Teraz jest 14.05.2024, 09:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 13 ] 
Wasze dotychczasowe problemy z TDI/SDI 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 25.01.2008, 22:03
Lokalizacja: Krakow
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia
Województwo: małopolskie
Post Wasze dotychczasowe problemy z TDI/SDI
Poniewaz, jak widze, nasze motory sa dosc niezawodne, bo malo jest wpisow i pojawiaja sie rzadko, proponuje, by poopisywac, jakie do tej pory w ogole mieliscie problemy ze swoimi fabiami, zwlaszcza jesli chodzi o silnik.


08.02.2008, 20:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 29.08.2005, 13:33
Lokalizacja: Międzyzdroje ZKA / Szczecin
Posty: 507
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: Lipiec 2004
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Ostatnio popsuł mi się mechanizm otwierania szyby w tylnich drzwiach :hurra:

A tak na poważnie to jak narazie absolutnie żadnych problemów z silnkiem, jak narazie przejechane 168tys.

_________________
Fabia 1.9 TDI & Fabia 1.2 HTP & Octavia 1.9 TDI & Combo 1.7 TD & Volvo FH12 480
SLOW IS WISE FAST IS NICE


08.02.2008, 20:51
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
przejechalem 30tkm (ogolny przebieg 170tkm) i przez te 16 m-cy problemow 0 (slownie: zero) :good:

_________________
Obrazek


08.02.2008, 21:48
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
Post 
U mnie też zero kłopotów z motorkiem, ma przejechane 172 tyś, jak go kupowałem w zeszłym roku w sierpniu miał 152 tyś, więc nieźle mu wkręciłem, bo mniej boli po kiesy za ON, pozdrawiam.

_________________
Moja Niunia.


11.02.2008, 18:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 31.12.2006, 14:18
Lokalizacja: Nędza
Posty: 98
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
Ja mam teraz nakręcone 196 tys kupiłem rok temu miała 161 tys.Wymienilem tylko napinacz no i teraz się biorę za rozrząd.Silniczek :good: :good: :good:

_________________
1.9 SDI


11.02.2008, 21:23
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Oprócz 3 wymienionych turbin w zasadzie nic sie z silnikiem nie działo :mrgreen:

A tak na poważnie, wszytskie usterki jakie w nim wystąpiły wynikały z przyczyn ludzkich (głównie niedbalstwo):

1. Padnięta przepływka - z powodu niezamkniętej w ASO podczas wymiany filtru puszki (czujnik się zasyfił) - wymienili w ramach dobrej woli :mrgreen:
2. Cieknące paliwo z filtra paliwa - mechanik-paproch podczas zakładania króćca przeciął o-ring i takie auto oddali po przeglądzie.
3. Niedomagający pompowtrysk - zachciało mi się tuningu i kupiłem większe używane (z jednym miałem pecha) :mrgreen:
4. Zachciało mi się tuningu to sprawiłęm sobie większa turbinę - niestety w połączeniu z większymi pompkami i softem turbina wytrzymała 10 km i wybuchła. Dwie następne były uszkadzane przez syf z niewyczyszczonego po wybuchu układu dolotowego. :fuck:
5. Niedokręcony wężyk olejowy turbiny zasrał oliwą pół silnika i podwozie :sciana:
6. Bezpiecznik na akumulatorze zrobił "chiński syndrom" wtapiając się prawie w aku :mrgreen: Brak prądu unieruchomił auto na środku skrzyżowania. To moja wina bo zlekceważyłem objawy jakimi był biały nalot na bezpieczniku. Prawdopodobnie był źle dokręcony i powstawał starsznie duży opór.

Reszta to typowe usterki tego modelu czyli:
- padające końcówki stabilizatora i sam stabilizator (wymieniane 3 razy, stabilizator raz),
- padnięty czujnik skrętu - wymieniony,
- rozszczelniona przekładania kierownicza - wymieniona,
- cieknące tylne drzwi (uszczelnione z sukcesem za drugim razem).

Więcej grzechów nie pamiętam...

Poza tym silnik złoto. Oleju nie bierze. Jeździ znosząc moją ciężką nogę :banana: Tylko pali dużo :mrgreen: :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


11.02.2008, 23:12
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.01.2008, 22:03
Lokalizacja: Krakow
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia
Województwo: małopolskie
Post 
No to niezle miales przejscia, wokan. Ja juz bym sie zniechecil, a Ty twardo trwasz przy tym aucie. Gratuluje cierpliwosci. A swoja droga, to sporo tego niedbalstwa. Az strach pomyslec, ze ludzie biora za to kase.


12.02.2008, 01:07
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
wokan napisał(a):
Na trasie 6 litrow, podczas dynamicznej jazdy 7-8.

to faktycznie trochę więcej niż "standard" ;). a w mieście? albo w mieście w trybie dynamicznym? :czacha:
w ostatnią sobotę zrobiłem w końcu pierwszą dłuższą trasę z poznania pod wrocław i z powrotem - po 440 km zrobionych z 1 pasażerem w 5.5 godziny komp pokazał 4.4l/100km na średniej prędkości 79 km/h :D. sporo wyprzedzania, trochę sygnalizacji, tiry, przejazd przez poznań, leszno + wrocław itp - muszę przyznać, że aż tak dobrego wyniku się nie spodziewałem :hurra:
a żeby nie było ot to po 10 tys. km (5,5 miesiąca użytkowania), które właśnie stuknęły poza dolaniem szklanki castrol edge turbodiesel z autem nie dzieje się kompletnie nic :mrgreen:, silniczek chodzi jak złoto, wyposażenie autka również nie sprawia żadnych problemów. mam nadzieję, że po pierwszym przeglądzie tak zostanie :crazy:
z czasem coraz bardziej utwierdzam się w przekonaniu że F2 to był bardzo dobry wybór ;).

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


12.02.2008, 09:40
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
zary, trwam, bo za duzo włożyłem energii :mrgreen: Poza tym się przywiązałem, po prostu lubię to autko :hurra:
cosmos, wiesz... jak miałem serie to 4.5 litra nie było żadnym wyczynem. Mój rekord to 3.3 litra :aniolek" .. ale to było tak dawno temu że juz prawie nie pamiętam. W mieście teraz około 6,5-7 jak dłużej pojeżdzę. Dynamicznie - pow. 10 (czyli jak wykorzystuje max. możliwości auta :czacha: ). Zresztą ciężko mi teraz określać spalanie, bo komputer po wymianie pompek ewidentnie je zaniża, ale tak to juz jest jak sie jeździ na sofcie bazującym na 100-tce. Gdy bazą bedzie 130/150-tka to wskazania powinny być bardziej wiarygodne.

Poza tym jak pojeżdzisz 7 lat (czyli tyle co ja) to zobaczymy jaka będzie lista usterek :crazy: Życzę aby była jak najmniejsza.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


12.02.2008, 13:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.03.2007, 14:32
Lokalizacja: Poznan
Posty: 23
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Rok prod.: 2006
Województwo: wielkopolskie
Post 
Przebieg 80.000 km w 14 miesięcy.
Silnik 1.4 TDi BNV 80 PS

Usterki:
- wymiana synchronizatora 1. i 2. biegu po przebiegu 50.000 km
- pęknięty halogen - skutki jeżdżenia po budowie,
- urwana osłona pod silnikiem - jak wyżej,
- pęknięta przednia szyba - jak wyżej,
- skrzypiący podłokietnik w drzwiach kierowcy - własnoręcznie naprawione,
- dolewki około 300 ml oleju od 40.000 km - zawsze około 12.000 km od ostatniego przeglądu,

W sumie nic się nie dzieje :) ja nie mogę powiedzieć złego słowa!


12.02.2008, 16:10
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.01.2008, 22:03
Lokalizacja: Krakow
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Fabia
Województwo: małopolskie
Post 
cosmos, zadam moze naiwne pytanie, Twoj model silnika jest dalej na pompowtryskach, czy masz common rail? W silnikach vw oznaczenie tdi zostawili tez dla wiekszych silnikow z common railem, stad male zamieszanie.


12.02.2008, 22:08
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2322
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post 
jesli moge dodac cos od siebie:
po przebiegu ponad 70kkm wymienilem przeplywke ...taka niespodzianka.
obecnie144 kkm i tylko olej sprawdzam i plyn do spryskiwacza dolewam :) no i paliwko.

aha - pojawil sie problem z otwieraniem klapki wlewu paliwa od srodka - ale mechanik powiedzial ze zbyt zadko "tam zaglądam" :)

pozdrawiam.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


17.02.2008, 00:13
Zobacz profil GG Album osobisty
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
W temacie zrobiło się trcochę bałaganu, który został przeniesiony tutaj.

Proszę wszystkich o skupienie się na problemach dotyczących stricte silnków TDI i SDI, a nie ogólnych bolączkach fabii.


03.03.2008, 18:44
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 13 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL