FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Silnik 1.2 BME - dylemat
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=14&t=11933
Strona 2 z 2

Autor:  Dyzio73 [ 13.10.2010, 20:16 ]
Tytuł: 

szach11 napisał(a):
Z tymi swiatlami i korkami to jest różnie w gdańsku. Wiecie może czym się różni nowszy silnik BME od AZQ czy coś w nim zmienili ?

[ Dodano: 2010-10-12, 13:37 ]
czyli do miasta sie nadaje ?
1.4 w miescie spali mniej ?


Sam jestem ciekaw jaka jest różnica pomiędzy tymi silnikami.
Nie wiem ile w tym prawdy ale z tego co słyszałem to
poprawili coś z rozrządem żeby nie mógł przeskoczyć

Autor:  pitt47 [ 14.10.2010, 06:51 ]
Tytuł: 

Witam kolegów. I ja dorzucę swoje zdanie na temat silniczka 1,2 12 V BME. Mam pojazd z tym motorkiem od prawie 3 lat. Uważam, że jest to dobra konstrukcja. Co prawda do chwili obecnej zrobiłem jedynie 20 tyś. km ale objechałem nim pół Polski i Europy. W tym roku odważyłem się nawet na wyjazd do Chorwacji! Ja nie wiem jak można osiągnąć spalnie 9 litrów/100km. Mnie się to nigdy nie udało a powiem więcej nie spaliłem więcej jak 7l/100km. Jeżdżę raczej spokojnie i bez szaleństw a na trasie nie więcej jak 120 bo powyżej to już widać opadającą wskazówkę poziomu paliwa. Na wspomnianej trasie do Chorwacji spalnie mi wyszło 5,9l/100 przy dwóch osobach, pełnym bagażniku i jeszcze upchanych różnych przedmiotach za siedzeniami i oczywiście od czasu do czasu na klimie. Tutaj natomiast osiągam max 6,5 w mieście w lecie i troszkę więcej w zimie. Nie wiem dokładnie bo w zimie bardzo mało jeżdżę. Co do zużycia oleju to od wymiany do wymiany nie bierze mi ani grama a zawsze zalewam do poziomu max a nawet ciut powyżej czyli wlewam 3,5 l. Tak mi poradził mechanik i tak robię. Jak do tej pory w silniku jedna awaria cewki zapłonowej na 3-cim cylindrze, koszt 170 PLN. A co do różnic pomiędzy AZQ a BME to jedynie słyszałem, że w tym drugim właśnie jest dłuższy napinacz paska rorządu co ma wydłużyć zapewne jego żywotność. O te różnica pytałem oficjalnie meilem Skodę ale nie uzyskałem niestety odpowiedzi. Ogólnie uważam, że jak dla kobiety do autko z tym motorem jest ok i można przynajmniej mieć spokojną głowę jeśli chodzi o fotoradary. Pozdrawaim.

Autor:  sanbher [ 14.10.2010, 11:49 ]
Tytuł: 

No a 1.4 16 V ma 4 cylindry, mniej się psuje, jeździ dużo lepiej i pali tyle samo albo niewiele więcej

Autor:  nieswiec [ 14.10.2010, 21:21 ]
Tytuł: 

BME ma poprawioną prowadnice łańcucha rozrządu i nie ma EGR
ja przejechałem już blisko 60tyś i sobie chwale pali nie mało, ale jeśli chodzi o dynamikę to ja nie widzę różnicy między 1.4 16v. dźwięk prawie jak w dieslu :)

Autor:  M.I. [ 14.10.2010, 21:52 ]
Tytuł: 

pitt47 napisał(a):
Ja nie wiem jak można osiągnąć spalnie 9 litrów/100km

żaden kłopot, mi kilka razy tak wyszło :P Wystarczy upal więc włączona klima oraz krótkie dystanse w warszawskich korkach. No i jazda autostradą 130-140 czyli prawie max co może i jeszcze klima.. Faktycznie wtedy widać jak wskazówka opada :sciana: Ale to rzadkie przypadki. Lato krótkie i autostrad jak na lekarstwo :smiley15:
Ja za to nie wiem jak
pitt47 napisał(a):
max 6,5 w mieście w lecie
Jakieś spokojne miasto ;)
Ogólnie, 6 spokojna trasa.. 7 jakaś szybsza, 8 miasto - to są maksymalne wartości. Opony mam 195 więc też pare kropli może być więcej niż na cieńszych ???
Ja zrobiłem z silnikiem BME 20tys, ogólnie auto w tym momencie ma 110tys. Z pewnych informacji jakie mam wynika, że nic nigdy w silniku się nie popsuło. Wszystko planowe wymiany.
Złego słowa nie mogę o nim powiedzieć :good: Dźwięk mi nie przeszkadza a podczas startu ze świateł nie odstaje od reszty :crazy:

Autor:  Krzysztof_Sulik [ 30.09.2012, 17:46 ]
Tytuł:  Re: [F1] Silnik 1.2 BME - dylemat

Czy ma ktoś z Kolegów może opis bloków pomiarowych dla silnika BME ? lub wie gdzie szukać ?

Strona 2 z 2 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/