FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Wysokie spalanie 10l na 100 1.9 SDI http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=8361 |
Strona 2 z 3 |
Autor: | kazik79 [ 14.02.2010, 11:26 ] |
Tytuł: | |
cześć wszystkim, nasuwa mi się taka refleksja, a mianowicie jacy "fachowcy" pracują w tych serwisach o których piszecie osobiście jestem elektrykiem, a mechaniką przy moim i taty samochodzie zajmuje się z zamiłowania i trochę z oszczędności - ale do rzeczy: rozpinałem kilka razy rozrząd w 1.9SDI i nigdy oprócz znaków na kołach nigdy niczego nie ustawiałem/sprawdzałem - zawsze było ok (spalanie, głośność pracy,itd), rozumiem jak pasek przeskoczy i trzeba ustawić rozrząd bez punktów to jest trochę zachodu (sam bym się pewnie za to nie wziął), ale jak autko jest ok i tylko wymienia się pasek i pozostałe graty to nie ma przecież większych problemów i filozofii, ktoś wspomniał o wymianie rozrządu w stodole - ja wymieniałem pompę wtryskową na podwórku przed domem, ustawiłem optycznie koło w nowej (używanej) pompie i fura po odpowietrzeniu odpaliła bez większych problemów (oczywiście w tym przypadku podłączałem VAGa i podregulowałem kąt wtrysku) zaraz pewnie odezwą się głosy krytyki, że uprawiam partyzantkę (i w sumie to będzie prawda) ale jak ja amator jestem w stanie wymienić rozrząd to warsztat który wypuszcza taką kichę jak opisana w tym wątku powinno się zamknąć - -nie sądzicie |
Autor: | thomas [ 14.02.2010, 15:11 ] |
Tytuł: | |
No bo do ASO powinno się jechać z myślą że tam pracują fachwcy,zawodowcy,profesjonaliści, a tak naprawde w niektórych przypadkach cuchnie tam amatorszczyzną i nie ma co się dziwić że człowiek się zastanawia czy mi tam czegoś nie zpartolą. Dlatego ja już też się na forum wypytałem gdzie odstawić bolid na przegląd co by później spokojnie spać.. |
Autor: | sexvestrator [ 04.03.2010, 14:54 ] |
Tytuł: | |
a jest tak dlatego, że w autoryzowanych stacjach mechanicy mniej zarabiają niż w normalnych warsztatach. |
Autor: | MartinezTychy [ 04.03.2010, 16:01 ] |
Tytuł: | |
sexvestrator, W ASO mechanicy mają tzw podstawe czyli stałą pensje i % od wykonanych napraw zarobki no cóż mogłuy by być lepsze.Inna sprawa,że nie każdy właściciel ASO chce zainwestować w sprawdzonych ludzi przecież chce zarabiać pieniądze a nie dać zarobić innym każdy kij ma dwa końce. |
Autor: | marian1985 [ 26.10.2010, 21:15 ] |
Tytuł: | a |
czesc panowie.mam problem.auto pali mi od 2 tyg okolo 9-10 litrow na 100!!! 1.9sdi .macie jakis pomysl co to moze byc?pomocy |
Autor: | kazik79 [ 28.10.2010, 18:22 ] |
Tytuł: | Re: a |
marian1985 napisał(a): czesc panowie.mam problem.auto pali mi od 2 tyg okolo 9-10 litrow na 100!!! 1.9sdi .macie jakis pomysl co to moze byc?pomocy napisz coś więcej - robiłeś jakiś przegląd (jak tak to napisz co i w jakim zakresie zrobiłeś), jak zachowuje się silnik, podepnij pod kompa i odczytaj kody błędów będą jakieś dane to pewnie będą i jakieś sugestie |
Autor: | marian1985 [ 30.10.2010, 16:30 ] |
Tytuł: | |
nic nie robilem.silnik dziala normalnie tak jak miesiac temu.a kompa zadnego nie mam.poprostu wiecej pali |
Autor: | marko [ 02.11.2010, 20:11 ] |
Tytuł: | |
Panowie Jeżeli chodzi o rozrząd to ja kupiłem graty w Carservisie na Poleczki i w Warszawie i tam na miejscu w ich warsztacie mi wymienili - cała operacja 900zł i gwarancja na części i usługę Osobiście robię ok 8 000km miesięcznie i z doświadczenia polecam tankowanie na Statoil. Średnie spalanie u mnie to 3,9/100 przy jeździe to 120km/h a przy ostrej 4,7/100 |
Autor: | cmLL [ 06.03.2015, 11:22 ] |
Tytuł: | Re: [F1] Fabia 1.9 SDI spalanie 10L na 100 !!!!! |
Witam, miesiąc temu wymieniałem rozrząd. Nie jestem w stanie odpowiedzieć czy wcześniej też było takie spalanie bo szybko dokonałem wymiany po zakupie. Na dziś dzień auto sporo pali w moim odczuciu mianowicie przykładowo po zalaniu 40 zł zrobione 100 km i rezerwa, 30 zł 70 km... Jazda głownie po mieście, 1-2 osoby bez załadunku. Zauważyłem, że temperatura oleju nie jest w stanie wejść a poziom 90*. Nagrzanie dochodzi tylko do pierwszej kreski wskaźnika i szybko opada jak stoję na światłach. Raz udało się auto rozgrzać do 90* ale wtedy aż wyskoczyła spirala i mrugała ... Poradzicie coś ? Nigdy nie miałem styczności z SDI, tylko francuskie DCI gdzie naprawdę spalanie było w granicach 4-5 L. Skoda Fabia 1.9 SDI 235000 Combi. |
Autor: | czp [ 07.03.2015, 12:52 ] |
Tytuł: | Re: [F1] Fabia 1.9 SDI spalanie 10L na 100 !!!!! |
cmLL napisał(a): Zauważyłem, że temperatura oleju nie jest w stanie wejść a poziom 90* nie oleju a plynu chlodzacego, skoro nie umiesz osiagnac 90*C to do wymiany termostat... i juz wiesz czemu tyle pali ? Skoro ciagle jezdzi niedogrzany to ciagle na ssaniu brykasz (tym bardziej ze zima byla i temp. nie za wysokie) i stad te spalanie (ciagle masz bogatsza mieszanke). Po wymianie termostatu spalanie bankwo spadnie. Jak sie zrobi cieplej to temp. dojdzie ci do 90*C na bank ale i tak musisz wymienic termostat. |
Autor: | FSO [ 07.03.2015, 20:48 ] |
Tytuł: | Re: [F1] Fabia 1.9 SDI spalanie 10L na 100 !!!!! |
czp: jest jeszcze jedna możliwość. ja o tym wiem, bo tak mam zrobione - zresztą mój mechanik mnie zna i stwierdził, że się to nada. Miałem wymieniany plyn chłodniczy i system został zalany takim koncentratem produkcji febiego co to w ukladzie 2 cz / 3 cz wody (3/2?) wytrzymuje do -35C. Poza tym ma napisane że odprowadza ciepło z układu. U mnie jest nieco więcej tego płynu a mniej wody, czyli i Syberia mu niestraszna. Koszt tego taki, że jak jadę spokojnie na "5" i mam 1500 obrotów to silnik jest w zasadzie niedogrzany, ale jak lecę z obciążeniem maksymalnym po ostrych pagórach i cały czas na obrotach to w zasadzie nie ma siły bym go przegrzał. Z racji kilometrów i tego gdzie jeżdżę mi to pasuje... |
Autor: | czp [ 08.03.2015, 09:52 ] |
Tytuł: | Re: [F1] Fabia 1.9 SDI spalanie 10L na 100 !!!!! |
FSO napisał(a): czp: jest jeszcze jedna możliwość. ja o tym wiem, bo tak mam zrobione - zresztą mój mechanik mnie zna i stwierdził, że się to nada. Miałem wymieniany plyn chłodniczy i system został zalany takim koncentratem produkcji febiego co to w ukladzie 2 cz / 3 cz wody (3/2?) wytrzymuje do -35C. Poza tym ma napisane że odprowadza ciepło z układu. U mnie jest nieco więcej tego płynu a mniej wody, czyli i Syberia mu niestraszna. Koszt tego taki, że jak jadę spokojnie na "5" i mam 1500 obrotów to silnik jest w zasadzie niedogrzany, ale jak lecę z obciążeniem maksymalnym po ostrych pagórach i cały czas na obrotach to w zasadzie nie ma siły bym go przegrzał. Z racji kilometrów i tego gdzie jeżdżę mi to pasuje... Cytuj: ale jak lecę z obciążeniem maksymalnym po ostrych pagórach i cały czas na obrotach to w zasadzie nie ma siły bym go przegrzał |
Autor: | Ciacho123 [ 08.03.2015, 12:18 ] |
Tytuł: | Re: [F1] Fabia 1.9 SDI spalanie 10L na 100 !!!!! |
czp napisał(a): Chocbys go zalał łajnem, woda, betonem to termostat tak bedzie regulowac przeplyw zeby nie wychlodzic silnika po jego nagrzaniu. Takie coś się zdarza w silnikach SDI, sam parę razy tak miałem, że jadąc z rozgrzanym silnikiem na trasie kiedy był spory mróz, wskazówka od temp. sobie opadała, bo nie był w stanie utrzymać temperatury. Ten silnik wytwarza wyjątkowo mało ciepła. Przez 8 lat eksploatacji nie zauważyłem żeby choć raz się wentylator włączył. |
Autor: | FSO [ 08.03.2015, 21:41 ] |
Tytuł: | Re: [F1] Fabia 1.9 SDI spalanie 10L na 100 !!!!! |
A termostat mam nowy - okrągłe 30 złotych albo jakoś tak. Wymieniany w styczniu. Może to zależeć od płynu. Nie pamiętam jak się nazywa ten koncentrat, ale wiem, że jak przy wymianie termostatu wyleciało z 0,5 l płynu, to dolałem koncentratu i nadal z biedą i trudem dochodzi do temp. roboczej, ale wedle opisu -40C dla mnie niestraszne. Kiedy jest cieplej a temp. pow. 5C dochodzi bez trudu, tym bardziej, że wtedy mam wyłączony nadmuch do kabiny - w zimie z urzędu "na jedynce" i grzanie kabiny skręcone do zera... w zimie z urzędu na maksa... A na tym wynalazku napisane jest że poprawia odprowadzanie ciepła z układu... |
Autor: | netgear89 [ 13.02.2017, 19:04 ] |
Tytuł: | Re: Wysokie spalanie 10l na 100 1.9 SDI |
witajcie pany tak na szybko odkopie temat zamierzam w najbliszym czasie odkupic od kolesia z osiedla fabia 2005r 1.9 sdi przebieg 190tys zanim dojdzie do transakcji ma wymienic rozrzad we wlasnym zakresie ma wszystkie czesci ktore szly na pierwszy montaz tak czytam wasze posty o tych kontach wtrysku spalaniach duzych falowaniach obrotami i obawiam sie by po tej wymianie nie mial takich problemow.. wiem ze wymienial juz rozrzady w golfach pasatach tdi i kilku silnikach benzynowcyh wiec powinien sobie poradzic lecz wiem ze nie dysponuje zadnymi vagami do ustawien i tu zaczynam sie zastanawiac czy wszystko bedzie chulac.. nigdy nie jezdzilem dieslem wiec nb mial porownania czy cos jest nie tak... dajcie jakies info na co mam zwrocic uwage jak bede ja testowal samochod jest z pewnym przebiegiem znam niecpo jego historie poniewaz od wyjazdu z salonu fabka porusza sie u mnie na osiedlu |
Strona 2 z 3 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |