|
|
Teraz jest 18.05.2024, 02:25
|
Elastyczność silników TDI w Fabii
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
i brzdy s RSu
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
16.01.2007, 23:42 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Ciekawe jak sie zmieni przyspieszenie na 4ce i 5tce po zmianie na skrzynię 6speed, brzdy s RSu tez niedługo zagoszczą w aucie . Tylko jeszcze czekam na sprzęgło od sharana.
|
17.01.2007, 08:07 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18 Lokalizacja: Poznań Posty: 1415 Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
|
McsEb napisał(a): brzdy s RSu
co to? Bo ja języka naszych południowych przyjaciół nie kumam ...
|
17.01.2007, 09:07 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
brzdy => hamulce, hample, heble
|
17.01.2007, 09:31 |
|
|
Dołączył(a): 17.05.2005, 15:27 Lokalizacja: Premium-Car-Care.pl Posty: 219
Podziękował: 0
Pomógł: 8
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: byÂła Fabia MR`05
Rok prod.: `04
Województwo: mazowieckie
|
fanatycznie Sebastian kibicuje projektowi
Mam nadzieję, że będzie to najmocniejsza prywatna Fabia
_________________ Premium-Car-Care
mobile: +48 505 904 409
http://Premium-Car-Care.pl
mail: biuro@Premium-Car-Care.pl
|
17.01.2007, 12:23 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
Harry ja tez mam taka nadzieje!! Rowniez przylaczam sie do kibicowania!!
|
18.01.2007, 00:12 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
|
18.01.2007, 14:49 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03 Lokalizacja: Chomiki - Warszawa Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
|
to ja w łeekend nakrece jak bryka 1.4 tylko sie nie smiejce
|
18.01.2007, 15:28 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
To bardzo rychla kura
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
18.01.2007, 17:36 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
wokan napisał(a): To bardzo rychla kura
ta kura lata jak szalona
|
18.01.2007, 17:52 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25 Lokalizacja: Warszawa Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Re: Elastyczność silników TDI w Fabii
[quote="McsEb"]Nagrałem i wrzuciłem 3 filmiki pokazujące elastyczność silnika TDI w fabce, /quote]
Ze stricte elastycznością to filmy te mają niewiele wspólnego.
Pokazane tu fimy świadczą o niezdrowym traktowaniu silników diesla i ja odradzałbym takie rzeczy.
Należy pamiętać, iż zwłoka zapłonu w silnikach o zapłonie samoczynnym zależna jest co prawda od liczby cetanowej, ale w dość niewielkim zakresie. Przy przekroczeniu 4000 rpm standardowo ustawione pompowtryskiwacze sprawiają, iż właściwe spalanie następuje jakieś 10-15 stopni po minięciu GMP, a więc termodynamicznie jest to spalanie izobaryczne (w rosnącej objętości). Na dłuższą metę niekorzystnie wpływa to na stan zaworów, podnosząc ich temperaturę. Spalanie izobaryczne ma też mniejszą sprawność niż izochoryczne, więc przyrosty zużycia paliwa są naprawdę spore.
Ponadto przekroczenie max. prędkości obrotowej o ponad 15% znacznie zwiększa ryzyko "pływania" zaworów i zwiększa groźbę uderzenia tłokiem w zawór.
Są też duże przyśpieszenia na krzywkach wałka rozrządu. Do tego dochodzi kwestia wyrównoważenia (wyrównoważenie 2-go rzędu związane ze skończoną dlugością korbowodu w stosunku do skoku tłoka- jedynie w rzędowych 6-cio cylindrówkach jest naturalne wyrównowarzenie).
Elastyczność silnika w klasyczynm ujęciu to zupełnie inna cecha o której jiż pisałem.
Pozdrawiam
Tomek.
|
30.01.2007, 15:52 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Re: Elastyczność silników TDI w Fabii
Tomasz napisał(a): McsEb napisał(a): Nagrałem i wrzuciłem 3 filmiki pokazujące elastyczność silnika TDI w fabce, Cytuj: Ze stricte elastycznością to filmy te mają niewiele wspólnego.
A w czym jest problem ? Czy nie o elastyczności mówimy kiedy auto przyspiesza równomiernie w całym zakresie obrotów ? Jak widać przy każdej prędkości obrotowej ciągnie tak samo. A że to jest zarzynanie silnika to insza inszość Czy nie o to chodzi w elastyczności aby auto sprawnie przyspieszało i podjeżdżało pod górkę bez redukcji przełożenia? Tomasz napisał(a): Pokazane tu fimy świadczą o niezdrowym traktowaniu silników diesla i ja odradzałbym takie rzeczy. To prawda, robię to z pełną świadomością (chodzi mi o przekraczanie 4500RPM) Tomasz napisał(a): Należy pamiętać, iż zwłoka zapłonu w silnikach o zapłonie samoczynnym zależna jest co prawda od liczby cetanowej, ale w dość niewielkim zakresie. Przy przekroczeniu 4000 rpm standardowo ustawione pompowtryskiwacze sprawiają, iż właściwe spalanie następuje jakieś 10-15 stopni po minięciu GMP, a więc termodynamicznie jest to spalanie izobaryczne (w rosnącej objętości). Na dłuższą metę niekorzystnie wpływa to na stan zaworów, podnosząc ich temperaturę. Spalanie izobaryczne ma też mniejszą sprawność niż izochoryczne, więc przyrosty zużycia paliwa są naprawdę spore. Mógłbyś wytłumaczyć co to spalanie izobaryczne, izochoryczne i GMP bo ciekawe to co mówisz Z tego co wiem pompowtryskiwacze pracują poprawnie do ok 4500RPM i taka jest dla nich max bezpieczna prędkość obrotowa. Tomasz napisał(a): Ponadto przekroczenie max. prędkości obrotowej o ponad 15% znacznie zwiększa ryzyko "pływania" zaworów i zwiększa groźbę uderzenia tłokiem w zawór. Są też duże przyśpieszenia na krzywkach wałka rozrządu. Do tego dochodzi kwestia wyrównoważenia (wyrównoważenie 2-go rzędu związane ze skończoną dlugością korbowodu w stosunku do skoku tłoka- jedynie w rzędowych 6-cio cylindrówkach jest naturalne wyrównowarzenie). (...)
Max prędkość obrotowa dla TDI z tego co wiem wynosi 4600RPM, przy niej jest seryjnie odcięcie.
Mam moc zwiększoną w stosunku do serii o jakies 70%, przejechałem z nią już ponad 60kkm, wcześniej przez 50kkm miałem ok 150KM a pierwsze 50kkm przejechałem na seryjnej mocy ok 110KM, W każdym przypadku pałowałem silnik do odcięcia bardzo często, i jakoś jeszcze zipie Zobaczymy ile jeszcze pociągnie, w sumie głowicę do TDI można kupić już za ok 1200zł więc to nie aż taki wydatek
Korzystając z twojej wiedzy chciałbym się dowiedzieć co można by "poprawić" w tym silniku aby wysokie obroty nie były dla niego aż takim problemem.
|
30.01.2007, 17:18 |
|
|
Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22 Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski Posty: 478 Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
|
GMP - GÓRNY MARTWY PUNKT Punkt, w którym przemieszczający się wewnątrz cylindra tłok osiąga najwyższe położenie.
DMP - DOLNY MARTWY PUNKT. Punkt, w którym przemieszczający się wewnątrz cylindra tłok osiąga najniższe położenie.
Cytuj: spalanie izobaryczne, izochoryczne Właśnie tak na prosty język co to za spalanie
_________________ Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci
|
30.01.2007, 19:18 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
z tego co pamietam z fizyki to izobaryczne to takie gdzie cisnienie jest stale a izochoryczne to gdzie objetosc jest stala..jesli sie mysle prosze mnie poprawic
Tomasz, gadasz troche jak akademicy belfrowie, duzo teori a malo praktyki...czy mam rozumiec ze jezdzac dieslem trzeba uprawiac PSJ?
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
Ostatnio edytowano 30.01.2007, 20:10 przez wolf, łącznie edytowano 1 raz
|
30.01.2007, 19:54 |
|
|
Dołączył(a): 21.11.2005, 22:18 Lokalizacja: Bielsko-Biala Krakow Posty: 161
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: fabia 2.0tdi
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
skoro to takie zabojstwo dla silnika to dlaczgo producenci nie robia odciencia nizej niz 4600?? 4500??
nie rozumiem
_________________ Power By COMPSPORT
|
30.01.2007, 20:07 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|