FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!! http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=1670 |
Strona 4 z 17 |
Autor: | superstone [ 18.04.2006, 12:38 ] |
Tytuł: | |
taa, porownanie z polonezem to zle porownanie :p <lol> ![]() |
Autor: | Mr T. [ 18.04.2006, 14:51 ] |
Tytuł: | |
tak jeszcze chcialem się odnieść do danych o spalaniu wg komuptera - kiedyś opisywałem, że na trasie Bydgoszcz-Grajewo spalił mi ca. 5,7l (co zmierzyłem na dystrybutorze bo nie mam kompa). Zatem dane Superstone'a z komputera potwierdzają wyliczenia przy dystrybutorze i odwrotnie. |
Autor: | superstone [ 18.04.2006, 14:54 ] |
Tytuł: | |
pewnie ze sie zgadzają , zreszta po tym poscie macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla ![]() ![]() |
Autor: | Mr T. [ 18.04.2006, 17:53 ] |
Tytuł: | |
superstone napisał(a): macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla (obiektywnego) no, co do obiektywności, to wiesz... ![]() ![]() [ Dodano: 2006-04-18, 19:11 ] wokan napisał(a): Jest pomyłka ![]() 1.9TDI w Fabii, w serii, robią średnio 10.5 sek. - w testach jakie czytalem, w realu na podstawie tego co znalazlem w sieci jak i po wlasnych pomiarach i znajomych. Kiedys Uki scigal sie swoja Fabia kombi (1.9TDI seria) z chatchbackiem 1.4 16v 101 KM kolegi z forum. Ustawiane sciganie. Powiem krotko - to byla masakra! Kolega co mial benzynke chcial ją chyba pozniej ze skarpy do Wisly zrzucic ![]() Niestety te 101KM w tym 1.4 to encyklopedyczne papierowe kunie :/ Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej. |
Autor: | Yarek [ 18.04.2006, 18:43 ] |
Tytuł: | |
Mr T. napisał(a): Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej. Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga ![]() A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach... |
Autor: | Mr T. [ 18.04.2006, 20:11 ] |
Tytuł: | |
Yarek napisał(a): Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga zważ jednak, że wolnossący benzyniak 1.4 wygrywa z turbodoładowanym dieslem 1.9. Już samo to robi wrażenie... ![]() Yarek napisał(a): A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach... nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus ![]() |
Autor: | superstone [ 18.04.2006, 20:49 ] |
Tytuł: | |
Mr T. napisał(a): Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Zgadzam sie co do stwierdzenia ze w porownaniu do 75 jest duzo lepiej, 101 KM górąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąa!!!!!!!!!!! I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!! ![]() ![]() |
Autor: | Mr T. [ 18.04.2006, 20:53 ] |
Tytuł: | |
superstone napisał(a): I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!! e, no bez emocji ![]() ![]() |
Autor: | superstone [ 18.04.2006, 21:04 ] |
Tytuł: | |
Ok, spoko ja wiem ze ma zalety i wady bo kazdy ma ale to co sie czasem dzieje wokol tego silnika to pojecie ludzkie przechodzi, do tego doszlo ze podwazaja prawdziwosc twierdzen kolesie z TDI ![]() ![]() |
Autor: | McsEb [ 19.04.2006, 08:25 ] |
Tytuł: | |
Mr T. napisał(a): Yarek napisał(a): A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach... nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus ![]() Na pewno zauwazyłeś już wcześniej że ja i Yarek nie podniecamy się momentem w dieslu bo mówiliśmy to wcześniej już kilka razy więc po co dalej podajesz ten argument ? Liczy się moc na kołach a nie na kole zamachowym ![]() ![]() |
Autor: | wokan [ 19.04.2006, 16:36 ] |
Tytuł: | |
Yarek napisał(a): Mr T. napisał(a): Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej. Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga ![]() A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach... Pamietasz ile wazyło Twoje Clio? Z tego co wiem to Fabia Ukiego okolo 1200 kg (katalogowo 1170). [ Dodano: 2006-04-19, 17:39 ] McsEb napisał(a): Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM ![]() Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków ![]() Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych ![]() |
Autor: | McsEb [ 19.04.2006, 16:45 ] |
Tytuł: | |
wokan napisał(a): McsEb napisał(a): Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM ![]() Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków ![]() Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych ![]() No może troszke przesadziłem ![]() ![]() ![]() |
Autor: | superstone [ 19.04.2006, 18:04 ] |
Tytuł: | |
Nie znam sie na dieslach specjalnie itp. ale wg mnie rowniez wazna jest moc na kolach i jesli chodzi o ewentualne sciganie sie autami to umiejetnosci kierowcy. Liczy sie faktyczna moc na kolach ktora razem z dobrymi umiejetnosciami kierowcy (zmiana biegow itp.) daje wtedy dopiero sukces. A co do chwalenia sie momentem obrotowym to niestsety czesto tak jest , nie mowie o Was Drodzy diezelkowicze ale czytalem kilku takich cwaniaczkow na innych forach, mieli ekstra momant obrotowy i turbodoladowany 1.9. Niestety jezdzili jak p.... a i sam moment im nie pomagal, wszyscy ich objezdzali, m.in. podrasowanymi clio. ![]() |
Autor: | wokan [ 19.04.2006, 19:02 ] |
Tytuł: | |
W turbodieslach jak sie ma duzo niutkow to kluczowy jest moment startu. Wystarczy, ze dasz za duzo gazu i stoisz w miejscu palac gumy. Pozniej przeciagasz obroty, krecac do czerwonego pola i efekt jest oplakany - objezdza cie slabsze auto. Czesto spotykane u kierowcow, ktorzy swiezo przesiedli sie z benzynek i maja niepoprawne przy dieslach nawyki. |
Autor: | superstone [ 19.04.2006, 20:38 ] |
Tytuł: | |
Wlasnei o takim czyms pisalem a Ty to potwierdziles, chodzi o straty mocy itp. przez zlego kierowce, przez to potrafi Cie objechac inne , czesto slabsze auto. ![]() |
Strona 4 z 17 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |