Teraz jest 12.05.2024, 10:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
[F1] Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 19.11.2009, 10:50
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Combi -> Run
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
1.4 8V mają zdecydowanie większe spalanie od 1.4 16v

_________________
Moja Fabija :D


19.05.2010, 12:56
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.09.2006, 12:46
Lokalizacja: Whitestock
Posty: 21
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia Comfort
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
Post 
Przecież nie napisałem, że silnik 8V jest zły. Zwróciłem tylko uwagę na różnice pomiędzy tymi jednostkami.
Mogę potwierdzić, że 1.4 8v dobrze pracuje z instalacją gazową i faktycznie jest trochę osób na forum, które przejechały setki tysięcy kilometrów na tych silnikach.


20.05.2010, 17:25
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.08.2011, 16:47
Posty: 26
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: FNJ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi 1.4 Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
Nie mam porównania pomiędzy 16V a 8V... Jeżdżę 8V i nie narzekam, działa bardzo dobrze, jest nie zawodny (i jak było to powiedziane wcześniej tani w eksploatacji)... nie można pewnie powiedzieć, że jest to silnik rajdowy, ale jeśli ktoś się decyduje na auto z tym właśnie silnikiem musi mieć tego świadomość. Z drugiej jednak strony kiedy przychodzi mi wyprzedzić inne auto nie mam z tym większego problemu. Co zaś tyczy spalania, nie wiem jakie jest w przypadku 16V, u mnie w trasie utrzymuje się w granicy ok. 5 l, udało mi się parę razy zejść poniżej 5 l, w mieście spalanie w zależności od natężenia ruchu i świateł kształtuje się w granicach 6 - 6,5 l, nie są to chyba jakieś duże ilości... tak myślę. A z ciekawości zapytam jak wygląda kwestia spalania w przypadku 16V ?


02.09.2011, 10:56
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12701
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
michalck1981 napisał(a):
Co zaś tyczy spalania, nie wiem jakie jest w przypadku 16V, u mnie w trasie utrzymuje się w granicy ok. 5 l, udało mi się parę razy zejść poniżej 5 l, w mieście spalanie w zależności od natężenia ruchu i świateł kształtuje się w granicach 6 - 6,5 l, nie są to chyba jakieś duże ilości... tak myślę. A z ciekawości zapytam jak wygląda kwestia spalania w przypadku 16V ?


U mnie tak samo jak u ciebie (w mieście 7-8, w trasie da się poniżej 5l, ale wtedy 126p mnie wyprzedza). Utrzymując dłużej 4k rpm lubi wżera sobie olej. Tyle, że jak chcę pod górkę wyprzedzić to mam problem :-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


02.09.2011, 11:05
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 09.12.2012, 18:32
Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
nie miałem 16v ale mogę ci opowiedzieć co nie co o 8v. fakt silnik konstrukcyjnie jest dość stary ale w codziennej eksploatacji po za podwyższonym spalaniem w niczym się to nie objawia...to że pochodzi w prostej linii ze starych skód nie oznacza, że zapala na korbę a przed rozruchem musisz wyciągać ssanie....cały osprzęt silnika jest z epoki nowożytnej. auto w rodzinie jest od nowości czyli 11 lat przebieg 130 tys oprócz eksploatacyjnych rzeczy( oleje , klocki, tarcze, świece, filtry) jedyną awarią była przepustnica która chyba 2 razy musiała być czyszczona i raz wymieniony był pedał gazu ale to są akurat elementy które absolutnie nie wywodzą się z favoritki. po za tym czysta bez problemowa eksploatacja. oleju nie bierze. Pali dużo to fakt ok 8,5-10 litrów trzeba liczyć przy normalnej jeździe ale ma fajną charakterystykę- "ciągnie" ;) od samego dołu. Do codziennej jazdy wystarcza.


26.12.2012, 15:57
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
SuperKebebXXL napisał(a):
ale w codziennej eksploatacji po za podwyższonym spalaniem w niczym się to nie objawia

na pewno?
a)
SuperKebebXXL napisał(a):
jedyną awarią była przepustnica która chyba 2 razy musiała być czyszczona

Dawny układ separatora oleju - wąż od głowicy do tzw komina i nic więcej :-(

b)Mokre tuleje cylindrowe podparte w dolnej części - patent popularny w latach 50.
Ale zawodny:
viewtopic.php?f=2&t=14838&hilit=mas%C5%82o+pod+korkiem+oleju
viewtopic.php?f=2&t=14052&hilit=mas%C5%82o+pod+korkiem+oleju
viewtopic.php?f=2&t=13493&hilit=mas%C5%82o+pod+korkiem+oleju

PS:
nom napisał(a):
wał jest podparty na 1 łożysku więcej niż w 1.3
- nie, oba mają Trzy łożyska, tylko Fabiowy silnik ma pokrywy odlane razem we wspólnej ramie.

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


26.12.2012, 19:06
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45
Lokalizacja: Mińsk-Maz.
Posty: 1530
Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
Jak o różnicach to:
bober napisał(a):
Dawny układ separatora oleju - wąż od głowicy do tzw komina i nic więcej :-(


A w 16V przemarzająca odma oleju


26.12.2012, 19:52
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.09.2011, 19:54
Lokalizacja: KR/FG
Posty: 715
Podziękował: 35
Pomógł: 53

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Active / Yamaha XC 125 T
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
tomek-u napisał(a):
Jak o różnicach to:
bober napisał(a):
Dawny układ separatora oleju - wąż od głowicy do tzw komina i nic więcej :-(


A w 16V przemarzająca odma oleju

W polówkach, ibizach i cordobach... w fabiach nie słyszałem o takim problemie.

_________________
http://www.autospa.krakow.pl/


26.12.2012, 20:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.12.2012, 18:32
Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
prawda jest taka, że opinii będzie tyle ilu jest użytkowników. Ja na co dzień jeżdżę 1.4 mpi i naprawdę nie sprawia żadnych problemów a to czy ma odmę czy jak to tam nazywacie "komin" jest mi wszystko jedno do puki się nie psuje... ja w codziennej eksploatacji nie odczuwam że silnik pochodzi z favoritki, nie odczuwam również że wałek rozrządu jest w korpusie a nie w głowicy ani że wał korbowy podparty jest 3 a nie w 15 miejscach ani tego że są tam wymienne tuleje cylindrów a nie zlane z korpusem... dla mnie silnik powinien mieć 6 a nie 4 cylindry. przed fabią miałem 3.0 v6 po fabii planuje 3.5 v6 w japończyku.... zupełnie inna kultura pracy i osiągi....


26.12.2012, 21:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
SuperKebebXXL napisał(a):
prawda jest taka, że opinii będzie tyle ilu jest użytkowników. Ja na co dzień jeżdżę 1.4 mpi i naprawdę nie sprawia żadnych problemów a to czy ma odmę czy jak to tam nazywacie "komin" jest mi wszystko jedno do puki się nie psuje... ja w codziennej eksploatacji nie odczuwam że silnik pochodzi z favoritki, nie odczuwam również że wałek rozrządu jest w korpusie a nie w głowicy ani że wał korbowy podparty jest 3 a nie w 15 miejscach ani tego że są tam wymienne tuleje cylindrów a nie zlane z korpusem... dla mnie silnik powinien mieć 6 a nie 4 cylindry. przed fabią miałem 3.0 v6 po fabii planuje 3.5 v6 w japończyku.... zupełnie inna kultura pracy i osiągi....


Ja się przesiadłem z vintage technologies na TSi. Oba się kulają, ale TSI ma mniej więcej 4x tyle mocy a pali 2 litry mniej (6,5 - 8,5)

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


27.12.2012, 17:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.12.2012, 18:32
Posty: 20
Podziękował: 3
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: inny model
Samochód: classic
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
to fajnie że inwestujesz w nowe technologie one po to są żeby w nie inwestować. porozmawiamy jak tym swoim tsi zrobisz 350 tys km i podliczysz koszty eksploatacji uwzględniając to ze pali 1,5 litra mniej.... jeździ na pewno fajniej niema dwóch zdań ale ja mam swój pogląd mianowicie : ekologia zabija piękno motoryzacji, downsizing to shit, nowe technologie są po to żeby wyciągać hajs od użytkowników a prawdziwe auta mają silnik v6 lub v8 palą dużo pięknie brzmią i są zaje...scie odporne. ty wiesz swoje ja znam prawdę ;)


27.12.2012, 20:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11.09.2010, 20:06
Lokalizacja: Kalisz
Posty: 442
Podziękował: 10
Pomógł: 20

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: PMV - 7b.AUT
Samochód: Fabia II FL Classic Htb.
Rok prod.: 2010
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
SuperKebebXXL napisał(a):
porozmawiamy jak tym swoim tsi zrobisz 350 tys km

w garbate aniołki nie wierze :hurra:
SuperKebebXXL napisał(a):
prawdziwe auta mają silnik v6 lub v8 palą dużo pięknie brzmią i są zaje...scie odporne

Nie zrozumiałeś o co mi chodziło w poście - logiczne, że porządny prosty wolnossak jest lepszy od ekonówki i się z tym zgadzam.
Chodzi mi o to, że porównujemy pozostałość demoludu z silnikiem od podstaw zaprojektowanym do współczesnych samochodów (1.4 16V).
A co do trwałości, spalania, itp należałoby porównać Skodowskie 1.4 mpi z np: volkswagenowskim 1.4MPI(było w lupo - 60 koni bodajże). Podobne wysilenie, podobny okres produkcji(auta jeszcze wtedy wytrzymywały gwarancje :cry: ), bardzo podobny układ zasilania.Tylko silnik nie był n-tą modernizacją skody 105.Po prostu kilka sztuczek przy tej samej trwałości obniżyło spalanie.
Miała w swoim czasie Fabia 2.0 proste jak budowa cepa - i to był silnik.

_________________
z RWD jest jak z seksem - po co jechać na ręcznym skoro można dawać w pi*dę!grzeczne dziewczynki rozpinają guziczek jak jest ciepło,niegrzeczne rozpinają żeby zrobiło się cieplej ;D


27.12.2012, 21:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.03.2012, 18:26
Posty: 57
Podziękował: 3
Pomógł: 4

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2012
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
hehe też chciałbym swoim TSI zrobić przebieg o którym wyżej mowa ale pewnie umarłbym z wycieńczenia nerwowego :) Swoją drogą ciekawe ile razy zmieniałbym silnik :) Mogę wtrącić swoje 3 grosze gdyż mam w obecnej chwili Cordobę 1.4 16V i Fabie 1.2 TSI i jeździłem kilka lat do tyłu fabią 1.4 mpi. Fabia mpi jako auto nowe nie była taka zła. Uważam że w dolnych partiach obrotów lepiej zbierała się niż 1.4 16V w Cordobie ale po 100 tysiącach troszkę już zesłabła...i te wszechobecne wycieki oleju...reasumując nie ma tragedii. Kiedy dzisiaj wsiadam do Cordoby rocznik 2003 (przebieg~180 tyś) silnik brzmi pięknie, równiutko przyspiesza, cały czas na pełnym syntetyku i od wymiany do wymiany (co 15 tyś) nie ma potrzeby dolewania oleju. Co ciekawe silnik jest suchy jak pieprz co nie jest aż tak oczywiste w konstrukcjach VAG. Usterki podczas 180 tysięcy - uszkodzony czujnik temperatury i cewka (łączny koszt około 200 zł) i oczywiście raz robione zawieszenie i to tyle. Uważam, że 1.4 16V to jeden z lepszych, małych silników VAG - pod warunkiem że się o niego dba. No i wreszcie namówiono mnie na Fabie 1.2 TSI. Usłyszałem - słuchaj stary jakie przyspieszenie...jakie spalanie...elastyczność...fakt. Na ten temat nie chcę już pisać bo dla mnie z tym silnikiem umarło wszystko co dobre w grupie VAG. Gdybym dzisiaj stał przed wyborem nowej fabi HTP i 1.2 TSI to wybrałbym HTP bez chwili zastanowienia.


03.01.2013, 23:27
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.01.2013, 20:55
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 217
Podziękował: 3
Pomógł: 1

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
możesz to rozszerzyć dlaczego jakie masz odczucia jeżdżąc tamtym i tym.


06.01.2013, 17:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07
Lokalizacja: Jaworzno
Posty: 4714
Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
Post Re: Faktyczna różnica pomiędzy 1.4 8V i 1.4 16 V
jest kolega na forum, co bodajże po przejechaniu 52 tys km na silniku 1.2 TSI 105km wymieniał silnik :x
może o to chodzi ???

_________________
Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ
Moja Red Corrida
Obrazek


06.01.2013, 18:07
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 78 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL