|
|
Teraz jest 13.05.2024, 09:15
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
[F3] Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02 Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
Cześć Powoli zaczynam dorastać do zakupu nowego samochodu. Moja skoda ma 12 lat i jak na razie sprawuje się dobrze i nie ma z nią problemów. Być może dlatego tak ciężko mi się z nią rozstać ? Ale do rzeczy. Niestety jeśli chodzi o Fabię to do wyboru są jedynie 2 trzycylindrowe silniki TSI w 2 wariantach mocy. Ja myślę o zakupie tej mocniejszej ze skrzynią manualną. Proszę użytkowników o opinie i informacje czy samochód miał jakiejś akcje serwisowe, jak się spisuje i ogólnie jak się tym Wam kochani jeździ ? Czy warto to kupić ? I jak oceniacie trwałość tego samochodu i jego podzespołów wytrzyma np. 12 lat bezproblemowej jazdy i 237 tys km jak moja obecna Fabia I z silnikiem 1,4 16V ? Czekam na opinie i informacje o waszych samochodach.
|
22.04.2019, 17:02 |
|
|
Ekspert CAR SPA
Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18 Lokalizacja: Warszawa Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
Przemko napisał(a): I jak oceniacie trwałość tego samochodu i jego podzespołów wytrzyma np. 12 lat bezproblemowej jazdy i 237 tys km jak moja obecna Fabia I z silnikiem 1,4 16V ? Nie jeździłem takim samochodem, ale obstawiam, że jego konstrukcja nie jest prosta jak budowa cepa (jak Twojego obecnego silnika) i jest tam o wiele więcej elementów, które mogą szwankować. Nie nastawiałbym się na tańszą eksploatację. Na pewno istotne jest by często wymieniać olej - zwłaszcza w jeździe miejskiej - 12tys km jest dobrym interwałem. Dodatkowo jazda z turbosprężarką wymaga więcej zaangażowania zarówno przy rozpoczynaniu jazdy, jak i kończeniu.
_________________ Rallye Green Kosmetyka aut
|
22.04.2019, 20:37 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
Robiłem ostatnio test na ostatnim Golfie. 1.0 TSI 115 koni kontra 1.5 TSI 130 koni. Oba manuale. Każdym godzina jazdy- miasto, trasa, ogień na autostradzie. Różnice w dynamice są na poziomie sekundy (przyspieszenie, elastyczność)- mało wyczuwalne. W Golfie ten silnik daje radę. Fabia będzie latać. Wpadają już na Otomoto samochody, które natłukły po 150 tysięcy kilometrów i nie widać paniki wśród użytkowników. Ten silnik to rozwinięcie i wzmocnienie sprawdzonego 1.0 MPI. W Golfie i tak wezmę 1.5 bo z tym silnikiem dochodzi wielowahacz, ale gdyby nie to- po porównaniu z 1.5 TSI i godzinach czytania w internecie nie bałbym się. W Fabii tym bardziej. Większość internetowych głosów krytyki to ludzie, którzy ten silnik widzieli tylko na obrazkach. Ostatnio jeden taki pisał, że dał się przekonać na 1.0 TSI i to jest padło i nigdy w życiu. Zapytałem o co chodzi, dlaczego, bo zastanawiam się nad zakupem. Znowu napisał tylko, że to syf, a potem przestał odpisywać. Co do tego co dopisał krd - tak, ale to się tyczy praktycznie wszystkich współczesnych samochodów. Skoro pytasz to pewnie chcesz nówkę. Jak się da- bierz przedłużoną gwarancję na 4 albo 5 lat Eksploatacja będzie wtedy tańsza, bo oprócz przeglądów w ASO co 30 tysięcy kilometrów (żeby się nie czepiali jak coś padnie), wymieniasz olej i filtr sam co 10 tysięcy kilometrów i tyle widziałeś mechaników za których sam płacisz.
|
22.04.2019, 20:44 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2322 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
Dokładnie. Nowe TSI też podlegają pod "10 przykazań..." których treść można znaleźć w sieci.
Na 12lat eksploatacji - raczej ciężko to ocenić. Na pewno F3 jest delikatniejsza od poprzednich wersji.
W 1.2 TSI CJZD rozrząd jest na 250kkm. Jeśli założyć 25kkm / rok - to masz 10 lat. Nie wiem jak w 1.0 TSI. ale może być podobnie. Jak pisze KRD, bardziej skupił bym się na dobrych olejach / filtrach.
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
22.04.2019, 20:46 |
|
|
Partner FabiaClub.pl
Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47 Lokalizacja: Śląsk Posty: 5157 Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
|
Re: Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
Posiam w octavi III Fl 1.0 tsi 115 km, w środę jadę na pierwsza wymianę oleju przy przebiegu 15 000. Auto zrywane i naprawdę się z nim zaprzyjaźniłem. Miałem przed zakupem coś takiego ze nigdy w życiu 1.0 ale po przejechaniu się co prawda mega bieda wersja octavia byłem bardzo mile zaskoczony i dlatego zamówiłem z tym silnikiem. Najlepiej jak byś sam spróbował się tym przejechać.
_________________ Jest viewtopic.php?f=27&t=24816 Była viewtopic.php?f=27&t=18193
|
22.04.2019, 20:51 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
Re: Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
tsi i mpi niewiele maja ze soba wspólnego. inny wtrysk to inny kształt cylindra, tloka itd. wiadomo silnik jest silnik. ale bezposredni wtrysk zawsze ma wiecej czujnikow i duoereli bo jest bardziej precyzyjny.
nie wiem jak 1.0 zostala rozwiazana sprawa nagaru na zaworach dolotu. 1.8 i 2.0 mialy dodatkowy natrysk pailwa do dolotu [wiec bylo to tsi+mpi] 1.2 i 1.4 nie mialo
nowymi sie nie interesowałem ale warto poszukac. 3 cylindry ze start stop musza szarpać bardziej niz 4 przy rozruchu bo nie idzie tak idealnie tego wywazyc
no i dochodzi chyba jeszcze gpf
Wysłane z mojego Redmi Note 5 przy użyciu Tapatalka
_________________ - I hope you come back someday - Someday
Ostatnio edytowano 23.04.2019, 07:01 przez xtremesystems, łącznie edytowano 1 raz
|
23.04.2019, 05:53 |
|
|
Dołączył(a): 25.11.2012, 16:24 Posty: 944
Podziękował: 136
Pomógł: 66
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 1410
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
W VW mi mówili, że 1.0 nie ma GPF i dwumasy, które podobno są od 1.5. Ile jest w tym prawdy- nie wiem Kiedyś benzyny były lepsze na miasto. Teraz- to już chyba bez znaczenia.
|
23.04.2019, 06:26 |
|
|
Dołączył(a): 16.05.2015, 14:05 Lokalizacja: KNT Posty: 578
Podziękował: 11
Pomógł: 23
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf 4motion
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
|
Re: Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
leshnikov napisał(a): Kiedyś benzyny były lepsze na miasto. Teraz- to już chyba bez znaczenia. Na pewno ma znaczenie akustyczne, bo jak odpalam rano zimnego klekota to uszy krwawią
_________________ Skoda Fabia '03 2.0 Łada Niva '93 1,6 Jeep Cherokee '89 2,1TD Skoda Rapid '14 1.6TDI Hyundai I30 '14 1.4 Swift 4x4 '06 1.3 Pajero Sport '02 2.5TD Grand Vitara '03 2.0 128KM Volkswagen Golf 4x4 '13 1.6TDI 140KM Piaggio X8 250IE Forester '08 2.0 150KM
|
23.04.2019, 07:50 |
|
|
Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02 Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Silnik 1.00 TSI 95km i 110 km - opinie użytkowników
Tuff napisał(a): leshnikov napisał(a): Kiedyś benzyny były lepsze na miasto. Teraz- to już chyba bez znaczenia. Na pewno ma znaczenie akustyczne, bo jak odpalam rano zimnego klekota to uszy krwawią Nie martw się mój benzynowiec przez pierwsze kilka minut porannego rozruchu brzmi tak samo jak Twój klekot . O dziwo oprócz efektów dźwiękowych nic innego się nie dzieje. Oleju nie ubywa auto chodzi jak złoto tylko klekoce rano jak diesel przez kilka minut. Podejrzewam, że to jest problem opisywany na forum ale puki co oleju nie bierze chodzi jak złoto to nic z tym nie robię. Z tego co piszecie to wychodzi na to, że ta turbo benzyna demonem trwałości to raczej nie będzie. To może jednak zostanę przy swojej skodzie bo wiem co mam. Auto od nowości u mnie jestem jedynym kierowcą tego samochodu.
|
24.04.2019, 07:05 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 9 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|