Teraz jest 05.07.2024, 03:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona
Czy mozna bezpiecznie jeździć na PB 98 ? 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
szachu napisał(a):
Matt napisał(a):
Przy roznicy 4.42 [ za 98 ] a 4,10 [ za 95 ] nie widze sensu doplacac tych 30 groszy.


Matt, gdzie Ty masz takie ceny? Po obnizkach place 4,39 za Pb95 (statoil, orlen), ze nie wspomne o 98. Podobne ceny sa tylko na stacji w Auchan, ale jakos nie mam do nich przekonania :) Cos mi sie wydaje, ze w moim ukochanym miescie jest jedno z drozszych paliw w kraju. W lipcu brat jezdzil na wczasy nad morze i az zadzwonil by sie spytac po ile jest w Bialym paliwo, bo nawet tam, w sezonie urlopowym bylo taniej!


To bylo tankowane na Orlenie w czasie zgodnym z napisaniem posta.


01.09.2007, 09:14
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Panowie, temat o cenach paliw mamy tutaj


01.09.2007, 10:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 06.03.2007, 20:11
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 139
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Rapid 1.2TSi 105KM
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
Post 
Ostatnio dużo jeżdżę z Sosnowca do Krakowa - trasą przez Olkusz bo nie warto płacić 13zł za pseudoautostradę :) Na benzynie 95 przy każdym wzniesieniu potrzebna była redukcja biegu i wprowadzanie silnika na obroty - spalanie wychodziło około 7l/100km.
Na benzynie 98 przejeżdżam całą trasę na V biegu - auto ładnie się zbiera pod górę i nie trzeba redukować biegu (jedynie w Olkuszu jest parę świateł to zdarza się że któreś złapią :) - wtedy trzeba zmienić bieg :D ) Spalanie w tym przypadku wychodzi około 6l/100km.
Więc zgadzam się z tymi co mówią że do jazdy po mieście nie warto lać 98. Natomiast do jazdy w trasie - szczególnie takiej gdzie jest ciągle góra-dół-góra-dół uważam że jazda na 98 jest jak najbardziej wskazana :browar:


09.03.2008, 21:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 22.07.2007, 21:58
Lokalizacja: Gdynia
Posty: 53
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Fabia HTB Ice
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Z ciekawości zatankowałem sobie wczoraj V-Power (95 okt), do fulla, na stacji dojechałem na oparach. Przejechałem póki co tylko 100km, ale jak do tej pory to kicha. Nie ma żadnego kopa, spalanie normalne :)

PS Wiem, co do spalania obserwacja będzie miała jakąkolwiek "wartość statystyczną" po minimum przejechaniu całego baku.

_________________
Lowell


13.03.2008, 12:33
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Mateusz2605 napisał(a):
Więc zgadzam się z tymi co mówią że do jazdy po mieście nie warto lać 98. Natomiast do jazdy w trasie - szczególnie takiej gdzie jest ciągle góra-dół-góra-dół uważam że jazda na 98 jest jak najbardziej wskazana


Co do miasta to bym sie nie zgodził, zależy jeszcze na jakich obrotach się jezdzi. Przy niskich obrotach silnika bardziej ujawniają się zalety 98- zapala się ona nieco wolniej niż 95- nieco wolniejsze jest przesuwanie sie czoła płomienia od świecy zapłonowej, natomiast (zasadniczo) nie ma spalania stukowego, czujnik nie opóźnia zapłonu i jest to o co mi chodzi, czyli małe spalanko. Jak ktoś jezdzi na wysokich obrotach z częściowym wciśniećiem pedału gazu to 95 wręcz będzie mieć przewagę nad 98. Oczywiście pod warunkiem że faktyczna LO nie będzie niższa niż 91. I tu jest często pogrzebany przysłowiowy pies...

Pozdrowionka!.
Tomek.


02.04.2008, 08:57
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
...im wyższa ,większa liczba oktanowa tym większa odporność benzyny na ,,stukanie w silniku''. Rozumiemy to tak ,że po głównym wybuchu w komorze spalania silnika następują po sobie kolejne tzw.niekontrolowane wybuchy.Im mniej tych niekontrolowanych wybuchów tym paliwo ma większą liczbę oktanową, co przekłada się na lepszą kulturę pracy i powinno przełożyć się na mniejsze spalanie. Niemcy mają troszkę inną normę odnosnie oktanowości paliw. Ich 95okt to nasze 98okt. Więc podsumowanie samo się nasówa.

Pozdrawiam

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


06.04.2008, 11:13
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Allen napisał(a):
...im wyższa ,większa liczba oktanowa tym większa odporność benzyny na ,,stukanie w silniku''. Rozumiemy to tak ,że po głównym wybuchu w komorze spalania silnika następują po sobie kolejne tzw.niekontrolowane wybuchy.


Przy zbyt niskiej liczbie oktanowej dochodzi do niekontrolowanych mikrozapłonów mieszanki, niezależnych od pracy świecy zapłonowej. Mogą się one pojawiać też pod koniec suwu sprężania, przez iskrą. Jednak w takim przypadku różnica pomiędzy LO paliwa a wymaganiami silnika jest duża (ponad 8 oktanów). Jednak paliwo z LO wysoką spala się nieco wolniej, stąd (zasadniczo!) silnik pracujący DOBRZE na danym paliwie NIE będzie pracował lepiej na paliwie o wyższej L.O. Niestety spalanie stukowe niszczy silnik i czujniki spalania stukowego natychmiast opóźniają zapłon w razie wykrycia takiego spalania, a to powoduje spadek sprawnosci i wazrost zużycia paliwa. Stąd ja kupuję paliwo 98 na stacjach samoobsługowych NESTE. W moim przypadku się to sprawdza.


06.04.2008, 19:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Mr T. napisał(a):
Myślę, że lanie Pb98 do 75KM niewiele da, więc można sobie darować. Ja muszę powiedzieć, że ostatnio leję tylko Pb98 do swojej i różnicę czuć. To nie są różnice jak by zapodać nitro :mrgreen: tylko ogólne wrażenie, że auto działa sprawniej. Różnice w spalaniu jeśli są, to minimalne. Ogólnie raczej kultura pracy się poprawiła.


Bo Twój motor 1.4 100 kucy ma fabrycznie napisane żeby jeździł na 98 pb. Czuć różnicę w kulturze bo paliwo o wyższej liczbie oktanów spala się lepiej i "wolniej" przez co silnik pracuje ciszej. A lanie tego paliwa do wersji 75 km nie ma żadnych przeciwwskazań. Wręcz nawet to lepiej biorąc pod uwagę, że na tym paliwie moja fabia 55 kw na gps ma wskazanie realne prędkości maksymalnej 185 km/h co jest katalogowym wynikiem 100 konnego silnika.

Ps. W gwoli ścisłości różnice pomiędzy wersja 75 a 100 km są w sumie detaliczne. Cały silnik i jego konstrukcja jest identyczna. Jedyne różnice to oprogramowanie komputera przez co moc jest osiągana przy obrotach wyższych o 1000, wałki rozrządu, większy otwór przepustnicy i dolot metalowy a nie plastikowy. Koszt przeróbki max. 1000 zł


Ostatnio edytowano 05.10.2009, 19:36 przez sanbher, łącznie edytowano 1 raz



05.10.2009, 17:21
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
sanbher napisał(a):
paliwo o wyższej liczbie oktanów spala się lepiej i szybciej

wolniej


05.10.2009, 18:16
Zobacz profil

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
kros napisał(a):
sanbher napisał(a):
paliwo o wyższej liczbie oktanów spala się lepiej i szybciej

wolniej


Potwierdzam. Stąd na paliwie o większej liczbie oktanowej będzie lepiej pracować silnik, który przy paliwie o mniejszej oktanowości wykazywał cechy do spalania stukowego.
A liczby oktanowej nie należy mylić z czystocią paliwa czyli zawartością benzyny w benzynie :browar:


05.10.2009, 18:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Fakt wolniej się spala. Błąd poprawiłem rzecz jasna ;)


Mr T. napisał(a):
Myślę, że lanie Pb98 do 75KM niewiele da, więc można sobie darować.


Jesteś w błędzie bo fabia w tym silniku ma dwie sondy lambda i zapłon ustawia się samoczynnie.


05.10.2009, 19:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
dla mnie lanie 98 do silnika fabii jest bezsensu.

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


07.10.2009, 08:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
arielcpu napisał(a):
dla mnie lanie 98 do silnika fabii jest bezsensu.

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf



Ten artykuł przytacza już chyba każdy przy sprawach benzynowych ale nikt nie zważa na jakoś paliwa w Polsce... Powtarzam! Fabia ma dwie sondy lambda i samoczynnie ustawia zapłon. Jeśli cokolwiek Ci to mówi a jak nie to kłóćmy się dalej.


07.10.2009, 14:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
sanbher napisał(a):
arielcpu napisał(a):
dla mnie lanie 98 do silnika fabii jest bezsensu.

http://secretservice.za.pl/95kontra98.pdf



Ten artykuł przytacza już chyba każdy przy sprawach benzynowych ale nikt nie zważa na jakoś paliwa w Polsce... Powtarzam! Fabia ma dwie sondy lambda i samoczynnie ustawia zapłon. Jeśli cokolwiek Ci to mówi a jak nie to kłóćmy się dalej.


nie wiem co mają 2 sondy lambda do liczby oktanowej paliwa i zapłonu mieszanki? ???
sondy regulują optymalny skład mieszanki paliwowej co też przyczynia się do zmniejszenia emisji CO2 do atmosfery.

Mam jeszcze jeden ciekawy artykuł:
http://www.forumsamochodowe.pl/95-czy-98-vt8930.htm

:mrgreen:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


07.10.2009, 17:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.07.2006, 09:33
Lokalizacja: Łódź
Posty: 190
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fresh +
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
" Na pewno jednak zatankowanie takiego paliwa nie jest szkodliwe dla silnika. " Przecież od początku mówiłem, że to bez znaczenia dla silnika !? Ludzie wcześniej pisali, że to nie ma sensu więc negowałem a widocznie nie zrozumieliśmy się.


07.10.2009, 19:02
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 74 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL