FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Fabia 1.4 16V czy 1.2 TSI - wybór silnika.
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=10913
Strona 8 z 9

Autor:  marcing040381 [ 15.05.2014, 10:56 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

Daniel napisał(a):
Latem do 8 km silnik TSI masz gotowy do butowania...
... popraw swój post rozróżnij "naprawy" od "wymiany"...

Ogólnie można mieć niezłą bekę z tego tematu, każdy z obecnych na sali chwali swoje i nic go nie przekona do zmiany zdania.


Latem, ale nasz klimat to nie tylko lato.Po ilu rozgrzeje się TSI zimą przy -10 st?

Zakradł się błąd merytoryczny, który nie omieszkałem poprawić.

Widzę że pełnisz tu rolę "mentora". :lol:

Jakbyś zauważył w żadnym poście nie napisałem wprost że silnik 1,4 16v jest lepszy od TSI.

Autor:  ice80 [ 15.05.2014, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

Dzis rozmawiałem odnośnie już zmodyfikowanych silników TSI

wstawię rozmowę

..." Na dzień dzisiejszy silniki TSI w skodach octaviach spisują się bez zarzutu.
Nie mamy żadnych niepokojących informacji. Odnośnie danych technicznych
silników montowanych w nowych Skodach Fabia nie mamy żadnych informacji.
Bliżej prezentacji tego samochodu będę mógł przekazać Panu więcej
informacji."

Poczekamy co zamontują w Fabii III ale tutaj przedstawiciele handlowi sami przyznają żę silnik TSI nadal jest poprawiany.

Autor:  djwest [ 15.05.2014, 11:00 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

ensai napisał(a):
Czasami mam wrażenie, że tsi najczęściej psuje się tym, którzy go w ogóle nie mają..


I tu sie z Tobą zgodzę :)

Autor:  marcing040381 [ 15.05.2014, 11:02 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

ice80 napisał(a):
Dzis rozmawiałem odnośnie już zmodyfikowanych silników TSI

wstawię rozmowę

..." Na dzień dzisiejszy silniki TSI w skodach octaviach spisują się bez zarzutu.
Nie mamy żadnych niepokojących informacji. Odnośnie danych technicznych
silników montowanych w nowych Skodach Fabia nie mamy żadnych informacji.
Bliżej prezentacji tego samochodu będę mógł przekazać Panu więcej
informacji."

Poczekamy co zamontują w Fabii III ale tutaj przedstawiciele handlowi sami przyznają żę silnik TSI nadal jest poprawiany.


Tylko w OII Fl z tego co słyszałem to nie ma już łańcucha tylko pasek (po czerwcu 2010 chyba).

Autor:  djwest [ 15.05.2014, 11:07 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

Miałem FI 1.4 16V, teraz mam 1.2 TSI 105KM ... pop...la nieziemsko, niczego się nie boję, jazda bajka, też miałem ten sam dylemat który wziąć, sprawdzonego 1.4 czy coś nowego 1.2 TSI ... jednak po jeździe próbnej i bananie na gębie TSI :) trochę dopłaty i śmigam fajnie wyposażonym TSI. Polecam, nie ma co pękać. Zawsze możesz wziąć sobie rozszerzony serwis jak się boisz :)

Autor:  Daniel [ 15.05.2014, 11:12 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

marcing040381 napisał(a):
Tylko w OII Fl z tego co słyszałem to nie ma już łańcucha tylko pasek (po czerwcu 2010 chyba).


Co za brednie, szkoda gadać, w Octavia II po FL mówisz że jest 1.2 TSI na pasku, brak słów, poczytaj i zastanów się coś "słyszał".
Po co mieszanie w dyskusji Fabia II i Octavia II z paletą silnikową z Octavia III i czy może przyszłe Fabia III ???

Autor:  marcing040381 [ 15.05.2014, 11:20 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

Jeśli chodzi o TSI to tylko 1,4 TSI w OII po FL do wersji obecnej jest montowany na pasku.Silniki z wcześniejszych modeli są na łańcuchu (czt. 1,2 i 1,4 TSI).O to mi chodziło co jest w cytacie...
Czytaj to co jest napisane a nie wyrywasz teksty z kontekstu.
Widzę że szukasz zwary, ale nie ze mną..
Bywaj zdrów.

Autor:  ensai [ 15.05.2014, 11:20 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

ice80 napisał(a):
Interesuje mnie faktycznie jak wam sie sprawują te autka i silniki w mieście - bo każdy prawie jeździ 90 % w mieście i czasem w trase na wakacje itd.


Ja w 95% jeżdżę po mieście. Spalanie 6.2 do 6.7, czasami dojdę do 7.0 (podobnie w trasie). W zimę, przy wysokich mrozach 7.3 - 7.4. Jest osobny temat odnośnie spalania tsi, aczkolwiek padają tam wartości z kosmosu (mówię na bazie swoich wyliczeń). W zimę, przy mrozach, jak ktoś parkuje pod chmurką rozgrzewanie silnika trwa wg mnie długo (pisałem o tym w swoim temacie). Tak na oko dobrze mieć minimum 15km trasy do przejechania. Jeżeli chodzi o turbinę - tak jak pisali poprzednicy, nie pałować na zimnym i chłodzić po pałowaniu np. po jeździe na autostradzie. W mieście, gdzie człowiek jeździ w korkach chłodzenie turbiny nie jest potrzebne. Poza tym, w teorii, turbina chłodzi się nawet po wyłączeniu silnika, ale to legenda, której nikt nie potwierdza, więc lepiej dmuchać na zimne. Dbać o regularną wymianę oleju.
W mieście silnik sprawuje się doskonale - zapewnia odpowiednią dynamikę przy rozsądnych obrotach, jest cicho, komfortowo, w razie czego jest zapas mocy.
W trasie oba silniki są beznadziejne - takie moje zdanie (ale ja mało tras robię więc niech inni się wypowiadają).

Cytuj:
Poczekamy co zamontują w Fabii III ale tutaj przedstawiciele handlowi sami przyznają żę silnik TSI nadal jest poprawiany.

Wraz z kolejnymi modelami/"fejsliftingami" wszystkie silniki są na bieżąco modernizowane/poprawiane - to normalne.

Autor:  ice80 [ 15.05.2014, 11:28 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

ensai i marcing040381
dziękuje bardzo za te fajne i pomocne opisy. Jeżeli silniki oba są słabe w trasach to myślę ze zdecyduje się na silnik 1.4 16v.

Autor:  Daniel [ 15.05.2014, 11:42 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

marcing040381 napisał(a):
Jeśli chodzi o TSI to tylko 1,4 TSI w OII po FL do wersji obecnej jest montowany na pasku.Silniki z wcześniejszych modeli są na łańcuchu (czt. 1,2 i 1,4 TSI).O to mi chodziło


Przekonany jestem i mam nadzieję, że Ty cały czas rozmawiamy o silniku 1.2 TSI. Kolega nic nie wspomniał że waha się pomiędzy 1.4 16V a 1.4 TSI (wersja RS), więc łańcuch był dla CBZB.

ensai napisał(a):
Jest osobny temat odnośnie spalania tsi, aczkolwiek padają tam wartości z kosmosu (mówię na bazie swoich wyliczeń).


Po prostu to wynika z innej specyfikacji terenu i trasy, u mnie miasto składa się z 1-nych świateł gdzie mam prawie 75 % pewność że przelecę na zielonym i przejazdu kolejowego, zero fotopstryczków i zero policji, warunki stabilne drogowe - monotonia. Więc takie spalanie jest jak najbardziej możliwe.

Silnik TSI sam się również potrafi schłodzić, zdarzyło Mi się że zgasiłem silnik, kluczyk w kieszeni odszedłem parę metrów a za chwilę słyszę jak wentylator się załączył, na paręnaście sekund.

ensai napisał(a):
W zimę, przy mrozach, jak ktoś parkuje pod chmurką rozgrzewanie silnika trwa wg mnie długo (pisałem o tym w swoim temacie).


Zawsze możesz zamontować sobie webasto to tylko 2 tyś zł, widziałem na Allegro taki zestaw z rozbitka do kupienia.


W trasie to TSI np. na A4 przyjemnie się jedzie do 170 km/h widać że silnik ciągnie mocno potem rozpędza się ale nie aż tak dynamicznie.


Ja uważam że największą bolączką w Fabii jest bank paliwa, jest za mały.

Autor:  marcing040381 [ 15.05.2014, 11:44 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

Daniel bez obrazy i dla jasności kolega wspomniał że nie występują problemy w Octavii i stąd wywnioskowałem że chodzi o poprawiony 1,4 TSI.Co do 1,2 TSI to koncern nie będzie na pewno w F2 zmieniał łańcucha na pasek, ale czas pokaże. :browar:

Autor:  ice80 [ 15.05.2014, 11:51 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

Powoli się zaczyna wyjaśniać sprawa co silnika do miasta i trasę....

Autor:  ensai [ 15.05.2014, 12:04 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

Cytuj:
Po prostu to wynika z innej specyfikacji terenu i trasy, u mnie miasto składa się z 1-nych świateł gdzie mam prawie 75 % pewność że przelecę na zielonym i przejazdu kolejowego, zero fotopstryczków i zero policji, warunki stabilne drogowe - monotonia. Więc takie spalanie jest jak najbardziej możliwe.

W sumie racja. Jak ostatnio byłem w górach i trochę pojeździłem to tam podjeżdża się pod górkę w sznureczku z innymi autami i nie przekracza 60km/h, a potem zjeżdża się na biegu, na zerowym spalaniu i średnia na koniec 4,5l :) Jak ktoś tak codziennie jeździ to rzeczywiście, może mieć spalanie o którym mogę tylko pomarzyć.

Cytuj:
Zawsze możesz zamontować sobie webasto to tylko 2 tyś zł, widziałem na Allegro taki zestaw z rozbitka do kupienia.

Do póki mam spore dzienne przebiegi, korki i grzane doopska to mi to specjalnie nie przeszkadza. Ale jeżeli już miałbym się na coś takiego zdecydować to raczej na stację grzewczą, którą kiedyś na forum zapodał zecke. Znacznie tańsze rozwiązanie, chociaż ogranicza się tylko do konkretnego miejsca postojowego (ale ja akurat takie mam).

Cytuj:
W trasie to TSI np. na A4 przyjemnie się jedzie do 170 km/h widać że silnik ciągnie mocno potem rozpędza się ale nie aż tak dynamicznie.

No, ja bym powiedział, że do 170 ciągnie jeszcze całkiem nieźle, ale z przyjemnością jazdy to tak niespecjalnie. Wysokie obroty to raz, no i ogólna klockowatość Fabii i słabe wygłuszenie. Ja na tempomacie jeżdżę 120 - 2900 obrotów, znośny hałas, mogę posłuchać radia czy podcastów. Wyższe prędkości tylko do wyprzedzania.

Autor:  zecke [ 15.05.2014, 12:26 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

Daniel napisał(a):
Silnik TSI sam się również potrafi schłodzić, zdarzyło Mi się że zgasiłem silnik, kluczyk w kieszeni odszedłem parę metrów a za chwilę słyszę jak wentylator się załączył, na paręnaście sekund.



Nie tylko TSI potrafi to, aktualna moja Fabia (1.4 16V) potrafi i poprzednia (1.4 8V ) też potrafiła ;)

Autor:  ensai [ 15.05.2014, 13:09 ]
Tytuł:  Re: Skoda Fabia 1,4 16V czy 1,2 TSI

Ale mówimy o tym samym? Mi chodzi o chłodzenie turbiny po wyłączeniu silnika - podobno tsi ma automatyczne chłodzenie cieczą do 480 sekund po wyłączeniu silnika. Czyli w teorii nie trzeba turbiny specjalnie chłodzić bo ta schłodzi się dzięki temu systemowi. Ale tak jak pisałem, traktuje to jako niepotwierdzoną legendę, a nawet jeżeli to jest i działa to ja i tak po trasie będę chłodzić tradycyjnie - czyli zatrzymanie, rozciąganie, silnik off :)

Strona 8 z 9 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/