Teraz jest 27.06.2024, 22:13



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 249 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona
[F1] Posiadacze 1.4 16V 101 KM laczcie się!!! 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
wiec chyba tez sobie daruje bo niechcialbym cos zabierac z dolu .jak nie mam 3 tys obr to silnik jest slaby i wtedy nie wyprzedzam. ostatnio bylem w zakopcu i na piatce nie da sie zajechac trzeba redukowac do 4 ki i trzymac min 3 tys bo pozniej slabnie i mimo wcisnietego gazu obroty maleja

[ Dodano: 2006-09-20, 12:01 ]
1.mam takie pytanie dla wlascicieli 101KM .czy mozecie ruszyc z miejsca bez dodawania gazu??? jezdze rowniez ojca felicja i tam bez gazu bez problemu mozna ruszac nawet bedac zaladowanym.pytalem kolegi co ma fabie 75 KM i on mowi ze tez bez problemu ruszy bez gazu. u mnie jak nie dodam to silnik zgasnie. nie wiem czy jest to typowe dla tej jednostki ze wymaga lekkiego gazu . nie raz juz mi zgasla jak ruszalem spod swiatel . na biegu jalowym ma okolo 700 obr/min. jesli to typowe to czy mozna je podniesc????
2.mam opony 195/50 r 15 czy moge zalozyc 195/60 r 15 na te same felgi czy do niskoprofilowych sa specjalne felgi czy felga to felga i nie ma znaczenia jakie ogumienie jest na niej zalozone???


20.09.2006, 09:55
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
kolego fabia 75KM ruszy :] ale trza delikatnie operowac sprzeglem - ale to nie jest na ruszenia spod swiatel, to nie TDI...
ruszanie bez gazu dobre jest na parking lub dla zabawy przed domem :) a nie na droge..
pozatym czy jest sens palenia sprzegla?


20.09.2006, 12:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Posiadacze 1.4 16v 101 KM laczcie się!!!
artur napisał(a):
musze odpowiedziec na pytanie ile idzie fabia bo jak slysze was to sie zastanawiam po co kupowaliscie fabie z tym silnikiem!!! kupilem auto nowe z salonu wiec przez dluzszy czas nie wysilalem silnika.producent podaje ze dopiero po przekroczeniu 5 tys km zuzycie oleju stabilizuje sie i silnik jest "dotarty". tak tez zrobilem . nadazyla sie okazja by jechac po autostradzie. sam bylem ciekaw czy wycisnie cos ponad te zadeklarowane 185km/h. jechalem z jedna osoba plus ja kierowca zatankowalem benzyne 95 wiec slabsza niz 98 i zaczelem sie rozpedzac. polecialem 200 bez problemow ale nie bylo do dechy. po jakims czasie znow nadazyla sie okazja sprawdzenia bo kusilo mnie ze nie dalem na maxa byl lekki wiatr i troche spenialem.tym razem mialem dwie osoby dodatkowo lecz brak wiatru.210!!! udalo sie wyciagnac bez najezdzania na czerwone pole na obrotomierzu !!!


Musze kolege rozczarowac:
KLIK

200 licznikowe to wlasnie jakies 185 rzeczywiste.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


24.09.2006, 12:19
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
pewnie masz racje ale jak na budziku ponad 200 to jakos na duszy razniej :hura:
moze i jest 185 to dla mnie z silniczka 1.4 i tak duzo!!! thx vw :worthy:


24.09.2006, 17:42

Dołączył(a): 18.10.2005, 08:22
Lokalizacja: WU
Posty: 591
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: mazowieckie
Post 
artur,

dobrze gadasz :mrgreen:

wokan,

a licznikowe 215 to ile w realu ??


30.09.2006, 08:11
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wczoraj "pobawiłem się" troche fabka :] i muszę powiedzieć, że jestem baardzo zadowolony :] imo jedynie Superb i Astra GTC mnie wyprzedziła ;) Przy 140-150 odpadl Golf GT i zostały 2 skody ;) potem dojechała Astra i nas zostawiła, nie wiem ile gościu jechał ale minął nas jakbyśmy jechali 90 (a na liczniku >160).

Imo genialny silniczek, tylko trzeba go krecic... jak to ktoś napisał Life begins above 4000rpm ja dodam od siebie Life is beautiful between 5000 to 6200 rpm ;))

Jedno co mnie boli to trochę mało Nm w dolnym zakresie obrotów, ale nie można mieć wszystkiego ;)


12.10.2006, 09:45
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Buu napisał(a):
jak to ktoś napisał Life begins above 4000rpm

:mrgreen: :good:


12.10.2006, 10:00
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Buu napisał(a):
Przy 140-150 odpadl Golf GT


wielu posiadaczy szybszych samochodow czasami boji sie jezdzic az tak szybko do tego nasze drogi... wystarczy dziura.
a seryjny zawias w fabii nie jest stworzony do duzych predkosci aczkolwiek wariaci zdarzaja sie.

mysle.. raczej ja to wiem ze ten golf GT wchłonie Cie jak chce i kiedy chce takie czcze gadanie zalezy od psychy :smiley15:

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


12.10.2006, 11:20
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
Yogi napisał(a):
mysle.. raczej ja to wiem ze ten golf GT wchłonie Cie jak chce i kiedy chce takie czcze gadanie zalezy od psychy

ale (jak mniemam) chodzi o to, że w tej konkretnej sytuacji Golfik spasował, a Fabka sprawiła się kulturalnie ;-) . Akurat 140-150km/h to prędkość, przy której na piątym biegu zaczyna się najlepsza jazda (w tym silniku) - chwila nieuwagi i jest 180km/h. Sam się na tym złapałem :mrgreen: .


12.10.2006, 11:46
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mr T. napisał(a):
Yogi napisał(a):
mysle.. raczej ja to wiem ze ten golf GT wchłonie Cie jak chce i kiedy chce takie czcze gadanie zalezy od psychy

ale (jak mniemam) chodzi o to, że w tej konkretnej sytuacji Golfik spasował, a Fabka sprawiła się kulturalnie ;-) . Akurat 140-150km/h to prędkość, przy której na piątym biegu zaczyna się najlepsza jazda (w tym silniku) - chwila nieuwagi i jest 180km/h. Sam się na tym złapałem :mrgreen: .


Dokladnie :] przy 150km/h na piatce obroty sa powyzej 4k i auto wyrywa do przodu ;)

Ten Golf GT to nie byla "nowka" tylko 2 czy moze 3 model, do 120km/h szedl rowno, znaczy widać bylo ze go depcze do oporu.... moze wydawalo mi sie że ma GT, albo sam dokleil ;) powyzej juz nie szedl, znaczy "impet" sie skonczyl.

Superb wiadomo, że nie am silniczka 1,2 ;) na kazddym biegu zostawiała mnie z tylu, ale tak bardzo nie odchodzila ( przy 140 byla moze 15-20metrow przedemna).

Za to co Astra pokazala to ja przepraszam.... rowno ze swaitel ruszalismy, ja gaz do dechy on nie wiem czy do dechy ale odchodzil baaardzo ladnie, imo superb oddalala sie odemnie wolno ale oddalala, astra za to odjechala po prostu :worthy: :worthy:

imo szkoda że to nie 1,4 TSI :lustro:

btw: przyznam, że w zakretach na sredniej drodze przy 160km/h fabka niemilo zaczela podskakiwac, ile co by nie mowic jak na silnik 1,4 to bardzo ladnie ciagnie, dobrze ze nie dalem sie namowic na wersje 75KM ;)


btw: kumpel mial Golfa 2 z silnikiem 1.8 i sam sie dziwil ale golf na 5 biegu zwalnial :blowup: na 4 biegu lecial dalej a na 5 konczyl sie o wiele wczesniej.


12.10.2006, 11:55
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Mr T. napisał(a):
Golfik spasował, a Fabka sprawiła się kulturalnie


to ze ktos nie cisnął do konca i odpuscil przy 140 to zaden powod do dumy po prostu Buu, nie wymiekł

Buu napisał(a):
Ten Golf GT to nie byla "nowka" tylko 2


co tu porownywac pewnie pełnoletniego rupiecia złozonego z 3 innych na budziku przeszlo 250kkm i pare zdechnietych koni... do nowej fabii :mrgreen:

Cytuj:
Za to co Astra pokazala to ja przepraszam.... rowno ze swaitel ruszalismy, ja gaz do dechy on nie wiem czy do dechy ale odchodzil baaardzo ladnie, imo superb oddalala sie odemnie wolno ale oddalala, astra za to odjechala po prostu


mysle ze nie brali Cie na poważnie ze sciganiem sie 8-)

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


12.10.2006, 14:42
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Golf na rupiecia nie wygladal ;) powiedziałbym nawet że calkiem schludnie wygldala, z drugiej strony bylo kolo 00:00 wiec ciemno juz bylo ;)

Cytuj:
mysle ze nie brali Cie na poważnie ze sciganiem sie


Superb chyba nie, bo nie wygladala na zylowana na maxa, astrze zdrowo tyl przysiadl jak ruszala, imo mocna ja cisnal, czy na maxa? nie wiem.... mam nadzieje że tak ;)


12.10.2006, 14:49

Dołączył(a): 21.03.2007, 17:41
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: 106 S16
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
Niech mnie kule biją!! Trzymajta mnie za szyję!! Nie dość, że pojawił się wreszcie ktoś z Bydgoszczy, to jeszcze z tym silniczkiem!! O kolego, chyba zarysują się szanse na I Uroczysty Spot Fabiaclub w mieście Bydgoszczy :mrgreen: :banana: :polska: ;-) :mrgreen: :bravo:
To tyle OT. W temacie: jestem za, aczkolwiek temat może nie cieszyć się szaloną popularnością, bo oprócz nas, to kojarzy mi się jeszcze Luki jako użytkownik takowej maszyny. A tak btw, to kolega w jakim nadwoziu posiada bryczkę (u mnie to kombiak, do oblookania w galerii klubowiczy [thx to Rolex ;-) ]).


Ja mam też 1.4 101 KM i mam odrazu pytanie o sonde przed katem.
Ponoć niełatwo ją zdobyć i nie jest tania.
Np. tu http://skoda-jano.opole.pl/FABIA/silnik-i-osprzet.html są do innych silników
a do mojego (oznaczenie chyba BBZ) nie widzę.

[ Dodano: 2008-03-26, 22:43 ]
Mr T. napisał(a):
no ja kiedyś na obwodnicy Trójmiasta pociągnąłem 170km/h ale jechałem z rodziną i lekutko spietrałem żeby cisnąć dalej... ;-) . Miękkość zawieszenia trochę mnie odstrasza przed większym rozpędzeniem się. Nie wiem czy kiedyś będę w pojedynkę próbował ile moje toto pójdzie na płaskim. Jak człowiek ma dzieci, to jakiś taki bardziej bojący się robi :mrgreen: ;-)

[ Dodano: 2006-04-14, 07:17 ]
superstone napisał(a):
13. Przyspieszenie (0-100 km/h w sek.) 11,5

to niestety zostało zakwestionowane przez Yarka ;-) który sprawdził G-Techem, że maks pójdzie 11,8s do sety.


Ja miałem licznikowe 180 ale na dość krótkim odcinku.
Może poszedłby więcej. No i felga 16X7.5 na pewno spowalnia auto.
Licznikowe 100 to na gtechu 92 z tego co pamiętam, jednak to sprawdzane na zimówkach -
na 205/45/16 przekłamania są dużo mniejsze bo większa średnica koła.
Przyspieszenie 11,5 to bardzo optymistyczny wpis do danych katalogowych.

[ Dodano: 2008-03-26, 22:58 ]
superstone napisał(a):
Otoz odwolujac sie do tematu gromadzimy tu informacje odnosnie wersji Fabii z silnikiem 1.4 16V 101 KM. Chciałbym tu teraz przedstawic różnice tej wersji w stosunku do wersji 75 KM.

1. Różnica wielkości tarczy sprzęgła: 1,4 44/55 kW (75 KM) = 190 mm; 1,4 55/74 kw (101 KM) = 200 mm.

2. Różnica ilości KM. Wersja 101 KM jest silniejsza o 26 KM w stosunku do wersji 75, a co za tym idzie różnica przyspieszeń.

3. Może zaistnieć też róznica w spalaniu ale o tym bede mogl sie podzelic pozniej gdyz osobiscie to sprawdze na trasie.

P.s. Nie chce tym postem wywołać burzy na forum, obrazic kogos kto posiada wersje 75 KM itp, chodzi mi tylko wykazanie różnic pomiedzy tymi modelami aby ulatwic być może komuś przez to wybór auta. Nie chce tez tutaj nic sugerowac. Ocena nalezy do czytelnika. Jesli ktos ma jakies dalsze propozycje na temat różnic pomiedzy tymi modelami to proszę dopisywać. ;)


101 KM ma tyle samo Nm tyle tylko, że przy wyższych obrotach. :szal:

[ Dodano: 2008-03-26, 23:05 ]
superstone napisał(a):
eeee bez przesady z tymi papierowymi koniami, moze i ma troche mniej bo wg hamowni wychodzi czyste 95 KM wiec nie mowmy o papierowych koniach!! Wiadome ze z turbodoladowanym dieslem 1,9 taki silnik nie wygra, zreszta jeszce zalezy jak kto jezdzi... zreszta czy to wazne ze przegral badz wygral ??? wg mnie nie. W tym aucie impreza zaczyna sie tak od 4000 obrotow, ciagnie wtedy az uszy urywa, wiec nie jest az tak zle, bez przesady... :)


Niestety niewiele się dzieje nawet powyżej 4000 obrotów.
Przejedź się lanosem 1.6 - tam przy tych obrotach faktycznie widać różnicę.

[ Dodano: 2008-03-27, 00:05 ]
Mr T. napisał(a):
tak jeszcze chcialem się odnieść do danych o spalaniu wg komuptera - kiedyś opisywałem, że na trasie Bydgoszcz-Grajewo spalił mi ca. 5,7l (co zmierzyłem na dystrybutorze bo nie mam kompa). Zatem dane Superstone'a z komputera potwierdzają wyliczenia przy dystrybutorze i odwrotnie.


Nie masz kompa w 1.4 101 KM? ???
Myślałem, że wszystkie miały.
U mnie to co pokazuje komp potwierdza się przy dystrybutorze.

[ Dodano: 2008-03-27, 00:13 ]
Yarek napisał(a):
Yogi napisał(a):
tak jak obiecywalem :)

zamontowalem gtecha i zrobilem pomiar 0-60 mph
temp 19*C

najnizej zszedlem 11.47 sek :czytaj:

[url=http://images3.fotosik.pl/54/gbj2bvjlu08dpsxpm.jpg]Obrazek[/URL]


inny wynik
[url=http://images1.fotosik.pl/54/sarft2c6wd30oy1dm.jpg]Obrazek[/URL]


bylo tez 11.62


:wazup:

wersja 55kW Obrazek


Muszę Cię zmartwić - jeśli masz seryjne 1.4 75KM to wyniki są nierealne - może g-tech do dupy (w tych najtańszych modelach sporo zależy od egzemplarza), może źle go wypoziomowałeś.


0-60 mph to nie to samo co 0-100 km/h więc wcale bym się nie zdziwił
gdyby jednak było tak jak napisano.


26.03.2008, 22:38
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
jeśli chodzi o sondę lambda, to z tego co widzę w tym sklepie http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=722# sonda przed katem jest po prostu do 1.4 16V niezależnie od mocy taka sama. Tak z tego wnioskuję, innej wiedzy nie mam.
Tak jeszcze odnośnie prędkości, bo widzę, że cytowałeś mój wcześniejszy wpis - jakiś czas temu na autostradzie ze Strykowa do Poznania udało mi się rozpędzić na krótkim odcinku auto do licznikowych 200km/h. Koła seryjne 14".

Tak btw jeszcze odnośnie przyspieszania, nie wiem, czy widziałeś mój wykres z hamowni. W okolicy 3800rpm następuje takie lekkie wahnięcie momentu obrotowego i ja to czuje jak deptam gaz. Jest takie wrażenie, że około 4000rpm łapie taki drugi oddech. Nie jest to może urywanie głowy, ale cośtam jest ;-) . A przed Fabią miałem właśnie Lanosa 1. 6 :mrgreen: . Chociaż nim to jeszcze tak spokojnie jeździłem. Ale nie odczuwałem, żeby następowała strata osiągów po przesiadce do Fabii.


27.03.2008, 13:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.03.2007, 17:41
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: 106 S16
Województwo: mazowieckie
Post 
Mr T. napisał(a):
jeśli chodzi o sondę lambda, to z tego co widzę w tym sklepie http://www.skodaczesci.pl/oferta/czesc.php?id=722# sonda przed katem jest po prostu do 1.4 16V niezależnie od mocy taka sama. Tak z tego wnioskuję, innej wiedzy nie mam.
Tak jeszcze odnośnie prędkości, bo widzę, że cytowałeś mój wcześniejszy wpis - jakiś czas temu na autostradzie ze Strykowa do Poznania udało mi się rozpędzić na krótkim odcinku auto do licznikowych 200km/h. Koła seryjne 14".

Tak btw jeszcze odnośnie przyspieszania, nie wiem, czy widziałeś mój wykres z hamowni. W okolicy 3800rpm następuje takie lekkie wahnięcie momentu obrotowego i ja to czuje jak deptam gaz. Jest takie wrażenie, że około 4000rpm łapie taki drugi oddech. Nie jest to może urywanie głowy, ale cośtam jest ;-) . A przed Fabią miałem właśnie Lanosa 1. 6 :mrgreen: . Chociaż nim to jeszcze tak spokojnie jeździłem. Ale nie odczuwałem, żeby następowała strata osiągów po przesiadce do Fabii.


To podobnie jak ja przerzuciłeś się z lanka 1.6 na fabię 1.4.
Uważam że był wyraźnie szybszy.
Katalogowo oba mają 11,5 do setki tyle, że lanos robił ja poniżej 10,5.
Sprawdzałem wielokrotnie w bezpośrednim starciu z autami szybszymi.
Natomiast fabią nie próbowałem ale nie wierzę nawet w te obiecane 11,5.
Co do zadowolenia z auta to awaryjność podobna ale lanosem lepiej mi się jeździło.
I bardziej mi sie podobał. Wersja 3D naprawdę była zgrabna.
W tym roku chciałbym zmienić fabię ale nie wiem jeszcze na co.
Podoba mi się ibiza ale silniki te same co w skodzie dlatego nie wiem.
A diesla nie chcę.


27.03.2008, 14:20
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 249 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 17  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL