|
|
Teraz jest 07.07.2024, 11:08
|
Kupno FABII z silnikiem PB - pytania przed zakupem - PISZ -
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 21.08.2009, 14:59 Posty: 27
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
ale za ta kwote chyba ciezko bedzie diesla
|
22.08.2009, 21:19 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Zależy jakie wyposażenie dzisiaj widziałem, u mnie na wsi za szybą fabka miała ogłoszenie za rocznik 2003 classic SDI za 17.300.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
22.08.2009, 21:28 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2009, 14:59 Posty: 27
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
Ten MPI chyba nie jest taki tragiczny.A jakie to koszta jak poleci uszczelka pod glowica?ten 1.4 wystarcza do jadzy?można w miare wyprzedzać w przedziale 80km\h-120km\h?
|
24.08.2009, 16:23 |
|
|
Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14 Lokalizacja: Szczecin Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
|
rustin, można wyprzedzać.
Uszczelka to koszt 50 za uszczelkę i 200 za robotę. A planowanie głowicy około 70.
Ja mam 2002 rocznik 68KM i jeszcze nic się z uszczelka nie działo (odpukać).
Ogólnie te silniki MPi czy to 60 czy 68 koników są dość tanie w eksploatacji.
Jedynie mają troszkę większy apetyt na paliwo w porównaniu do silników VW.
Jednak na trasie pali max 6,5 litra ale to jazda w górach.
Ogólnie polecam.
Damian
_________________ Škoda Fabia
|
24.08.2009, 17:37 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
D2mian napisał(a): rustin, można wyprzedzać.
To jest niestety odczucie baaardzo subiektywne. Jeden powie, ze oczywiście można, drugi, że woli juz jeździć pociągiem niż tym czymś wyprzedzać na naszych zatłoczonych drogach. Kwestia jaki ma się punkt odniesienia. Kiedyś też mi się wydawało, że Felicja z tym samym silnikiem jest bardzo dynamiczna... teraz chyba bardzo bym się męczył próbując tym jeżdzić po trasie.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
25.08.2009, 11:45 |
|
|
Dołączył(a): 21.08.2009, 14:59 Posty: 27
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Województwo: lubelskie
|
Czyli koszt wymiany uszczelki nie jest taki duży.Teraz jeżdzę fordem mondeo 1.8td i nie narzekam tylko że jest z 95r i chciałbym cos mlodszego.Ciekawe czy by mi 1.4 wystarczyło
|
26.08.2009, 22:28 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
rustin, jak jeździsz mondeo w dieslu to w fabii może być ci ciasno, a po drugie 1.4 może nie wystarczyć żeby zapewnić ci to co masz teraz. Co prawda te silniki MPI są żwawe, w dolnym zakresie obrotów radzą sobie fajnie, jak na konstrukcje 8-mio zaworowe przystało, ale, jak mniemam, 1.8td to to nie zastąpi.
|
27.08.2009, 07:42 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
ja swoja za 15.5 kupilem, ale mialem mega fart. 1.4 101 KM w elegancie
1.4 mpi ma swoje bolaczki, ale koszta napraw sa smieszne. siostra ma mpi 68 KM, na trasie jest wg mnie tragedia. wyprzedzanie tira trwa wieki. AUB radzi sobie duzo lepiej.
moze poszukaj 1.9 TDI ? http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C9541064
ja osobiscie diesli nie lubie, ale ma jedna duza zalete, rozwojowosc. jakbym mial to dawno 160KM by latalo
_________________ 1.8T 301HP
|
27.08.2009, 11:18 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
kupno Fabi
Dziendobry wszystkim
To jest mój pierwszy post wiec prosze o wyrozumialość.
Mieszkam w UK zamierzam zmienić stary samochód na nowy. Wybór padł na fabie kombi.
Prosze o pomoc w wyborze silnika zastanawiam sie na 1.4 16V lub 1.4 TDi PD, oraz Fabi 1 czy 2, która buda jest lepsza.
Pozdrawiam.
|
10.10.2009, 11:10 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Musisz poczytać jednocześnie f1 jak i f2 ma swoje plusy i minusy (nie mówie o stylistyce bo to kwestia indywidualna).Główną korzyść f1 to wyciszenie lepsze jest niż w f2, lecz znów więcej miejsca jest w f2.
Silnik osobiście wybrałem 1.4 16V fakt, że więcej spali (zależy też jak jeździsz i gdzie będziesz jeździł) jednak kultura pracy jest znacznie leszpa.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
10.10.2009, 11:22 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Dzięki Allen
chyba pojade zobaczyć te dwie budy i sam sobie porównam, co do silnika to ma być kombi więc tez skłaniam sie do mocniejszego silnika, tymbardziej że nie mam ciężkiej nogi ale chciałbym mieć zapas mocy przy wyprzedzaniu.
dzięki
p.s masz może jakiś odnośnik (link) aby porónać f1 z f2.
|
10.10.2009, 14:39 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Nie ma takiego porównania u nas na forum, przynajmniej nie znalazłem.
Możesz poczytać tu o f2, i jej wadach jak i zaletach i czasami porównanie do f1 lecz nie brał bym wszystkiego tak do siebie, bo niektóre wady to zalety, albo nie zwrócisz na nie wogóle : http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewto ... 72&start=0
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
10.10.2009, 17:07 |
|
|
Dołączył(a): 20.06.2009, 16:59 Lokalizacja: [LU*****] Posty: 466
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia HTB Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
|
a może zrobimy taki post F1 kontra F2? Każdy się wypowie co mu się podoba, co nie itd itp...
Ja się na razie jakoś nie mogę przekonać do wyglądu F2 jakas taka wąska a wysoka...
_________________ proszę o głos w zabawie: http://100latnivea.pl/glosowanie/rejestracja?inv=gtk1
|
10.10.2009, 17:49 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
gtk napisał(a): Ja się na razie jakoś nie mogę przekonać do wyglądu F2 jakas taka wąska a wysoka... Ja nadal nie mogę, ale do wersji HTB, jednak do kombi odrazu byłem na tak. gtk napisał(a): a może zrobimy taki post F1 kontra F2
I można by było jeden zbiorowy zrobić, było by dla przyszłych klubowiczów.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
10.10.2009, 18:28 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Ja znalazłem taki oto link:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Testy ... 85687.html
jednak wydaje mi się ze był to artykół sponsorowany i nie wszystkie aspekty były wziete pod uwage.
Ja chciał bym posłuchać uwag z forub osób które na codzień jeżdżą tymi samochodami. Na przykład czy w f2 nie ma dużo elektroniki która jest jednak zawodna i głównie jest po to aby nabijać kase koncernom. [ Dodano: 2009-10-11, 08:52 ]Ja znalazłem taki oto link:
http://www.motogazeta.mojeauto.pl/Testy ... 85687.html
jednak wydaje mi się ze był to artykół sponsorowany i nie wszystkie aspekty były wziete pod uwage.
Ja chciał bym posłuchać uwag z forum osób które na codzień jeżdżą tymi samochodami. Na przykład czy w f2 nie ma za dużo elektroniki która jest jednak zawodna i głównie jest po to aby nabijać kase koncernom.
|
11.10.2009, 07:46 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|