Teraz jest 09.05.2024, 05:06



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
[F1] NIERóWNE OBROTY W SDI 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
Post 
podejrzewam że jest zanieczyszczony nastawnik pompy wtryskowej, tyle się dowiedziałem z internetu, ale w mych okolicach nie znalazłem warsztatu specjalistycznego, wiem że po rozebraniu tego nastawnika i ponownym złożeniu trzeba go kalibrować na kompie, tyle wiem nie jest to mocno dokuczliwe bo u mnie jest ten problem przy zimnym silniku wystarczy minutka dwie i jest spokojny, co mnie dziwi że ładnie odpala i pracuje na luzie wzorowo do póki nie wyjadę z garażu i zatrzymam i tuż po wciśnięciu sprzęgła dosłownie na chwilkę bardzo krótką jest nierówna praca i zaraz pracuję równo, ale jak o od razu jadę to nic się nie dzieje pod obciążeniem.


24.01.2008, 23:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 31.12.2006, 14:18
Lokalizacja: Nędza
Posty: 98
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
MARINESKU
Masz takie same objawy jak ja w swoim SDI.

_________________
1.9 SDI


25.01.2008, 17:04
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
powiedzcie mi czy to jest normalne zeby przy takim np jak mój przebieg 89 tys. cos takiego sie działo? a czy oprucz tego macie może taki stukot jakby dochodzący do środka auta jakby na zewnątrz pracowala sprężarka takie glugotanie,bo na zewnątrz jak stoje i slucham silnika to jest ok, co to może być czy mial ktoś podobne objawy? ???


25.01.2008, 19:32

Dołączył(a): 31.12.2006, 14:18
Lokalizacja: Nędza
Posty: 98
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
jurii9
Kiedy masz to "gruchotanie"?W czasie jazdy,przyspieszania,postoju...

_________________
1.9 SDI


26.01.2008, 07:10
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
słychać je w czasie jazdy jak i postoju ale chyba bardziej w czasie jazdy


26.01.2008, 13:58

Dołączył(a): 31.12.2006, 14:18
Lokalizacja: Nędza
Posty: 98
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
jurii9
Malutki masz przebieg jak na SDI ??? .Jesteś pewien tego przebiegu?Też mnie kiedyś taki odgłos zaniepokoił byłem u mechaniora który w sillnikach disel siedzi już lata i wszystko ok.Tylko ja już mam 194 tys najechane :crazy: .

_________________
1.9 SDI


26.01.2008, 16:47
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
na 80-90 % tak nawet teraz wymieniałem mu rozrząd i mechanik potwierdzil, dodatkowo mam książke serwisową i stan auta tez na to wskazuje , ale mechanik powiedzial Ci ze tak ma być? czy coś jest przyczyną takiego gulgotania?


26.01.2008, 18:04

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Wszystko wskazuje na problem z elektroniką. Należy odczytać kody usterek. Bez odczytywania kodów wydaje się, że wina może leżeć po stronie czujnika temperatury. Powyższą diagnozę uznałbym jednak za mało wiarygodną - ok 30%.


18.03.2008, 22:00

Dołączył(a): 12.01.2008, 11:46
Lokalizacja: Tczew
Posty: 49
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2002
Województwo: pomorskie
Post 
Posiedziałem ostatnio na forach SDI/TDI i doczytałem się, że takie objawy które u mnie wystepują spowodowane są zabrudzonym nastawnikiem pompy wtryskowej. Znalazłem nawet instrukcję czyszczenia, ale operacja jest na tyle skomplikowana, że jak ktoś robi to pierwszy raz to w 90% psuje pompę :( Tak więc trzeba tak jeździć aż zacznie chodzić nierówno cały czas czyli jeszcze ok 60 tys km od czasu pierwszych objawów nierównej pracy. No cóż...


04.04.2008, 10:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 31.12.2006, 14:18
Lokalizacja: Nędza
Posty: 98
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
Post 
To jeszcze 40tkm moge spokojnie śmigać :crazy:

_________________
1.9 SDI


04.04.2008, 13:06
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.11.2007, 18:36
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia1.9SDI/GrandePunto1.3MultiJet
Rok prod.: 2000/2009
Województwo: pomorskie
Post 
Panowie odgrzewam kotleta, koledzy opisywaliśmy tu o dolegliwości nierównej pracy silnika SDI jak przyszły zimne dni, jak pamiętają zainteresowani tym problemem też się podzieliłem, jeździłem z tym problemem prawie 30 tyś około 1,5 roku w powyższych postach pisałem o lekkim szarpaniu falowaniu itp. no więc po długich poszukiwaniach kogoś co ma diesle w paluszku znalazłem przypadkiem, zapuściłem się do tego PRYWATNEGO warsztatu a nie jakieś A S O które jest nic nie warte, opisałem problem Pan mnie wysłuchał i powiedział proszę za 3 tygodnie dzwonić czy mnie przyjmie, byłem w szoku że tak mało czasu mi poświecił, więc grzecznie się zawinąłem biorąc wizytówkę wręczaną, po trzech tygodniach dzwoniąc i dzwoniąc udałem się osobiście dostałem okienko na warsztat, przyjechałem kazał zostawić mą niunię ukochaną i powiedzał że zacznie jutro na zimno po nocy.
Więc tak, okazało się po diagnozie (miał jakiś komputer podłączony sprawdził wtryski i całą elektronikę ) że silnik niby ładnie chodził wedle mnie i mych znajomych dla niego do du....y źle gasił się tzw szarpnięciem, przestawiony był kąt wtrysku i zła dawka paliwa, nawet pompa wtryskowa była przestawiona, teraz na spoczynku pali o,6 litra przedtem 0,3-0,4 , w trasie 4,5l, teraz silnik chodzi ciszej o wiele ciszej co mnie zdziwiło nie stukowo jak on to określił jak pamiętam , podejrzewał na początku że szklaneczki z popychaczami nie są w dobrej kondycji ale są i to świetnej , kazał zejść z syntetyka 5w40 na 10w40, ogólnie rozebrał rozrząd i zaczął od nowa to całe ustrojstwo składać i ustawiać bo mówił że pasek paskowi nie jest równy a drobne przesunięcia są istotne w pracy diesla, teraz jak gaszę silnik to miód dla uszu, więc jak ktoś jest z okolic trójmiasta i ma takie dylematy jak tu opisywali koledzy z forum to podaję namiary MECHANIKA POJAZDOWA Fiedziuszko Krzysztof serwis KIM 84-200 Wejherowo ul. Iwaszkiewicza 12, naprawa główna silnika, skrzyń biegów, naprawy bieżące, byłem tam widziałem gość mocno zakręcony robotą, auta widziane prze zemnie to stajnia WW Audi Mercedesy transportery, wiem że dużo się rozpisałem mam nadzieję że komuś się przyda nikogo nie reklamuje nie jest to moja rodzina , a ulgę która mam teraz i zadowolenie życzę każdemu bo sprzedaż mego auta była już na włosku, na koniec nie ma takiego czegoś jak stary poczciwy Diesel który musi pochodzić trochę po odpaleniu aby był równy w pracy to mit, obecnie mam przejechane 192 tyś a mój przyjaciel ma Oktawię SDI na taxi i dziś widziałem rano jego przebieg osobiście 551 tyś, pozdrawiam wszystkich zainteresowanych i przepraszam za taki długi elaborat ale to z radości bo pozbyłem się tych cholernych problemów. POZDRAWIAM :party: A bym zapomniał rozrząd był robiony w ASO Skoda.

_________________
Moja Niunia.


21.02.2009, 09:09
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.02.2009, 21:14
Posty: 84
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
miałem podobne objawy (nierówna praca na zimno i lekkie szarpanie podczas wolnej jazdy na 1 i 2 biegu bez przyśpieszania), niestety u mnie to nie był nastawnik pompy:(, w ubiegłą środę moja czkawka wydała ostatnie tchnienie i więcej nie zagadała, VAG wykazał 2 błędy związane z sterownikiem pompy wtryskowej, niestety sekcja po rozebraniu pompy w serwisie boscha (Góra w Częstochowie) wykazała kompletne zatarcie mechaniczne pompy - wyrok 2,5kPLN (naprawa, montaż, płukanie układu paliwowego) - tak dla informacji to od roku tankuje tylko na Orlenie, ale nie wiem co było wcześniej zanim kupiłem tą furę,
mam nadzieję, że Was to nie spotka


15.06.2009, 21:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.10.2009, 20:47
Lokalizacja: Brzeszcze
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Skoda Fabia Kombi
Rok prod.: 2003
Województwo: małopolskie
Post 
Miałem podobnie wymiana czujnkia temperatury i po bólu jak ręką odioł i silniczek ciszej pracuje :bravo:


06.12.2009, 18:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.02.2010, 21:39
Lokalizacja: Tychy
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Radził bym tankowac raczej na shell'u lub BP. Koncern koncernowi nierówny ropa którą tankowałeś na Orlenie może i właściwości palne miała ale poza tym musi miec równierz właściwosci smarownicze.Znam goscia który sadzi się ze stacja po tym jak jego pompa w WV Craft po raz drugi się zatarła. Co do wcześniejszych postów nie radze samemu czyścic nastawnika zrobiłem to raz autko było unieruchomione przez miesiąc.


29.05.2010, 22:28
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
majewskimat,
Odgrzałeś nieco kotlet temat z czerwca 2009.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


30.05.2010, 08:45
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 31 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL