|
|
Teraz jest 16.06.2024, 02:12
|
[F1] Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
taa, porownanie z polonezem to zle porownanie :p <lol> hehe
|
18.04.2006, 12:38 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
tak jeszcze chcialem się odnieść do danych o spalaniu wg komuptera - kiedyś opisywałem, że na trasie Bydgoszcz-Grajewo spalił mi ca. 5,7l (co zmierzyłem na dystrybutorze bo nie mam kompa). Zatem dane Superstone'a z komputera potwierdzają wyliczenia przy dystrybutorze i odwrotnie.
|
18.04.2006, 14:51 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
pewnie ze sie zgadzają , zreszta po tym poscie macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla (obiektywnego)
|
18.04.2006, 14:54 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
superstone napisał(a): macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla (obiektywnego) no, co do obiektywności, to wiesz... [ Dodano: 2006-04-18, 19:11 ]wokan napisał(a): Jest pomyłka 1.9TDI w Fabii, w serii, robią średnio 10.5 sek. - w testach jakie czytalem, w realu na podstawie tego co znalazlem w sieci jak i po wlasnych pomiarach i znajomych. Kiedys Uki scigal sie swoja Fabia kombi (1.9TDI seria) z chatchbackiem 1.4 16v 101 KM kolegi z forum. Ustawiane sciganie. Powiem krotko - to byla masakra! Kolega co mial benzynke chcial ją chyba pozniej ze skarpy do Wisly zrzucic Niestety te 101KM w tym 1.4 to encyklopedyczne papierowe kunie :/
Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.
|
18.04.2006, 17:53 |
|
|
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Mr T. napisał(a): Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.
Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...
_________________ . Jarek
|
18.04.2006, 18:43 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Yarek napisał(a): Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga zważ jednak, że wolnossący benzyniak 1.4 wygrywa z turbodoładowanym dieslem 1.9. Już samo to robi wrażenie... Yarek napisał(a): A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...
nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus .
|
18.04.2006, 20:11 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Mr T. napisał(a): Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej.
Zgadzam sie co do stwierdzenia ze w porownaniu do 75 jest duzo lepiej, 101 KM górąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąa!!!!!!!!!!! I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!!
|
18.04.2006, 20:49 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
superstone napisał(a): I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!!
e, no bez emocji . Silnik ma zalety, ma też wady. Jest fajny, ale może będzie jeszcze fajniejszy
|
18.04.2006, 20:53 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Ok, spoko ja wiem ze ma zalety i wady bo kazdy ma ale to co sie czasem dzieje wokol tego silnika to pojecie ludzkie przechodzi, do tego doszlo ze podwazaja prawdziwosc twierdzen kolesie z TDI
|
18.04.2006, 21:04 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Mr T. napisał(a): Yarek napisał(a): A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach... nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus .
Na pewno zauwazyłeś już wcześniej że ja i Yarek nie podniecamy się momentem w dieslu bo mówiliśmy to wcześniej już kilka razy więc po co dalej podajesz ten argument ? Liczy się moc na kołach a nie na kole zamachowym i nie moc maksymalna a średnia z zakresu wykorzystywanych obrotów. Kilka lat temu jak kupiłem dezelka tez sie podniecałem że mam taaki wysoki moemnt, 2 razy wiekszy niż w benzynie, oczywiście, on pomaga, bo auto ciągnie lepiej przy niskich prędkościach obrotowych silnika ale tak na prawdę liczy się rozkład krzywej mocy. Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM
|
19.04.2006, 08:25 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Yarek napisał(a): Mr T. napisał(a): Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej. Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach... Pamietasz ile wazyło Twoje Clio? Z tego co wiem to Fabia Ukiego okolo 1200 kg (katalogowo 1170). [ Dodano: 2006-04-19, 17:39 ]McsEb napisał(a): Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM
Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków
Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
19.04.2006, 16:36 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
wokan napisał(a): McsEb napisał(a): Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych
No może troszke przesadziłem Ale generalnie wiadomo łoco biega A o modzie na Ferrari nie wiedziałem
|
19.04.2006, 16:45 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Nie znam sie na dieslach specjalnie itp. ale wg mnie rowniez wazna jest moc na kolach i jesli chodzi o ewentualne sciganie sie autami to umiejetnosci kierowcy. Liczy sie faktyczna moc na kolach ktora razem z dobrymi umiejetnosciami kierowcy (zmiana biegow itp.) daje wtedy dopiero sukces. A co do chwalenia sie momentem obrotowym to niestsety czesto tak jest , nie mowie o Was Drodzy diezelkowicze ale czytalem kilku takich cwaniaczkow na innych forach, mieli ekstra momant obrotowy i turbodoladowany 1.9. Niestety jezdzili jak p.... a i sam moment im nie pomagal, wszyscy ich objezdzali, m.in. podrasowanymi clio.
|
19.04.2006, 18:04 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
W turbodieslach jak sie ma duzo niutkow to kluczowy jest moment startu. Wystarczy, ze dasz za duzo gazu i stoisz w miejscu palac gumy. Pozniej przeciagasz obroty, krecac do czerwonego pola i efekt jest oplakany - objezdza cie slabsze auto. Czesto spotykane u kierowcow, ktorzy swiezo przesiedli sie z benzynek i maja niepoprawne przy dieslach nawyki.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
19.04.2006, 19:02 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Wlasnei o takim czyms pisalem a Ty to potwierdziles, chodzi o straty mocy itp. przez zlego kierowce, przez to potrafi Cie objechac inne , czesto slabsze auto.
|
19.04.2006, 20:38 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|