FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Jaki wlać olej - temat zbiorczy
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=11259
Strona 12 z 17

Autor:  psychorap [ 11.04.2016, 21:06 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Pisz co i jak to i moze ja to zrobie i przejde na jakis lepszy olej

Autor:  weuek [ 11.04.2016, 21:28 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Centrum wyrobu rożnych olejów:

https://www.youtube.com/watch?v=Tn46erdD__M

:-)

Autor:  psychorap [ 11.04.2016, 22:34 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

ale jaja. ciekawe jak jest u nas... człek wydaje złotówki ciesząc się z nowego, świeżego, często dobrego wydawało by się oleju, a tu takie o..

Autor:  leshnikov [ 11.04.2016, 23:09 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Tam jest powiedziane co wlewali w kanistry? Makabra

Autor:  piotrekpasti [ 14.04.2016, 10:11 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Masakra, mazda, toyota, ford.... co chcesz :D
a wszędzie mineralny pewnie :D

Autor:  Żubr [ 20.04.2016, 22:52 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Silnik jak w opisie... Czyli lubi sobie łyknąć troszku oliwy :roll:
Według ksiażki serwisowej od nowosći było lane tak:
15 000 - Castrol SLX (nie jestem pewny bo pieczątke na to przywalili)
30 000 - Shell 5W40
45 000 - Mobil 5W50
56 000 - Mobil 5W50
67 000 - Mobil 5W50
77 000 - Mobil 0W40 (NEV LIVE)
89 000 - BRAK DANYCH
100 000 - Mobil 5W30
114 000 - Mobil 5W30
127 000 - Mobil 5W40 Synt Super 3000

Dotychczas wymiany były dokonywane od 45.000km w jednym serwisie (od czasu jak ojciec użytkował samochód) Teraz ja użytkuje skodówke :mrgreen: Czesto pokonuje trasy autostradowe (a wtedy łyka wiecej oleju) jest szansa jakoś to ograniczyć? Jak nie, to powiedzmy ze jakoś to przeżyje :roll: Jaki ole najlepiej zalać do tego silnika?

Dodam jeszcze ze na zimnym silniku słychać prawdopodonie dość głosne zawory (co ponoc jest "normalne") oraz tak jakby coś popiskiwało w silniku. Na ciepłym silniku jest OK.
Aktualny przebieg to 139 000km, więc chiał bym sie powoli przymierzac do wymiany oleju.

Autor:  weuek [ 21.04.2016, 06:22 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Żubr napisał(a):
Czesto pokonuje trasy autostradowe (a wtedy łyka wiecej oleju) jest szansa jakoś to ograniczyć?

Tylko remoncik silnika i wymiana wadliwych tłoków na wolne od tej wady. Albo jazda do 100 km/h...

Miałem ten sam silnik (BBY) - niestety, właśnie na autostradę się on najbardziej nie nadaje, bo tam się ta jego wada najbardziej uwidacznia. Będzie klepał coraz głośniej i wcinał więcej oleju (TTTM).

Według książki ten silnik ma pracować na oleju 5W40.

Autor:  Mrufka [ 22.04.2016, 16:50 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

RadekLwo napisał(a):
A czy plukanki w silnikach z duzym przebiegiem nie sa dla nich niebezpieczne?

Mam 280 tyś. przebiegu, po płukance i zalaniu nowego syntetyka jest znacząca poprawa kultury pracy (jeżeli można powiedzieć o kulturze pracy 3 cylindrowej jednostki 1,2 12V "sławetna" AZQ) nic nie cieknie, przy normalnej jeździe nie bierze oleju (bierze jak go katuję na trasie powyżej 140km/h ale to normalne)

Autor:  Daniel [ 26.04.2016, 11:39 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Po zimowym Statoil LazerWay V 0W30 przyszła kolej na letni PENRITE 0W50.

Wymiana poprzedzona płukanką VALVOLINE ENGINE FLUSH.

Poprzedni filtr oleju Purflux LS391 - obecnie ten produkt zniknął z "pasujących" do silnika CBZB, co mnie zresztą nie dziwi, strasznie go zmasakrowałem przy okręcaniu. Kupiłem go zresztą z powodu ciekawego ułożenia materiału filtrującego według naszych azjatyckich przyjaciół ma to wyglądać tak : http://www.xcar.com.cn/bbs/viewthread.php?tid=25861767
Z braku czasu jeszcze go nie otworzyłem/ przeciąłem.

Obecnie zamontowałem produkt FILTRONA (niby polski a pisze MADE IN GERMANY) - bardzo zbliżony budową do MANN FILTER, pasuje oryginalna nasadka z MANN FILTER.

Ciekawostki filtry kabinowe PURFLUX są nieprawidłowo opisane na stronie producenta, wszystkie są do wersji z ramką. Jedynie HENGST posiada filtry kabinowe mocno zbliżone do MANN FILTER bez ramki.

Autor:  vesatis [ 06.05.2016, 13:51 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Daniel napisał(a):
Po zimowym Statoil LazerWay V 0W30 przyszła kolej na letni PENRITE 0W50.


czy to nie przesada stosować dwa oleje rocznie (na zimę i lato)? też kupię na następną zmianę Penrite, tylko już nie 0W50 tylko 0W40 - filtry jak zwykle MANN (ten Parflux to jakiś wynalazek?) z jednym wyjątkiem, tym razem potestuję filtr zatrzymujący PM 2.5
http://catalog.mann-filter.com/media/pr ... CAruOg.pdf

powoli kompletuję rzeczy na lipcowy przegląd, mam już tarcze i kolocki (Zimermann i EBF), olej i filtry plus coś dalej puka z przodu (i nie są to tuleje wahaczy)

Autor:  weuek [ 06.05.2016, 16:49 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

vesatis napisał(a):
(ten Purflux to jakiś wynalazek?)

Że nieznane tobie, to nie znaczy, że nieznane nikomu. Porządna francuska firma z tradycjami, działająca już przeszło pół wieku.

Pierwsi robili filtry o tak ułożonym papierze:

Obrazek

Ale teraz różne dziadostwa skośnookie to popodrabiały, na przykład KRAFT.

Autor:  vesatis [ 06.05.2016, 20:35 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

weuek napisał(a):
Że nieznane tobie, to nie znaczy, że nieznane nikomu.


zmień awatara, powinien być tam ważniak, najlepiej lecący głową w dół po kolejnym kopie

Autor:  Daniel [ 07.05.2016, 05:49 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

vesatis napisał(a):
Daniel napisał(a):
Po zimowym Statoil LazerWay V 0W30 przyszła kolej na letni PENRITE 0W50.


czy to nie przesada stosować dwa oleje rocznie (na zimę i lato)? też kupię na następną zmianę Penrite, tylko już nie 0W50 tylko 0W40 - filtry jak zwykle MANN (ten Parflux to jakiś wynalazek?) z jednym wyjątkiem, tym razem potestuję filtr zatrzymujący PM 2.5
http://catalog.mann-filter.com/media/pr ... CAruOg.pdf

powoli kompletuję rzeczy na lipcowy przegląd, mam już tarcze i kolocki (Zimermann i EBF), olej i filtry plus coś dalej puka z przodu (i nie są to tuleje wahaczy)


Akurat tak się złożyło, że dwa oleje wyszły rocznie. Nie jest to reguła ale zdarza się.
Ja stawiam na regularną wymianę co 10 tyś km oleju. Zresztą co roku ten sam sposób postępowania zlewam 4 litro oleju zużytego a wlewam 4 litry świeżego a robię to powoli, na spokojnie, nawet auto przechylam aby łatwiej zeszła cała reszta. Nie wiem czy wiesz ale strzykawką jesteś w stanie z chłodnicy oleju wyciągnąć 230 ml zużytego oleju. Co dzięki temu zyskuję ? Nowy olej jest bardzo długo jasny, świeży, nie traci swoich właściwości.
Ciekawostka : poruszając się na niemieckiej autostradzie z niedozwoloną w PL prędkością na odcinku 25 km nie udało mi się osiągnąć temp oleju wyższej niż 107 st. C a cisnąłem ile się dało do "kagańca" elektronicznego. Normalnie mam zazwyczaj 90 st. C na danym oleju. Po tej szybkiej jeździe ani ml nie ubyło na bagnecie.
Co do kilometrażu teraz pokonuję więcej kilometrów do pracy i w bardzo krótkim okresie zrobiłem ponad 2 000 km od wymiany.

Purflux to duża firma, produkty były montowane w fabrykach w modelach jak Corsa D, Focus, Fiesta VI, 207, Megane, a nawet Golf VI. Nie jest to popularna marka wyrobów do aut niemieckich lub prawie niemieckich ale prawie każdy francuskich samochód z grupy PSA ma coś z Purfluxa a dla samych użytkowników tych auta wyroby tej firmy są znane. OPEL montowany w Gliwicach ma gniazdo, nakrętkę i sam filtr oleju firmy Hengst - i taki filtr oleju również przetestuję sobie przy następnej wymianie. I to też nie jest żaden wynalazek.

Autor:  weuek [ 07.05.2016, 09:34 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Daniel napisał(a):
Purflux to duża firma, produkty były montowane w fabrykach w modelach jak Corsa D, Focus, Fiesta VI, 207, Megane, a nawet Golf VI. Nie jest to popularna marka wyrobów do aut niemieckich lub prawie niemieckich ale prawie każdy francuskich samochód z grupy PSA ma coś z Purfluxa a dla samych użytkowników tych auta wyroby tej firmy są znane.

To co vesatis? Też mu kopa za to, że wyjaśnił? Niewiedza to nie powód do obruszania się...

Autor:  vesatis [ 07.05.2016, 11:42 ]
Tytuł:  Re: Jaki wlać olej - temat zbiorczy

Daniel napisał(a):
Ja stawiam na regularną wymianę co 10 tyś km oleju. Zresztą co roku ten sam sposób postępowania zlewam 4 litro oleju zużytego a wlewam 4 litry świeżego a robię to powoli, na spokojnie, nawet auto przechylam aby łatwiej zeszła cała reszta. Nie wiem czy wiesz ale strzykawką jesteś w stanie z chłodnicy oleju wyciągnąć 230 ml zużytego oleju. Co dzięki temu zyskuję ? Nowy olej jest bardzo długo jasny, świeży, nie traci swoich właściwości.
Ciekawostka : poruszając się na niemieckiej autostradzie z niedozwoloną w PL prędkością na odcinku 25 km nie udało mi się osiągnąć temp oleju wyższej niż 107 st. C a cisnąłem ile się dało do "kagańca" elektronicznego. Normalnie mam zazwyczaj 90 st. C na danym oleju. Po tej szybkiej jeździe ani ml nie ubyło na bagnecie.
Co do kilometrażu teraz pokonuję więcej kilometrów do pracy i w bardzo krótkim okresie zrobiłem ponad 2 000 km od wymiany.


te 107 stopni to na Penrite czy Lazerway? mnie wychodzi wymiana na jakieś 10 tys km, dalej kupuje Penrite, bo choć to najdroższy olej to nie ma co oszczędzać. Jedyna lipa to taka, że opakowanie 5l i ten litr mi zawsze zostaje, bo nie ma potrzeby dolewania przez cały rok, oleju nie ubywa mimo zróżnicowanych warunków użytkowania - jazda miejska plus raz na tydzień-dwa autostrada ok 120km z pedałem w podłodze - temperatur oleju nie znam, bo nie mam wskaźnika

Strona 12 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/