Re: Jaki olej do diesla TDI?
Słów kilka o olejach silnikowych i papce marketingowej
W sobote na zlocie zostalismi uczesnikami prelekcji o olejach silnikowych ,i produktach Castrola.
Pan bardzo miły wiedzę miał ale prócz info prawdziwych bił nas papką marketingową .
Srodowisko znawców (Kilku wiekszych odemnie maniaków olejowych - ja jestem mały jesli chodzi o ten temat , wiadomo ja bardziej opony) olejowych w polsce nie jest wielkie ale wiem ze sa to ludzie bardzo obeznani niejednokrotnie wysyłajacy próbki do blackstone a nie mowiacy co podaje producent,.Stad czerpia wiedze i niejednokrotnie obalaja mity producentow.
Polecam sledzenie wątku olejowego na OCP. jest to obecnie najlepszy watek o olejach w polsce i smiem twierdzic ze jeden z lepszych na swiecie.
Szczegolnie wypowiedzi PAOLO ESCO (guru olejowy) sa warte uwagi
Po pierwsze to co mowilem na zlocie
jest 5 klas baz olejowych .
1,2,3 to oleje na bazie mineralnej
klasa 3 to oleje HC (hydrocracowane ) ktore nie sa np w niemczech uznawane za syntetyczne (ten sam castrol w polsce ma naklejke Fully Syntetic a w niemczech syntese technology
dopiero klasa 4 i 5 to pelne syntetyki
4- PAO
5-Estry
po krotce czemu PAO.
Sa stabilniejsze przez caly okres od wymiany do wymiany,.ale wcale nie milsze dla ucha ( bo dodatki w HC wyciszaja)
Czemu producenci jak casrtol biją nam ze HC rowniez jest BDB.
1, jest to prawda
2 HC sa tansze w produkcji
Nie zaglebiajac sie w szczegoly . zeby HC byl dobry jak Pao trzeba nawalic tam duzo dodatkow
Porównanie.
Co wolicie
300konne evo - czy 300konna fabie (z 1,8 turbo)
to i to ma 300 koni.
tak samo jest z PAO i HC
a teraz filmik mojego autorstwa (dla osob ktore dostaly castrola 5w30
)
przereklamowany motul, marketingowy castrol . i statoil ktory wg mojej wiedzy mial wtedy okolo 30% Pao (niewiele a jednak robi roznice)
https://www.youtube.com/watch?v=4pfKQ8TAcPIpolecam zwrocic uwage na ten moment
https://youtu.be/4pfKQ8TAcPI?t=27motul jest bardzo lepki jak na ta klase przez co silnik ma wieksze opory i wolniej sie dogrzewa .
Statoil wzorowa przeźroczystosc przy -25stopniach
A co sie dzieje z
Inteligentnymi polimerami?
z Technologia wzmacniania Cieczy
i innymi cudami?
Czy to miód czy to olej?
Dodam ze w temp pokojowej wszystkie W/W byly przeźroczyste .
Gdzie ta super temp plyniecia.
Do testow uzylem świeżego oleju . ciekawe co by było np po 10k km
Ale na koniec HC tez jest dobre
https://www.youtube.com/watch?v=XvpL2TmpNlYShell 0w30 Av-l nie robi sie miodowy.
na zimno plynie super z racji 0w .
w 100 trzyma niemal taka sama lepkosc co wspominany lazerway.
obecnie najechalem na nim prawie 15k km i jest BDB szczegolnie starty w zime.
jednak Lazer przy Vmaxach lepiej trzymał fason (temp byla lepsza)
A jeszcze ciekawostka
o ile pamietam Castrol mial jakies inteligentne molekuły swego czasu co swiecily w lampie UV. marketingowcy pojechali po bandzie. (lac cos do oleju zeby miec efekt wizualny w lampie UV)
I na koniec . czemu oleje na PAO sa drozsze
1) baza jest drozsza
2) ciezej wymieszac z pao dodatki.
Najwiesza glupota jest (i tu sie zgodze z panem prelegentem) lac jakies dodatki LM , archoil , czy xado do olejow z dobra bazą PAO np. penrite
Pomijam juz ze sam penrite jest super ale cena jest mocno za wysoka (na to co ma w sobie - sa oleje nieco slabsze o ponad 2 razy tansze) to metodą wiaderkowa wlewa sie dodatek ktory nie zabardzo sie z tym olejem zmiesza.
Sporą gimnastyka jest to zeby PAO przyjelo dodatek. dlatego powoli PAO sa wypierane przez HC. Fabryka musi sie nagimnastykowac zeby taki dodatek zmieszac a tutaj biezemy buteleczke i wlewamy do silnika jak do pralki