Teraz jest 16.05.2024, 09:11



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6
[F1] Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
Witam,
To i ja wtrące swoje trzy grosze do rozmowy.
Od 2001 roku do 2006 latałem fabią z 1,4 MPI 60kM czyli AZE 8V.
Potem od 2006 do 2012 roku było 1,9 TDI ASZ , czyli 130kM.
Od 2012 do teraz znów latam Fabią 1,4 MPI 68kM czyli AQV 8V.
TDI jeździł fajnie , ale był kosztowny w eksploatacji ( wymiana dwumasy komplentej , turbosprężarki , przepływki oraz szykowałem się pomału do roboty głowicy, oraz regeneracji jednej z pompek bo miała już dużą korekcję dawki....) .Do tego spalanie w mieście na poziomie 6-7 litrów , trasa 5 - 5,5 L.
Moim skromnym zdaniem , silnik 1,4MPI 8V to tak naprawdę jedyna słuszna i ekonomicznie uzasadniona jednostka w Fabi I.
Świadomie kupiłem ponownie drugi raz Fabię z tym właśnie silnikiem i nie ŻAŁUJĘ.
Silnik jest suchutki mimo 196 kkm na karku , ma fajną kulturę pracy , jest praktycznie bezawaryjny i długowieczny ( bardzo duże przebiegi do remontu głównego) , w praktyce nie zużywa w ogóle oleju , prosty w obsłudze jak konstrukcja cepa ( nawet samodzielna wymiana rorzrządu nie stanowi wyzwania jeśłi się ma podstawy mechaniki) - jeśłi nawet sami nie potrafimy to nie trzeba do niego "specjalisty" bo każdy mechanik go naprawi , tani w naprawie i eksploatacji a przy tym ma mocny dół , który pozwala na bezstresową jazdę w miescie.
Jeśli ktoś nie stawia sobie za wszelką cenę wyprzedzania na trasie wszytskiego co się porusza w tym samym kierunku , to naprawdę taki silnik daje rade i na trasie ( wycieczka nad morze - zapakowane auto, combi : dwoje dorosłych +dzieci i bagaż , tempomat ustawiony na 130 km/h i nie ma problemu , że nie pojedzie...)
Co do zużycia paliwa w MPI to proszę spojrzeć na moje dane w motostat i porównać ze spalaniem ropy w moim byłym TDI.
Wiem , wiem .....różnica w mocy jest kolosalna na korzyść TDI , ale moc to nie wszystko.
Przejechałem TDI 100 kkm i nie załuję obecnie zakupu MPI z zaledwie 68 km mocy .

Podsumowując:
Znajdą się amatorzy osiągów , mocy i technologi najwyższych lotów , którzy będą gotowi za to zapłacić podwójnie:
Pierwszy raz przy zakupie ( bo technologia high-tech kosztuje) , a drugi w trakcie eksploatacji kiedy trzeba zapłacić wykwalifikowanemu mechanikowi znającemu się na rzeczy i odpowiednio się ceniącemu ( wiedza jest obecnie w cenie) oraz za części które wykonane zgodnie z kanonami nowoczesnej technologi i nowoczesnych , wytrzymałych materiałów ( downsizing) muszą niestety kosztować.
Jest taka tendencja w społeczeństwie , że musimy mieć wszystko najlepsze, najszybsze , najmocniejsze , najnowsze w dodatku opakowane tak , aby było widoczne dla innych .
Taka podświadoma chęć wyróżnienia się z tłumu ..... TDI , TSI , TFSI itp .

Niestety indywidualność dzisiaj kosztuje i chylę czoła przed tymi , których na to stać.

Pozdrawiam miłośników czeskiej motoryzacji .
Mam nadzieję , że nie poleciałem za bardzo patosem :mrgreen:

_________________
Obrazek


31.07.2013, 11:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12704
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
arthek napisał(a):
Jest taka tendencja w społeczeństwie , że musimy mieć wszystko najlepsze, najszybsze , najmocniejsze , najnowsze w dodatku opakowane tak , aby było widoczne dla innych .


Bardzo trafna uwaga. Tymi wszystkimi "naj-" określa się swoją wartość. Trzeba czasu/determinacji/wytrwałości żeby się od tego wyzwolić.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


31.07.2013, 14:24
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
Jeszcze nie tak dawno sam dążyłem do tego , żeby mieć wszystko naj.....i żeby słyszeć dookoła same "och'"y i "ach'y" ....ale na szczęście mi przeszło ..... :hurra:

_________________
Obrazek


01.08.2013, 06:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL