Teraz jest 29.03.2024, 02:56



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] Nierówna/niestabilna praca silnika TDI i SDI 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Nierówna/niestabilna praca silnika TDI i SDI
Pytanie do bardziej zoriętowanych ode mnie: czy w Skodzie Fabia Kombi 1,4TDI z 2004 r, oznaczenie silnika AMF (55 KW) występuje koło dwumasowe?? Silnik strasznie się trzęsie, nierówno pracuje(zwłaszcza przy dużym obciążeniu), przy uruchamianiu słychać zgrzyt, sprzęgło jest twarde. Mechanik stwierdził, że koło dwumasowe ale mam wątpliwości... Czy przyczyną może być tylko uszkodzone sprzęgło?


04.11.2008, 21:28

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
w 1.4tdi jest sprzęgło 200mm, podejrzewam ze takie samo jakie jest w benzynowym silniku 2.0 (tez 200mm). Watpię że jest to koło dwumasowe bo nawet w 1.9tdi ATD było koło jednomasowe tyle ze 228mm, dopiero Fabia RS ma dwumasówkę.

Czy mechanik podłączał kompa i sprawdzał błedy ?


05.11.2008, 14:21
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzięki, widze że znasz się na rzeczy. Podłączał do kompa i znalazł tylko błąd poduszki, który skasował. Tak coś nie wierzyłem, że tam jest dwumasowe a jak w internecie nie mogłem znaleźć do mojej Fabii to zwątpiłem. Czy pomogłaby wymiana kompletu sprzęgła?


05.11.2008, 16:37

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Fabia
maciek123456789 napisał(a):
Dzięki, widze że znasz się na rzeczy. Podłączał do kompa i znalazł tylko błąd poduszki, który skasował. Tak coś nie wierzyłem, że tam jest dwumasowe a jak w internecie nie mogłem znaleźć do mojej Fabii to zwątpiłem. Czy pomogłaby wymiana kompletu sprzęgła?


Sprawdź pompę VACU i wężyki podciśnienia do SERVO i do sterowania turbiną. Ewentualnie może zawór EGR


29.03.2009, 20:46
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.12.2008, 23:28
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 51
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
Post 
McsEb napisał(a):
w 1.4tdi jest sprzęgło 200mm, podejrzewam ze takie samo jakie jest w benzynowym silniku 2.0 (tez 200mm). Watpię że jest to koło dwumasowe bo nawet w 1.9tdi ATD było koło jednomasowe tyle ze 228mm, dopiero Fabia RS ma dwumasówkę.

Czy mechanik podłączał kompa i sprawdzał błedy ?


Kurcze, byłem przekonany, że Fabia 1.9 TDI ATD ma dwumase. Mógłby ktoś to potwierdzić na 100%? Ja mam spory przebieg i juz zaczynalem sie martwic o dwumase :)


30.03.2009, 22:46
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14
Lokalizacja: łodz
Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
Witam
MOże masz przewód zasilający paliwowy pękniety, ale to raczej małoprawdopodobne bo by sie pocil. Proponuję wypiąć na chwilkę czujnik temperatury i sprawdzić czy coś się zmieni.
Pozdrawiam

_________________
:o)


23.06.2010, 08:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 03.08.2009, 14:43
Lokalizacja: Bydgoszcz
Posty: 245
Podziękował: 0
Pomógł: 19

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: FRESH
Rok prod.: 2003r.
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post 
Witam.

Gdy zaginasz przewód to zmniejszasz jego przekrój, a tym samym zwiększasz ciśnienie w nim. Pytanie tylko czy to zwiększenie ciśnienia powoduje powrót do nominalnego ciśnienia jakie powinno być i dlatego silnik pracuje normalnie czy zwiększa się ponad nominalne. Zmierz ciśnienie zasysanego paliwa, między filtrem, a pompą i będziemy wiedzieć co jest grane. Najprawdopodobniej masz gdzieś nieszczelność bądź coś przypchane, chyba że problem ten pojawił się po wymianie tych rzeczy, które wypisałeś wtedy bym obstawiał źle ustawiony rozrząd ewentualnie coś wokół filtra paliwa. Jakie wartości pokazuje vag ?

Pozdrawiam


24.06.2010, 18:30
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Nierówna/niestabilna praca silnika.
Witam,
Fabka SDI z 2005 r.
Przelatane 211 kkm.
Problem w tym , że po nocy, przy temp. zewnętrznej -5'C do 0'C po uruchomieniu przez chwile nierówno pracuje.
Dodam , że zarówno na zimnym ( po nocy) jaki i rozgrzanym ( dzień) pali od "strzała" .
Niepokoi mnie tylko ta chwilowa nierówna praca po odpaleniu na zimnym , poniżej zera stopni.
Wykręcałem i sprawdzałem świece.
Wszystkie ( BERU) po 2-3 sek rozgrzewają się do czerwoności , czyli grzeją.
Silnik poza tym pracuje normalnie,równo, oddaje moc bez problemu , pali mało , nie kopci ani przy zapalaniu ani w czasie jazdy.
Ja mam PD'ka -ASZ (przebieg 230kkm).
Po nocy , czy to powyżej czy poniżej zera , zawsze zapala równo, przy nizszych temp .moze twardo przez chwilę pracuej ale od razu po uruchomieniu pracuje równo.

Co może być nie tak ?
Czy może to powodować zły kąt wtrysku ?


02.11.2010, 09:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
arthek,
Zmierzyć ciśnienie sprężania na zimnym silniku niestety chyba sam tego nie zrobisz potrzebny jest pistolety do pomiaru ciśnienia sprężania.
Chwilowe szarpanie może być spowodowane tym,że jest niweielka różnica ciśnienia pomiędzy cylindrami chwile szarpie by wyrównać temperature w cylindrze.
Jesli pomiar wyjdzie oki to zmień świece na nowe stare mogą grzać w różnych odstępach czasu.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


02.11.2010, 09:26
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Ja osobiscie mam TDI, ale tez mam podobny problem z rana, gdy jest niska temperatura i auto stoi pod chmurka to mam te same objawy. , ja osobiscie podejrzewam ktoras swiece bo nic innego nie przychodzi mi do glowy ja mam na budziku 90 tys. takze nie podejrzewam silnika, gdzies tam koledzy naprowadzaja na czujnik temperatury


Ostatnio edytowano 03.11.2010, 17:42 przez zadariusz1, łącznie edytowano 1 raz



02.11.2010, 12:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 16.07.2010, 16:57
Lokalizacja: Kraków
Posty: 288
Podziękował: 7
Pomógł: 19

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: małopolskie
Post 
W wielu dieslach widziałem to samo. Mi się wydaje, że to normalne przy silnikach wysokoprężnych, że przy niskich temp. mogą przez kilka sekund nierówno pracować. Ja bym się tym wcale nie przejmował.


02.11.2010, 17:27
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Kiedys w szkole mnie uczyli ,ze diesel to takie dziadostwo ze potrafi w pierwszej chwili zlapac na jeden gar, ale po chwili juz sie rozbuja normalnie i chodzi na wszystkie gary, jak sie pytalem zaprzyjaznionego mechanika to mi mowil, abym zaczal sie martwic jak nie odpali, a nie jego nierowna praca w pierwszych sekundach pracy


02.11.2010, 17:34
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57
Lokalizacja: mazowieckie
Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Nierówno chodzi wtedy jak świeczki słabo albo krótko grzeją.
ECU niby steruje OK ale świeczka ma bezwładność (czym starsza i zużyta tym gorzej).

Zrób test; nagrzej kilka razy stacyjką i dopiero zapal, zobacz czy jest różnica.

_________________
Skoda zamieniona na Suzuki


02.11.2010, 18:08
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2009, 18:52
Posty: 285
Podziękował: 3
Pomógł: 21

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Combi Ambiente
Rok prod.: 2005
Województwo: pomorskie
Post 
Dobrze Jarek No.1 prawi , kolega mnie uczyl,ze przy duzych mrozach diesla grzac ze 3 razy, a potem palic, bo jedno zagrzanie powoduje zagrzanie swiecy, a komora jest prawie zimna , przy 3 grzaniach rozgrzewa sie troche komora spalania i zawsze to latwiej, ja rok temu przy - 25 odpalalem zawsze na 3 grzaniach i auto nigdy mnie nie zawiodlo, przepraszam raz musialem na kable, ale to po prostu aku nie wytrzymalo mrozu. Kolego arthek wstrzymaj sie z zakupem swiec po prostu grzej autko z 3 razy i po problemie, jak bardzo denerwuje cie jego nie rowny chod


02.11.2010, 18:22
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18
Lokalizacja: Tychy
Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
Post 
Zamiast grzać po trzy razy lepiej sprawdzić przyczyny niedomagania.
Świeca grzeje sie do 250 stponi żeby powstał samozapłon wtryśniętej ropy do cylindra.
Częstrze grzanie starych świec spowoduje ,że wreszczcie sięktóraś przepali albo szlak trafi automat do grzania świec ale są tacy co wiedzą lepiej.
Pozdrawiam i nie daj się zwieść tym co grzeją po trzy i więcej razy kiedyś przekonaja się,że nie warto.
Pozdrawiam.

_________________
Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin


03.11.2010, 14:06
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 33 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL