FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[VAG] AdBlue - informacja. http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=13&t=2776 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Tomasz [ 04.11.2006, 15:09 ] |
Tytuł: | AdBlue - informacja. |
Zaostrzjące się normy czystości spalin, szczególnie zawartości tlenków azotu w spalinach sprawiały, iż regulacje aparatury wtryskowej silnika wysokoprężnego nie mogł obyć tak optymalne, jak wtedy, gdy normy te nie obowiązywały. bowiem dla redukcji tlenków azotu wykorzystywano tlenek węgla z niezupełnie spalonego paliwa, co powodowało nieuchronny wzrost spalania. Szukano sposobu na ograniczenie emisji bez wzrostu spalania paliwa. I jest nadzieja! Nowa technologia, nazwana BlueTec wykorzystuje do redukcji tlenków azotu mocznik, dozowany do katalizatora spalin. Tenże roztwór mocznika (jako czynnik ™-AdBlue® wykorzystuje technologię tzw. selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), zapewniajać normy czystości spalin również Euro-5. Na razie będzie to dostępne w silnikach samochodów ciężarowych, jednakże na pewno też sprawdzi się w silnikach osobówek. A także w silnkiach benzynowych z wtryskiem uwarstwionym (FSI), które mogą pracować na ubogich mieszankach. Wypada mieć nadzieję, że technologia się szybko rozprzestrzeni http://www.mercedes-benz.pl/mb/ciezarowe/index_9871.jsp http://www.brenntag.pl/PLadblueAir1.cms |
Autor: | Mr T. [ 06.11.2006, 08:34 ] |
Tytuł: | |
a orientujesz się może jaką technologię zastosowała Honda w swoim najnowszym dieslu? Ten silnik ma się w produkcji pojawić w przyszłym (chyba) roku i, wg Hondy, ma spełniać normy czystości na poziomie silnika benzynowego. |
Autor: | Rendi [ 06.11.2006, 08:54 ] |
Tytuł: | |
Mr T: Kod: Nowa jednostka Hondy wyposażona została w rewolucyjny katalizator NOx, który pozwoli spełnić surowe normy emisji spalin Tier II Bin 5 wdrożonych przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA. W skład katalizatora wchodzi nowoczesny system wykorzystujący chemiczną reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz katalizatora, inicjującą przekształcanie tlenku azotu (NOx) w jego nieszkodliwą formę (N2). Struktura katalizatora posiada dwu warstwową strukturę. Jedna z nich absorbuje szkodliwy gaz NOx wydostający się z gazów wylotowych, a następnie przekształca jego porcję w amoniak. W międzyczasie druga warstwa zajmuje się pochłanianiem amoniaku, a następnie wykorzystuje go przy reakcji przekształcania pozostałego w wydechu gazu NOX w azot. Dzięki atmosferze bogatej w tlen, zdolność generowania i przechowywania amoniaku w katalizatorze pozwoliła japońskiemu producentowi na stworzenie wydajnego i lekkiego systemu redukcji NOx w silnikach wysokoprężnych. Innowacyjny katalizator został opracowany specjalnie dla silnika wysokoprężnego o pojemności 2,2 litra i-CDTi, który otrzymał pozytywne noty za cichą, a zarazem czystą kulturę pracy. Pozwoliło na to zoptymalizowanie komory spalania, zredukowanie czasu wtrysku paliwa poprzez zastosowanie technologii common-rail pracującej w ciśnieniu dwóch tysięcy barów, a także zwiększeniu wydajności systemu EGR (system recyrkulacji gazów wydechowych). Hondzie udało się zredukować wartość NOx oraz sadzy, która zwykle osadza się w układzie wydechowym, gdy zwiększana jest moc silnika. Poza technologią oczyszczania gazów Honda zamierza również podjąć wyzwania w kwestii zmiany liczby cetanowej w paliwie zasilającym silniki wysokoprężne oraz sprostanie wymaganiom amerykańskich systemów diagnostycznych U.S. On-Board Diagnostic System. Takie silniki mają wejść początkowo na rynek amerykański już w przeciągu najbliższych trzech lat. źródło: www.motogazeta.mojeauto.pl |
Autor: | Tomasz [ 06.11.2006, 14:32 ] |
Tytuł: | |
Cytuj: W silnikach diesla najważniejsze (i najtrudniejsze) jest zredukowanie właśnie NOx, gdyż spalanie zachodzi z dużym nadmiarem powietrza. Stąd układy recyrkulacji, jednakże te pogarszają moc i pracę silnika. Dodam tytułem uzupełnienia: układy recyrkulacji ładując część spalin z powrotem do komory spalania obniżają temperaturę spalania poprzed redukcję tlenu władunku- co daje dobre efekty w sensie emisji tlenków azotu, jednakże pogarsza sam proces spalania- co skutkuje zwiększoną emisją cząstek stałych (sadzy) - która jest niespaloną energią bijacą użytkownika po kieszeni w postaci zwiększonego spalania. Technologia "AdBlue" pozwala zwiększyć temeraturę w silniku, co zwiększa jego sprawność poprzez ograniczenie spalania niezupełnego. |
Autor: | listek2000 [ 09.07.2013, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Jest nadzieja! |
siemka , wczoraj kolezka dolewal do pegeota 407 AdBlue,zastanawia mnie jak to wyglada w naszych fabiach, bo ja nic takiego nie dolewam, a filtr czastek mam oryginalny. dzieki i pozdr. |
Autor: | 2.0-16v Michał [ 10.07.2013, 00:38 ] |
Tytuł: | Re: Jest nadzieja! |
Ale kotlecik |
Autor: | listek2000 [ 10.07.2013, 06:46 ] |
Tytuł: | Re: Jest nadzieja! |
No wtedy to byla nowinka, a dzis nie kotlet a chleb powszedni,stad pytanko jak to wyglada? Czy w ktorys wersjach fabii dolewa sie ten bardzo drogi plyn? Pozdr. |
Autor: | Angel [ 10.07.2013, 07:59 ] |
Tytuł: | Re: Jest nadzieja! |
listek2000 Z tego co wiem to w skodach tego się nie leje. |
Autor: | kapi [ 14.07.2013, 10:47 ] |
Tytuł: | Re: Odp: Jest nadzieja! |
Angel napisał(a): listek2000 Z tego co wiem to w skodach tego się nie leje. Chyba tylko francuzy używają adBlue. W grupie VAG na pewno nie. |
Autor: | listek2000 [ 14.07.2013, 12:30 ] |
Tytuł: | Re: Jest nadzieja! |
ojojoj wlasnie w vw to bardzo popularny system adBlue w silnikach euro 5 i 6, dlatego ciekawi mnie kiedy skoda w to wskoczy i czy te 1.6 CR tego nie maja? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |