Teraz jest 29.03.2024, 06:49



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 11 ] 
[VAG] AdBlue - informacja. 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post AdBlue - informacja.
Zaostrzjące się normy czystości spalin, szczególnie zawartości tlenków azotu w spalinach sprawiały, iż regulacje aparatury wtryskowej silnika wysokoprężnego nie mogł obyć tak optymalne, jak wtedy, gdy normy te nie obowiązywały. bowiem dla redukcji tlenków azotu wykorzystywano tlenek węgla z niezupełnie spalonego paliwa, co powodowało nieuchronny wzrost spalania.

Szukano sposobu na ograniczenie emisji bez wzrostu spalania paliwa. I jest nadzieja!

Nowa technologia, nazwana BlueTec wykorzystuje do redukcji tlenków azotu mocznik, dozowany do katalizatora spalin. Tenże roztwór mocznika (jako czynnik ™-AdBlue® wykorzystuje technologię tzw. selektywnej redukcji katalitycznej (SCR), zapewniajać normy czystości spalin również Euro-5.

Na razie będzie to dostępne w silnikach samochodów ciężarowych, jednakże na pewno też sprawdzi się w silnikach osobówek. A także w silnkiach benzynowych z wtryskiem uwarstwionym (FSI), które mogą pracować na ubogich mieszankach.

Wypada mieć nadzieję, że technologia się szybko rozprzestrzeni :browar:

http://www.mercedes-benz.pl/mb/ciezarowe/index_9871.jsp
http://www.brenntag.pl/PLadblueAir1.cms


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Tomasz za ten post:
listek2000
04.11.2006, 15:09
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
a orientujesz się może jaką technologię zastosowała Honda w swoim najnowszym dieslu? Ten silnik ma się w produkcji pojawić w przyszłym (chyba) roku i, wg Hondy, ma spełniać normy czystości na poziomie silnika benzynowego.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Mr T. za ten post:
listek2000
06.11.2006, 08:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 10.12.2005, 10:10
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 92
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Mr T:

Kod:

Nowa jednostka Hondy wyposażona została w rewolucyjny katalizator NOx, który pozwoli spełnić surowe normy emisji spalin Tier II Bin 5 wdrożonych przez Amerykańską Agencję Ochrony Środowiska EPA. W skład katalizatora wchodzi nowoczesny system wykorzystujący chemiczną reakcję redukcji amoniaku powstającego wewnątrz katalizatora, inicjującą przekształcanie tlenku azotu (NOx) w jego nieszkodliwą formę (N2).

Struktura katalizatora posiada dwu warstwową strukturę. Jedna z nich absorbuje szkodliwy gaz NOx wydostający się z gazów wylotowych, a następnie przekształca jego porcję w amoniak. W międzyczasie druga warstwa zajmuje się pochłanianiem amoniaku, a następnie wykorzystuje go przy reakcji przekształcania pozostałego w wydechu gazu NOX w azot. Dzięki atmosferze bogatej w tlen, zdolność generowania i przechowywania amoniaku w katalizatorze pozwoliła japońskiemu producentowi na stworzenie wydajnego i lekkiego systemu redukcji NOx w silnikach wysokoprężnych.

Innowacyjny katalizator został opracowany specjalnie dla silnika wysokoprężnego o pojemności 2,2 litra i-CDTi, który otrzymał pozytywne noty za cichą, a zarazem czystą kulturę pracy. Pozwoliło na to zoptymalizowanie komory spalania, zredukowanie czasu wtrysku paliwa poprzez zastosowanie technologii common-rail pracującej w ciśnieniu dwóch tysięcy barów, a także zwiększeniu wydajności systemu EGR (system recyrkulacji gazów wydechowych). Hondzie udało się zredukować wartość NOx oraz sadzy, która zwykle osadza się w układzie wydechowym, gdy zwiększana jest moc silnika.

Poza technologią oczyszczania gazów Honda zamierza również podjąć wyzwania w kwestii zmiany liczby cetanowej w paliwie zasilającym silniki wysokoprężne oraz sprostanie wymaganiom amerykańskich systemów diagnostycznych U.S. On-Board Diagnostic System. Takie silniki mają wejść początkowo na rynek amerykański już w przeciągu najbliższych trzech lat.


źródło: www.motogazeta.mojeauto.pl


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Rendi za ten post:
listek2000
06.11.2006, 08:54
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 15.08.2006, 13:25
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 115
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Samochód: Ibiza
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
Post 
Cytuj:

W silnikach diesla najważniejsze (i najtrudniejsze) jest zredukowanie właśnie NOx, gdyż spalanie zachodzi z dużym nadmiarem powietrza. Stąd układy recyrkulacji, jednakże te pogarszają moc i pracę silnika.


Dodam tytułem uzupełnienia: układy recyrkulacji ładując część spalin z powrotem do komory spalania obniżają temperaturę spalania poprzed redukcję tlenu władunku- co daje dobre efekty w sensie emisji tlenków azotu, jednakże pogarsza sam proces spalania- co skutkuje zwiększoną emisją cząstek stałych (sadzy) - która jest niespaloną energią bijacą użytkownika po kieszeni w postaci zwiększonego spalania.

Technologia "AdBlue" pozwala zwiększyć temeraturę w silniku, co zwiększa jego sprawność poprzez ograniczenie spalania niezupełnego.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Tomasz za ten post:
listek2000
06.11.2006, 14:32
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post Re: Jest nadzieja!
siemka , wczoraj kolezka dolewal do pegeota 407 AdBlue,zastanawia mnie jak to wyglada w naszych fabiach, bo ja nic takiego nie dolewam, a filtr czastek mam oryginalny.
dzieki i pozdr.


09.07.2013, 22:46
Zobacz profil GG
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Jest nadzieja!
Ale kotlecik :mrgreen: :bravo:

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


Niżej podpisany użytkownik dziękuje 2.0-16v Michał za ten post:
listek2000
10.07.2013, 00:38
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post Re: Jest nadzieja!
No wtedy to byla nowinka, a dzis nie kotlet a chleb powszedni,stad pytanko jak to wyglada? Czy w ktorys wersjach fabii dolewa sie ten bardzo drogi plyn? Pozdr.


10.07.2013, 06:46
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Jest nadzieja!
listek2000
Z tego co wiem to w skodach tego się nie leje.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Angel za ten post:
listek2000
10.07.2013, 07:59
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 2320
Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
Post Re: Odp: Jest nadzieja!
Angel napisał(a):
listek2000
Z tego co wiem to w skodach tego się nie leje.

Chyba tylko francuzy używają adBlue.
W grupie VAG na pewno nie.

_________________
Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX <
F1 - sprzedana Obrazek
OII - sprzedana Obrazek
F3 - obecnie Obrazek


Niżej podpisany użytkownik dziękuje kapi za ten post:
listek2000
14.07.2013, 10:47
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post Re: Jest nadzieja!
ojojoj :) wlasnie w vw to bardzo popularny system adBlue w silnikach euro 5 i 6,
dlatego ciekawi mnie kiedy skoda w to wskoczy i czy te 1.6 CR tego nie maja?


14.07.2013, 12:30
Zobacz profil GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Jest nadzieja!
kapi napisał(a):
W grupie VAG na pewno nie.

A mnie się wydaje, że pierwsze Superby z DPF miały właśnie zbiorniczki na AdBlue.

listek2000 napisał(a):
zastanawia mnie jak to wyglada w naszych fabiach, bo ja nic takiego nie dolewam, a filtr czastek mam oryginalny.

Jestem niemal pewien, że Skoda daje DPF z NGK. Produkowane w Gliwicach. Dla koncernu VW dziennie wychodzi kilka tysięcy sztuk. Nie wymagają używania żadnego płynu pomagającego dopalić sadze.

Obrazek

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


15.07.2013, 06:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 11 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL