FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Elastyczność silnika
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1028
Strona 1 z 2

Autor:  Mr T. [ 19.10.2005, 07:26 ]
Tytuł:  Elastyczność silnika

Wiecie, tak ostatnio sobie sprawdzałem że mogę na jednym biegu (3) rozpędzić się od 0 do c.a. 130 km/h. Tzn może tak: ostatnio sprawdzałem czy z trójki ruszy i jak mu to idzie a kiedyś w trasie pociągnąłem na trójce do 130km/h tylko nie pamiętam czy już się zbliżałem do czerwonego pola. Chyba gwoli dokończenia tematu spróbuję gdzieś na ładnym kawałku drogi przetestować do jakiej prędkości pójdzie na trójeczce i jakie czasy uzyska (oczywiście pomiar będzie średnio precyzyjny bo stoperem, no ale cóż). Muszę zatem przyznać, że elastyczność silnika jest raczej dobra :wink: . Mógłby być tylko żwawszy w niższym zakresie obrotów, no ale nie można mieć wszystkiego :mrgreen: . Sprawa dotyczy oczywiście silnika 1.4 16V 101KM (SportWagon :wink: )

Autor:  darecki [ 19.10.2005, 07:50 ]
Tytuł: 

sprobuj go podchipowac - bedziesz mial 115 KM (chyba) powinien uzyskac jeszcze lepsza elastycznosc.

Autor:  Grzesiek [ 19.10.2005, 08:10 ]
Tytuł: 

14.16V 100KM są mocne w górnym zakresie obrotów, za to padaka w dolnym i na odwrót jest z silnikiem 75KM też 1.4 16V dół żwawy dużo lepszy od wersji 100 KM ale potem puchniei zostaje w tyle :smutny:

Autor:  Mr T. [ 19.10.2005, 08:23 ]
Tytuł: 

darecki napisał(a):
sprobuj go podchipowac

chipnąć mówisz? No w sumie... Czy tu wchodzi w grę wymiana chipa, czy wgranie programu na kompa? Laikjestem...

[ Dodano: 2005-10-19, 09:24 ]
Grzesiek napisał(a):
padaka w dolnym

zgadza się, ale kto tam jeździ na niskich obrotach :twisted:

Autor:  darecki [ 19.10.2005, 08:38 ]
Tytuł: 

Mr.T. nie wiem :] sam jestem laikiem, najlepiej podjedz do Swiatka, on Ci powie co i jak, za 1000 robi chiptuning w naszych silniczkach, wiec mysle ze to niewygorowana cena.

Autor:  Grzesiek [ 19.10.2005, 11:05 ]
Tytuł: 

ciekawe ile mocy daje taki chip tuning za 1000 zeta

Autor:  darecki [ 19.10.2005, 12:59 ]
Tytuł: 

Grzesiu wiesz chiptuning w naszych jednostkach napedowych nie daje oszalamiajacych wynikow, raczej sluzy do poprawienia krzywej wykresu. Wiekszosc firm tuningowych oferuje chiptuning w cenie 1000-1300 wiec nie mysle zeby to byla jakas fuszerka.

Autor:  Grzesiek [ 19.10.2005, 14:05 ]
Tytuł: 

Musimy o tym pogadać na piątkowym spocie.

Autor:  McsEb [ 19.10.2005, 14:31 ]
Tytuł: 

Chiptuning aut N/A jest tańszy a więc cena 1000 zł jest typowa dla tego typu silników. W fabii 75KM podejżewam że przyrost będzie w granicach 8KM i 10-12Nm.

Dopiero wałek pomaga co widać w wersji 100KM która z tego co patrzyłem w Etosie różni się właśnie tylko wałkiem i wtryskiwaczami. Po wymianie w/w elementów i chiptuningu myślę ze 110KM można zrobić.

Autor:  Mr T. [ 20.10.2005, 09:23 ]
Tytuł: 

looknąłe właśnie na stronę www.swiatek.com.pl i znalazłem wycenę - chip do silnika o pojemności do 2000ccm bez turbo kosztuje 1.000 PLN. Max przyrost mocy +8%, max przyrost momentu +10%. Do tego trzeba by doliczyć jeszcze koszt zhamowania (żeby wiedzieć co i jak się w końcu zmieniło :wink: ) ale nie wiem na razie jaki to koszt.
Znalazłem wykresik Lanosa 1.5 benzyna, który był tylko chipowany u Świątka:
Obrazek

Autor:  woytek13 [ 31.01.2006, 09:32 ]
Tytuł: 

Mówicie że silnik 1,4 75KM jest elastyczny "na dole". To sprawdźcie silnik 14, 68km. To jest prawdziwa elastyczność!!!! Na piątce lagodnie dając gazu to od 40 to max można dynamicznie przyspieszać. Kiedyś mój ojciec jak się zagpił to na skrzyzopwaniu tocząc się ledwo zamiast z 2 ruszył z 4 i to beż żadnych szarpnięć czy sprzeciwów. Ten silnik jest SUPER elastyczny, prawie jak diesel!!!

Autor:  LUKI [ 31.01.2006, 11:39 ]
Tytuł: 

Grzesiek napisał(a):
ciekawe ile mocy daje taki chip tuning za 1000 zeta



zbędna rzecz w tym motorze,
pozbieraj jeszcze hajsu i spraw sobie jakiś gwint ;)

[ Dodano: 2006-01-31, 11:44 ]
woytek13 napisał(a):
Ten silnik jest SUPER elastyczny, prawie jak diesel!!!


prawie to duża różnica,

jak chcecie sie dowiedzieć czegoś o programach to piszcie do Gobli i TomRS'a
oni mają fabie po "małych" cipach :hurra: ( tylko, że to są rs, czyli tdi )

Autor:  djskate8 [ 06.03.2007, 19:39 ]
Tytuł: 

Moja Fabką 60 Km jeździł wcześniej mój dziadek 76 lat ma obecnie. 1,2,3 i na trójce zostawał traktował jak jazdę automatem. Zdarzało mu się jechać 10km/h do 130 na tej trójce. Obroty prawie na czerwonym przy 130 spalanie zapewne masakryczne:/ A to mało jeźdżone auto a on je tak traktował:/ no cóż teraz już na szczęście nie jeździ. Właśnie ile km potrzebuje ten silnik na dotarcie??

Autor:  Matt [ 06.03.2007, 20:54 ]
Tytuł: 

Moj silnik tez oceniam jako elastyczny, ciagnie dobrze od dolu, moze diesel to to nie jest, ale po wczesniejszych przygodach z renault megane 1,4 75 konnej i focus 1,6 16v 100km, to powyzszymi autami przyspieszenie od 40 z piatki trwalo znacznie dluzej [ meganka sie burzyla, focus powoli nabieral predkosci, ale bez porownania do skodovki ]

Tak naprawde brakuje mi w tym aucie tylko szostego biegu na trasach, zeby przy 120 nie musial silniczek az tak glosno / paliwozernie pracowac.

Autor:  Mateusz2605 [ 07.03.2007, 21:24 ]
Tytuł: 

Witam! Moją fabią 1.4 68KM jeżdzę średnio na poziomie niecałych 2000rpm. Przy takich obrotach wystarczy żeby pod średnią górkę wyjechać bez redukcji biegu. Przy ponad 2500rpm już się jeździ bardzo przyjemnie. A zmiana z 2000rpm na 2500rpm na prawdę nie trwa długo :)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/