|
|
Teraz jest 10.05.2024, 21:58
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37 Lokalizacja: Łódź Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Województwo: łódzkie
|
Wydech - wymiana
Witam forumowiczów
W mojej fabci tłumik środkowy i końcowy chyba zaczyna szlag trafiać. Zauważyłem rdzewienie i niewielkie dziury... Przedwczoraj będąc na obowiązkowym przeglądzie technicznym - diagnosta również zwrócił mi na to uwagę. Mam pytanie. Skoro już będzie trzeba wymienić te elementy na nowe to może warto zakupić coś lepszego, co by dodało jeszcze parę koni i niutków? Co poradzilibyście mi jeszcze w rozsądnych pieniądzach zrobić z wydechem? Czy dziury jakie mam obecnie w tłumikach mogą powodować delikatny spadek mocy i momentu? Bo mam wrażenie, że auto się ostatnio przymuliło i nie wiem gdzie szukać przyczyny.
Dzięki za wszelkie sugestie.
_________________ 1,9 TDI (133@326)
|
26.11.2006, 15:03 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Sprawdź stan katalizatora - może jest zapchany i dlatego czujesz że auto słabiej jedzie.
Dłubanie w wydechu w seryjnym silniku nie wiem czy ma jakiś wiekszy sens, przyrosty mocy/momentu mogą być niezauważalne.
Dobry wydech 2,5" z nierdzewki na dwóch przelotowych tłumikach będzie kosztował z 1500zł + cena nowego kata.
A w ogóle to ten wątek powinien być w dziale tdi.
|
26.11.2006, 18:07 |
|
|
Dołączył(a): 05.07.2006, 19:37 Lokalizacja: Łódź Posty: 131
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Województwo: łódzkie
|
McsEb napisał(a): Sprawdź stan katalizatora - może jest zapchany i dlatego czujesz że auto słabiej jedzie. Dłubanie w wydechu w seryjnym silniku nie wiem czy ma jakiś wiekszy sens, przyrosty mocy/momentu mogą być niezauważalne. Dobry wydech 2,5" z nierdzewki na dwóch przelotowych tłumikach będzie kosztował z 1500zł + cena nowego kata.
A w ogóle to ten wątek powinien być w dziale tdi.
Oki, dzieki za przerzucenie tematu do właściwego wątku. Co do mojego auta to jest lekko podchipowane (w podpisie na ile) i stoję przed dylematem co zrobić z przepalającym się juz wydechem. Jak sprawdzic czy katalizator nie jest zapchany? Kumpel mi jeszcze podpowiada zeby nagar z EGR ewentualnie usunąć... Raczej odradzasz wycinanie kata i pakowanie w jego miejsce hmm... wątpliwej strumienicy?
_________________ 1,9 TDI (133@326)
|
26.11.2006, 20:01 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Wiem że masz chip. Chodziło mi że masz mechanicznie seryjny silnik.
Jeśli nie planujesz w przyszłości wymieniać turbiny na większą, wtryskiwaczy, IC itp to nie wydaje mi się żeby był sens robienia czegoś w wydechu. nawet w mocniej nadłubanych autach wydech może być nadal seryjny i wyniki mocy są ok, przykładem jest Yarek, który ma silnik wydłubany na 195KM a wydech był nie ruszany. O strumienicach i innych wynalazkach zapomnij. W silniku TDI wydech nie musi byc odpowiednio wyliczany itp, po prostu ma sprawnie pozbywać się spalin - żeby turbo jak najszybciej mogło sie napędzić - co przekłada się na mniejszy lag itp, dlatego przy większych modach z big turbo wywala się cały wydech i wsadza 2,5" kwasówkę z tłumikami przelotowymi (najczęściej bez katalizatora - ale do złego nie będę namawiał )
Nie wiem jak sprawdzić czy kat zapchany, ja swój po prostu wywaliłem przy okazji wymiany całego wydechu:) , auto mi kopci tak samo jak z katalizatorem, po prostu program musi być dobrze napisany żeby paliwko spalało się w całości a nie wychodziło z rury w postaci Batorego .
Jeśli chcesz jednak coś poprawić przy okazji wymiany dziurawych tłumików to wsadź na ich miejsce jakieś przelotowe jeśli cena będzie porównywalna do seryjnych. jednak bezwładność turbiny z ATD jest na tyle mała ze na prawdę wiele może się nie poprawić, ja na seryjnej turbinie z ATD + pompki AL z programem na 150KM po zmianie wydechu na przelotowy 2,5" odczułem że auto zaczęło lepiej sie odpychać przy wyższych prędkościach, w trasach. W mieście przy jeździe 0-120 raczej nic się nie zmieniło.
Acha, co do EGR, można zajrzeć czy nie jest nawalone sadzy, ja w ogóle wywaliłem zawór EGR więc problemu nie mam co do wymiany kata na strumienicę to lepiej wyciąc kata i wspawać rurkę na jego miejsce. wyjdzie taniej a efekt ten sam
|
26.11.2006, 21:39 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Daj katalysator pryc, ja na FRS tiez niemam i silnik jest teraz o troche lepsi=))
|
26.11.2006, 23:50 |
|
|
Dołączył(a): 21.07.2005, 07:43 Lokalizacja: Białystok Posty: 117
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: mazda 6/Ibiza 1.4
Rok prod.: 2003
Województwo: podlaskie
|
Podepnę sie do tego wątku, bo temat jest związany z wydechem
Może ktoś dysponuje jakimś manualem z usunięciem EGR-a w fabci ATD?
_________________ Cinek
|
27.11.2006, 08:09 |
|
|
Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43 Lokalizacja: W-wa Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
|
Cinek napisał(a): Podepnę sie do tego wątku, bo temat jest związany z wydechem Może ktoś dysponuje jakimś manualem z usunięciem EGR-a w fabci ATD?
Najprościej ściągnąć gumowy wężyk z zaworu i wkręcić w ten wężyk jakąś śrubkę - zawór przestanie działać. Dodatkowo można kawałkiem blaszki zaślepić wyjście od EGR w kolektorze wydechowym.
Można też wywalić w ogóle cały zawór EGR i dać zamiast niego kawałek rurki.
|
27.11.2006, 09:47 |
|
|
Dołączył(a): 15.08.2006, 15:47 Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Samochód: Golf.............
Województwo: śląskie
|
Czy ktoś ma zamontowany do sedana/kombi (SDI/TDI) tłumik końcowy z ozdobną końcówką (najlepiej ULTERA).
PROSZĘ O JAKIEŚ FOTKI!
|
25.12.2006, 17:19 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
czy warto zmieniać układ wydechowy ?
Mam pytanko moze macie w tym doswiadczenie ... mam fabie 1,9 TDI (130KM - chip) i mysle o wymianie ukladu wydechowego czy bedzie mialo to wplyw na zywotnosc silnika oraz osiagi auta ? jezeli tak to napiszcie prosze na jaki polecacie wymienic i czy ma to wogole sens ? no i jeszcze filtr stozkowy ?
dodam ze jestem noobem w tematyce mechanicznej
ps. jak byly juz tematy tego typu to zapodajcie do poczytania
|
31.12.2006, 20:12 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
jesli chcesz dalej cos dlubac to wymiana wydechu bedzie miala sens - inaczej tylko wydasz kase
stozek w TD - smierc dla turbiny
_________________ touran
|
31.12.2006, 21:25 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34 Lokalizacja: WD Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
|
Re: czy warto zmieniać układ wydechowy ?
v3go napisał(a): ... mam fabie 1,9 TDI (130KM - chip) i mysle o wymianie ukladu wydechowego czy bedzie mialo to wplyw na zywotnosc silnika oraz osiagi auta ? jezeli tak to napiszcie prosze na jaki polecacie wymienic i czy ma to wogole sens ? no i jeszcze filtr stozkowy ?
Przy tym setupie co masz niema sensu jescze wywalac kase w uklad wydechowy..lepiej zainwestuj w fmic ...co do stozka to sobie odpusc rowniez jakies sportowe filtry
_________________ If everything seems under control – you are just not going fast enough
Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa
|
31.12.2006, 21:55 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
v3go,
Polecam używać funkcji "szukaj" zamiast dublować tematy. Póki co przyklejam Twoje pytanie do tego tematu
|
01.01.2007, 13:12 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
spoko juz korzystam z tej funkcji nie za czesto pisuje na roznych forach musze sie przyzwyczaic
pozdrawiam:)
|
02.01.2007, 18:12 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 13 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|