FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Potrzebuje informacji ogólnych http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=3311 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | dandrzej [ 29.01.2007, 17:24 ] |
Tytuł: | Potrzebuje informacji ogólnych |
Witam Wszytskich Stałem się posiadaczem Fabii GT 1.9TDI rok 2002 NIe mam żadnej instrukcji dlatego nieśmiało pytam: 1. Jaki olej do ww silnika - czy komp pokazuje kiedy musi nastapić wymiana 2. Jak obsługiwać komputer 3. Co ile wymiana rozrządu - ma przejechane 139000km 4. Może parę uwag dotyczących eksploatacji Nigdy nie miałem diesla dlatego mam małą praktykę Z góry dzięki dandrzej |
Autor: | wolf [ 29.01.2007, 17:38 ] |
Tytuł: | |
Przejrzyj cale forum!!!Wiekszość juz byla poruszana 10 przykazań dla Diesla - ver 1.2 1) nie będziesz jeździł na dziadowskim paliwie ze stacji hipermarketowych i nie bedziesz lał paliwa które nie wie co to liczba cetanowa. Lej za to wszystko co czyste, łącznie z opałem, by traktor twój pędził z pociągu zapałem. Czystość paliwa czasem ważniejsza ku niechceniu niźli czteropaka zapas na tylnim siedzeniu. 2) przed zimą sprawdzisz stan akumulatora swej Niuni, świec żarowych, rozrusznika i alternatora, a kąt wtrysku u zegarmistrza nastroisz - wtedy rozruchów się zimnych nie boisz. 3) czcij turbine swą i szanuj albowiem po dłuższej jeździe studzić ją bedziesz a na zimnym silniku niech noga twa nie odważy się buta mocno wciskać. Ciskać zaś musisz ciepłego potwora, bo PSJ nie lubi twojego traktora. Niemniej dobieraj żwawo buta wychylenie coby sprężarka dawała cisnienie, bo gdy prikazu tego nie zastosujesz kierownice w turbinie wnet zafastrygujesz. 4) pilnowac będziesz poziomu oleju w silniku, bo turbina twa potrzebuje go niezmiernie a wymiany oleju pilnowac będziesz bardziej niźli wierności kobiałki twej. Lepsza bowiem niewierność małżeńska niewielka niźli w dieslu twoim malutka usterka. Olejem syntetycznym lej turbo-traktora ziomie ,bo minerałem poić go będziesz tylko na złomie. 5) zimą dodawać będziesz uszlachetniaczy do paliwa aby parafina obca twojemu zbiornikowi paliwa była. Zmiarznięta ropa zamarznąć może i wtedy nawet kopciuch ci nie pomoże. Depresator ważnym ekwipunkiem w twoim bagażniku , inaczej zamiast kobiałki pchać będziesz auto bluźniąc niczym szewc, smyku. 6) dbaj o wtryski w Niuni albowiem zaprawdę odpalanie zimą łatwiejsze bedzie a chmura dymu za autobusem twym przejdzie w niepamięć. Wtryski w Niuni ważniejsze są czasem niźli za panną latanie z gołym kuta..m 7) dbać o szczelnosć przewodów IC będziesz inaczej dopadnie Cię ręka sprawiedliwego i kopcić fura twa będzie a konie w las pogonią.Momentu również Ci zabraknie gdy turbina w powietrze pompować zacznie. 8 ) filtr powietrza sprawdzać będziesz i wymieniać często, bo zaprawdę powiadam Ci powietrze nieczyste ograniczy tchnienie traktora twego i jego koni. Filtr powietrza gdy jest porwany, wtedy twój silnik wnet będzie sfakany, nie lubi twój traktor syfu w dolocie, staraj się by świezy był zawsze w klekocie. 9) pilnować bedziesz wymian paska rozrządu niczym minotaur labiryntów Minosa. Przy wymianie zdobądź dobrego technika, dla którego nieobca traktorowa technika, bo gdy źle do kupy rozrząd Ci złoży to Cię twój traktor za to wybatoży. Stanie w środku lasu w z rysą w silniku a ty mord popełnisz na swoim "mechaniku". 10) nie dopuscisz do przegrzania silnika Niuni twej albowiem biada jemu i kieszeni twej. Te przykazania wyryj na pamięć stary i młody, który z traktorem stanąłeś w zawody. Choć traktor konstrukcją nazbyt udaną która do czasu może być świechtaną, to pamiętaj kolego że traktor będzie twym przyjacielem , gdy będziesz o niego dbał więcej wiele... Kochaj zatem TDI`ka, TDCI`ka, JTD`eka, TD`eka i inne wynalazki, które klekoczą, pan Rudolf miał wszakże myśl złota, ze wyprodukował mostrum, które zbudowane z aluminium i stali wszystko co wlejesz zacnie przepali, lecz dbaj i chuchaj, smaruj i doglądaj Powiesz wtedy że diesla nigdy nie zdradzisz, prędzej się od panny swojej wyprowadzisz. |
Autor: | McsEb [ 29.01.2007, 18:24 ] |
Tytuł: | |
1. każdy z normą VW 505.01(5w40), komp pokazuje co 15kkm napis service oil 2. A w czym problem ? Guziczek nie działa ? 3. Co 90kkm. 4. j.w napisał Wolf |
Autor: | Mario [ 29.01.2007, 21:40 ] |
Tytuł: | |
wolf napisał(a): Przejrzyj cale forum!!!Wiekszość juz byla poruszana 10 przykazań dla Diesla - ver 1.2...... DOBRE!! |
Autor: | dandrzej [ 31.01.2007, 08:10 ] |
Tytuł: | |
Dzięki za info Czy Mobil Synt S Special V 5W-40 będzie odpowiedni i ile litrów potrzebuje ? |
Autor: | wolf [ 31.01.2007, 08:52 ] |
Tytuł: | |
Bedzie dobry pospelnia norme 05,01 VW ale ja na twoim miejscu kupilnym...taki http://motul.orfika.net/catalog/product ... ucts_id=89 Musisz kupic 5l a do silnika wchodzi ok 4,5l |
Autor: | dandrzej [ 31.01.2007, 17:24 ] |
Tytuł: | |
Pytam dalej: Czy moze olej Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 lub ten Castrol SLX Professional VW 505.01 5W-40 się nadaje? |
Autor: | wolf [ 31.01.2007, 17:38 ] |
Tytuł: | |
Oba sa dobre, ale wsród uzytkowników Diesli najwieksza popularnoscia cieszy sie wlasnie MOTUL, jest droższy ale wart swojej ceny |
Autor: | Mr T. [ 01.02.2007, 12:32 ] |
Tytuł: | |
OCP robi okresowo zakupy zbiorowe Motula i mają wtedy po 220PLN za 5l, co jest dobrą ofertą - normalnie banieczka za 260PLN. [ Dodano: 2007-02-01, 12:34 ] dandrzej, jeśli oleje mają w specyfiacji, że nadają się do diesla i spełniają normę VW to się nadają . Tutaj mamy teraz trend na Motula - ja sobie zalałem nawet do benzyniaka (oczywiście stosowny do tego olej). |
Autor: | dandrzej [ 02.02.2007, 07:15 ] |
Tytuł: | |
Dzięki bardzo za informacje. Pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |