FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[VAG] AdBlue - informacja.
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=2776
Strona 1 z 1

Autor:  Tomasz [ 04.11.2006, 15:09 ]
Tytuł:  AdBlue - informacja.

Zaostrzjące się normy czystości spalin, szczególnie zawartości tlenków azotu w spalinach sprawiały, iż regulacje aparatury wtryskowej silnika wysokoprężnego nie mogł obyć tak optymalne, jak wtedy, gdy normy te nie obowiązywały. bowiem dla redukcji tlenków azotu wykorzystywano tlenek węgla z niezupełnie spalonego paliwa, co powodowało nieuchronny wzrost spalania.

Szukano sposobu na ograniczenie emisji bez wzrostu spalania paliwa. I jest nadzieja!

Nowa technologia, nazwana BlueTec wykorzystuje do redukcji tlenków azotu mocznik, dozowany do katalizatora spalin. Tenże roztwór mocznika (jako czynnik ™-AdBlue® wykorzystuje technologię tzw. selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), zapewniajać normy czystości spalin również Euro-5.

Na razie będzie to dostępne w silnikach samochodów ciężarowych, jednakże na pewno też sprawdzi się w silnikach osobówek. A także w silnkiach benzynowych z wtryskiem uwarstwionym (FSI), które mogą pracować na ubogich mieszankach.

Wypada mieć nadzieję, że technologia się szybko rozprzestrzeni :browar:

http://www.mercedes-benz.pl/mb/ciezarowe/index_9871.jsp
http://www.brenntag.pl/PLadblueAir1.cms

Autor:  Mr T. [ 06.11.2006, 08:34 ]
Tytuł: 

a orientujesz się może jaką technologię zastosowała Honda w swoim najnowszym dieslu? Ten silnik ma się w produkcji pojawić w przyszłym (chyba) roku i, wg Hondy, ma spełniać normy czystości na poziomie silnika benzynowego.

Autor:  Rendi [ 06.11.2006, 08:54 ]
Tytuł: 

Mr T:

Kod:

Nowa jednostka Hondy wyposażona została w rewolucyjny katalizator NOx, który pozwoli spełnić surowe normy emisji spalin Tier II Bin 5 wdrożonych przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA. W skład katalizatora wchodzi nowoczesny system wykorzystujący chemiczną reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz katalizatora, inicjującą przekształcanie tlenku azotu (NOx) w jego nieszkodliwą formę (N2).

Struktura katalizatora posiada dwu warstwową strukturę. Jedna z nich absorbuje szkodliwy gaz NOx wydostający się z gazów wylotowych, a następnie przekształca jego porcję w amoniak. W międzyczasie druga warstwa zajmuje się pochłanianiem amoniaku, a następnie wykorzystuje go przy reakcji przekształcania pozostałego w wydechu gazu NOX w azot. Dzięki atmosferze bogatej w tlen, zdolność generowania i przechowywania amoniaku w katalizatorze pozwoliła japońskiemu producentowi na stworzenie wydajnego i lekkiego systemu redukcji NOx w silnikach wysokoprężnych.

Innowacyjny katalizator został opracowany specjalnie dla silnika wysokoprężnego o pojemności 2,2 litra i-CDTi, który otrzymał pozytywne noty za cichą, a zarazem czystą kulturę pracy. Pozwoliło na to zoptymalizowanie komory spalania, zredukowanie czasu wtrysku paliwa poprzez zastosowanie technologii common-rail pracującej w ciśnieniu dwóch tysięcy barów, a także zwiększeniu wydajności systemu EGR (system recyrkulacji gazów wydechowych). Hondzie udało się zredukować wartość NOx oraz sadzy, która zwykle osadza się w układzie wydechowym, gdy zwiększana jest moc silnika.

Poza technologią oczyszczania gazów Honda zamierza również podjąć wyzwania w kwestii zmiany liczby cetanowej w paliwie zasilającym silniki wysokoprężne oraz sprostanie wymaganiom amerykańskich systemów diagnostycznych U.S. On-Board Diagnostic System. Takie silniki mają wejść początkowo na rynek amerykański już w przeciągu najbliższych trzech lat.


źródło: www.motogazeta.mojeauto.pl

Autor:  Tomasz [ 06.11.2006, 14:32 ]
Tytuł: 

Cytuj:

W silnikach diesla najważniejsze (i najtrudniejsze) jest zredukowanie właśnie NOx, gdyż spalanie zachodzi z dużym nadmiarem powietrza. Stąd układy recyrkulacji, jednakże te pogarszają moc i pracę silnika.


Dodam tytułem uzupełnienia: układy recyrkulacji ładując część spalin z powrotem do komory spalania obniżają temperaturę spalania poprzed redukcję tlenu władunku- co daje dobre efekty w sensie emisji tlenków azotu, jednakże pogarsza sam proces spalania- co skutkuje zwiększoną emisją cząstek stałych (sadzy) - która jest niespaloną energią bijacą użytkownika po kieszeni w postaci zwiększonego spalania.

Technologia "AdBlue" pozwala zwiększyć temeraturę w silniku, co zwiększa jego sprawność poprzez ograniczenie spalania niezupełnego.

Autor:  listek2000 [ 09.07.2013, 22:46 ]
Tytuł:  Re: Jest nadzieja!

siemka , wczoraj kolezka dolewal do pegeota 407 AdBlue,zastanawia mnie jak to wyglada w naszych fabiach, bo ja nic takiego nie dolewam, a filtr czastek mam oryginalny.
dzieki i pozdr.

Autor:  2.0-16v Michał [ 10.07.2013, 00:38 ]
Tytuł:  Re: Jest nadzieja!

Ale kotlecik :mrgreen: :bravo:

Autor:  listek2000 [ 10.07.2013, 06:46 ]
Tytuł:  Re: Jest nadzieja!

No wtedy to byla nowinka, a dzis nie kotlet a chleb powszedni,stad pytanko jak to wyglada? Czy w ktorys wersjach fabii dolewa sie ten bardzo drogi plyn? Pozdr.

Autor:  Angel [ 10.07.2013, 07:59 ]
Tytuł:  Re: Jest nadzieja!

listek2000
Z tego co wiem to w skodach tego się nie leje.

Autor:  kapi [ 14.07.2013, 10:47 ]
Tytuł:  Re: Odp: Jest nadzieja!

Angel napisał(a):
listek2000
Z tego co wiem to w skodach tego się nie leje.

Chyba tylko francuzy używają adBlue.
W grupie VAG na pewno nie.

Autor:  listek2000 [ 14.07.2013, 12:30 ]
Tytuł:  Re: Jest nadzieja!

ojojoj :) wlasnie w vw to bardzo popularny system adBlue w silnikach euro 5 i 6,
dlatego ciekawi mnie kiedy skoda w to wskoczy i czy te 1.6 CR tego nie maja?

Autor:  koleś [ 15.07.2013, 06:23 ]
Tytuł:  Re: Jest nadzieja!

kapi napisał(a):
W grupie VAG na pewno nie.

A mnie się wydaje, że pierwsze Superby z DPF miały właśnie zbiorniczki na AdBlue.

listek2000 napisał(a):
zastanawia mnie jak to wyglada w naszych fabiach, bo ja nic takiego nie dolewam, a filtr czastek mam oryginalny.

Jestem niemal pewien, że Skoda daje DPF z NGK. Produkowane w Gliwicach. Dla koncernu VW dziennie wychodzi kilka tysięcy sztuk. Nie wymagają używania żadnego płynu pomagającego dopalić sadze.

Obrazek

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/