Teraz jest 01.05.2024, 17:31



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
[F1] Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 28.10.2008, 19:34
Lokalizacja: piekary śląskie
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post róznica między 1,4 16V a 1,4 8V
Witam

mam banalne pytanie, chodzi mi oto że posiadam fabię2 z motorem 1,4 16v, natomiast miałem okazję pojeżdzić trochę ibizą 1,4 8 v [10letnią] i mama wrażenie ze silnik w ibizie jest bardziej dynamiczny- czyżby silnik o mniejszej liczbie zaworów był lepszy.?!?!?!?!?!
czy może ktoś rozwiać moje wąstpliwości ?


24.09.2009, 13:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
8 v lepiej zbiera się z dołu ale jest mniej oszczędny.


24.09.2009, 14:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.01.2007, 22:04
Lokalizacja: ~~~~~~~
Posty: 110
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Województwo: małopolskie
Post 
Słabszy silnik ma krótsze przłożenia w skrzyni


24.09.2009, 14:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26
Lokalizacja: Łódź
Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Akurat to 1,4 8V jest bardziej oszczędne niz 1,4 16v. Zakładając ze rozmawiamy o silnika VW. W 8v zabawa konczy sie przy 4 tys obrotów potem tylko hałas. oczywście krótka skrzynia 2 tylko 80 potem odcinka.
16 trzeba powyżej 4 kręcić wtedy zaczyna jeździć. Ale dołu tez nie ma kiepskiego.


28.09.2009, 13:35
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
To chyba naprawdę wolno musisz jeździć tym 8V jeśli Ci mniej pali niż 16V


28.09.2009, 14:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26
Lokalizacja: Łódź
Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Czy wolno jak tam jest 60 kucy to szaleństwa nie ma. Po mieście rewelka na trasie słabe wyprzedzanie ale w porównaniu do BBY to ekonomiczniejszy był.


29.09.2009, 09:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: róznica między 1,4 16V a 1,4 8V
o_olo napisał(a):
Witam

mam banalne pytanie, chodzi mi oto że posiadam fabię2 z motorem 1,4 16v, natomiast miałem okazję pojeżdzić trochę ibizą 1,4 8 v [10letnią] i mama wrażenie ze silnik w ibizie jest bardziej dynamiczny- czyżby silnik o mniejszej liczbie zaworów był lepszy.?!?!?!?!?!
czy może ktoś rozwiać moje wąstpliwości ?


Silniki mające po 2 zawory na cylinder charakteryzują się lepszą elastycznością (moment obrotowy wyraźniej SPADA po przekroczeniu obrotow momentu max). Do innych czynników należy zaliczyć:
- nieco inne przełożenia całkowite (z uwagi ma mniejszą moc max)
- mniejszą masę własną pojazdu sprzed 10 lat.

Mitem są twierdzenia, że 16V "trzeba" kręcić ponad 4000 rpm, ja jestem przykładem, że można jezdzić mając na obrtomierzu do 2500 rpm, (poza hamowaniem silnikiem przy zjeździe ze wznisienia i podjazdami pod strome wzniesienia).


29.09.2009, 12:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.09.2006, 12:46
Lokalizacja: Whitestock
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
Post 
Moim zdaniem różnica jest duża na korzyść 16V. Znacznie lepsza dynamika, mniejszy apetyt na paliwo, konstrukcja i myśl technologiczna, która wyprzedza o kilkanaście lat 1.4 8v, które jest powiększonym silnikiem z Felicji o pojemności 1.3.


18.05.2010, 17:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22
Lokalizacja: małopolska
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: małopolskie
Post 
Karsen napisał(a):
które jest powiększonym silnikiem z Felicji o pojemności 1.3.


Który był poprawionym silnikiem z Favoritki, której silnik w prostej linii wywodził się ze Skody 120. :mrgreen:


18.05.2010, 17:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09
Lokalizacja: mazowsze
Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Jest to jeden z niewielu silników idealnie nadających się do gazu, przy dobrze dobranej instalacji (sekwencja) nie ma w zasadzie żadnej różnicy w osiągach w porównaniu do PB.


18.05.2010, 19:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
UglyJoe napisał(a):
Karsen napisał(a):
które jest powiększonym silnikiem z Felicji o pojemności 1.3.


Który był poprawionym silnikiem z Favoritki, której silnik w prostej linii wywodził się ze Skody 120. :mrgreen:


Wyjąłeś mi to z ust :hurra:
Na temat silnika 8V pisałem pracę przejściową na uczelni i trochę się dowiedziałem na ten temat :browar:


18.05.2010, 20:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Karsen napisał(a):
Moim zdaniem różnica jest duża na korzyść 16V. Znacznie lepsza dynamika, mniejszy apetyt na paliwo, konstrukcja i myśl technologiczna, która wyprzedza o kilkanaście lat 1.4 8v, które jest powiększonym silnikiem z Felicji o pojemności 1.3.


Ma kilka modernizacji w porównaniu do 1.3 od Felicji. Hydrauliczne popychacze zaworów, wał jest podparty na 1 łożysku więcej niż w 1.3. Nie ma aparatu zapłonowego ani rozdzielacza. Inny kolektor dolotowy i wydechowy, elektroniczna przepustnica. Silnik bez problemu pracuje na LPG, nawet II generacji.
1.4 68KM całkiem nieźle się "kręci". :-)
Ma całkiem niezły moment 118Nm już przy 2500obr/min.
Nie stwarza problemu, są na forum osoby, które mają Fabie z przebiegiem 360 tyś. km (na LPG) i więcej.


18.05.2010, 20:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22
Lokalizacja: małopolska
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: małopolskie
Post 
nom napisał(a):
Nie stwarza problemu


Tego bym osobiście nie powiedział, może i wytrzymuje duże przebiegi, ale w międzyczasie wymaga nieraz solidnego doinwestowania.

Krzychu_W napisał(a):

Wyjąłeś mi to z ust :hurra:
Na temat silnika 8V pisałem pracę przejściową na uczelni i trochę się dowiedziałem na ten temat :browar:


Ja kiedyś samemu trochę szukałem na temat tego silnika po tym, jak dowiedziałem się, że pochodzi z Felicii. ;) :browar:


18.05.2010, 20:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Duzo też było pisane.. warto poszukać..

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


18.05.2010, 20:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Jeden z Naszym Forumowych kolegów sprzedawała Fabie z silnikiem1.4 8V z LPG i przebiegiem 425 tys km jego trzeba by zapytać co robił wtedy poznanym odpowiedz.
Generalnie można przyjąć,że samochody jeżdzące w trasie robią większe przebiegi niż typowe mieszczuchy.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


19.05.2010, 12:39
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL