![](./styles/avalongreen/theme/images/row_left_top.gif) |
![](./styles/avalongreen/theme/images/row_right_top.gif) |
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 05.07.2024, 17:05
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
[F1] Prąd rozruchowy w ASZ
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) [F1] Prąd rozruchowy w ASZ
Jaki jest prąd rozruchowy (jakie jest natężenie prądu przy rozruchu) przy silniku 1.9tdi ASZ 130KM w fabii. Gdzie znaleźc taką informację ? Może da się to jakoś zmierzyć ?
Wiem tylko że przy naładowanym aku do 12V (pojemność 72Ah) napięcie podczas uruchamiania silnika spada mniej wiecej do 10V.
Thanks from the mountain.
|
07.09.2007, 18:13 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
wydaje mi się, że jedynym sensownym sposobem pomiaru prądów takiego rzędu jest użycie amperomierza cęgowego. myślę, że podjeżdżając do pierwszego lepszego elektryka samochodowego poznasz tę wartość nie zostawiając nawet złotówki (odpiąć klemę, przyłożyć cęgi, odpalić i zmierzyć, zapiąć klemę - minuta roboty). licząc to na piechotę nigdy nie masz pewności, że faktycznie auto taki prąd bierze bo jak się domyślam szukasz jakiegoś uszkodzenia więc nie ma sensu bawić się w teoretyzowanie.
jak dla mnie na oko spadek do 10V podczas rozruchu turbodiesla z PD jest całkiem ok i nie powinien wzbudzać podejrzeń. nie dość, że rozrusznik musi zakręcić wałem to jeszcze sprężyny pompek stawiają taki opór że nie ma co tego porównywać ze zwykłym TD ani nawet z CR.
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
21.09.2007, 14:15 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Dzięki, już znalazłem że rozrusznik w tdi ma 2kW mocy, a więc wychodzi ok 160A.
|
21.09.2007, 14:35 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 3 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|