Teraz jest 18.05.2024, 02:25



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Elastyczność silników TDI w Fabii 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Grygy napisał(a):
MscEb:Pienkne, :browar: juz trza zalozic 6 bieg :browar: :browar: :browar: :browar:


i brzdy s RSu :mrgreen:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


16.01.2007, 23:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Ciekawe jak sie zmieni przyspieszenie na 4ce i 5tce po zmianie na skrzynię 6speed, brzdy s RSu tez niedługo zagoszczą w aucie :). Tylko jeszcze czekam na sprzęgło od sharana.


17.01.2007, 08:07
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
McsEb napisał(a):
brzdy s RSu

co to? Bo ja języka naszych południowych przyjaciół nie kumam :oops: ...


17.01.2007, 09:07
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
brzdy => hamulce, hample, heble ;)


17.01.2007, 09:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.05.2005, 15:27
Lokalizacja: Premium-Car-Care.pl
Posty: 219
Podziękował: 0
Pomógł: 8

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: byÂła Fabia MR`05
Rok prod.: `04
Województwo: mazowieckie
Post 
fanatycznie Sebastian kibicuje projektowi :worthy:

Mam nadzieję, że będzie to najmocniejsza prywatna Fabia

_________________
Premium-Car-Care
mobile: +48 505 904 409
http://Premium-Car-Care.pl
mail: biuro@Premium-Car-Care.pl


17.01.2007, 12:23
Zobacz profil WWW GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Harry ja tez mam taka nadzieje!! Rowniez przylaczam sie do kibicowania!!


18.01.2007, 00:12
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
I to moja kura :lustro:
4 bieg
http://www.youtube.com/watch?v=WGi9ahNJTRY


18.01.2007, 14:49
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
to ja w łeekend nakrece jak bryka 1.4 :D tylko sie nie smiejce :D


18.01.2007, 15:28
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Grygy napisał(a):


To bardzo rychla kura :bravo:

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


18.01.2007, 17:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
wokan napisał(a):
Grygy napisał(a):


To bardzo rychla kura :bravo:

ta kura lata jak szalona :)


18.01.2007, 17:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post Re: Elastyczność silników TDI w Fabii
[quote="McsEb"]Nagrałem i wrzuciłem 3 filmiki pokazujące elastyczność silnika TDI w fabce, /quote]

Ze stricte elastycznością to filmy te mają niewiele wspólnego.

Pokazane tu fimy świadczą o niezdrowym traktowaniu silników diesla i ja odradzałbym takie rzeczy.

Należy pamiętać, iż zwłoka zapłonu w silnikach o zapłonie samoczynnym zależna jest co prawda od liczby cetanowej, ale w dość niewielkim zakresie. Przy przekroczeniu 4000 rpm standardowo ustawione pompowtryskiwacze sprawiają, iż właściwe spalanie następuje jakieś 10-15 stopni po minięciu GMP, a więc termodynamicznie jest to spalanie izobaryczne (w rosnącej objętości). Na dłuższą metę niekorzystnie wpływa to na stan zaworów, podnosząc ich temperaturę. Spalanie izobaryczne ma też mniejszą sprawność niż izochoryczne, więc przyrosty zużycia paliwa są naprawdę spore.

Ponadto przekroczenie max. prędkości obrotowej o ponad 15% znacznie zwiększa ryzyko "pływania" zaworów i zwiększa groźbę uderzenia tłokiem w zawór.
Są też duże przyśpieszenia na krzywkach wałka rozrządu. Do tego dochodzi kwestia wyrównoważenia (wyrównoważenie 2-go rzędu związane ze skończoną dlugością korbowodu w stosunku do skoku tłoka- jedynie w rzędowych 6-cio cylindrówkach jest naturalne wyrównowarzenie).

Elastyczność silnika w klasyczynm ujęciu to zupełnie inna cecha o której jiż pisałem.

Pozdrawiam
Tomek.


30.01.2007, 15:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post Re: Elastyczność silników TDI w Fabii
Tomasz napisał(a):
McsEb napisał(a):
Nagrałem i wrzuciłem 3 filmiki pokazujące elastyczność silnika TDI w fabce,
Cytuj:

Ze stricte elastycznością to filmy te mają niewiele wspólnego.

A w czym jest problem ? Czy nie o elastyczności mówimy kiedy auto przyspiesza równomiernie w całym zakresie obrotów ? Jak widać przy każdej prędkości obrotowej ciągnie tak samo. A że to jest zarzynanie silnika to insza inszość :) Czy nie o to chodzi w elastyczności aby auto sprawnie przyspieszało i podjeżdżało pod górkę bez redukcji przełożenia?

Tomasz napisał(a):
Pokazane tu fimy świadczą o niezdrowym traktowaniu silników diesla i ja odradzałbym takie rzeczy.

To prawda, robię to z pełną świadomością :) (chodzi mi o przekraczanie 4500RPM)

Tomasz napisał(a):
Należy pamiętać, iż zwłoka zapłonu w silnikach o zapłonie samoczynnym zależna jest co prawda od liczby cetanowej, ale w dość niewielkim zakresie. Przy przekroczeniu 4000 rpm standardowo ustawione pompowtryskiwacze sprawiają, iż właściwe spalanie następuje jakieś 10-15 stopni po minięciu GMP, a więc termodynamicznie jest to spalanie izobaryczne (w rosnącej objętości). Na dłuższą metę niekorzystnie wpływa to na stan zaworów, podnosząc ich temperaturę. Spalanie izobaryczne ma też mniejszą sprawność niż izochoryczne, więc przyrosty zużycia paliwa są naprawdę spore.

Mógłbyś wytłumaczyć co to spalanie izobaryczne, izochoryczne i GMP bo ciekawe to co mówisz :)
Z tego co wiem pompowtryskiwacze pracują poprawnie do ok 4500RPM i taka jest dla nich max bezpieczna prędkość obrotowa.

Tomasz napisał(a):
Ponadto przekroczenie max. prędkości obrotowej o ponad 15% znacznie zwiększa ryzyko "pływania" zaworów i zwiększa groźbę uderzenia tłokiem w zawór.
Są też duże przyśpieszenia na krzywkach wałka rozrządu. Do tego dochodzi kwestia wyrównoważenia (wyrównoważenie 2-go rzędu związane ze skończoną dlugością korbowodu w stosunku do skoku tłoka- jedynie w rzędowych 6-cio cylindrówkach jest naturalne wyrównowarzenie).
(...)

Max prędkość obrotowa dla TDI z tego co wiem wynosi 4600RPM, przy niej jest seryjnie odcięcie.
Mam moc zwiększoną w stosunku do serii o jakies 70%, przejechałem z nią już ponad 60kkm, wcześniej przez 50kkm miałem ok 150KM a pierwsze 50kkm przejechałem na seryjnej mocy ok 110KM, W każdym przypadku pałowałem silnik do odcięcia bardzo często, i jakoś jeszcze zipie :) Zobaczymy ile jeszcze pociągnie, w sumie głowicę do TDI można kupić już za ok 1200zł więc to nie aż taki wydatek :)
Korzystając z twojej wiedzy chciałbym się dowiedzieć co można by "poprawić" w tym silniku aby wysokie obroty nie były dla niego aż takim problemem.


30.01.2007, 17:18
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 17.08.2006, 14:22
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Posty: 478
Zdjęcia: 4
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: RUN
Rok prod.: 2003 LPG
Województwo: świętokrzyskie
Post 
GMP - GÓRNY MARTWY PUNKT Punkt, w którym przemieszczający się wewnątrz cylindra tłok osiąga najwyższe położenie.
DMP - DOLNY MARTWY PUNKT. Punkt, w którym przemieszczający się wewnątrz cylindra tłok osiąga najniższe położenie.
Cytuj:
spalanie izobaryczne, izochoryczne
Właśnie tak na prosty język co to za spalanie ??

_________________
Trzeba płynąć pod prąd, bo z prądem płyną tylko śmieci :-)


30.01.2007, 19:18
Zobacz profil Album osobisty
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
z tego co pamietam z fizyki to izobaryczne to takie gdzie cisnienie jest stale a izochoryczne to gdzie objetosc jest stala..jesli sie mysle prosze mnie poprawic

Tomasz, gadasz troche jak akademicy belfrowie, duzo teori a malo praktyki...czy mam rozumiec ze jezdzac dieslem trzeba uprawiac PSJ?

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


Ostatnio edytowano 30.01.2007, 20:10 przez wolf, łącznie edytowano 1 raz



30.01.2007, 19:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.11.2005, 22:18
Lokalizacja: Bielsko-Biala Krakow
Posty: 161
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: fabia 2.0tdi
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
skoro to takie zabojstwo dla silnika to dlaczgo producenci nie robia odciencia nizej niz 4600?? 4500??


nie rozumiem :sciana:

_________________
Power By COMPSPORT


30.01.2007, 20:07
Zobacz profil WWW
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 50 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL