|
|
Teraz jest 01.05.2024, 17:31
|
[F1] Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 28.10.2008, 19:34 Lokalizacja: piekary śląskie Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
róznica między 1,4 16V a 1,4 8V
Witam
mam banalne pytanie, chodzi mi oto że posiadam fabię2 z motorem 1,4 16v, natomiast miałem okazję pojeżdzić trochę ibizą 1,4 8 v [10letnią] i mama wrażenie ze silnik w ibizie jest bardziej dynamiczny- czyżby silnik o mniejszej liczbie zaworów był lepszy.?!?!?!?!?!
czy może ktoś rozwiać moje wąstpliwości ?
|
24.09.2009, 13:51 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
8 v lepiej zbiera się z dołu ale jest mniej oszczędny.
|
24.09.2009, 14:01 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2007, 22:04 Lokalizacja: ~~~~~~~ Posty: 110
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Województwo: małopolskie
|
Słabszy silnik ma krótsze przłożenia w skrzyni
|
24.09.2009, 14:16 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26 Lokalizacja: Łódź Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Akurat to 1,4 8V jest bardziej oszczędne niz 1,4 16v. Zakładając ze rozmawiamy o silnika VW. W 8v zabawa konczy sie przy 4 tys obrotów potem tylko hałas. oczywście krótka skrzynia 2 tylko 80 potem odcinka.
16 trzeba powyżej 4 kręcić wtedy zaczyna jeździć. Ale dołu tez nie ma kiepskiego.
|
28.09.2009, 13:35 |
|
|
Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33 Lokalizacja: Łódź Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
To chyba naprawdę wolno musisz jeździć tym 8V jeśli Ci mniej pali niż 16V
|
28.09.2009, 14:39 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2008, 07:26 Lokalizacja: Łódź Posty: 90
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Seat Cordoba
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
|
Czy wolno jak tam jest 60 kucy to szaleństwa nie ma. Po mieście rewelka na trasie słabe wyprzedzanie ale w porównaniu do BBY to ekonomiczniejszy był.
|
29.09.2009, 09:22 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: róznica między 1,4 16V a 1,4 8V
o_olo napisał(a): Witam
mam banalne pytanie, chodzi mi oto że posiadam fabię2 z motorem 1,4 16v, natomiast miałem okazję pojeżdzić trochę ibizą 1,4 8 v [10letnią] i mama wrażenie ze silnik w ibizie jest bardziej dynamiczny- czyżby silnik o mniejszej liczbie zaworów był lepszy.?!?!?!?!?! czy może ktoś rozwiać moje wąstpliwości ?
Silniki mające po 2 zawory na cylinder charakteryzują się lepszą elastycznością (moment obrotowy wyraźniej SPADA po przekroczeniu obrotow momentu max). Do innych czynników należy zaliczyć:
- nieco inne przełożenia całkowite (z uwagi ma mniejszą moc max)
- mniejszą masę własną pojazdu sprzed 10 lat.
Mitem są twierdzenia, że 16V "trzeba" kręcić ponad 4000 rpm, ja jestem przykładem, że można jezdzić mając na obrtomierzu do 2500 rpm, (poza hamowaniem silnikiem przy zjeździe ze wznisienia i podjazdami pod strome wzniesienia).
|
29.09.2009, 12:41 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2006, 12:46 Lokalizacja: Whitestock Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
|
Moim zdaniem różnica jest duża na korzyść 16V. Znacznie lepsza dynamika, mniejszy apetyt na paliwo, konstrukcja i myśl technologiczna, która wyprzedza o kilkanaście lat 1.4 8v, które jest powiększonym silnikiem z Felicji o pojemności 1.3.
|
18.05.2010, 17:16 |
|
|
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
Karsen napisał(a): które jest powiększonym silnikiem z Felicji o pojemności 1.3.
Który był poprawionym silnikiem z Favoritki, której silnik w prostej linii wywodził się ze Skody 120.
|
18.05.2010, 17:20 |
|
|
Dołączył(a): 15.06.2009, 20:09 Lokalizacja: mazowsze Posty: 239
Podziękował: 2
Pomógł: 6
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Województwo: mazowieckie
|
Jest to jeden z niewielu silników idealnie nadających się do gazu, przy dobrze dobranej instalacji (sekwencja) nie ma w zasadzie żadnej różnicy w osiągach w porównaniu do PB.
|
18.05.2010, 19:01 |
|
|
Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40 Lokalizacja: Legionowo Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
|
UglyJoe napisał(a): Karsen napisał(a): które jest powiększonym silnikiem z Felicji o pojemności 1.3. Który był poprawionym silnikiem z Favoritki, której silnik w prostej linii wywodził się ze Skody 120.
Wyjąłeś mi to z ust
Na temat silnika 8V pisałem pracę przejściową na uczelni i trochę się dowiedziałem na ten temat
|
18.05.2010, 20:08 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06 Lokalizacja: Tarnobrzeg Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Karsen napisał(a): Moim zdaniem różnica jest duża na korzyść 16V. Znacznie lepsza dynamika, mniejszy apetyt na paliwo, konstrukcja i myśl technologiczna, która wyprzedza o kilkanaście lat 1.4 8v, które jest powiększonym silnikiem z Felicji o pojemności 1.3.
Ma kilka modernizacji w porównaniu do 1.3 od Felicji. Hydrauliczne popychacze zaworów, wał jest podparty na 1 łożysku więcej niż w 1.3. Nie ma aparatu zapłonowego ani rozdzielacza. Inny kolektor dolotowy i wydechowy, elektroniczna przepustnica. Silnik bez problemu pracuje na LPG, nawet II generacji.
1.4 68KM całkiem nieźle się "kręci".
Ma całkiem niezły moment 118Nm już przy 2500obr/min.
Nie stwarza problemu, są na forum osoby, które mają Fabie z przebiegiem 360 tyś. km (na LPG) i więcej.
|
18.05.2010, 20:25 |
|
|
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
nom napisał(a): Nie stwarza problemu Tego bym osobiście nie powiedział, może i wytrzymuje duże przebiegi, ale w międzyczasie wymaga nieraz solidnego doinwestowania. Krzychu_W napisał(a): Wyjąłeś mi to z ust Na temat silnika 8V pisałem pracę przejściową na uczelni i trochę się dowiedziałem na ten temat
Ja kiedyś samemu trochę szukałem na temat tego silnika po tym, jak dowiedziałem się, że pochodzi z Felicii.
|
18.05.2010, 20:43 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Duzo też było pisane.. warto poszukać..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
18.05.2010, 20:45 |
|
|
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
Jeden z Naszym Forumowych kolegów sprzedawała Fabie z silnikiem1.4 8V z LPG i przebiegiem 425 tys km jego trzeba by zapytać co robił wtedy poznanym odpowiedz.
Generalnie można przyjąć,że samochody jeżdzące w trasie robią większe przebiegi niż typowe mieszczuchy.
Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
19.05.2010, 12:39 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|