Teraz jest 15.05.2024, 19:53



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona
[F2] Fabia 1.4 16V czy 1.2 TSI - wybór silnika. 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12704
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
Też brabym TSI, a jeszcze bardziej przy dopłacie do 105KM.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


26.05.2010, 15:06
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.08.2009, 06:51
Lokalizacja: WRO
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II style + joy + czarne szyby :)
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
Post 
jeśli TSI to pamiętaj że to auto z turbiną, trzeba raz na jakiś czas je dobrze przegonić bo przy jeździe 8 km w jedną stronę to ona się zapcha sadzą i po zimie będzie przynajmniej do regeneracji. Trzeba również pamiętać o studzeniu turbo.
A silnik wolnossący, wsiadasz jedziesz, gasisz, wysiadasz, mniej uciążliwy w dbaniu o niego ale i mniej radości z jazdy ;)

Mam dwa autka z turbinami, miałem wolnossące, wiem co mówię ;)


Ostatnio edytowano 28.05.2010, 18:31 przez MR, łącznie edytowano 1 raz



28.05.2010, 18:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12704
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
Tylko, że SDI to chyba już odeszło do lamusa, więc dla kolegi takiego wyboru nie ma.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


28.05.2010, 18:30
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 15.08.2009, 06:51
Lokalizacja: WRO
Posty: 38
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: FABIA II style + joy + czarne szyby :)
Rok prod.: 2009
Województwo: dolnośląskie
Post 
mówię o wolnossących benzyniakach


28.05.2010, 18:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12704
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
A to przepraszam. Tak sie zasugerowałem dieslem kolegi, że nadinterpretacja mi wyszła. Wygląda na to, że na moje potrzeby turbo byłoby bez sensu.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


28.05.2010, 19:05
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post 
Miałem ostatnio ten sam dylemat: 1,2 TSI czy 1,4 16V ?
Zdecydowałem się ostatecznie na 1,4 16V przed FL. Wolę sprawdzony, łatwiejszy w eksploatacji i przyszłych naprawach silniczek (mniejsze koszty, większa dostępność warsztatów) kosztem trochę gorszych osiągów.
Dodatkowym argumenten jest to, że dilerzy obecnie wyprzedają stare zapasy z większymi rabatami niż nowe po FL. Można kupić stary model parę tys. taniej niż TSI lub kupić lepiej wyposażone auto w tej samej cenie (tak było w moim przypadku).
No chyba, że dla kogoś "sportowy" styl jazdy ma decydujące znaczenie - wtedy tylko TSI :)

Tak jak autor wątku przesiadłem się z Feli 1,3. Jeżeli chodzi o silnik (moc, kultura pracy) to wogóle nie ma tu czego porównywać. Dla mnie 1,4 16V w zupełności wystarcza do jazdy po mieście (dużo krótkich tras). Tak jak pisali poprzednicy przy takim użytkowaniu turbina mogłaby sprawiać problemy.


29.05.2010, 21:43
Zobacz profil

Dołączył(a): 28.03.2010, 15:05
Posty: 45
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Samochód: Fabia II
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post 
ja bym brał TSI.
nie cofajmy się panowie:) a i ze spalania będziesz mile zaskoczony! wiele dobrego słysszałem.. silniki TSI porównują nawet do hybryd lexusa, pod względem spalania.


31.05.2010, 08:15
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12704
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
Otóż to: 16V i TDI to juz starocie. Cza brać nowe konstrukcje. Mechanicy muszą mieć się na czym uczyć ;-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


31.05.2010, 13:01
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post 
Chciałem tylko zauważyć, że przejście z 1,3 MPI (Skoda) na 1,4 16V (VW) to ogroooomny krok naprzód. Nie może być nawet mowy o jakimś cofaniu się :)


31.05.2010, 22:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
a czy ten 1.2 TSI to HTP turbo? tzn czy to ten warczący 3cylindrowiec?

do firmy muszę kupić combi z kratką i zastanawiałem się nad octavią 1.9 ale ,że to już historia, więc może ten 1.2 105km wystarczy?


01.06.2010, 07:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
1.2 TSI to 4 cylindrowiec 8 zaworowy + turbo - nie ma nic wspólnego z HTP, nie jest to wynalazek z cyklu htp + turbo.
Zależy do czego ma być ten 1.2 TSI, ale powinien starczyć, zależy jakie masz aspiracje. ;)

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


01.06.2010, 08:13
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
auto ma mieć: kratkę :-), klimę i w miarę żwawy i ekonomiczny silnik, no i dobrą cenę


01.06.2010, 08:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
To wszystko spełnia, ale dla pewności przejedź się jeszcze, żeby później nie było zgrzytów. :good: Jak będziesz na pusto jeździł da rade.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


01.06.2010, 08:38
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 22.05.2010, 22:29
Lokalizacja: Opole
Posty: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: FabiaII STYLE+JOY
Rok prod.: 2010
Województwo: opolskie
Post 
Wybrałem Fabie 1,4 16V w Style z Joyem przed FL. Czekam teraz w kolejce do Wydzału Komunikacji zeby zarejestrowac.Tygodniowy czas oczekiwania, makabra. Wynalazłem ja 85 km od domu w salonie.Ciesze sie ja znalazłem.Na miejscu mieli czarne 1,4 Classic z Funem.Albo Style z dodatkowym wyposarzeniem, droższe niz z Joyem. Co do TSI moze zdecydoweał bym sie na 1,2 101km, ale wielkośc funduszy uniemozliwiła mi to. W Style z Joyem plus dodatkowe wyposarzenie to za duzo dla mnie. Co do turbiny to nie jestem do konca przekonany.Wiem lepsze osiagi mniejsze spalanie. Ale dbanie o turbine itd, no nie wiem. Poruszam sie głownie po miescie, wiec mysle ze 1,4 16V wystarczy mi.
Sprzedawca oferował mi, ze jak bym sie zdecydował na TSI.To sciągnie mi takowa w ciagu tygodnia.Ponoc stoja na placu importera w Poznaniu i czekaja na chetnych;)
Na 1,4 16V musiał bym poczekac od 6 do 8 tygodni. Musieli by mi wyprodukować.
Taką samą wersje usłyszałem w salonach w Wrocławiu, Opolu,Tarnowskich Górach. Dziwne.


03.06.2010, 22:04
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2007, 21:19
Lokalizacja: Kaszuby
Posty: 134
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Avensis 2.2D4D, Focus Zetec 1.6
Województwo: pomorskie
Post 
1.2 TSI to 1.4 8V z turbo, tak przynajmniej wynika z katalogu octavii, dlaczego 1.2 skoro to faktycznie 1.4?


04.06.2010, 10:29
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 129 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 9  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL