![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 21.06.2024, 06:55
|
[F1] Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!!
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
taa, porownanie z polonezem to zle porownanie :p <lol> ![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif) hehe
|
18.04.2006, 12:38 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
tak jeszcze chcialem się odnieść do danych o spalaniu wg komuptera - kiedyś opisywałem, że na trasie Bydgoszcz-Grajewo spalił mi ca. 5,7l (co zmierzyłem na dystrybutorze bo nie mam kompa). Zatem dane Superstone'a z komputera potwierdzają wyliczenia przy dystrybutorze i odwrotnie.
|
18.04.2006, 14:51 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
pewnie ze sie zgadzają , zreszta po tym poscie macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif) (obiektywnego) ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
18.04.2006, 14:54 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
superstone napisał(a): macie potwierdzenie z niezaleznego zrodla (obiektywnego) no, co do obiektywności, to wiesz... [ Dodano: 2006-04-18, 19:11 ]wokan napisał(a): Jest pomyłka 1.9TDI w Fabii, w serii, robią średnio 10.5 sek. - w testach jakie czytalem, w realu na podstawie tego co znalazlem w sieci jak i po wlasnych pomiarach i znajomych. Kiedys Uki scigal sie swoja Fabia kombi (1.9TDI seria) z chatchbackiem 1.4 16v 101 KM kolegi z forum. Ustawiane sciganie. Powiem krotko - to byla masakra! Kolega co mial benzynke chcial ją chyba pozniej ze skarpy do Wisly zrzucic Niestety te 101KM w tym 1.4 to encyklopedyczne papierowe kunie :/
Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.
|
18.04.2006, 17:53 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 25.05.2005, 20:17 Lokalizacja: Warszawa Posty: 162
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: Octavia kombi 1.8 TSI DSG
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Mr T. napisał(a): Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej.
Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga
A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...
_________________ . Jarek
|
18.04.2006, 18:43 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
Yarek napisał(a): Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga zważ jednak, że wolnossący benzyniak 1.4 wygrywa z turbodoładowanym dieslem 1.9. Już samo to robi wrażenie... Yarek napisał(a): A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach...
nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif) .
|
18.04.2006, 20:11 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Mr T. napisał(a): Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej.
Zgadzam sie co do stwierdzenia ze w porownaniu do 75 jest duzo lepiej, 101 KM górąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąąa!!!!!!!!!!! I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!! ![czacha :czacha:](./images/smilies/634.gif)
|
18.04.2006, 20:49 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
superstone napisał(a): I napisalem to celowo, dosc robienia z setki szamba!!! dosc!!!
e, no bez emocji ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif) . Silnik ma zalety, ma też wady. Jest fajny, ale może będzie jeszcze fajniejszy ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
18.04.2006, 20:53 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Ok, spoko ja wiem ze ma zalety i wady bo kazdy ma ale to co sie czasem dzieje wokol tego silnika to pojecie ludzkie przechodzi, do tego doszlo ze podwazaja prawdziwosc twierdzen kolesie z TDI ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
18.04.2006, 21:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Mr T. napisał(a): Yarek napisał(a): A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach... nawiązałem do momentu, bo wielu użytkowników tdi szczyci się wykresami pokazującymi wysokie wartości mocy i właśnie momentu, jako wykładnikami osiągów samochodu. A tu taki psikus ![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif) .
Na pewno zauwazyłeś już wcześniej że ja i Yarek nie podniecamy się momentem w dieslu bo mówiliśmy to wcześniej już kilka razy więc po co dalej podajesz ten argument ? Liczy się moc na kołach a nie na kole zamachowym ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) i nie moc maksymalna a średnia z zakresu wykorzystywanych obrotów. Kilka lat temu jak kupiłem dezelka tez sie podniecałem że mam taaki wysoki moemnt, 2 razy wiekszy niż w benzynie, oczywiście, on pomaga, bo auto ciągnie lepiej przy niskich prędkościach obrotowych silnika ale tak na prawdę liczy się rozkład krzywej mocy. Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
19.04.2006, 08:25 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Yarek napisał(a): Mr T. napisał(a): Myślę, że można coś z tego silnika jednak wykrzesać. Może i faktycznie nie udał się najlepiej szkopom ten silnik, choć w porównaniu do benzyny 1.4 75KM to moim zdaniem jest dużo lepiej. Francuzom udał się silnik 1.4 98KM, bo z tego co pisał Yarek, bryka robi do 100km/h 10,2sekundy, czyli wciągała nosem 1,9TDi z Fabii (obala to trochę mit momentu obrotowego, bo wspomniany silnik z Clio ma "zaledwie" 127Nm). Jestem teraz trochę w rozjazdach, ale jak się uspokoi, to chcę wybadać temat modyfikowania siliczka 101KM u lokalnego tunera. Sam chip już trochę daje, zobaczymy co jeszcze można wycinąć więcej. Z tym wciąganiem nosem, to wcale nie było tak różowo - clio wygrywało, ale nie była to miażdżąca przewaga ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif) A co do wysokiego momentu obrotowego w tdi - ciekawe kiedy wreszcie dotrze do ludzi, że liczy się moc na kołach... Pamietasz ile wazyło Twoje Clio? Z tego co wiem to Fabia Ukiego okolo 1200 kg (katalogowo 1170). [ Dodano: 2006-04-19, 17:39 ]McsEb napisał(a): Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków
Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
19.04.2006, 16:36 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
wokan napisał(a): McsEb napisał(a): Kult momentu wymyslili chyba spece od marketingu i wielu ludzi to załapało, bo moga powiedzieć ze mają taki sam moment co porshe które ma 400KM ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Oj, to był chyba zły przykład. Porsche ma znacznie wiecej niutków Obecnie modne jest porownywanie momentu w dieslach do Ferrari z lat 90-tych ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
No może troszke przesadziłem ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Ale generalnie wiadomo łoco biega ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) A o modzie na Ferrari nie wiedziałem ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
|
19.04.2006, 16:45 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Nie znam sie na dieslach specjalnie itp. ale wg mnie rowniez wazna jest moc na kolach i jesli chodzi o ewentualne sciganie sie autami to umiejetnosci kierowcy. Liczy sie faktyczna moc na kolach ktora razem z dobrymi umiejetnosciami kierowcy (zmiana biegow itp.) daje wtedy dopiero sukces. A co do chwalenia sie momentem obrotowym to niestsety czesto tak jest , nie mowie o Was Drodzy diezelkowicze ale czytalem kilku takich cwaniaczkow na innych forach, mieli ekstra momant obrotowy i turbodoladowany 1.9. Niestety jezdzili jak p.... a i sam moment im nie pomagal, wszyscy ich objezdzali, m.in. podrasowanymi clio. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
19.04.2006, 18:04 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
W turbodieslach jak sie ma duzo niutkow to kluczowy jest moment startu. Wystarczy, ze dasz za duzo gazu i stoisz w miejscu palac gumy. Pozniej przeciagasz obroty, krecac do czerwonego pola i efekt jest oplakany - objezdza cie slabsze auto. Czesto spotykane u kierowcow, ktorzy swiezo przesiedli sie z benzynek i maja niepoprawne przy dieslach nawyki.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
19.04.2006, 19:02 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.04.2006, 21:31 Lokalizacja: Bydgoszcz Posty: 91
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: Skoda Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: kujawsko-pomorskie
|
Wlasnei o takim czyms pisalem a Ty to potwierdziles, chodzi o straty mocy itp. przez zlego kierowce, przez to potrafi Cie objechac inne , czesto slabsze auto. ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
|
19.04.2006, 20:38 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |