i zapłacisz? atak napisał(a): gość z serwisu Skody stwierdził jednoznacznie, iż Fabniach z silnikami 1.4 16v filtra paliwa się nie wymienia Ciekawy jestem z czego on jest zrobiony, że nie jest konieczna jego wymiana. Kiedyś z ciekawości rozciąłem wymieniony filtr. W środku po prostu masakra. Proszę przeczytajcie opis do filtra: http://www.skodaczęści.pl/oferta/czesc.php?id=147#
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
Ostatnio edytowano 18.04.2015, 22:37 przez koleś, łącznie edytowano 1 raz
|
29.10.2010, 06:24 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Witam, czy montował ktoś u siebie filtr paliwa z Filtronu PP 836/3 ? Pytam, gdyż niestety kupiłem taki filtr i wygląda na zapchany albo niesprawny. Dodatkowo jest trochę mniejszy od oryginalnego tj. krótszy. Po wymianie nie mogłem odpalić samochodu, myślałem, że jest zapowietrzony układ ale znalazłem odpowietrzacz pod maską silnika i nadal to samo. W końcu podpiąłem wężyk pod wyjście filtra i okazuje się, że paliwo nie przelatuje przez filtr. Podjałem próbę przedmuchania i co się okazuje- stary filtr bez problemu da się przedmuchać w jedną i drugą stronę, nowy, Filtronu za nic.
Filtr kupiłem na pewno dobry. Ubiegać się o zwrot?
http://www.filtron.pl/pl/index.php?idp= ... 5#idn30364
|
04.11.2010, 22:21 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Kumpel raz wymieniał filtr paliwa na filtrona i dzwonił mi, że nie może auta odpalić. Okazało się, że wystarczyło zamienić przewody od strony wejścia.
Może tak spróbuj.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
04.11.2010, 23:59 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
koleś napisał(a): Kumpel raz wymieniał filtr paliwa na filtrona i dzwonił mi, że nie może auta odpalić. Okazało się, że wystarczyło zamienić przewody od strony wejścia. Może tak spróbuj.
Nie wiem, czy to jest rozwiązanie, bo główny przewód paliwowy idzie do środkowego wejścia w filtrze. Przy próbie przedmuchu filtra od wyjścia, powietrze razem z paliwem i innym syfem wylatuje tą boczną mniejszą końcówką, tak jakby to było coś w rodzaju odmy. Nie wiem, czy taka zamiana nie spowoduje, że paliwo będzie przepływało sobie bokiem, bez filtracji. Budowa obu filtrów jest praktycznie identyczna więc i przewody powinny tak samo być podłączane.
Jakie ciśnienie podaje pompa paliwa? Na tym filtronie widnieje napis 3.0 bar, może tu tkwi problem? Chociaż tak jak pisałem wcześniej, ori filtr przedmuchałem bez problemów płucami, od wejścia do wyjścia.
______________
Tak wygląda ori
a tak filtron
|
05.11.2010, 11:39 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Z Ciśnieniem to już Ci nie pomogę. Jeśli masz możliwość zwrotu to zwróć i kup ori. Na PW wysłałem numer do kumpla. Pogadaj z nim.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
05.11.2010, 13:01 |
|
|
Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Witam.
Niektóre modele fabii miały montowane filtry 4-barowe, był o tym osobny wątek, sprawdź na starym filtrze jakie było ciśnienie. Niektóre filtry również mają odwrotnie wejścia ale to powinno być oznaczone na filtrze tzn. wyjście jest zawsze jedno, natomiast po tej stronie gdzie są dwie rurki, to jedna jest wejściem paliwa, a druga jest zintegrowana z regulatorem ciśnienia. Prościej już nie umiem wytłumaczyć. Tak jak koledzy podpowiadają, źle podłączyłeś filtr albo masz mega pecha i kupiłeś trefny filtr. Ja obstawiam to pierwsze bo już wiele filtronów montowałem i zawsze były dobre.
Pozdrawiam
|
05.11.2010, 16:08 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2006, 18:11 Lokalizacja: Piekary śląskie Posty: 1601
Podziękował: 2
Pomógł: 20
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: sedan FLASH
Rok prod.: 2003/2004
Województwo: śląskie
|
Wczoraj taki identyczny FILTRONA kupiłem i dzisiaj wymieniłem , maszyna odpaliła bez jakichkolwiek problemów , ta końcówka o oznaczeniu F jest na 100% regulatorem ciśnienia , końcówka do niej podłączona u mnie ma kolor niebieski , pozostałe dwie są czarne
|
05.11.2010, 18:58 |
|
|
Dołączył(a): 06.07.2010, 19:41 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 148
Podziękował: 0
Pomógł: 11
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Jest dokładnie tak jak mi podpowiadaliście, ta duża, środkowa końcówka na wyjściu jest oznaczona na schemacie powyżej jako "F" - czyli podłączenie FILTRONU jest odwrotne do tego w ori filtrze. Niebieski przewód do środkowej końcówki F, czarny do bocznej. Jeszcze jedno pytanko, można gdzieś kupić te plastikowe "zawleczki" które trzymają przewody ? Pytam bo mi się połamały.
|
08.11.2010, 14:47 |
|
|
Dołączył(a): 27.07.2009, 19:41 Lokalizacja: Rawa Mazowiecka Posty: 17
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Samochód: sedan
Województwo: łódzkie
|
ja to zrobiłem na zwykłe opaski metalowe skręcane śrubokrętem od wymiany minął rok i nadal się trzyma tylko w te rowki po bokach żeby coś trzymało a ta opaska jest żeby to nie wypadło
|
09.11.2010, 08:20 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 20:33 Lokalizacja: Poznań Posty: 91
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
ja chyba tez bede wymieniac filtr paliwa-bo jak odpale i ruszam to na jedynce i dwójce szarpie na poczatku-jak przejade chwile juz jest lepiej ale jak jade na benie i chcesz przyspieszyc to szarpie i muli wiec chyba warto?
|
17.12.2010, 14:46 |
|
|
Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24 Lokalizacja: Wejherowo Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
|
Wpierw sprawdz błędy. Równie dobrze mogła paść sonda lambda. Na beznzynie sterownik silnika właśnie z niej dostaje info o spalinach. Na gazie sterownik silnika dostaje oszukane info o spalinach ze sterownika gazu.
_________________ WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.
|
17.12.2010, 21:39 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5406
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
adriang napisał(a): Jeszcze jedno pytanko, można gdzieś kupić te plastikowe "zawleczki" które trzymają przewody ? Pytam bo mi się połamały.
Pytałem w ASO. Trzeba zakupić z całymi przewodami paliwowymi.
pablo_duch
Szarpanie i mulenie to równie dobrze może być zabrudzona przepustnica. A jak na wyższych biegach i prędkościach?
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
|
18.12.2010, 00:34 |
|
|
Dołączył(a): 27.01.2009, 20:33 Lokalizacja: Poznań Posty: 91
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Kombi
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
nie odzywalem sie tu bo problem ustał chwilowo ale od jakiegos czasu wrocił ponownie
czyli umyc przepustnice polecasz????????????
a czy potem zrobic adaptacje?jeden mechanik mi mowił ze po czyszczeniu nie trzeba adaptowac juz sam nie wiem
czy przepustnica tez moze miec wpływ na wybuch gazu?
|
17.01.2011, 21:05 |
|
|
Dołączył(a): 15.10.2010, 18:41 Lokalizacja: Wrocław Posty: 301
Podziękował: 7
Pomógł: 8
Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fabia HTB - Fresh
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Gdzie znajduje się filtr benzyny? 1.4 MPI
Tak jak w temacie. Na przeglądzie wykryli mi podciekający filtr paliwa, a teraz tak się to nasiliło że zaczyna mi się lekko zapowietrzać, więc jestem zmuszony do jego wymiany, a zupełnie nie wiem gdzie się znajduje... Pozdrawiam.
_________________ ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------ NIE MA RZECZY NIEMOŻLIWYCH - SĄ TYLKO NIEOPŁACALNE
|
05.04.2011, 19:51 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|