Teraz jest 16.06.2024, 02:12



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 249 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Następna strona
[F1] Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!! 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
taa, porownanie z polonezem to zle porownanie :p <lol> :P hehe


18.04.2006, 12:38
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
tak jeszcze chcialem się odnieść do danych o spalaniu wg komuptera - kiedyś opisywałem, że na trasie Bydgoszcz-Grajewo spalił mi ca. 5,7l (co zmierzyłem na dystrybutorze bo nie mam kompa). Zatem dane Superstone'a z komputera potwierdzają wyliczenia przy dystrybutorze i odwrotnie.


18.04.2006, 14:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
pewnie ze sie zgadzają , zreszta po tym poscie macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla ;) (obiektywnego) ;)


18.04.2006, 14:54
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
superstone napisał(a):
macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla (obiektywnego)

no, co do obiektywności, to wiesz... ;-) :mrgreen:

[ Dodano: 2006-04-18, 19:11 ]
wokan napisał(a):
Jest pomyłka :hurra:

1.9TDI w Fabii, w serii, robią średnio 10.5 sek. - w testach jakie czytalem, w realu na podstawie tego co znalazlem w sieci jak i po wlasnych pomiarach i znajomych.

Kiedys Uki scigal sie swoja Fabia kombi (1.9TDI seria) z chatchbackiem 1.4 16v 101 KM kolegi z forum. Ustawiane sciganie. Powiem krotko - to byla masakra! Kolega co mial benzynke chcial ją chyba pozniej ze skarpy do Wisly zrzucic :hurra:

Niestety te 101KM w tym 1.4 to encyklopedyczne papierowe kunie :/


Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.


18.04.2006, 17:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.


Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga ;)
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...

_________________
. Jarek


18.04.2006, 18:43
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Yarek napisał(a):
Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga

zważ jednak, że wolnossący benzyniak 1.4 wygrywa z turbodoładowanym dieslem 1.9. Już samo to robi wrażenie... ;-)
Yarek napisał(a):
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...

nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus ;-) .


18.04.2006, 20:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Mr T. napisał(a):
Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej.


Zgadzam sie co do stwierdzenia ze w porownaniu do 75 jest duzo lepiej, 101 KM górąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąa!!!!!!!!!!! I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!! :devil: :czacha:


18.04.2006, 20:49
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
superstone napisał(a):
I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!!

e, no bez emocji ;-) . Silnik ma zalety, ma też wady. Jest fajny, ale może będzie jeszcze fajniejszy ;-)


18.04.2006, 20:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Ok, spoko ja wiem ze ma zalety i wady bo kazdy ma ale to co sie czasem dzieje wokol tego silnika to pojecie ludzkie przechodzi, do tego doszlo ze podwazaja prawdziwosc twierdzen kolesie z TDI :P ;)


18.04.2006, 21:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
Yarek napisał(a):
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...

nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus ;-) .

Na pewno zauwazyłeś już wcześniej że ja i Yarek nie podniecamy się momentem w dieslu bo mówiliśmy to wcześniej już kilka razy więc po co dalej podajesz ten argument ? Liczy się moc na kołach a nie na kole zamachowym :) i nie moc maksymalna a średnia z zakresu wykorzystywanych obrotów. Kilka lat temu jak kupiłem dezelka tez sie podniecałem że mam taaki wysoki moemnt, 2 razy wiekszy niż w benzynie, oczywiście, on pomaga, bo auto ciągnie lepiej przy niskich prędkościach obrotowych silnika ale tak na prawdę liczy się rozkład krzywej mocy. Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM :)


19.04.2006, 08:25
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Yarek napisał(a):
Mr T. napisał(a):
Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.


Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga ;)
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...


Pamietasz ile wazyło Twoje Clio? Z tego co wiem to Fabia Ukiego okolo 1200 kg (katalogowo 1170).

[ Dodano: 2006-04-19, 17:39 ]
McsEb napisał(a):
Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM :)


Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków :hurra:
Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


19.04.2006, 16:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
wokan napisał(a):
McsEb napisał(a):
Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM :)


Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków :hurra:
Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych :mrgreen:


No może troszke przesadziłem :) Ale generalnie wiadomo łoco biega :) A o modzie na Ferrari nie wiedziałem :)


19.04.2006, 16:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Nie znam sie na dieslach specjalnie itp. ale wg mnie rowniez wazna jest moc na kolach i jesli chodzi o ewentualne sciganie sie autami to umiejetnosci kierowcy. Liczy sie faktyczna moc na kolach ktora razem z dobrymi umiejetnosciami kierowcy (zmiana biegow itp.) daje wtedy dopiero sukces. A co do chwalenia sie momentem obrotowym to niestsety czesto tak jest , nie mowie o Was Drodzy diezelkowicze ale czytalem kilku takich cwaniaczkow na innych forach, mieli ekstra momant obrotowy i turbodoladowany 1.9. Niestety jezdzili jak p.... a i sam moment im nie pomagal, wszyscy ich objezdzali, m.in. podrasowanymi clio. ;)


19.04.2006, 18:04
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
W turbodieslach jak sie ma duzo niutkow to kluczowy jest moment startu. Wystarczy, ze dasz za duzo gazu i stoisz w miejscu palac gumy. Pozniej przeciagasz obroty, krecac do czerwonego pola i efekt jest oplakany - objezdza cie slabsze auto. Czesto spotykane u kierowcow, ktorzy swiezo przesiedli sie z benzynek i maja niepoprawne przy dieslach nawyki.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


19.04.2006, 19:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Wlasnei o takim czyms pisalem a Ty to potwierdziles, chodzi o straty mocy itp. przez zlego kierowce, przez to potrafi Cie objechac inne , czesto slabsze auto. ;)


19.04.2006, 20:38
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 249 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 17  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL