FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1670
Strona 4 z 17

Autor:  superstone [ 18.04.2006, 12:38 ]
Tytuł: 

taa, porownanie z polonezem to zle porownanie :p <lol> :P hehe

Autor:  Mr T. [ 18.04.2006, 14:51 ]
Tytuł: 

tak jeszcze chcialem się odnieść do danych o spalaniu wg komuptera - kiedyś opisywałem, że na trasie Bydgoszcz-Grajewo spalił mi ca. 5,7l (co zmierzyłem na dystrybutorze bo nie mam kompa). Zatem dane Superstone'a z komputera potwierdzają wyliczenia przy dystrybutorze i odwrotnie.

Autor:  superstone [ 18.04.2006, 14:54 ]
Tytuł: 

pewnie ze sie zgadzają , zreszta po tym poscie macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla ;) (obiektywnego) ;)

Autor:  Mr T. [ 18.04.2006, 17:53 ]
Tytuł: 

superstone napisał(a):
macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla (obiektywnego)

no, co do obiektywności, to wiesz... ;-) :mrgreen:

[ Dodano: 2006-04-18, 19:11 ]
wokan napisał(a):
Jest pomyłka :hurra:

1.9TDI w Fabii, w serii, robią średnio 10.5 sek. - w testach jakie czytalem, w realu na podstawie tego co znalazlem w sieci jak i po wlasnych pomiarach i znajomych.

Kiedys Uki scigal sie swoja Fabia kombi (1.9TDI seria) z chatchbackiem 1.4 16v 101 KM kolegi z forum. Ustawiane sciganie. Powiem krotko - to byla masakra! Kolega co mial benzynke chcial ją chyba pozniej ze skarpy do Wisly zrzucic :hurra:

Niestety te 101KM w tym 1.4 to encyklopedyczne papierowe kunie :/


Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.

Autor:  Yarek [ 18.04.2006, 18:43 ]
Tytuł: 

Mr T. napisał(a):
Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.


Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga ;)
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...

Autor:  Mr T. [ 18.04.2006, 20:11 ]
Tytuł: 

Yarek napisał(a):
Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga

zważ jednak, że wolnossący benzyniak 1.4 wygrywa z turbodoładowanym dieslem 1.9. Już samo to robi wrażenie... ;-)
Yarek napisał(a):
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...

nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus ;-) .

Autor:  superstone [ 18.04.2006, 20:49 ]
Tytuł: 

Mr T. napisał(a):
Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej.


Zgadzam sie co do stwierdzenia ze w porownaniu do 75 jest duzo lepiej, 101 KM górąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąa!!!!!!!!!!! I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!! :devil: :czacha:

Autor:  Mr T. [ 18.04.2006, 20:53 ]
Tytuł: 

superstone napisał(a):
I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!!

e, no bez emocji ;-) . Silnik ma zalety, ma też wady. Jest fajny, ale może będzie jeszcze fajniejszy ;-)

Autor:  superstone [ 18.04.2006, 21:04 ]
Tytuł: 

Ok, spoko ja wiem ze ma zalety i wady bo kazdy ma ale to co sie czasem dzieje wokol tego silnika to pojecie ludzkie przechodzi, do tego doszlo ze podwazaja prawdziwosc twierdzen kolesie z TDI :P ;)

Autor:  McsEb [ 19.04.2006, 08:25 ]
Tytuł: 

Mr T. napisał(a):
Yarek napisał(a):
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...

nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus ;-) .

Na pewno zauwazyłeś już wcześniej że ja i Yarek nie podniecamy się momentem w dieslu bo mówiliśmy to wcześniej już kilka razy więc po co dalej podajesz ten argument ? Liczy się moc na kołach a nie na kole zamachowym :) i nie moc maksymalna a średnia z zakresu wykorzystywanych obrotów. Kilka lat temu jak kupiłem dezelka tez sie podniecałem że mam taaki wysoki moemnt, 2 razy wiekszy niż w benzynie, oczywiście, on pomaga, bo auto ciągnie lepiej przy niskich prędkościach obrotowych silnika ale tak na prawdę liczy się rozkład krzywej mocy. Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM :)

Autor:  wokan [ 19.04.2006, 16:36 ]
Tytuł: 

Yarek napisał(a):
Mr T. napisał(a):
Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.


Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga ;)
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...


Pamietasz ile wazyło Twoje Clio? Z tego co wiem to Fabia Ukiego okolo 1200 kg (katalogowo 1170).

[ Dodano: 2006-04-19, 17:39 ]
McsEb napisał(a):
Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM :)


Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków :hurra:
Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych :mrgreen:

Autor:  McsEb [ 19.04.2006, 16:45 ]
Tytuł: 

wokan napisał(a):
McsEb napisał(a):
Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM :)


Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków :hurra:
Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych :mrgreen:


No może troszke przesadziłem :) Ale generalnie wiadomo łoco biega :) A o modzie na Ferrari nie wiedziałem :)

Autor:  superstone [ 19.04.2006, 18:04 ]
Tytuł: 

Nie znam sie na dieslach specjalnie itp. ale wg mnie rowniez wazna jest moc na kolach i jesli chodzi o ewentualne sciganie sie autami to umiejetnosci kierowcy. Liczy sie faktyczna moc na kolach ktora razem z dobrymi umiejetnosciami kierowcy (zmiana biegow itp.) daje wtedy dopiero sukces. A co do chwalenia sie momentem obrotowym to niestsety czesto tak jest , nie mowie o Was Drodzy diezelkowicze ale czytalem kilku takich cwaniaczkow na innych forach, mieli ekstra momant obrotowy i turbodoladowany 1.9. Niestety jezdzili jak p.... a i sam moment im nie pomagal, wszyscy ich objezdzali, m.in. podrasowanymi clio. ;)

Autor:  wokan [ 19.04.2006, 19:02 ]
Tytuł: 

W turbodieslach jak sie ma duzo niutkow to kluczowy jest moment startu. Wystarczy, ze dasz za duzo gazu i stoisz w miejscu palac gumy. Pozniej przeciagasz obroty, krecac do czerwonego pola i efekt jest oplakany - objezdza cie slabsze auto. Czesto spotykane u kierowcow, ktorzy swiezo przesiedli sie z benzynek i maja niepoprawne przy dieslach nawyki.

Autor:  superstone [ 19.04.2006, 20:38 ]
Tytuł: 

Wlasnei o takim czyms pisalem a Ty to potwierdziles, chodzi o straty mocy itp. przez zlego kierowce, przez to potrafi Cie objechac inne , czesto slabsze auto. ;)

Strona 4 z 17 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/