Teraz jest 25.06.2024, 23:48



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 8 ] 
[F2] jak działa ssanie?? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 120
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post jak działa ssanie??
Witam,

mam pytanko, jak w waszych skodach 1,2 12V wyglada sprawa zimnego rozruchu i ssania. Czy odpalenie zimnego silnika, po nocy powoduje wejście na wyższe obroty i jak długo tam pozostaje.
Cały czas pojawiają się u mnie problemy z porannym rozruchem, a co dziwniejsze im zimniej tym odpalanie przebiega łagodniej, mniejsza czkawka, ale nie zauważam zwiększonych obrotów, od razu jest 900, czyli tak jakby automatyczne ssanie nie działało. czy jest możliwe że jakiś czujnik temperatury ma przesunietą skalę?
Byłem w ASO, nie wiedzą co jest. Zresztą złożyłem pismo z prośbą o wymianę auta na nowe. mam już serdecznie dość bujania się z każdą pierdołą po pare razy.

pozdrawiam

Marcin

_________________
HTP = Hromada Technických Problémů


16.09.2008, 14:02
Zobacz profil GG Album osobisty
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Generalnie nie zależnie czy zimno czy ciepło silnik startuje i wchodzi na 1100-1250 obr i zaraz spada to 750 obr. całość trwa może 1-2 sek.

Nie pamiętam już jak było w zimie, być może czasami pacował dłuzej na podwyższonych obrotach rzędu 1100 rpm ale nie powiem teraz jak długo.

Pamietam też że zdziwiło mnie kilka razy wiosną/latem ??? kiedy było ciepło wskoczył na 1100 rpm mimo jazdy przez 3 min po zatrzymaniu na światłach obr. nadal były 1100 po czym po następnych kilku chwilach spadły do 750.

Za wyjatkiem tych kilku "dziwnych" przypadków, nawet teraz kiedy 5 st. rano nie pracuje na podwyższonych obrotach. zaskakuje tak jak latem przy 30 st. i temp. silnika 90 st. czyli troche ponad tysiąc i spada do 750.


17.09.2008, 16:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.07.2007, 20:36
Lokalizacja: Ostrów, Kalisz, Pleszew
Posty: 206
Podziękował: 4
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2003
Województwo: wielkopolskie
Post 
hmmm, u mnie po odpaleniu również jest około 1100, potem jak już lekko się rozgrzeje to staje na około 900, i tak już jest ??? 750 powiadasz..., jest jakaś możliwość regulacji obrotów w naszych silnikach?
Korekta- podziałka pomiędzy 0 a 1000 to cztery kreski, wobec tego moje obroty również stabilizują się na 750 :1:


18.09.2008, 19:54
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 120
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
Witam,
Analizowałem sobie co może być nie tak, przecież to nowy samochód, doszedłem do wniosku, że może ktoś skopał ustawienia w sofcie i należałoby przeprowadzić adaptację przepustnicy, tylko czy wypada mi zasugerować to w serwisie, a zresztą i tak jestem w trakcie reklamacji mającej na celu wymianę samochodu na nowy...

Pozdrawiam

_________________
HTP = Hromada Technických Problémů


21.09.2008, 19:10
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 01.01.2008, 20:37
Lokalizacja: opolskie
Posty: 217
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: EYW - 5b.
Samochód: fabia II STYLE
Rok prod.: 2007
Województwo: opolskie
Post 
Wczoraj obserwowałem zachowanie mojego silnika po odpaleniu, najpierw wskazówka wskazuje ok 1300obr. , po 1-2 sek. obroty spadają poniżej 1000 i tak się trzyma. :good:

_________________
U mnie BYŁY do nabycia NALEPKI KLUBOWE

PACCO


22.09.2008, 07:20
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 120
Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post 
niby nic to nie znaczy, ale skoda moja została wyprodukowana 13 czerwca...

mam nadzieję że się powiedzie reklamacja

Pozdrawiam

_________________
HTP = Hromada Technických Problémů


22.09.2008, 13:05
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post 
kros napisał(a):
Pamietam też że zdziwiło mnie kilka razy wiosną/latem ??? kiedy było ciepło wskoczył na 1100 rpm mimo jazdy przez 3 min po zatrzymaniu na światłach obr. nadal były 1100 po czym po następnych kilku chwilach spadły do 750.


Mam dokładnie to samo z silnikiem 1,4 16V. Auto praktycznie nówka, więc trochę się zdziwiłem przy pierwszym upale. Wszystko wraca do normy (750-800 rpm) po 1-3 minutach. Zauważyłem, że większa temperatura (np. parkowanie w pełnym słońcu) powoduje trochę wyższe obroty przez trochę dłuższy czas.
Byłem przekonany, że większe obroty są tylko w przypadku rozruchu przy niskich temperaturach (zima). Wychodzi na to, że przy bardzo wysokich temperaturach też to występuje. Rodzi się pytanie dlaczego ???
Będę obserwował rozwój sytuacji :)


10.06.2010, 12:54
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07
Lokalizacja: Szczytno
Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post 
U mnie też różnie obroty łapie. raz od razu poniżej 1000 czasem wejdzie na 1200 i schodzi a czasem utrzymuje się 1100. Według moich obserwacji nie ma reguły.

_________________
Obrazek


10.06.2010, 14:06
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 8 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL