|
|
Teraz jest 12.05.2024, 10:00
|
[F1] Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 19.11.2009, 10:50 Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Combi -> Run
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
1.4 8V mają zdecydowanie większe spalanie od 1.4 16v
_________________ Moja Fabija
|
19.05.2010, 12:56 |
|
|
Dołączył(a): 10.09.2006, 12:46 Lokalizacja: Whitestock Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
|
Przecież nie napisałem, że silnik 8V jest zły. Zwróciłem tylko uwagę na różnice pomiędzy tymi jednostkami.
Mogę potwierdzić, że 1.4 8v dobrze pracuje z instalacją gazową i faktycznie jest trochę osób na forum, które przejechały setki tysięcy kilometrów na tych silnikach.
|
20.05.2010, 17:25 |
|
|
Dołączył(a): 09.08.2011, 16:47 Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi 1.4 Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
Nie mam porównania pomiędzy 16V a 8V... Jeżdżę 8V i nie narzekam, działa bardzo dobrze, jest nie zawodny (i jak było to powiedziane wcześniej tani w eksploatacji)... nie można pewnie powiedzieć, że jest to silnik rajdowy, ale jeśli ktoś się decyduje na auto z tym właśnie silnikiem musi mieć tego świadomość. Z drugiej jednak strony kiedy przychodzi mi wyprzedzić inne auto nie mam z tym większego problemu. Co zaś tyczy spalania, nie wiem jakie jest w przypadku 16V, u mnie w trasie utrzymuje się w granicy ok. 5 l, udało mi się parę razy zejść poniżej 5 l, w mieście spalanie w zależności od natężenia ruchu i świateł kształtuje się w granicach 6 - 6,5 l, nie są to chyba jakieś duże ilości... tak myślę. A z ciekawości zapytam jak wygląda kwestia spalania w przypadku 16V ?
|
02.09.2011, 10:56 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12701
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
michalck1981 napisał(a): Co zaś tyczy spalania, nie wiem jakie jest w przypadku 16V, u mnie w trasie utrzymuje się w granicy ok. 5 l, udało mi się parę razy zejść poniżej 5 l, w mieście spalanie w zależności od natężenia ruchu i świateł kształtuje się w granicach 6 - 6,5 l, nie są to chyba jakieś duże ilości... tak myślę. A z ciekawości zapytam jak wygląda kwestia spalania w przypadku 16V ? U mnie tak samo jak u ciebie (w mieście 7-8, w trasie da się poniżej 5l, ale wtedy 126p mnie wyprzedza). Utrzymując dłużej 4k rpm lubi wżera sobie olej. Tyle, że jak chcę pod górkę wyprzedzić to mam problem
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
02.09.2011, 11:05 |
|
|
Dołączył(a): 09.12.2012, 18:32 Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
nie miałem 16v ale mogę ci opowiedzieć co nie co o 8v. fakt silnik konstrukcyjnie jest dość stary ale w codziennej eksploatacji po za podwyższonym spalaniem w niczym się to nie objawia...to że pochodzi w prostej linii ze starych skód nie oznacza, że zapala na korbę a przed rozruchem musisz wyciągać ssanie....cały osprzęt silnika jest z epoki nowożytnej. auto w rodzinie jest od nowości czyli 11 lat przebieg 130 tys oprócz eksploatacyjnych rzeczy( oleje , klocki, tarcze, świece, filtry) jedyną awarią była przepustnica która chyba 2 razy musiała być czyszczona i raz wymieniony był pedał gazu ale to są akurat elementy które absolutnie nie wywodzą się z favoritki. po za tym czysta bez problemowa eksploatacja. oleju nie bierze. Pali dużo to fakt ok 8,5-10 litrów trzeba liczyć przy normalnej jeździe ale ma fajną charakterystykę- "ciągnie" od samego dołu. Do codziennej jazdy wystarcza.
|
26.12.2012, 15:57 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
SuperKebebXXL napisał(a): ale w codziennej eksploatacji po za podwyższonym spalaniem w niczym się to nie objawia na pewno? a) SuperKebebXXL napisał(a): jedyną awarią była przepustnica która chyba 2 razy musiała być czyszczona Dawny układ separatora oleju - wąż od głowicy do tzw komina i nic więcej b)Mokre tuleje cylindrowe podparte w dolnej części - patent popularny w latach 50. Ale zawodny: viewtopic.php?f=2&t=14838&hilit=mas%C5%82o+pod+korkiem+olejuviewtopic.php?f=2&t=14052&hilit=mas%C5%82o+pod+korkiem+olejuviewtopic.php?f=2&t=13493&hilit=mas%C5%82o+pod+korkiem+olejuPS: nom napisał(a): wał jest podparty na 1 łożysku więcej niż w 1.3 - nie, oba mają Trzy łożyska, tylko Fabiowy silnik ma pokrywy odlane razem we wspólnej ramie.
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
26.12.2012, 19:06 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
Jak o różnicach to: bober napisał(a): Dawny układ separatora oleju - wąż od głowicy do tzw komina i nic więcej A w 16V przemarzająca odma oleju
|
26.12.2012, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54 Lokalizacja: KR/FG Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
tomek-u napisał(a): Jak o różnicach to: bober napisał(a): Dawny układ separatora oleju - wąż od głowicy do tzw komina i nic więcej A w 16V przemarzająca odma oleju W polówkach, ibizach i cordobach... w fabiach nie słyszałem o takim problemie.
_________________ http://www.autospa.krakow.pl/
|
26.12.2012, 20:05 |
|
|
Dołączył(a): 09.12.2012, 18:32 Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
prawda jest taka, że opinii będzie tyle ilu jest użytkowników. Ja na co dzień jeżdżę 1.4 mpi i naprawdę nie sprawia żadnych problemów a to czy ma odmę czy jak to tam nazywacie "komin" jest mi wszystko jedno do puki się nie psuje... ja w codziennej eksploatacji nie odczuwam że silnik pochodzi z favoritki, nie odczuwam również że wałek rozrządu jest w korpusie a nie w głowicy ani że wał korbowy podparty jest 3 a nie w 15 miejscach ani tego że są tam wymienne tuleje cylindrów a nie zlane z korpusem... dla mnie silnik powinien mieć 6 a nie 4 cylindry. przed fabią miałem 3.0 v6 po fabii planuje 3.5 v6 w japończyku.... zupełnie inna kultura pracy i osiągi....
|
26.12.2012, 21:43 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
SuperKebebXXL napisał(a): prawda jest taka, że opinii będzie tyle ilu jest użytkowników. Ja na co dzień jeżdżę 1.4 mpi i naprawdę nie sprawia żadnych problemów a to czy ma odmę czy jak to tam nazywacie "komin" jest mi wszystko jedno do puki się nie psuje... ja w codziennej eksploatacji nie odczuwam że silnik pochodzi z favoritki, nie odczuwam również że wałek rozrządu jest w korpusie a nie w głowicy ani że wał korbowy podparty jest 3 a nie w 15 miejscach ani tego że są tam wymienne tuleje cylindrów a nie zlane z korpusem... dla mnie silnik powinien mieć 6 a nie 4 cylindry. przed fabią miałem 3.0 v6 po fabii planuje 3.5 v6 w japończyku.... zupełnie inna kultura pracy i osiągi....
Ja się przesiadłem z vintage technologies na TSi. Oba się kulają, ale TSI ma mniej więcej 4x tyle mocy a pali 2 litry mniej (6,5 - 8,5)
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
27.12.2012, 17:31 |
|
|
Dołączył(a): 09.12.2012, 18:32 Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
to fajnie że inwestujesz w nowe technologie one po to są żeby w nie inwestować. porozmawiamy jak tym swoim tsi zrobisz 350 tys km i podliczysz koszty eksploatacji uwzględniając to ze pali 1,5 litra mniej.... jeździ na pewno fajniej niema dwóch zdań ale ja mam swój pogląd mianowicie : ekologia zabija piękno motoryzacji, downsizing to shit, nowe technologie są po to żeby wyciągać hajs od użytkowników a prawdziwe auta mają silnik v6 lub v8 palą dużo pięknie brzmią i są zaje...scie odporne. ty wiesz swoje ja znam prawdę
|
27.12.2012, 20:31 |
|
|
Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06 Lokalizacja: Kalisz Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
SuperKebebXXL napisał(a): porozmawiamy jak tym swoim tsi zrobisz 350 tys km w garbate aniołki nie wierze SuperKebebXXL napisał(a): prawdziwe auta mają silnik v6 lub v8 palą dużo pięknie brzmią i są zaje...scie odporne Nie zrozumiałeś o co mi chodziło w poście - logiczne, że porządny prosty wolnossak jest lepszy od ekonówki i się z tym zgadzam. Chodzi mi o to, że porównujemy pozostałość demoludu z silnikiem od podstaw zaprojektowanym do współczesnych samochodów (1.4 16V). A co do trwałości, spalania, itp należałoby porównać Skodowskie 1.4 mpi z np: volkswagenowskim 1.4MPI(było w lupo - 60 koni bodajże). Podobne wysilenie, podobny okres produkcji(auta jeszcze wtedy wytrzymywały gwarancje ), bardzo podobny układ zasilania.Tylko silnik nie był n-tą modernizacją skody 105.Po prostu kilka sztuczek przy tej samej trwałości obniżyło spalanie. Miała w swoim czasie Fabia 2.0 proste jak budowa cepa - i to był silnik.
_________________ z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D
|
27.12.2012, 21:32 |
|
|
Dołączył(a): 29.03.2012, 18:26 Posty: 57
Podziękował: 3
Pomógł: 4
Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2012
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
hehe też chciałbym swoim TSI zrobić przebieg o którym wyżej mowa ale pewnie umarłbym z wycieńczenia nerwowego Swoją drogą ciekawe ile razy zmieniałbym silnik Mogę wtrącić swoje 3 grosze gdyż mam w obecnej chwili Cordobę 1.4 16V i Fabie 1.2 TSI i jeździłem kilka lat do tyłu fabią 1.4 mpi. Fabia mpi jako auto nowe nie była taka zła. Uważam że w dolnych partiach obrotów lepiej zbierała się niż 1.4 16V w Cordobie ale po 100 tysiącach troszkę już zesłabła...i te wszechobecne wycieki oleju...reasumując nie ma tragedii. Kiedy dzisiaj wsiadam do Cordoby rocznik 2003 (przebieg~180 tyś) silnik brzmi pięknie, równiutko przyspiesza, cały czas na pełnym syntetyku i od wymiany do wymiany (co 15 tyś) nie ma potrzeby dolewania oleju. Co ciekawe silnik jest suchy jak pieprz co nie jest aż tak oczywiste w konstrukcjach VAG. Usterki podczas 180 tysięcy - uszkodzony czujnik temperatury i cewka (łączny koszt około 200 zł) i oczywiście raz robione zawieszenie i to tyle. Uważam, że 1.4 16V to jeden z lepszych, małych silników VAG - pod warunkiem że się o niego dba. No i wreszcie namówiono mnie na Fabie 1.2 TSI. Usłyszałem - słuchaj stary jakie przyspieszenie...jakie spalanie...elastyczność...fakt. Na ten temat nie chcę już pisać bo dla mnie z tym silnikiem umarło wszystko co dobre w grupie VAG. Gdybym dzisiaj stał przed wyborem nowej fabi HTP i 1.2 TSI to wybrałbym HTP bez chwili zastanowienia.
|
03.01.2013, 23:27 |
|
|
Dołączył(a): 01.01.2013, 20:55 Lokalizacja: Zabrze Posty: 217
Podziękował: 3
Pomógł: 1
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
możesz to rozszerzyć dlaczego jakie masz odczucia jeżdżąc tamtym i tym.
|
06.01.2013, 17:40 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4714 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
jest kolega na forum, co bodajże po przejechaniu 52 tys km na silniku 1.2 TSI 105km wymieniał silnik może o to chodzi
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
06.01.2013, 18:07 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|