Teraz jest 16.06.2024, 00:09



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
[F1] Prośba o ocene logów 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post [F1] Prośba o ocene logów
To moje pierwsze podejście do vaga i zrobiłem sobie logi (statyczne). Prosze o ocene i ew. rady jak poprawnie to robić i na jakie kanały zwrócić uwage.

Pozatym ABS wywalił błąd 65535 ( uszkodzony moduł sterujący) i nie da sie go usunąć wiec także prosze o rady :)


Obrazek
Log

_________________
Była fabia 1.9 TDI 2000r.
Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech


12.06.2009, 16:59
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 28.06.2008, 09:01
Lokalizacja: Chrzanów
Posty: 14
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2001
Województwo: małopolskie
Post 
Witam, zacznijmy od tego, że najlepiej jest (jeśli nie jest to konieczne) logować na raz tylko jeden blok - dane z pojedynczego napływają częściej niż z trzech na raz. Logi należy wykonywać zgodnie z zaleceniami producenta. I tu pokrótce;
Bloki 001, 002, 003, 004, 006, 007, 010, 011, 013, 018, na ciepłym silniku (temp płynu min 80C), na postoju, obroty 800-950 idle. Nie muszą być to logi, wystarczy spisać uśrednione wartości pokazane w poszczególnych 4 oknach. Dalej podrzucić je do postu, porównam z referencyjnymi.
Logowanie w ruchu;
blok 004 , silnik ciepły, 3ci bieg, gaz do podłogi od 2000RPM, loguj do 3200RPM
blok 008 , silnik ciepły, 3ci bieg, gaz do podłogi od 2000RPM, loguj do 3200RPM
blok 011, silnik ciepły, 3ci bieg, gaz do podłogi od 2000RPM, loguj do 3200RPM
blok 010, silnik ciepły, 2gi bieg, gaz do podłogi od 1500RPM, loguj do 3200RPM. Do testów w ruchu konieczna jest druga osoba


23.06.2009, 08:58
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
Troche odgrzebie swój temat... jako że komp zaczął podawać zawyżone informacje odnośnie spalania zlogowałem statycznie auto i jedynie co sie nie zgadza z tym co wyczytałem to w bloku 4 kąt początku wtrysku (rzeczywisty) -5,0st. Może to mieć wpływ na wariowanie kompa??

_________________
Była fabia 1.9 TDI 2000r.
Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech


10.06.2010, 11:53
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Coś masz nie halo. Na ciepłym silniku, kąt początku wtrysku powinien byc chyba około -1st. Jeżeli robiłeś na zimnym silniku to może byc. Tego się nie ustawia, to jest na stałe zapisane w ustawieniach kompa. No chyba że chodzi Ci o kąt synchronizacji, to się ustawia. Ciężko powiedziec co jest przyczyną, może padł jakiś czujnik co odczytuje położenie wału albo wałka rzozrządu.??

[ Dodano: 2010-06-10, 19:03 ]
Sprrawdz w grupie 007, w bloku 4 temp płynu, czy podaje Ci prawidłową temp. Najpierw na zimnym silniku, powinien pokazywac podobną temp. co otoczenia, a później na rozgrzanym, wiadomo koło 80 st. Jeżeli byłby on uszkodzony to komp dostawalby informacje że silnik jest zimny i wtedy mógłby byc taki kąt początkowy wtrysku. Ten czujnik ma oznaczenie G62.


10.06.2010, 17:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
A wiec tak, auto logowałem ciepłe, temp. w grupie 7 to:
79,2 temp paliwa
0,0% status chłodzenia
50,4 temp zasysanego powietrza
92,7 temp płynu chłodzącego.

Dla wyjaśnienia logi z grupy 4:
903 obroty
-5,0st kąt początku wtrysku rzeczywisty
5,6st kąt wtrysku wymagany
0,0st kąt synchronizacji

Auto zachowuje się normalnie poza tym, że komp podaje zawyżone wartości spalania: na jałowym przy ciepłym silniku 0,9l/h przy zimnym 1,1l/h, w zeszłym roku było 0,6l/h na ciepłym. Średnie spalanie zawyża o 1-1,5l/100km wiec coś chyba nie tak jest ??

_________________
Była fabia 1.9 TDI 2000r.
Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech


10.06.2010, 21:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.11.2008, 21:06
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 328
Podziękował: 2
Pomógł: 15

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Skrzynia: LVG - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Mi na ciepłym pokazuje 0,5 a nawet 0,4. Coś masz tam namieszane, a niechodzi silnik głośniej?

_________________
133 KM & 321 NM


11.06.2010, 17:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.02.2009, 20:02
Lokalizacja: Rybnik
Posty: 142
Podziękował: 2
Pomógł: 2

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat Leon
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post 
Czy głośniej to trudno powiedzieć, bo to mój pierwszy TDI PD, wcześniej miałem diesla na pompie. Ale przyznam, że po przesiadce na PD spodziewałem sie wyższej kultury pracy jak to niektórzy zachwalali w porównaniu z VP.
Chyba sam nic nie wskóram i trzeba bedzie zajechac do jakiegoś "magika" ??? :cry:

_________________
Była fabia 1.9 TDI 2000r.
Jest Leon 1.9 TDI 2008r. 140KM@328NM by V-tech


11.06.2010, 21:40
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL