FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1-F4] Jaki wlać olej - temat zbiorczy
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=11259
Strona 2 z 17

Autor:  mimbla [ 12.07.2010, 15:35 ]
Tytuł:  Jaki wlać olej - temat zbiorczy

witajcie,

myślę, że moja Fabia nie lubi obecnego oleju i słyszę zawory. Miałam zalany 5w30 półsyntetyk a po wymianie rozrządu gość zalał 5w30 ale pełen syntetyk. od tego czasu słychać zawory.
Fabiana ma najechane już 150kkm i jest to czeski silnik, 1.4 MPI 8V.

Po 2kkm autko miało przegląd i gośc zwrócił uwagę że może by trzeba było olej wymienić. to jakby znak.

co powinnam zalać żeby nie przedobrzyć?

pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc,

Autor:  zadariusz1 [ 12.07.2010, 16:26 ]
Tytuł: 

Droga koleżanko mimbla specyfikacja jednego oleju i drugiego wskazuje na pelen syntetyk olej połsyntetyczny to np.10w40 jesli zawory sa bardzo slyszalne moze czas pomyslec o ich sprawdzeniu czy nie ma luzów a jesli masz hydrauliczne to pol syntetyk moze je zabic oczywiscie wlanie gestszego oleju na jakis czas powinno je wyciszyc ale to jest pol srodek.Do tego silnika mozesz wlac olej o specyfikacji 10w40 i nic mu sie nie stanie

Autor:  mimbla [ 12.07.2010, 16:52 ]
Tytuł: 

jakieś 3500 km temu chłopaki sprawdzali zawory i były ok, żadnych luzów, elegancko było.
myślę że to coś z tym olejem. nie bierze mi oleju ale skoro na przeglądzie gośc zwrócił uwagę że może już pora to chyba mój silnik nie lubi tego obecnego 5w30 (nawet nie wiem jakiej marki).

zastanawiam się czy nie wlać półsyntetyku ze względu na przebieg silnika...

Autor:  zadariusz1 [ 12.07.2010, 17:19 ]
Tytuł: 

W serwisach po okolo 120000 zalecaja zmiane oleju na gesciejszy czyli u ciebie pol syntetyk nie powinien wyrzadzic szkod

Autor:  sebasuperb [ 12.07.2010, 18:09 ]
Tytuł: 

http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... &start=375

Autor:  mally [ 12.07.2010, 18:25 ]
Tytuł: 

mimbla napisał(a):
jakieś 3500 km temu chłopaki sprawdzali zawory i były ok, żadnych luzów, elegancko było.
myślę że to coś z tym olejem. nie bierze mi oleju ale skoro na przeglądzie gośc zwrócił uwagę że4 może już pora to chyba mój silnik nie lubi tego obecnego 5w30 (nawet nie wiem jakiej marki).

zastanawiam się czy nie wlać półsyntetyku ze względu na przebieg silnika...


Lej 5w40 , szkoda silnika dla półsyntetyka...

zadariusz1 napisał(a):
W serwisach po okolo 120000 zalecaja zmiane oleju na gesciejszy czyli u ciebie pol syntetyk nie powinien wyrzadzic szkod


Czemu zalecają by lać gorszy olej?

Autor:  mimbla [ 12.07.2010, 20:30 ]
Tytuł: 

no to już zdurniałam...
w ofercie lokalnego sklepu znalazłam to:
http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Skoda ... Engine-Oil
czyli generalnie Valvoline i Castrol.
co jest lepsze?

Autor:  mally [ 12.07.2010, 20:59 ]
Tytuł: 

5w40 :) co do marki, droga wolna.

Autor:  mimbla [ 16.07.2010, 15:50 ]
Tytuł: 

nawiązując ponownie - któryś z forumowiczów powiedział, iż 5W30 zdecydowanie wskazuje na olej syntetyczny.... otóż nie:
Castrol Magnatec Semi Synthetic 5W30 Engine Oil (4 Litre)
link do sklepu: http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Skoda ... &0&cc5_272


ten olej to półsyntetyk...
i najwyraźniej przed wymianą rozrządu ten miałam zalany, po wymienie zaś przeszłam na full syntetic.

czy w takim układzie mądrze będzie znów zalać ten półsyntetyczny?

Autor:  MariuszK [ 16.07.2010, 16:01 ]
Tytuł: 

z tego co się orientuje to nie powinno się przechodzić z gęstszego (półsyntetyk) na rzadszy (syntetyk) bo właśnie zaczyna stukać... oprócz tego mogą pojawić się wycieki..

Też mam czeski silnik i z początku, fabrycznie, według książki był lany 0W40, potem 5W50 Mobil1

Mam juz 126kkm (~100kkm na LPG) i ostatnio zalałem znowu 5W50 Mobil1 i nie widzę problemów (tylko lekko poci się przy czujniku temperatury :P)


Co do marki oleju.. jeśli jeździsz na LPG to lepiej zalać olej droższy, o lepszych parametrach gdyż gaz spala się w nieco wyższej temperaturze i olej ma co robić ;)

Autor:  mimbla [ 16.07.2010, 16:07 ]
Tytuł: 

jeżdżę na benzynie. i od tygodnia próbuję zdecydować się na jakiś olej.... i jakoś nie mogę podjąć decyzji.
tyle tylko co wiem to że właśnie był wcześniej zalany półsyntetyk a teraz jest zalany syntetyk i pewnie stąd takie problemy...
widocznie fabia nie lubi tego syntetyku. nawet nie wiem jakiej firmy owy syntetyk jest...

[ Dodano: 2010-07-16, 17:21 ]
to może zatem zalać Mobil 1 0w40?
taki o:

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Skoda ... &0&cc5_285

[ Dodano: 2010-07-16, 17:23 ]
tylko już sama nie wiem czy nie powinnam zalać półsyntetyku...

np taki: http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Skoda ... 44cb2&EOLU

Autor:  MariuszK [ 16.07.2010, 21:14 ]
Tytuł: 

nie nie 0W40 pogorszy sprawę, taki leją do 30kkm
Jak chcesz ryzykować to zalej 5W50, jest rzadszy, odporny na wyższe temperatury pracy i w zimie szybciej się rozprowadza...

A dla świętego spokoju to półsyntetyk 10W40 Mobil1, zaszkodzić nie powinien ;)

Autor:  mally [ 17.07.2010, 09:39 ]
Tytuł: 

MariuszK napisał(a):
nie nie 0W40 pogorszy sprawę, taki leją do 30kkm
Jak chcesz ryzykować to zalej 5W50, jest rzadszy, odporny na wyższe temperatury pracy i w zimie szybciej się rozprowadza...

A dla świętego spokoju to półsyntetyk 10W40 Mobil1, zaszkodzić nie powinien ;)


Błagam cie, nie pisz głupot bo potem ludzie się tak nauczą i powtarzają.

[ Dodano: 2010-07-17, 10:43 ]
mimbla napisał(a):
nawiązując ponownie - któryś z forumowiczów powiedział, iż 5W30 zdecydowanie wskazuje na olej syntetyczny.... otóż nie:
Castrol Magnatec Semi Synthetic 5W30 Engine Oil (4 Litre)
link do sklepu: http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Skoda ... &0&cc5_272


ten olej to półsyntetyk...
i najwyraźniej przed wymianą rozrządu ten miałam zalany, po wymienie zaś przeszłam na full syntetic.

czy w takim układzie mądrze będzie znów zalać ten półsyntetyczny?

Oleje pólsyntetyczne są robione na bazach mineralnych ( około 70% ) okło 20-25% bazy syntetycznej + jakieś dodatki uszlachetniające.

Więc przejście z syntetyku na pólsyntetyk , to przejście z lepszego jakościowo oleju na gorszy.Można odpowiedzieć sobie samemu, co jest lepsze.

Autor:  MariuszK [ 17.07.2010, 11:39 ]
Tytuł: 

żadne to głupoty
http://www.mototechnika.republika.pl/pliki/oleje.html

Cytuj:
Oleje mineralne - to mieszanina wysokowrzących (temp. powyżej 350 stopni C) węglowodorów nasyconych i aromatycznych z pewną domieszką związków heterocyklicznych otrzymana z przeróbki ropy naftowej. Jest to baza dla innych olejów. Frakcja ta stanowi zatem główny składnik niektórych olejów silnikowych, przekładniowych, hydraulicznych oraz dla smarów plastycznych.

Oleje pół syntetyczne - są to oleje produkowane na bazie olejów mineralnych lub pochodzą z tak zwanego procesu hydrokrakingu, który polega na poprawie własności oleju mineralnego poprzez regulację długości łańcuchów węglowodorowych.

Oleje syntetyczne - to oleje, których podstawowym składnikiem są substancje nie będące produktami bezpośredniego przetwórstwa ropy naftowej. Najczęściej są to syntetyczne węglowodory jak alkilowane aromaty lub inne substancje jak dwuestry, poliglikole lub silikony. Właściwości takich olejów poprawiane są przez różnego rodzaju dodatki (więcej o dodatkach - click) uszlachetniające. Oleje te są znacznie stabilniejsze termicznie i mogą pracować w podwyższonej temperaturze i dużych naciskach na smarowane powierzchnie.
Korzyści płynące ze stosowania oleju syntetycznego zamiast mineralnego to:

* zmniejszenie oporów tarcia
* zmniejszenie zużycia części silnika
* zmniejszenie zużycia paliwa
* zwiększony okres pomiędzy wymianami oleju
* mniej nagarów i osadów w silniku
* łatwiejszy rozruch w niskiej temperaturze;

Myli się jednak ten, który wlewając olej syntetyczny do starego samochodu myśli, że poprawia warunki pracy silnika. Nie należy bowiem zmieniać oleju mineralnego na syntetyczny w przypadku silnika, który przez dłuższy okres był eksploatowany na oleju mineralnym. Syntetyk mając lepsze własności myjąco-rozpuszczające może doprowadzić do zablokowania układu smarowania na skutek wypłukania starych nagarów czy szlamów. Konsekwencje takiego przypadku mogą być o wiele poważniejsze z kosztowną naprawą silnika włącznie. Nie zaleca się także mieszania olejów ze sobą, gdyż zastosowane w nich dodatki mogą nie zadziałać zgodnie z przewidywaniami.

Autor:  mimbla [ 19.07.2010, 10:52 ]
Tytuł: 

spróbuję jednak zostać przy syntetyku. najwyżej potem zmienię na półsyntetyk jak dalej będzie mi się nie podobał.
teraz pozostaje wybór pomiędzy:

Mobil 1 ESP Formula 5W-30

a

Castrol EDGE 5W-30

prosiłabym o opinie. w gównym wątku na temat olejów panowie psioczycie na Castrol.
tymczasem, jeśli przekładać jakoś na cenę okazuje się, iż owy Castrol jest droższy niż Mobil...

to jak to jest?

co wybrać?

Strona 2 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/