FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Silnik 1.2 BME - dylemat http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=11933 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | Dyzio73 [ 13.10.2010, 20:16 ] |
Tytuł: | |
szach11 napisał(a): Z tymi swiatlami i korkami to jest różnie w gdańsku. Wiecie może czym się różni nowszy silnik BME od AZQ czy coś w nim zmienili ? [ Dodano: 2010-10-12, 13:37 ] czyli do miasta sie nadaje ? 1.4 w miescie spali mniej ? Sam jestem ciekaw jaka jest różnica pomiędzy tymi silnikami. Nie wiem ile w tym prawdy ale z tego co słyszałem to poprawili coś z rozrządem żeby nie mógł przeskoczyć |
Autor: | pitt47 [ 14.10.2010, 06:51 ] |
Tytuł: | |
Witam kolegów. I ja dorzucę swoje zdanie na temat silniczka 1,2 12 V BME. Mam pojazd z tym motorkiem od prawie 3 lat. Uważam, że jest to dobra konstrukcja. Co prawda do chwili obecnej zrobiłem jedynie 20 tyś. km ale objechałem nim pół Polski i Europy. W tym roku odważyłem się nawet na wyjazd do Chorwacji! Ja nie wiem jak można osiągnąć spalnie 9 litrów/100km. Mnie się to nigdy nie udało a powiem więcej nie spaliłem więcej jak 7l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie i bez szaleństw a na trasie nie więcej jak 120 bo powyżej to już widać opadającą wskazówkę poziomu paliwa. Na wspomnianej trasie do Chorwacji spalnie mi wyszło 5,9l/100 przy dwóch osobach, pełnym bagażniku i jeszcze upchanych różnych przedmiotach za siedzeniami i oczywiście od czasu do czasu na klimie. Tutaj natomiast osiągam max 6,5 w mieście w lecie i troszkę więcej w zimie. Nie wiem dokładnie bo w zimie bardzo mało jeżdżę. Co do zużycia oleju to od wymiany do wymiany nie bierze mi ani grama a zawsze zalewam do poziomu max a nawet ciut powyżej czyli wlewam 3,5 l. Tak mi poradził mechanik i tak robię. Jak do tej pory w silniku jedna awaria cewki zapłonowej na 3-cim cylindrze, koszt 170 PLN. A co do różnic pomiędzy AZQ a BME to jedynie słyszałem, że w tym drugim właśnie jest dłuższy napinacz paska rorządu co ma wydłużyć zapewne jego żywotność. O te różnica pytałem oficjalnie meilem Skodę ale nie uzyskałem niestety odpowiedzi. Ogólnie uważam, że jak dla kobiety do autko z tym motorem jest ok i można przynajmniej mieć spokojną głowę jeśli chodzi o fotoradary. Pozdrawaim. |
Autor: | sanbher [ 14.10.2010, 11:49 ] |
Tytuł: | |
No a 1.4 16 V ma 4 cylindry, mniej się psuje, jeździ dużo lepiej i pali tyle samo albo niewiele więcej |
Autor: | nieswiec [ 14.10.2010, 21:21 ] |
Tytuł: | |
BME ma poprawioną prowadnice łańcucha rozrządu i nie ma EGR ja przejechałem już blisko 60tyś i sobie chwale pali nie mało, ale jeśli chodzi o dynamikę to ja nie widzę różnicy między 1.4 16v. dźwięk prawie jak w dieslu ![]() |
Autor: | M.I. [ 14.10.2010, 21:52 ] |
Tytuł: | |
pitt47 napisał(a): Ja nie wiem jak można osiągnąć spalnie 9 litrów/100km żaden kłopot, mi kilka razy tak wyszło ![]() ![]() ![]() Ja za to nie wiem jak pitt47 napisał(a): max 6,5 w mieście w lecie ![]() Ogólnie, 6 spokojna trasa.. 7 jakaś szybsza, 8 miasto - to są maksymalne wartości. Opony mam 195 więc też pare kropli może być więcej niż na cieńszych ![]() Ja zrobiłem z silnikiem BME 20tys, ogólnie auto w tym momencie ma 110tys. Z pewnych informacji jakie mam wynika, że nic nigdy w silniku się nie popsuło. Wszystko planowe wymiany. Złego słowa nie mogę o nim powiedzieć ![]() ![]() |
Autor: | Krzysztof_Sulik [ 30.09.2012, 17:46 ] |
Tytuł: | Re: [F1] Silnik 1.2 BME - dylemat |
Czy ma ktoś z Kolegów może opis bloków pomiarowych dla silnika BME ? lub wie gdzie szukać ? |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |