Teraz jest 15.11.2019, 22:00



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 804 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54
[F2] Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.01.2013, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 8
Podziękował: 6
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Ambition
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Daniel napisał(a):
easio23 napisał(a):
Drodzy forumowicze,

Proszę o pomoc w następującej kwestii:

Posiadam auto Skoda Fabia II. 1.2 TSi / (12.2011) / 77 kW / Engine Code: CBZB / przebieg 80 000 km i muszę poddać ją gruntownemu serwisowi.

Konkretnie muszę wymienić:

1. Pompa wody
2. Płyn chłodniczy
3. Akumulator - pytałem już w innym wątku na forum
4. Tarcze hamulcowe (2 x oś przednia + 2 x oś tylna) - pytałem już w innym wątku na forum
5. Klocki hamulcowe (2 x oś przednia + 2 x oś tylna) - pytałem już w innym wątku na forum
6. Filtr paliwa
7. Filtr oleju
8. Filtr kabinowy
9. Filtr powietrza
10. Amortyzatory - komplet

Chcę kupić samodzielnie części a nie przez mechanika i nie chodzi mi o części oryginalne tylko trochę lepsze od standardowych. Sklepów z częściami jest dość sporo, ale żeby coś kupić trzeba mieć wiedzę, a ja tej wiedzy nie posiadam. Nie chciałbym "nadziać się" na drogie ale niezbyt dobre części.

Mam do tego pytanie - czy przy okazji wymiany tarcz i klocków nie wymienić amortyzatorów z osprzętem?

Zwracam się do Was drodzy forumowicze o pomoc w zakupie części z powyższej listy, a głównie o wskazanie dobrego produktu i sklepu, gdzie dany produkt można kupić.
Przy okazji, znacie jakiś dobry serwis Kraków / Wieliczka ?

Z góry dziękuję.



1. Jaki jest powód wymiany pompy wody ?
2. Najlepiej G12+ czy G13 masz napisane na zbiorniczku, producenci HEPU albo FEBI
3. Loteria, jedni chwalą Boscha, a drudzy Varta - dobierz dobrze pojemność i rozmiar oraz biegunowość, może AGM ?
4. Czemu musisz wymieniać z przodu i z tyłu po takim przebiegu ?
Ile mają grubości z przodu - minimalna ilość to 22 mm a nowe mają 25 mm, dziś mierzyłem swoje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej ma 23,895 mm a z prawej 23,909 mm.
Ile mają grubości z tyłu - minimalna ilość to 7 a nowe mają 9 mm, dziś mierzyłem woje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej 8,185 mm a z prawej 8,053 mm.
5. To samo pytanie ile masz grubości ?
6. Prosta czynność zamontowałem FILTRON, polecam również MANN-FILTER, KNECHT, MAHLE etc.
7. FILTRON, MANN FILTER, KNECHT, HENGST
8. Filtr kabinowy co roku, polecam MANN FILTER bo jest najlepiej dopasowany, nawet KNECHT nie jest tak dobrze zaprojektowany. Zamontowałem CUK 26010
9. FILTRON, MANN FILTER, HENGST, KNECHT
10. Po co ?

Jak już wymieniasz te tarcze i klocki skoro faktycznie musisz to kup sobie nowy płyn hamulcowy i też wymień, bo pewnie nie robiłeś tego. Do tego nabicie klimatyzacji (czynnika) i odgrzybianie etc.

Ty pytasz raczej o ogólne porady / wymiany a mnie się utarło że ten temat służy do rozwiązywania problemów z napędem :-)


Dziękuję za odpowiedzi i pytania.
Poniżej informacje ode mnie:

1. Jaki jest powód wymiany pompy wody ?
Na przeglądzie w grudniu 2016 wyszło, że zaczyna się z niej trochę lać.
2. Najlepiej G12+ czy G13 masz napisane na zbiorniczku, producenci HEPU albo FEBI
OK
3. Loteria, jedni chwalą Boscha, a drudzy Varta - dobierz dobrze pojemność i rozmiar oraz biegunowość, może AGM ?
Rozejrzę się jak to cenowo wygląda - dziękuję
4. Czemu musisz wymieniać z przodu i z tyłu po takim przebiegu ?
Przy ostatniej wymianie kół na zimowe w październiku 2016 serwisant zwrócił uwagę, że klocki są już na ostatniej prostej a tarcze raz, że skorodowały to są już bardzo zużyte. Przód i tył niewiele się różni
Ile mają grubości z przodu - minimalna ilość to 22 mm a nowe mają 25 mm, dziś mierzyłem swoje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej ma 23,895 mm a z prawej 23,909 mm.
Ile mają grubości z tyłu - minimalna ilość to 7 a nowe mają 9 mm, dziś mierzyłem woje po 5 latach i przebiegu ponad 70 tyś km z lewej 8,185 mm a z prawej 8,053 mm.
Nie mam za bardzo czym zmierzyć, może na weekendzie zrobię kilka fotek, ale niestety z założonym kołem więc niewiele to da...
5. To samo pytanie ile masz grubości ?
klocków nie wymieniałem od początku i taj jak pisałem wyżej - są już raczej wyeksploatowane
6. Prosta czynność zamontowałem FILTRON, polecam również MANN-FILTER, KNECHT, MAHLE etc.
Dzięki
7. FILTRON, MANN FILTER, KNECHT, HENGST
Dzięki
8. Filtr kabinowy co roku, polecam MANN FILTER bo jest najlepiej dopasowany, nawet KNECHT nie jest tak dobrze zaprojektowany. Zamontowałem CUK 26010
Dzięki
9. FILTRON, MANN FILTER, HENGST, KNECHT
Dzięki
10. Po co ?
No właśnie tak się zastanawiałem, czy jak robić tarcze, klocki etc. to nie wymienić amortyzatorów, choć to raczej chyba "fanaberia". Wolałem zapytać, kogoś, kto albo mi podpowie, że warto, albo zdecydowanie odradzi.

A tak na marginesie, to auta używa częściej moja żona do pracy jak i przede wszystkim wożąc dziecko do przedszkola. Dlatego chucham na zimne i wolę dołożyć kilka złotych ale mieć bezpieczne auto dla moich najbliższych.


Dziękuję za pomoc !!


14.03.2017, 17:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 17.07.2011, 13:21
Posty: 96
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: FABIA
Rok prod.: 2011
Województwo: podlaskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Witam!
A czy macie już za sobą wymianę świec?
Mam już za sobą 72 tys km i się zastanawiam czy nie zmienić ich czasem. W moim tsi wszystko póki co gra, pali bez problemu. Na jakie świece zmienialiście przy tym naszym wtrysku bezpośrednim? Irydowe? Jakiej firmy świeczki polecacie? Z góry dziękuję za informacje.


14.03.2017, 21:17
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 06:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1966
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: MLH - 7b.AUT
Samochód: Comfort + Dynamic
Rok prod.: 2010
Województwo: mazowieckie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Wymieniałem na ORI przy przebiegu 60tys. Z tego co pamiętam to zaleca się to robić co właśnie taki interwał.

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


14.03.2017, 21:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 16:24
Posty: 3953
Zdjęcia: 0
Podziękował: 115
Pomógł: 148

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
loko napisał(a):
Witam!
A czy macie już za sobą wymianę świec?
Mam już za sobą 72 tys km i się zastanawiam czy nie zmienić ich czasem. W moim tsi wszystko póki co gra, pali bez problemu. Na jakie świece zmienialiście przy tym naszym wtrysku bezpośrednim? Irydowe? Jakiej firmy świeczki polecacie? Z góry dziękuję za informacje.


Tak, NGK. Temat o świecach masz tutaj : viewtopic.php?f=14&t=23342


14.03.2017, 21:35
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 16:24
Posty: 3953
Zdjęcia: 0
Podziękował: 115
Pomógł: 148

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Zmierz tarcze a nie na oko (na oko to chłop umarł) że zużyte ranty można pilnikiem zjechać, grubość ma znaczenie.
Nawet nie wrzucaj zdjęć z założonym kołem, to mi tyle powie, że hoho ... suwmiarka/ mikrometr i pomiar.
Tarcze ori przeżyją w najlepszej opcji dwie wymiany klocków także nie wiem co jest z Twoimi.
Skąd jesteś dokładnie ?


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Daniel za ten post:
easio23
14.03.2017, 21:59
Zobacz profil

Dołączył(a): 30.01.2013, 18:44
Lokalizacja: Kraków
Posty: 8
Podziękował: 6
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Ambition
Rok prod.: 2011
Województwo: małopolskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Daniel napisał(a):
Zmierz tarcze a nie na oko (na oko to chłop umarł) że zużyte ranty można pilnikiem zjechać, grubość ma znaczenie.
Nawet nie wrzucaj zdjęć z założonym kołem, to mi tyle powie, że hoho ... suwmiarka/ mikrometr i pomiar.
Tarcze ori przeżyją w najlepszej opcji dwie wymiany klocków także nie wiem co jest z Twoimi.
Skąd jesteś dokładnie ?


Ok, jak tylko będę miał okazję to zrobię wszystkie pomiary i podam.
Mieszkam w Wieliczce :)


16.03.2017, 12:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.03.2017, 11:27
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
easio23 napisał(a):
Daniel napisał(a):
easio23 napisał(a):
6. Prosta czynność zamontowałem FILTRON, polecam również MANN-FILTER, KNECHT, MAHLE etc.
Dzięki


Podpisuję się obiema rękami. Mahle to najlepszy wybór i dobra jakość. Później nie trzeba myśleć o kolejnych naprawach.


20.03.2017, 11:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.05.2017, 12:50
Lokalizacja: 3miasto
Posty: 49
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: MFX - 5b.
Samochód: F2FL
Rok prod.: 2011
Województwo: pomorskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
a propos w 1.2 TSI CBZA, w swojej F2FL zrobiłem wymianę na poprawiony rozrząd i nawet jakiś tutorial się z tej operacji udało zrobić:
https://www.youtube.com/watch?v=ZoJkPWAXOSU
https://www.youtube.com/watch?v=9IH_BnAEx_s
https://www.youtube.com/watch?v=4QOeJ4-iVNM

_________________
->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
->F2FL CBZA
->O2FL DSG Elegance+
->była O2 BKC+ARL 4x4 6 lat oraz O1 ASV 7 lat i Polo 6N2 AMF 10 lat


Niżej podpisany użytkownik dziękuje krzynol za ten post:
michalgo
09.09.2017, 23:24
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 04.11.2019, 21:07
Posty: 4
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2012
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Silnik 1.2 TSI / 77 kW /105 KM (CBZB) kilka pytań
Witam wszsytkich Forumowiczów. Krzynol - dzięki za filmiki ! Wzorowałem się na nich z moim mechanikiem. Właśnie wymieniłem rozrząd w moim CBZA na wzmocniony zestaw rozrządu 03F198158B. Przy okazji wymieniliśmy łańcuszek napędu pompy oleju i koło zębate tej pompy. Szczególnie to ostatnie pomogło bo sam łańcuszek rozrządu nie był bardzo rozciągniety. No i napinacz był starego typu - ten srebrny. Reasumując, teraz po odpaleniu nic już nie warczy przez 5 sekund a i dziwne dzwonienie na rozgrzanym silniku (na wolnych obrotach) też zniknęło. Jeszcze raz - dzięki.


04.11.2019, 21:29
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 804 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 50, 51, 52, 53, 54

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL